abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118678985
Ik moet regelmatig voor mijn werk op hotels verblijven zodat ik de volgende dag vroeg op locatie kan zijn voor mijn werk. Van mijn werkgever mag ik alleen de uren declareren die ik ook daadwerkelijk maak op locatie bij de klanten.

Waar ik nu mee zit is dat ik dus soms de hele avond noodgedwongen op het hotel zit, ik ben dan weliswaar niet fysiek aan het werk bij een klant maar ik heb er ook niet voor gekozen om de hele avond op het hotel te zitten. Dus voor mijn zijn dit daadwerkelijk gewerkte over. Mijn werkgever is hier niet mee eens. Weet iemand hoe het met de wetgeving zit in dit geval ? Of iemand met ervaring ?
pi_118679244
Lijkt me stug dat het allemaal gewerkte uren zijn, maar bij ons krijg je een vergoeding per nacht en een bijdrage om te eten en drinken.
pi_118679319
dus je wil de uren dat je aan de bar zit betaald krijgen? Ben bang dat dat niet gaat gebeuren :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  woensdag 31 oktober 2012 @ 19:36:00 #4
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_118679338
Meestal krijg je een vergoeding voor bv eten enzo, maar de uren niet. Of je op een hotel zit of thuis, in beide gevallen ben je niet aan het werk.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_118679371
Wist je het toen je deze baan aan nam?
pi_118679389
Een deel van de bedrijven heeft daarvoor een regeling waarbij je een bepaald bedrag voor het ongemak krijgt. Minstens een evengroot deel heeft domweg niets.

Wat je eventueel nog kunt doen is proberen te regelen om die avond een uur of twee extra werken en die op een gunstiger moment terugpakken.
pi_118679404
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 19:34 schreef Dieter_Dengler het volgende:
Lijkt me stug dat het allemaal gewerkte uren zijn, maar bij ons krijg je een vergoeding per nacht en een bijdrage om te eten en drinken.
Nee klopt, dat hoeft van mij niet maar ik wil wel een vergoeding daarvoor. Zoals bijvoorbeeld bij jou met nacht vergoeding, dat kennen ze bij ons helaas niet. Bijdrage voor eten en drinken krijg ik ook.
  Official ESF Kreviewer woensdag 31 oktober 2012 @ 19:37:41 #8
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_118679409
Ben je dakdekker dan?
pi_118679480
ben bang dat het ander werk zoeken wordt TS
pi_118679854
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 19:36 schreef karr-1 het volgende:
Meestal krijg je een vergoeding voor bv eten enzo, maar de uren niet. Of je op een hotel zit of thuis, in beide gevallen ben je niet aan het werk.
Deels wel. Voorbeeld: standplaats van de werkgever zit in Maastricht en klant zit in Groningen. Werknemer moet werk op locatie uitvoeren buiten openingstijden van winkels dus na sluitingstijd beginnen, die dag op hotel blijven en de volgende dag vroeg weer aan het werk. En totaal geen vergoeding krijgen daarvoor behalve eet kosten ? Klopt niet echt...
pi_118679917
Waarom dan niet?
pi_118680548
Omdat ik geen dakdekker ben.
pi_118680629
nogmaals, wist je dat dit bij je werk hoorde toen je aan de baan begon?
pi_118680844
Nee, in mijn contract staat er ook niks over dus in feite kan ik het weigeren maar ik wil liever een oplossing vinden samen met mijn werkgever.
pi_118680853
Je bent in ieder geval ook geen leraar Nederlands.

En ik vind het ook normaal zo, zeker als het af en toe is. Je moet het zelf een beetje leuk maken door bijvoorbeeld fatsoenlijk te gaan eten (niet belachelijk duur, je moet niet het uiterste willen) en op de kamer of in de bar een lekker drankje. Geen werkgever die daar moeilijk over doet lijkt me, zolang het in het redelijke is. Als jij je redelijk opstelt dat je af en toe is gaat, dan is de werkgever ook heus redelijk over de kosten.

Ik zit zelf ook af en toe in een hotel (je zit er tenslotte niet op over het algemeen) en het is juist leuk om de omgeving een beetje te bekijken, wat te drinken en lekker relaxed een filmpje kijken zonder de dagelijkse rompslomp. Na het werk eerst gezellig eten met de collega's en dan is het daarna net een beetje vakantie.
pi_118680940
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:03 schreef Bealeo het volgende:
Nee, in mijn contract staat er ook niks over dus in feite kan ik het weigeren maar ik wil liever een oplossing vinden samen met mijn werkgever.
maar gezien je functie zou dat uitdraaien op ontslag? Of is er voldoende werk dichtbij om het vanuit huis te kunnen doen?
pi_118681280
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:03 schreef Tha_Duck het volgende:

En ik vind het ook normaal zo, zeker als het af en toe is. Je moet het zelf een beetje leuk maken door bijvoorbeeld fatsoenlijk te gaan eten (niet belachelijk duur, je moet niet het uiterste willen) en op de kamer of in de bar een lekker drankje. Geen werkgever die daar moeilijk over doet lijkt me, zolang het in het redelijke is. Als jij je redelijk opstelt dat je af en toe is gaat, dan is de werkgever ook heus redelijk over de kosten.

Ik zit zelf ook af en toe in een hotel (je zit er tenslotte niet op over het algemeen) en het is juist leuk om de omgeving een beetje te bekijken, wat te drinken en lekker relaxed een filmpje kijken zonder de dagelijkse rompslomp. Na het werk eerst gezellig eten met de collega's en dan is het daarna net een beetje vakantie.
Gelukkig niet. En ook nog geen Nederlander.

Ik vond het ook normaal, precies zoals je het aangeeft echter wil mijn werkgever geen rekening meer houden met mijn eigen privé planning en dan is het niet meer leuk op het hotel gaan zitten..
pi_118681398
In welke branche ben je werkzaam?
  woensdag 31 oktober 2012 @ 20:34:53 #19
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_118682703
Dat zal je nooit als gewerkte overuren vergoed krijgen.

Vergelijk het met dagelijks twee uur in de file staan naar en van je werk: ondanks dat je een kilometervergoeding kan krijgen, is die kilometervergoeding geen "loon" voor gewerkte overuren maar een compensatie voor de onkosten die je maakt met je auto. De verplaatsing van en naar je werk is privé en valt buiten de gewerkte uren.

Ik denk dat een hotelverblijf hetzelfde zal gezien worden: het hoort niet bij je gewerkte uren. Immers, in principe had je ook midden in de nacht kunnen opstaan om van Maastricht naar weet ik veel waar in Groningen te rijden om op tijd te zijn bij de klant.

Uiteraard hoef je het hotelverblijf zelf niet te betalen, maar dat is een hele andere kwestie. Dat is gewoon een onkostenvergoeding ("intermediaire kosten") voor de hotelfactuur (als die niet rechtstreeks naar je werkgever wordt gestuurd).
  woensdag 31 oktober 2012 @ 21:02:37 #20
3542 Gia
User under construction
pi_118684261
quote:
5s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 19:37 schreef Kreator het volgende:
Ben je dakdekker dan?
't Is een Belg, volgens mij. Die zitten 'op hotel' ipv in een hotel.
Maar goed, lijkt me niet dat je betaald wordt voor je vrije tijd, ook al ben je dan niet thuis. Vergoeding voor de kosten, logies en volpension, lijkt me wel normaal.
pi_118685132
Over hoe vaak hebben we het nu eigenlijk?
pi_118685216
TS is zo te zien beter in handelen via fok dan info verschaffen om ergens achter te komen :s)
  woensdag 31 oktober 2012 @ 21:31:27 #23
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_118685798
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:03 schreef Tha_Duck het volgende:

Als jij je redelijk opstelt dat je af en toe is gaat, dan is de werkgever ook heus redelijk over de kosten.
Houd dat soort opmerkingen gewoon voor je als je zelf dit soort dingen typt.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_118686224
Over de wetgeving heb ik geen idee. Ik heb wel veel ervaring. Ik kreeg geen vergoeding, maar alle gemaakte kosten (eten, drinken, hapje bij het biertje, etc) werden door de baas betaald. Ik had destijds een all-in salaris waarbij het standaard loon redelijk was verhoogd ter compensatie van overwerken en in een hotel zitten.
I reject the truth and substitute it with my own.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 21:54:36 #25
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_118687216
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 21:38 schreef Semoi het volgende:
Over de wetgeving heb ik geen idee. Ik heb wel veel ervaring. Ik kreeg geen vergoeding, maar alle gemaakte kosten (eten, drinken, hapje bij het biertje, etc) werden door de baas betaald. Ik had destijds een all-in salaris waarbij het standaard loon redelijk was verhoogd ter compensatie van overwerken en in een hotel zitten.
Wel ja, dat bedoel ik ook. Ofwel betaal je de factuur uit eigen zak (voorschot) en breng je een onkostennota binnen bij je werkgever, die je daarvoor vergoedt (dat is belastingvrij voor je werkgever trouwens).

Ofwel laat je de factuur voor het hotelverblijf rechtstreeks naar je bedrijf sturen, dat kan ook, dan hoef je niks voor te schieten en betaalt het bedrijf dat rechtstreeks als zijnde personeelskosten.

En mogelijk zijn er werkgevers die uit vrije wil nog een extra vergoeding geven voor dit "ongemak" of hoe je het ook wil noemen.

Maar het kan volgens mij nooit zo zijn dat je zo'n hotelverblijf of overnachting als "overuren" krijgt uitbetaald. Dat zou voor de werkgever ook wel extreem duur worden als hij iemand op verplaatsing wil sturen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')