Nee klopt, dat hoeft van mij niet maar ik wil wel een vergoeding daarvoor. Zoals bijvoorbeeld bij jou met nacht vergoeding, dat kennen ze bij ons helaas niet. Bijdrage voor eten en drinken krijg ik ook.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:34 schreef Dieter_Dengler het volgende:
Lijkt me stug dat het allemaal gewerkte uren zijn, maar bij ons krijg je een vergoeding per nacht en een bijdrage om te eten en drinken.
Deels wel. Voorbeeld: standplaats van de werkgever zit in Maastricht en klant zit in Groningen. Werknemer moet werk op locatie uitvoeren buiten openingstijden van winkels dus na sluitingstijd beginnen, die dag op hotel blijven en de volgende dag vroeg weer aan het werk. En totaal geen vergoeding krijgen daarvoor behalve eet kosten ? Klopt niet echt...quote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:36 schreef karr-1 het volgende:
Meestal krijg je een vergoeding voor bv eten enzo, maar de uren niet. Of je op een hotel zit of thuis, in beide gevallen ben je niet aan het werk.
maar gezien je functie zou dat uitdraaien op ontslag? Of is er voldoende werk dichtbij om het vanuit huis te kunnen doen?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:03 schreef Bealeo het volgende:
Nee, in mijn contract staat er ook niks over dus in feite kan ik het weigeren maar ik wil liever een oplossing vinden samen met mijn werkgever.
Gelukkig niet. En ook nog geen Nederlander.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:03 schreef Tha_Duck het volgende:
Je bent in ieder geval ook geen leraar Nederlands.
En ik vind het ook normaal zo, zeker als het af en toe is. Je moet het zelf een beetje leuk maken door bijvoorbeeld fatsoenlijk te gaan eten (niet belachelijk duur, je moet niet het uiterste willen) en op de kamer of in de bar een lekker drankje. Geen werkgever die daar moeilijk over doet lijkt me, zolang het in het redelijke is. Als jij je redelijk opstelt dat je af en toe is gaat, dan is de werkgever ook heus redelijk over de kosten.
Ik zit zelf ook af en toe in een hotel (je zit er tenslotte niet op over het algemeen) en het is juist leuk om de omgeving een beetje te bekijken, wat te drinken en lekker relaxed een filmpje kijken zonder de dagelijkse rompslomp. Na het werk eerst gezellig eten met de collega's en dan is het daarna net een beetje vakantie.
't Is een Belg, volgens mij. Die zitten 'op hotel' ipv in een hotel.quote:
Houd dat soort opmerkingen gewoon voor je als je zelf dit soort dingen typt.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:03 schreef Tha_Duck het volgende:
Je bent in ieder geval ook geen leraar Nederlands.
Als jij je redelijk opstelt dat je af en toe is gaat, dan is de werkgever ook heus redelijk over de kosten.
Wel ja, dat bedoel ik ook. Ofwel betaal je de factuur uit eigen zak (voorschot) en breng je een onkostennota binnen bij je werkgever, die je daarvoor vergoedt (dat is belastingvrij voor je werkgever trouwens).quote:Op woensdag 31 oktober 2012 21:38 schreef Semoi het volgende:
Over de wetgeving heb ik geen idee. Ik heb wel veel ervaring. Ik kreeg geen vergoeding, maar alle gemaakte kosten (eten, drinken, hapje bij het biertje, etc) werden door de baas betaald. Ik had destijds een all-in salaris waarbij het standaard loon redelijk was verhoogd ter compensatie van overwerken en in een hotel zitten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |