abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 22 augustus 2002 @ 16:41:21 #26
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_5493003
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 22 augustus 2002 @ 16:48:23 #27
16443 T_R_I_P
PROUD OF BRASIL
pi_5493116
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 11:22 schreef Diepvriez het volgende:

[..]

wat..?? zijn ze een eindje gaan wandelen ofzo ?

Nee, ze werden (gelukkig) 's ochtends om een uur of half zes wakker van de hond die zat te janken/blaffen omdat het beneden al helemaal vol rook stond. Anderhalf uur later was er niks meer van hun huis over! Gelukkig kunnen ze het nog navertellen...
"Statistics are like bikinis, what they reveal is suggestive but what they conceal is vital"
pi_5494524
Ben net terug van de Aldi en heb hem gekocht
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_5494672
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 18:54 schreef pos het volgende:
Ben net terug van de Aldi en heb hem gekocht
Cool!
Laat je effe weten hoe ie bevalt!!??
Wanneer ga je bakken??
Beter een goede buurvrouw dan een verre vriendin...
pi_5494678
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 19:14 schreef jaspernl het volgende:
Cool!
Laat je effe weten hoe ie bevalt!!??
Wanneer ga je bakken??
Moet nu 3 dgn werken, ben ma en di vrij dus denk maandag
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_5494724
Ik bak regelmatig zelf brood, zij het zonder broodmachine. En het brood dat ik maak is zo'n 4 dagen na het bakken nog prima te eten hoor. Maar misschien gaan er andere ingredienten in als in machine-brood?

En de ingredienten zijn volgens mij niet duurder dan bakkersbrood hoor; meel en gist? Bovendien is zelfgebakken brood toch niet te vergelijken met bakkersbrood; dat is echt een kleffe hap vergeleken met je eigen baksels.

Maar misschien geldt dit alleen voor zelfsgebakken brood zonder machine.

Waarom wil je eigenlijk een machine? Het enige dat werk kost is het 10 minuten kneden van het brood. Verder hoef je alleen maar te wachten...

pi_5494847
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 11:13 schreef T_R_I_P het volgende:
Kennissen hadden ook een hele goedkope broodbakmachine bij de aldi oid gekocht. Ze wonen inmiddels alweer 4 maanden in een caravan omdat hun huis tot op de grond toe afgebrand is!

Reden: De broodbakmachine had geen zin en begon te fikken!

Ik zou nog maar ff 2 keer nadenken, en zoals altijd---> GOEDKOOP=DUURKOOP

Je moet ook niet dat apparaat in de oven doen, maar het brood in het apparaat....

En kortsluiting kan overal in voorkomen... omdat iemand een keer iets heeft verloren omdat z'n magnetron begon te fikken is toch geen reden waarom ik geen magnetron zou kopen

pi_5494948
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 19:20 schreef Esk het volgende:
En de ingredienten zijn volgens mij niet duurder dan bakkersbrood hoor; meel en gist?
Waar koop je eigenlijk gist?
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_5495532
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 19:37 schreef pos het volgende:

[..]

Waar koop je eigenlijk gist?

Ik haal het bij de molenaar. Soezie is ook een bekend merk, de molenaar verkoopt het zelfs, omdat er zoveel vraag naar is

Kijk voor Soezie verkooppunten hier

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko
pi_5503816
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 20:11 schreef jeroenblom het volgende:

Ik haal het bij de molenaar. Soezie is ook een bekend merk, de molenaar verkoopt het zelfs, omdat er zoveel vraag naar is

Kijk voor Soezie verkooppunten hier

Bedankt. Ik heb net de spullen, paar soorten meel en gist van soezie opgehaald. Er was een verkooppunt vlak bij mij in de buurt. Vanavond ff kijken of ik tijd heb om mn eerste brood te bakken
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_5508590
Nog 2 uur en 51 min dan is mn eerste zelf gemaakte brood klaar )
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_5510890
Nou Jaspernl als ik jou was zou ik hem gauw gaan kopen want mn brood is geweldig geworden. Ziet er mooi uit en is heerlijk
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_5511265
Ik heb die Aldi broodbakmachine nu ook. Kwam vandaag thuis stond er eentje op de keukentafel, voor op mijn kamer. Heb toch wel een lieve mama.
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2002 22:21 schreef pos het volgende:
Nou Jaspernl als ik jou was zou ik hem gauw gaan kopen want mn brood is geweldig geworden. Ziet er mooi uit en is heerlijk
Probeer ook eens te experimenteren met bijvoorbeeld noten in het brood. Ik neem meestal 125 gr. noten en vul dat aan met de aanbevolen hoeveelheid meel.
"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko
pi_5516248
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2002 22:46 schreef jeroenblom het volgende:
Probeer ook eens te experimenteren met bijvoorbeeld noten in het brood. Ik neem meestal 125 gr. noten en vul dat aan met de aanbevolen hoeveelheid meel.
Ik lust geen noten maar ga het wel proberen met andere dingen zoals olijven om italiaans brood te maken.
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_5518688
Ook een lekker broodje voor bijvoorbeeld het ontbijt is:

Honing/banaan brood Gewoon het recept voor witbrood volgen, programma 'zoet'kiezen en flink wat honing en een banaan in plakjes toevoegen als de piep voor toevoegingen gaat.

Hetzelfde kun je ook doen met rozijnen, kokos, appel en kaneel.

Vorig jaar heb ik een broodje met speculaaskruiden gemaakt, was ook erg Yummie!!

Bij Yahoo kun je lid worden van een mailgroep voor de bbm, en de files van die groep staan vol met lekkere recepten en tips.
De groep heet: Broodbaklovers

Zolang er was is, is er leven.
pi_5519442
ff oftopic Dinus van hoeveel mailgroepen ben jij wel niet lid

Mijn lijkt zo'n machine ook wel wat, maar ben zo bang dat ik hem na 3 keer ergens achter in de kast stop. Net zoals met mijn broodrooster en citruspers.

De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_5519999
quote:
Op zaterdag 24 augustus 2002 17:13 schreef Dinus het volgende:
(...)

Bij Yahoo kun je lid worden van een mailgroep voor de bbm, en de files van die groep staan vol met lekkere recepten en tips.
De groep heet: Broodbaklovers

Erg Leuk, bedankt voor de tip, ben meteen lid geworden
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_5520271
quote:
Op zaterdag 24 augustus 2002 18:24 schreef jessie het volgende:
ff oftopic Dinus van hoeveel mailgroepen ben jij wel niet lid

Mijn lijkt zo'n machine ook wel wat, maar ben zo bang dat ik hem na 3 keer ergens achter in de kast stop. Net zoals met mijn broodrooster en citruspers.

Eeh, 9 groepen geloof ik

En ik heb er nog een paar waarvan ik geen mail krijg, maar ik snuffel af en toe even op hun site, zoals de GuldenGulden over geld en consumentenzaken.

Ik heb de bbm op een vaste plek in de keuken staan, en ook de citruspers en de broodrooster hoef ik niet tevoorschijn te halen als ik ze wil gebruiken. Dat scheelt een hoop heb ik gemerkt

En Pos, graag gedaan.......

Zolang er was is, is er leven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')