quote:Nee, ze werden (gelukkig) 's ochtends om een uur of half zes wakker van de hond die zat te janken/blaffen omdat het beneden al helemaal vol rook stond. Anderhalf uur later was er niks meer van hun huis over! Gelukkig kunnen ze het nog navertellen...
Op donderdag 22 augustus 2002 11:22 schreef Diepvriez het volgende:[..]
wat..?? zijn ze een eindje gaan wandelen ofzo ?
quote:Cool!
Op donderdag 22 augustus 2002 18:54 schreef pos het volgende:
Ben net terug van de Aldi en heb hem gekocht
quote:Moet nu 3 dgn werken, ben ma en di vrij dus denk maandag
Op donderdag 22 augustus 2002 19:14 schreef jaspernl het volgende:
Cool!
Laat je effe weten hoe ie bevalt!!??
Wanneer ga je bakken??
En de ingredienten zijn volgens mij niet duurder dan bakkersbrood hoor; meel en gist? Bovendien is zelfgebakken brood toch niet te vergelijken met bakkersbrood; dat is echt een kleffe hap vergeleken met je eigen baksels.
Maar misschien geldt dit alleen voor zelfsgebakken brood zonder machine.
Waarom wil je eigenlijk een machine? Het enige dat werk kost is het 10 minuten kneden van het brood. Verder hoef je alleen maar te wachten...
quote:Je moet ook niet dat apparaat in de oven doen, maar het brood in het apparaat....
Op donderdag 22 augustus 2002 11:13 schreef T_R_I_P het volgende:
Kennissen hadden ook een hele goedkope broodbakmachine bij de aldi oid gekocht. Ze wonen inmiddels alweer 4 maanden in een caravan omdat hun huis tot op de grond toe afgebrand is!Reden: De broodbakmachine had geen zin en begon te fikken!
Ik zou nog maar ff 2 keer nadenken, en zoals altijd---> GOEDKOOP=DUURKOOP
En kortsluiting kan overal in voorkomen... omdat iemand een keer iets heeft verloren omdat z'n magnetron begon te fikken is toch geen reden waarom ik geen magnetron zou kopen
quote:Waar koop je eigenlijk gist?
Op donderdag 22 augustus 2002 19:20 schreef Esk het volgende:
En de ingredienten zijn volgens mij niet duurder dan bakkersbrood hoor; meel en gist?
quote:Ik haal het bij de molenaar. Soezie is ook een bekend merk, de molenaar verkoopt het zelfs, omdat er zoveel vraag naar is
Op donderdag 22 augustus 2002 19:37 schreef pos het volgende:[..]
Waar koop je eigenlijk gist?
Kijk voor Soezie verkooppunten hier
quote:Bedankt. Ik heb net de spullen, paar soorten meel en gist van soezie opgehaald. Er was een verkooppunt vlak bij mij in de buurt. Vanavond ff kijken of ik tijd heb om mn eerste brood te bakken
Op donderdag 22 augustus 2002 20:11 schreef jeroenblom het volgende:Ik haal het bij de molenaar. Soezie is ook een bekend merk, de molenaar verkoopt het zelfs, omdat er zoveel vraag naar is
![]()
Kijk voor Soezie verkooppunten hier
quote:Probeer ook eens te experimenteren met bijvoorbeeld noten in het brood. Ik neem meestal 125 gr. noten en vul dat aan met de aanbevolen hoeveelheid meel.
Op vrijdag 23 augustus 2002 22:21 schreef pos het volgende:
Nou Jaspernl als ik jou was zou ik hem gauw gaan kopen want mn brood is geweldig geworden. Ziet er mooi uit en is heerlijk
quote:Ik lust geen noten maar ga het wel proberen met andere dingen zoals olijven om italiaans brood te maken.
Op vrijdag 23 augustus 2002 22:46 schreef jeroenblom het volgende:
Probeer ook eens te experimenteren met bijvoorbeeld noten in het brood. Ik neem meestal 125 gr. noten en vul dat aan met de aanbevolen hoeveelheid meel.
Honing/banaan brood Gewoon het recept voor witbrood volgen, programma 'zoet'kiezen en flink wat honing en een banaan in plakjes toevoegen als de piep voor toevoegingen gaat.
Hetzelfde kun je ook doen met rozijnen, kokos, appel en kaneel.
Vorig jaar heb ik een broodje met speculaaskruiden gemaakt, was ook erg Yummie!!
Bij Yahoo kun je lid worden van een mailgroep voor de bbm, en de files van die groep staan vol met lekkere recepten en tips.
De groep heet: Broodbaklovers
Mijn lijkt zo'n machine ook wel wat, maar ben zo bang dat ik hem na 3 keer ergens achter in de kast stop. Net zoals met mijn broodrooster en citruspers.
quote:Erg Leuk, bedankt voor de tip, ben meteen lid geworden
Op zaterdag 24 augustus 2002 17:13 schreef Dinus het volgende:
(...)Bij Yahoo kun je lid worden van een mailgroep voor de bbm, en de files van die groep staan vol met lekkere recepten en tips.
De groep heet: Broodbaklovers
quote:Eeh, 9 groepen geloof ik
Op zaterdag 24 augustus 2002 18:24 schreef jessie het volgende:
ff oftopic Dinus van hoeveel mailgroepen ben jij wel niet lid![]()
Mijn lijkt zo'n machine ook wel wat, maar ben zo bang dat ik hem na 3 keer ergens achter in de kast stop. Net zoals met mijn broodrooster en citruspers.
En ik heb er nog een paar waarvan ik geen mail krijg, maar ik snuffel af en toe even op hun site, zoals de GuldenGulden over geld en consumentenzaken.
Ik heb de bbm op een vaste plek in de keuken staan, en ook de citruspers en de broodrooster hoef ik niet tevoorschijn te halen als ik ze wil gebruiken. Dat scheelt een hoop heb ik gemerkt
En Pos, graag gedaan.......
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |