Blashyrkh We Ride
pi_13402800
ik dig die 1e 6 nummers echt te goed.
Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
  woensdag 24 september 2003 @ 13:11:00 #152
13973 ranja
image means nothing
pi_13407997
weet niet of het al in dit topic staat, maar ga even lui doen...

ik kan ook iedereen The von bondies aanraden. Hun album 'Lack of communication' is hoorbaar geproduceerd door Jack White. De band bestaat uit 4 personen, 2 man en 2 vrouw waarbij 1 man de (meeste) leadzang heeft.

pi_13414419
Heeft iemand de remix van Adam Freeland al gehoord op bootleg. Zo ja, wat vinden jullie er van?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  donderdag 25 september 2003 @ 23:06:41 #154
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_13447756
Bekijk hier de nieuwe ( volgens mij tenminste nieuwe) video van The White Stripes: The Hardest Button To Button
pi_13457888
quote:
Op donderdag 25 september 2003 23:06 schreef Timo20 het volgende:
Bekijk hier de nieuwe ( volgens mij tenminste nieuwe) video van The White Stripes: The Hardest Button To Button
whaa wat een vaaage clip!
pi_13630879
Even een schopje, Rolling Stone magazine veegt de vloer aan met Meg White....
quote:
Stripes Leave Denver Cold
White's stripped-down approach wearing thin

Jack and Meg White share a stage surname, a flair for feeding rumors, and a predilection for white and red color schemes. What they don't share, unfortunately, is a talent for their respective instruments.
Over four albums, Jack White has proven that he is a fantastic guitarist and an immense songwriting talent. But it might take another act covering the White Stripes to make that clear, because seeing the duo in concert is like watching a gifted artist cut a demo. It's as if he says to Meg, "Hey, can you just keep time for me while I get this stuff down on tape?"

As soon as the Stripes hit Denver's Fillmore Auditorium Friday night, they launched speechlessly into the early tune "The Big Three Killed My Baby." A string of songs from 2001's White Blood Cells followed: "Dead Leaves and the Dirty Ground," "Hotel Yorba" and "I'm Finding It Harder to Be a Gentleman." Then the set diversified, bouncing between albums and ultimately evenly spanning their recorded history: from their eponymous debut to this year's Elephant.

The songs blurred like the years and spoken words slurred into one another, and the whole thing slowly turned into a bunch of electro pseudo-blues gobbledy gook. But when the crowd settled down about an hour into the ninety-minute show, the band's flaws really started to show.

Meg's simplistic skin-pounding, her child-like delivery and coy posturing resemble a stunt more than they suggest unique technique or talent. Even the White Stripes' positioning onstage -- Jack frequently singing incoherently into a mike behind the drums, Meg playing directly to him at all times -- suggested as much. The only thing that made her a better choice than a drum machine was her partner's ability to control her tempo without physically pushing a button. Well, she's cute, too.

With the magic of multi-tracking, the White Stripes' albums are full enough to squeak by as complete; the raw minimalism comes off as edgy rather than lacking. Some tunes, like "Yorba Hotel" and "I Want to be the Boy that Warms Your Mother's Heart," withstood the live strip-down. And Meg shone on her sultry vocal showcase "In the Cold Cold Night." But too many songs sounded downright thin.

As Jack claimed during a two-song encore that ended with Leadbelly's "Boll Weevil," a "Seven Nation Army" might not be able to hold him back. But eventually his apparent aversion to forming a real band might.

One man army
  vrijdag 3 oktober 2003 @ 20:07:12 #157
13973 ranja
image means nothing
pi_13631034
Tja, ben het er totaal niet mee eens. Ik vind dat het wel degelijk toegevoegde waarde heeft. Ten eerste natuurlijk omdat ze een mens is en geen machine. Ten tweede omdat een ander mens waarschijnlijk meer zou willen of meer gaan doen, terwijl dat nou juist niet de bedoeling is. Het simplistische van haar drummen is precies wat bij de muziek past. Vind ik dan...
  zaterdag 4 oktober 2003 @ 12:20:44 #158
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_13642335
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 20:07 schreef ranja het volgende:
Tja, ben het er totaal niet mee eens. Ik vind dat het wel degelijk toegevoegde waarde heeft. Ten eerste natuurlijk omdat ze een mens is en geen machine. Ten tweede omdat een ander mens waarschijnlijk meer zou willen of meer gaan doen, terwijl dat nou juist niet de bedoeling is. Het simplistische van haar drummen is precies wat bij de muziek past. Vind ik dan...
Helemaal mee eens!
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_14467066
Hoe heet dat nummer van hun dat word gebruikt in The Trip van MTV?
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_14467173
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 19:00 schreef mrcool het volgende:
Hoe heet dat nummer van hun dat word gebruikt in The Trip van MTV?
7 Nation Army
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_14485773
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 19:05 schreef Dezz het volgende:

[..]

7 Nation Army

Thanx!
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_14860053
Die clip van The Hardest Button To Button is echt geweldig . Maar ja, alle clips van The White Stripes zijn cool.
pi_14901872
The White Stripes zijn echt super!

Het nummer 'Jolene', het origineel is van Dolly Parton, is echt prachtig gecoverd door J & M, er zit zoveel emotie in, kippenvel!!!

Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
  maandag 24 november 2003 @ 22:31:00 #164
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_14902727
quote:
Op zondag 23 november 2003 12:45 schreef Tom_Tom- het volgende:
Die clip van The Hardest Button To Button is echt geweldig . Maar ja, alle clips van The White Stripes zijn cool.
klopt die video is echt vet maar kvind Seven Nation Army video toch nog wel wat beter
pi_14937356
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 11:02 schreef habermas het volgende:
Ik zie dat deze 'saviors of Rock n' Roll' nog geen eigen topic hebben...

The White Stripes zijn broer en (stief-?)zus òf man en (ex-?)vrouw Jack White en Meg White (niemand weet precies wat hun relatie is, in concert heeft Jack het altijd over z'n zusje). Ze komen uit Detroit (Yeah Baby!), en in 1999 kwam hun eerste cd uit: The White Stripes:

Broer en zus
quote:
[afbeelding]

In 2000 volgde De Stijl:

[afbeelding]

Afgelopen jaar braken ze definitief door met White Blood Cells (2001), met daarop de topper "Dead Leaves And The Dirty Ground":

[afbeelding]

Met hun minimalistische rock (Meg speelt drums, Jack gitaar, zang en soms keyboards) behalen ze maximaal resultaat, en hebben ze de de rock 'n roll op hun eigen wijze nieuw leven ingeblazen. Vergelijkbaar met: The Strokes, Black Rebel Motorcycle Club, en wat verder terug The Stones en The Doors...

Go check 'em out!

Met dank aan Dinosaur_Sr

heb ik gedaan ..... ze zijn echt vet
  woensdag 26 november 2003 @ 11:00:07 #166
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_14937538
quote:
Op woensdag 26 november 2003 10:52 schreef majesticzero het volgende:

Broer en zus

Volgens mij zijn ze getrouwd geweest... dus ex-man en ex-vrouw..
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_14937554
quote:
Op woensdag 26 november 2003 11:00 schreef DaisyDuke het volgende:
Gezellig, inteelt! .
  woensdag 26 november 2003 @ 11:02:53 #168
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_14937602
quote:
Op woensdag 26 november 2003 11:00 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]

allemaal roddels
pi_15190474
quote:
Jack White Contributes Five Cuts to Cold Mountain Soundtrack
"No, dude, I'm pretty sure the Union soldiers didn't wear white parachute pants"
[Posted Thursday, December 4th, 2003 06:00:00 Pitchfork Central Time]

Micah C. Harding reports:
Not since Alice Sebold's Lovely Bones has a book brought more tears to the eyes of middle-aged housewives and more scorn from the tongues of popular university critics than Charles Frazier's Civil War drama Cold Mountain. In the recent trend of Oprah Book Club-esque best sellers becoming mediocre feature films (White Oleander, The House of Sand and Fog) so will Cold Mountain hit the big screen with leading ladies Nicole Kidman and Renee Zellweger along with British-born actor Jude Law. But another personage, someone you might know a bit better than Law or Zellweger (unless you're still spinning that Chicago soundtrack while you shower) remains unpromoted from the official cast of Cold Mountain: our very own Jack White.

Not only will Mr. White make a cameo appearance in the Civil War epic (thus explaining the hook-up with Renee Zellweger), but he will also contribute five cuts to the film's official soundtrack, due for release on December 16th courtesy of DMZ/Columbia. Three are traditional music in the style of the period: "Wayfaring Stranger," "Sittin' on Top of the World" (actually a Howlin' Wolf number) and "Great High Mountain," courtesy of Ralph Stanley. The two original tracks White penned for the film are titled "Never Far Away" and "Christmas Time Will Soon Be Over." And with the end of the four-month Christmas season (that's some birthday party) comes the release of the feature film Cold Mountain on the big day. Tracklist:

01 Jack White: "Wayfaring Stranger"
02 Reeltime Travelers: "Like a Songbird That Has Fallen"
03 Tim Eriksen, Riley Baugus & Tim O'Brien: "I Wish My Baby Was Born"
04 Alison Krauss: "The Scarlet Tide"
05 Tim Eriksen & Riley Baugus: "The Cuckoo"
06 Jack White: "Sittin' on Top of the World"
07 Tim Eriksen: "Am I Born To Die?"
08 Alison Krauss: "You Will Be My Ain True Love"
09 Sacred Harp Singers at Liberty Church: "I'm Going Home"
10 Jack White: "Never Far Away"
11 Jack White: "Christmas Time Will Soon Be Over"
12 Stuart Duncan & Dirk Powell: "Ruby With the Eyes That Sparkle"
13 Cassie Franklin: "Lady Margret"
14 Jack White: "Great High Mountain"
15 Gabriel Yared: "Anthem"
16 Gabriel Yared: "Ada Plays"
17 Gabriel Yared: "Ada and Inman"
18 Gabriel Yared: "Love Theme"
19 Sacred Harp Singers at Liberty Church: "Idumea"

Along with the up-and-coming movie debut, The White Stripes' latest single, "The Hardest Button to Button," (backed by the Stripes' live version of The Soledad Brothers' "St Ides Of March") was released on November 17th. The single's video, directed by Michel Gondry, features the band performing live from a New York stage amongst percussion and amp stacks galore. And while all this is taking place, The Stripes are circling the globe on their world tour hitting stops such as New Zealand, Brazil, Australia, Japan and the U.S. of A. UK dates follow into the new year.

Bron

....ik bedoel hè, nieuw materiaal

Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  donderdag 25 december 2003 @ 20:18:19 #170
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_15700480
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 20:07 schreef ranja het volgende:
Het ziet er wel niet uit. Ze heeft weinig of geen uitstraling en zit daar precies dik tegen haar zin wat met stokjes te meppen. Ik ben dus géén fan van haar.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 30 december 2003 @ 17:29:53 #171
20104 BlackJack
Comfortably drunk
pi_15830982
Ben ze eigenlijk pas net voor het eerst tegengekomen , ik heb blijkbaar een tijdje zitten slapen. Maar ik moet zeggen dat ik het echt vier (?) hele goede albums vind. Ik heb ook een aantal van de clips opgezocht maar ik kan die van "just don't know what to do with myself" nergens op een fatsoelijke kwaliteit vinden. Heeft iemand hem toevallig?
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
pi_15831280
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 17:29 schreef BlackJack het volgende:
Ben ze eigenlijk pas net voor het eerst tegengekomen , ik heb blijkbaar een tijdje zitten slapen. Maar ik moet zeggen dat ik het echt vier (?) hele goede albums vind. Ik heb ook een aantal van de clips opgezocht maar ik kan die van "just don't know what to do with myself" nergens op een fatsoelijke kwaliteit vinden. Heeft iemand hem toevallig?
http://www.cissme.com/bgroup-de/rm/xl/white/video/xls166cd-01_rvh.ram

van

http://videos.antville.org/topics/the+white+stripes/

Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  vrijdag 2 januari 2004 @ 22:01:15 #173
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_15911731
Ik heb ze ook pas net ontdekt eigenlijk. N.a.v. dat liedje van The Trip, heb ik twee albums gedownload (Elephant en White Blood Cells). Vind het tot nu toe super muziek
De rest ook maar eens downloaden
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_15921825
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 22:01 schreef texelonia het volgende:
Ik heb ze ook pas net ontdekt eigenlijk. N.a.v. dat liedje van The Trip, heb ik twee albums gedownload (Elephant en White Blood Cells). Vind het tot nu toe super muziek
De rest ook maar eens downloaden
gefeliciteerd
ik ben benieuwd wat je van de rest gaat vinden
  zondag 4 januari 2004 @ 20:54:28 #175
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_15963074
Kan iemand me nou vertellen waar Seven Nation Army nou eigenlijk over gaat? Ik ben denk ik wat te dom voor de fijnere nuances
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')