onzin imhoquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:45 schreef SaxoPower het volgende:
Je kan ze laten zitten.
De moeder van onze kitten was zelf nog een kitten toen ze zwanger werd.
Katten wetren meteen wat ze moeten doen als ze moeder zijn
Katten weten heel goed wat ze moeten doen als ze moeder zijn ja. Een van mijn katten heb ik opgehaald uit het asiel, ze was daar zwanger gebracht als een mooie gezonde stralende zwangere kat van 9 maand. Toen ik haar ophaalde was haar nestje inmiddels al geadopteerd, maar zelf was ze nog steeds broodmager. Ze was namelijk gestopt met eten omdat haar kittens zoveel energie van haar vroegen, dat ze zelfs niet meer de energie had om te eten. Met dwangvoeren (wat er meer uit kwam dan in bleef) en haar veel rust te bieden hebben ze haar er doorheen gesleept. Maar erg goed voor het beestje was het natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:45 schreef SaxoPower het volgende:
Je kan ze laten zitten.
De moeder van onze kitten was zelf nog een kitten toen ze zwanger werd.
Katten wetren meteen wat ze moeten doen als ze moeder zijn
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg alleen dat het niet altijd zo goed hoeft te gaan als bij jou. Mijn kat heeft zichzelf bijna doodgehongerd om haar kittens. Dat is wel de andere kant van het verhaal, en ik denk dat de TS zich daar ook van bewust moet zijn. Mocht het beestje inderdaad zwanger zijn, wat ik betwijfel.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:01 schreef SaxoPower het volgende:
De moeder van onze kitten is niet dik of vet. maar ook niet mager. onze kitten is niets mis mee.
(tot nu toe geen probleemen)
Ja dat weet ik ook niet. Is niet in me opgekomen om te vragen. Ik stond met mijn oren te klapperen van zijn verhaal. Ik had zelf gedacht aan wormen bijv. Het was me namelijk wel opgevallen dat ze iets dikker was geworden.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:06 schreef Diemux het volgende:
Waarom denkt de dierenarts gelijk aan kittens??? Een dikke buik bij een kitten van 7 maanden kan eerder duiden op FIP of soortgelijke ziekte.
Die kant van het verhaal moet ook absoluut bekeken worden. Ik open niet voor niets een topicquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:07 schreef Nanuke het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg alleen dat het niet altijd zo goed hoeft te gaan als bij jou. Mijn kat heeft zichzelf bijna doodgehongerd om haar kittens. Dat is wel de andere kant van het verhaal, en ik denk dat de TS zich daar ook van bewust moet zijn. Mocht het beestje inderdaad zwanger zijn, wat ik betwijfel.
Na 3,5 ~ 4 weken zwellen de tepels en veranderen ze van kleur, volgens http://www.dekattensite.nl/html/hvekdk.html . Maar daar gaan ze uit van een gemiddelde volwassen poes, in jouw geval zal het een en ander wel wat anders verlopen. Ik vind drie weken ook eigenlijk wat snel om al een dikke buik te hebben, maar ook dat kan natuurlijk iets anders gaan hier.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:09 schreef Puala het volgende:
Maar waar herken je een zwangere kat aan? Ik zit al even te kijken of ik duidelijke foto's heb van haar buik/in zijn geheel, maar dat niet. Ik merk wel dat ze de laatste 2 weken veel slaapt en zich afzondert. Maar tegelijkertijd is ze op momenten heel aanhankelijk ('s nachts wakker maken om onder de deken te mogen). Ik weet het aan pubertijd, maar het kan dus ook van een eventuele zwangerschap komen?
Hier ben ik het ook mee eens. Daarnaast met je je afvragen of jij als baasje ook 'zin' hebt in de verantwoordelijkheid. Er komen een paar kittens bij die de nodige zorg en aandacht nodig hebben en de moeder moet goed verzorgt worden. zo blijkt ook uit verhalen van andere users.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:54 schreef tombolafan het volgende:
[..]
onzin imho
Ze mogen misschien weten wat ze moeten doen; gezond is het niet natuurlijk
Een meisje van 12 kan biologisch gezien ook vaak al zwanger worden, maar hormonen en dergelijke zijn niet goed voor de groei...
Hoe moeilijk ook: ik zou ze weg laten halen. Beter voor de poes en beter voor het kattenoverschot
Maar ik snap heel goed dat t lastig is
Ze ruikt raar, daarom is ze eng.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:27 schreef Puala het volgende:
Ik heb haar net opgehaald, maar er stond niets over in de computerDus ik ga er vanuit dat er niets aan de hand was.. maar ik ga nog wel even bellen er over aan het einde van de middag. De dierenarts was nu bezig, dus kon niet gestoord worden.
Maar ze is dus nu gesteriliseerd.
Mevrouw is schuw, grote ogen maar verkent de kamer. Noortje vind dr eng
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:33 schreef Puala het volgende:
[..]
Joh echt? Dat had ik nou niet zelf bedacht
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |