abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118609953
Vanmorgen ben ik met Dana (poesje, 7 maand) naar de dierenarts gegaan om haar te laten helpen. Alleen bij het vooronderzoek concludeerde de dierenarts dat het kitten niet in verhouding is. Haar buik is te groot/rond voor de leeftijd. Hij heeft haar onderzocht, maar kon niet direct kittens voelen. Hij gaat nu de andere dierenartsen vragen of zij wat voelen en als ze wat denken te voelen word ik gebeld. Dan krijg ik de keuze: weghalen of laten zitten. En voor mij voelt dat als een onmogelijke keuze. Natuurlijk, jonge kittens zijn leuk en tof en ik heb er echt het geld voor over om ze te laten enten en noem het maar op. Alleen is het voor een kitten van 7 maand verstandig om die een zwangerschap uit te laten dragen?

De dame word altijd binnen gehouden, maar heeft 3 weken terug de achterdeur open gesprongen en is er een middagje vandoor geweest. Ik heb mijn best gedaan om dr zo snel mogelijk weer naar binnen te krijgen, maar mijn tuin grenst aan een maisveld van enkele voetbalvelden groot.. en exact in het stuk oerwoud wat aan dat veld grenste zat ze. Uit angst haar weg te jagen het maisveld in ben ik op een gegeven moment maar gestopt.

Maar goed, wat zouden jullie doen? Wat is verstandig?
pi_118610030
Je kan ze laten zitten.

De moeder van onze kitten was zelf nog een kitten toen ze zwanger werd.
Katten wetren meteen wat ze moeten doen als ze moeder zijn
My Saxo Goes Bwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhp.
automaat, dan krijg je dat :)
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:53:27 #3
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_118610151
Owwww.... ik heb met je te doen. Wat een onmogelijke keuze :X

Ik kan je niet adviseren, maar dan maar dit >> :*
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_118610165
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 08:45 schreef SaxoPower het volgende:
Je kan ze laten zitten.

onzin imho
Ze mogen misschien weten wat ze moeten doen; gezond is het niet natuurlijk :{

Een meisje van 12 kan biologisch gezien ook vaak al zwanger worden, maar hormonen en dergelijke zijn niet goed voor de groei...

Hoe moeilijk ook: ik zou ze weg laten halen. Beter voor de poes en beter voor het kattenoverschot :)

Maar ik snap heel goed dat t lastig is :*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_118610177
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 08:45 schreef SaxoPower het volgende:
Je kan ze laten zitten.

Katten weten heel goed wat ze moeten doen als ze moeder zijn ja. Een van mijn katten heb ik opgehaald uit het asiel, ze was daar zwanger gebracht als een mooie gezonde stralende zwangere kat van 9 maand. Toen ik haar ophaalde was haar nestje inmiddels al geadopteerd, maar zelf was ze nog steeds broodmager. Ze was namelijk gestopt met eten omdat haar kittens zoveel energie van haar vroegen, dat ze zelfs niet meer de energie had om te eten. Met dwangvoeren (wat er meer uit kwam dan in bleef) en haar veel rust te bieden hebben ze haar er doorheen gesleept. Maar erg goed voor het beestje was het natuurlijk niet.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_118610325
De moeder van onze kitten is niet dik of vet. maar ook niet mager. onze kitten is niets mis mee.

(tot nu toe geen probleemen)
My Saxo Goes Bwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhp.
automaat, dan krijg je dat :)
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:06:06 #7
180174 Diemux
People vs Me
pi_118610423
Waarom denkt de dierenarts gelijk aan kittens??? Een dikke buik bij een kitten van 7 maanden kan eerder duiden op FIP of soortgelijke ziekte.
pi_118610444
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 09:01 schreef SaxoPower het volgende:
De moeder van onze kitten is niet dik of vet. maar ook niet mager. onze kitten is niets mis mee.

(tot nu toe geen probleemen)
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg alleen dat het niet altijd zo goed hoeft te gaan als bij jou. Mijn kat heeft zichzelf bijna doodgehongerd om haar kittens. Dat is wel de andere kant van het verhaal, en ik denk dat de TS zich daar ook van bewust moet zijn. Mocht het beestje inderdaad zwanger zijn, wat ik betwijfel. ;)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_118610463
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 09:06 schreef Diemux het volgende:
Waarom denkt de dierenarts gelijk aan kittens??? Een dikke buik bij een kitten van 7 maanden kan eerder duiden op FIP of soortgelijke ziekte.
Ja dat weet ik ook niet. Is niet in me opgekomen om te vragen. Ik stond met mijn oren te klapperen van zijn verhaal. Ik had zelf gedacht aan wormen bijv. Het was me namelijk wel opgevallen dat ze iets dikker was geworden.
pi_118610489
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 09:07 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet. Ik zeg alleen dat het niet altijd zo goed hoeft te gaan als bij jou. Mijn kat heeft zichzelf bijna doodgehongerd om haar kittens. Dat is wel de andere kant van het verhaal, en ik denk dat de TS zich daar ook van bewust moet zijn. Mocht het beestje inderdaad zwanger zijn, wat ik betwijfel. ;)
Die kant van het verhaal moet ook absoluut bekeken worden. Ik open niet voor niets een topic :) Ik ben juist blij met dit soort verhalen, want dat maakt het verhaal wat minder geromaniseerd.
pi_118610510
Maar waar herken je een zwangere kat aan? Ik zit al even te kijken of ik duidelijke foto's heb van haar buik/in zijn geheel, maar dat niet. Ik merk wel dat ze de laatste 2 weken veel slaapt en zich afzondert. Maar tegelijkertijd is ze op momenten heel aanhankelijk ('s nachts wakker maken om onder de deken te mogen). Ik weet het aan pubertijd, maar het kan dus ook van een eventuele zwangerschap komen?
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:39:09 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118611195
Een vriendin had hetzelfde verhaal: poes even een paar uurtjes ontglipt, maar toen was er al een kater overheen geweest.

Was best zwaar voor poes, maar ze heeft drie leuke katertjes geproduceerd.

Als volwassen, volgroeide kat was ze niet opvallend kleiner of zwakker.
The love you take is equal to the love you make.
pi_118611280
Misschien een stomme vraag maar kan de dierenarts geen echo maken van je kat zijn buik ?
pi_118611740
Mijn poes was ook nog erg jong toen ze voor het eerst een kitten wierp... We waren gewoon te laat met broerlief laten helpen...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  † In Memoriam † dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:18:58 #15
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_118612274
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 09:09 schreef Puala het volgende:
Maar waar herken je een zwangere kat aan? Ik zit al even te kijken of ik duidelijke foto's heb van haar buik/in zijn geheel, maar dat niet. Ik merk wel dat ze de laatste 2 weken veel slaapt en zich afzondert. Maar tegelijkertijd is ze op momenten heel aanhankelijk ('s nachts wakker maken om onder de deken te mogen). Ik weet het aan pubertijd, maar het kan dus ook van een eventuele zwangerschap komen?
Na 3,5 ~ 4 weken zwellen de tepels en veranderen ze van kleur, volgens http://www.dekattensite.nl/html/hvekdk.html . Maar daar gaan ze uit van een gemiddelde volwassen poes, in jouw geval zal het een en ander wel wat anders verlopen. Ik vind drie weken ook eigenlijk wat snel om al een dikke buik te hebben, maar ook dat kan natuurlijk iets anders gaan hier.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:53:37 #16
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_118613209
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 08:54 schreef tombolafan het volgende:

[..]

onzin imho
Ze mogen misschien weten wat ze moeten doen; gezond is het niet natuurlijk :{

Een meisje van 12 kan biologisch gezien ook vaak al zwanger worden, maar hormonen en dergelijke zijn niet goed voor de groei...

Hoe moeilijk ook: ik zou ze weg laten halen. Beter voor de poes en beter voor het kattenoverschot :)

Maar ik snap heel goed dat t lastig is :*
Hier ben ik het ook mee eens. Daarnaast met je je afvragen of jij als baasje ook 'zin' hebt in de verantwoordelijkheid. Er komen een paar kittens bij die de nodige zorg en aandacht nodig hebben en de moeder moet goed verzorgt worden. zo blijkt ook uit verhalen van andere users.
Daarnaast nog eens het kostenplaatje dierenarts, inentingen, voeder etc.....
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_118614913
Wat een moeilijke keuze, Puala. Toch denk ik dat ik de keuze zou maken op basis van mijn verstand en niet mijn gevoel. Mijn gevoel zou zeggen dat ik de kittens zou laten zitten, maar dat is meer omdat ik kittens lief, leuk en schattig vind voor mezelf :@ en niet omdat ik aan de poes denk.
Verstandiger lijkt me om ze weg te laten halen... Maar heel moeilijk :{
pi_118614939
O'ja, Puala, als ik aan Noortje denk zou ik ze sowieso weg laten halen, want die gaat het niet trekken.
pi_118615567
Ik zou voor 12 uur gebeld worden als ik een keuze had.. dus ik ga er maar vanuit dat het niet zo is.

@ Oognip: ze hadden dan apart gezeten. Noortje de benedenverdieping en Dana boven een kamer. Maar zoals het er nu naar uit ziet hoeft het niet :)

Ik laat jullie vanmiddag nog weten hoe/wat het geval was. Dankjulliewel voor het meedenken in elk geval O+
pi_118616964
Dana! :o
Jeetje, wat een dilemma voor je. -O- Maar als je het mij vraagt: als ze zwanger blijkt te zijn (7 maanden oud+ontsnapping naar buiten = grote kans) dan zou ik ze weg laten halen.

En dan denk ik aan:
- kitten overschot
- contract wat je met het asiel hebt
En (allerbelangrijkst):
Welzijn van het poesje. Want hoewel de kittens in een gespreid mandje bij jou terecht komen en Dana goed doorvoed is, is 7 maanden superjong voor een kat om kittens te krijgen. Het risico op complicaties bij zwangerschap en bevalling is al groter, en daarnaast is er de kans dat ze niet wet hoe ze ervoor moet zorgen of dat ze te weinig melk geeft. En dan haal je je een bult zorgen, werk en stress op de hals. En dat is voor niemand goed, ook niet voor Dana of voor Noortje.

Dus doe haar, jezelf en Noortje een plezier, maar laat haar met spoed steriliseren. Als ze zo kort zwanger is kan dat zonder extra risico voor haar en de embyootjes merken er volgens mij ook niks van, want óf ze zijn nog te onderontwikkeld óf ze zijn net als moedertje onder narcose voor de ingreep begint.

Sterkte ermee. :*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_118617064
Is haar gedrag na haar ontsnapping trouwens veranderd? Van druk naar rustig? Want als ze niet zwanger is, dan is ze misschien schijnzwanger.

En ik duim dat er niet iets anders (ernstigers) aan de hand is.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_118623480
Ik heb haar net opgehaald, maar er stond niets over in de computer -O- Dus ik ga er vanuit dat er niets aan de hand was.. maar ik ga nog wel even bellen er over aan het einde van de middag. De dierenarts was nu bezig, dus kon niet gestoord worden.

Maar ze is dus nu gesteriliseerd.

Mevrouw is schuw, grote ogen maar verkent de kamer. Noortje vind dr eng :')
pi_118623546
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:27 schreef Puala het volgende:
Ik heb haar net opgehaald, maar er stond niets over in de computer -O- Dus ik ga er vanuit dat er niets aan de hand was.. maar ik ga nog wel even bellen er over aan het einde van de middag. De dierenarts was nu bezig, dus kon niet gestoord worden.

Maar ze is dus nu gesteriliseerd.

Mevrouw is schuw, grote ogen maar verkent de kamer. Noortje vind dr eng :')
Ze ruikt raar, daarom is ze eng.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118623719
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:29 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ze ruikt raar, daarom is ze eng.
Joh echt? Dat had ik nou niet zelf bedacht :')
pi_118624164
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:33 schreef Puala het volgende:

[..]

Joh echt? Dat had ik nou niet zelf bedacht :')
_O-

Fijn dat het achter de rug is!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')