abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118588348
20 Oktober 2012 - De reis

Om 05.00 's ochtends vertrek ik met de trein richting Schiphol. Het is nog erg vroeg, zeker voor mijn doen. Maar, ik sta niet zonder reden zo vroeg op. Vandaag vertrek ik namelijk naar Spitsbergen. Ja, Spitsbergen. Ongewone bestemming, me dunkt. Rond 07.00 's ochtends arriveer ik op Schiphol en check ik in om rond 09.00 op te stijgen richting Stockholm. In Stockholm aangekomen heb ik een uurtje om wat eten te nuttigen en een beetje bij te komen van de eerste vlucht. De volgende zal nog veel langer zijn. Rond 12.45 vertrekt het vliegtuig richting Spitsbergen dan eindelijk. Na een lange, onaangename, krappe vlucht land ik dan eindelijk op het miniscule vliegveldje van Spitsbergen. Eventjes later, het is al donker hier, vertrekt mijn pendelbus richting Spitsbergen Hotel. Dit Hotel moet de beste (en volgens mij een van de enige) van Spitsbergen zijn, dus ik verheug me op mijn overnachtingen hier.

Onderweg naar het hotel zie ik de eerste gedaantes in de verte. Zijn het ijsberen? Zijn het pinguïns? Ik weet het niet. Het is simpelweg te donker. Eventjes later komt de bus aan bij het hotel, en gelukkig kan ik direct naar binnen, want het is hier nu al een goede 5 graden onder nul. En dat is voor ons Nederlanders toch best wel frisjes. Afijn, de hoteleigenaar laat mij mijn kamer zien. Deze ziet er, eerlijk gezegd, niet uit. Mijn hart slaat een slag over.

Het eerste wat ik zie zijn lekkages, oud meubilair, en allerlei dode insecten op de grond. Wanneer ik mijn bed inspecteer, zie ik dat deze van de IKEA is. Geweldige kwaliteit alom. Afijn, bij nadere inspectie van mijn bed blijken er nog VERSE zaadvlekken in te zitten. In het Engels vraag ik mijn hoteleigenaar hoe dit zit. Hierop antwoordt hij in gebrekkig Engels: "Mijn vrouw en ik slapen normaal in dat bed." Ja, hier zakte mij de broek van af!!

Ik geef de hoteleigenaar aan dat ik het hier niet mee eens ben, en ik 50% van mijn geld terug wil. Dit weigert hij. Behoorlijk boos maar toch moe na een lange reisdag besluit ik maar in het IKEA bed te gaan slapen. Inclusief de zaadvlek.

Dag 2 - Een dag om niet te vergeten

's Ochtends om 7 uur, voor het krieken van de dag, gaat mijn wekker. Om 8 uur word ik opgehaald door mijn gids, Sjook Stienkbak. De beste gids die op Spitsbergen te verkrijgen was. Samen zullen we op ijsberenjacht gaan en hopelijk een leuke dag beleven. Maar voor het zover is is het eerst tijd om wat te eten. En nee, eten in een kamer vol dode insecten is NIET leuk. De hoteleigenaar komt op dat moment binnen, en biedt mij in zijn gebrekkige Engels een cabine aan naast het hotel. Deze bevat een douche, bed, en de nodige meubelen. Maar geen toilet. Deze bevindt zich namelijk buiten de cabine. Afijn, ik neem het aanbod aan, gezien het feit dat de cabine er wél schoon bij ligt en geen zaadvlekken bevat!!

Anyway, het is inmiddels 8 uur en mijn gids is gearriveerd. Ik begroet Sjook Stienkbak en heb zin in deze dag samen met hem. Het is nog enigszins donker en het sneeuwt behoorlijk bij een temperatuur van acht graden onder nul. Warm gekleed, inclusief bontkraagje natuurlijk, gaan we op pad. Dwars door het besneeuwde land. Door de barre kou.

Na een uur lopen, nog steeds geen ijsbeer gespot. Mijn moed begint enigszins in te zakken, maar Sjook vertelt mij dat ik de moed er in moet houden. Vervolgens gebruikt hij zijn lokroep, die volgens hem wel eens kan werken. Deze luidt: OUWE VOGELZOEKER GEILE KIKKER HAAS KOE PENIS STIERENKL, en meer kon ik er niet uit wijs worden. Ik kijk Sjook een keer raar aan maar blijf om me heen kijken om een mogelijke ijsbeer te spotten. Sjook geeft mij zijn jachtgeweer die ik kan gebruiken om ons te beschermen. Een gevoel van veiligheid bekruipt me.

LATER MEER

** Als dit topic beter in LIT of ONZ past mag dat ook **
pi_118588814
... Beter in ONZ denk ik. Of direct de prullenbak in want dit is niet veel soeps.
pi_118589558
Verzonnen topics :) [TRV] -> [ONZ]
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_118589614
Ik las alleen.

quote:
OUWE VOGELZOEKER GEILE KIKKER HAAS KOE PENIS STIERENKL
En toen dacht ik..

"Fuck it"

Ik ga bovenstaande post maken!
pi_118590059
Hahaha :D
Maak vooral een vervolg _O_ Leuk om te lezen.
pi_118590687
Ik ben eens op Spritsbergen geweest, hier een vakantiefoto van mij
A signature (from Latin signare, "sign") is a handwritten (and sometimes stylized) depiction of someone's name, nickname or even a simple "X" that a person writes on documents as a proof of identity and intent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')