quote:Kheb net ook even gezocht en ze hebben het telkens over de ontdekking van "Coca-Cola" in Amerika. Maar waar het product zelf (Cola) nou vandaan kwam, kan ik zo gauw niet vinden
Op donderdag 22 augustus 2002 04:15 schreef Dr_Crouton het volgende:[..]
Tenzij de geschiedenis van Coca-Cola vals is, is cola een Amerikaanse vinding.
quote:Zover ik weet (ik heb hier ooit eens een programma over gezien), maakten Columbiaanse boeren een soort thee van de Cocabladeren (uiteraard met veel suiker), dit zou de voorloper zijn van de cola zoals wij die nu kennen.
Op donderdag 22 augustus 2002 04:15 schreef Dr_Crouton het volgende:[..]
Tenzij de geschiedenis van Coca-Cola vals is, is cola een Amerikaanse vinding. Wel zou er in de beginjaren een extract van de cocaplant/boom zijn gebruikt, een ingrediënt voor cocaïne. En die groeit ook in Columbia, ja.
Hoe dan ook, het zou me niets verbazen indien de Amerikanen beweren dat het hun vinding is.
quote:Yep, het is wel fijn dat de Saudis zichzelf al in een positie brengen waarin de Amerikanen een oorlogje tegen hun wel acceptabel zullen gaan vinden.
Op donderdag 22 augustus 2002 00:44 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
bron:Trouw.
=================================================================
Uit het laatste stukje van dit artikel blijkt toch dat de vriendschappelijke band tussen de VS en SA aan het afbrokkelen is (boycot van Amerikaanse producten), immers kan het regime in SA vanzelfsprekend bepalen welke producten er al dan niet op de markt komen, en (wellicht binnenkort) geen VS cola meer is bijna een 'oorlogsverklaring'...
Wat is er trouwens Islamitisch aan cola? Kan me er niks bij voorstellen.
quote:Wat is er islamitisch aan een cola? Aan deze cola?
Op donderdag 22 augustus 2002 00:44 schreef Cosma-Shiva het volgende:
quote:De islam gaat altijd gepaart met vrede en rust en moslims willen geen produkten kopen waar bloed aankleeft, Coca Cola, Mac Donalds etc. zijn allemaal bedrijven die indirect betrokken zijn met de dood op bv. jonge vruchtbare meisjes en jonge hitsige jongens in Palestina en "israel"...
Op donderdag 22 augustus 2002 07:43 schreef X-Ray het volgende:[..]
Wat is er islamitisch aan een cola? Aan deze cola?
Heeft ie een baard?
Ik geef ze geen ongelijk, een boycot zou die arrogante amerikanen en die gierige israeliers goed doen... ![]()
quote:Ja idd ,vuile moordenaars die daar bij de Mac ,het is elke keer levensgevaarlijk al kom ik daar....en al die doden...
Op donderdag 22 augustus 2002 12:38 schreef BansheeBoy het volgende:[..]
De islam gaat altijd gepaart met vrede en rust en moslims willen geen produkten kopen waar bloed aankleeft, Coca Cola, Mac Donalds etc. zijn allemaal bedrijven die indirect betrokken zijn met de dood op bv. jonge vruchtbare meisjes en jonge hitsige jongens in Palestina en "israel"...
Ik geef ze geen ongelijk, een boycot zou die arrogante amerikanen en die gierige israeliers goed doen...
quote:Dat staan de barbaarse Islamietjes niet toe, ee weten allemaal hoe het genie Rushdie nu door hun moet leven
Op donderdag 22 augustus 2002 01:19 schreef Festen het volgende:
Prima idee. Kunnen we hier in Nederland onze lokale versie van de Koran gaan verkopen.
Regel één van het Boek wordt dan (in het Nederlands uiteraard, voor een nog betere integratie): "Mohammed was ook maar een persoon met zijn fouten. De hiervolgende Soera's zijn subjectieve indrukken en dienen zeker niet voor onderdrukking en verheerlijking van geweld te worden gebruikt".
quote:Jongens, waar gaat dit over ???
Op donderdag 22 augustus 2002 12:47 schreef Disorder het volgende:
Is het niet mogelijk om van Bansheeboy een Islamitisch eetbaar produkt te maken?->
<-
aub on-topic ![]()
quote:Precies en tevens exactly !!!
Op donderdag 22 augustus 2002 12:48 schreef BAZZA het volgende:[..]
Dat staan de barbaarse Islamietjes niet toe, ee weten allemaal hoe het genie Rushdie nu door hun moet leven
Maar als je mij vraagt of het zinnig is om te stoppen met het consumeren van amerikaanse produkten ben ik de eerste die zegt van dat je gelijk hebt. Want aan het arrogante amerika kleeft bloed... ![]()
quote:Kunnen we geen onderneming oprichten die als dochteronderneming van het concert dat Zamzam op de markt brengt opereert die vervolgens het goedje in Europa aan de man zal gaan zien te moeten brengen. Als dat lukt is daar goud geld mee te verdienen. En er wonen hier al best veel mensen die tot de potenciele doelgroep behoren.
Op donderdag 22 augustus 2002 01:06 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Of, en dat kan natuurlijk ook, indien de onderneming die Zamzam op de markt brengt bereid is flink wat te adverteren, commercials op tv te brengen, de sponsoring van een en ander op zich te nemen, dan kunnen we binnen no time onze dorst lessen met Zamzam.
Een gat in de markt! (en in je gebit).
Cola van welk merk dan ook wordt altijd geassocieerd met de real thing dus als je echt een daad wilt stellen, produceer en drink je geen cola.
quote:Ja, we moeten ZamZam gaan importeren en hier gaan verkopen. Op de Arabische sat. zenders wordt er waarschijnlijk al genoeg voor geadverteerd.
Op donderdag 22 augustus 2002 12:51 schreef Vork het volgende:[..]
Kunnen we geen onderneming oprichten die als dochteronderneming van het concert dat Zamzam op de markt brengt opereert die vervolgens het goedje in Europa aan de man zal gaan zien te moeten brengen. Als dat lukt is daar goud geld mee te verdienen. En er wonen hier al best veel mensen die tot de potenciele doelgroep behoren.
Een gat in de markt! (en in je gebit).
Alleen hopen dat het te drinken is.
quote:Waarom kopen ze dan allemaal het Duivelse boek koran?
Op donderdag 22 augustus 2002 12:38 schreef BansheeBoy het volgende:[..]
De islam gaat altijd gepaart met vrede en rust en moslims willen geen produkten kopen waar bloed aankleeft
quote:Je maakt een spelfout, je wilde waarschijnlijk heilige koran in typen, maar je schreef hondse, geeft niet, fouten zijn menselijk
Op donderdag 22 augustus 2002 12:56 schreef X-Ray het volgende:[..]
Waarom kopen ze dan allemaal de hondsekoran?
....![]()
.....
Maar de Koran kopen ze niet, die krijgen ze meestal van de plaatselijke moskee ![]()
quote:Dat merken we vanzelf wel
Op donderdag 22 augustus 2002 12:55 schreef Halinalle het volgende:
Ja, we moeten ZamZam gaan importeren en hier gaan verkopen. Op de Arabische sat. zenders wordt er waarschijnlijk al genoeg voor geadverteerd.Alleen hopen dat het te drinken is.
Op het moment dat het hier in Nederland zo uit de hand gaat lopen dat de winkelpanden in de buurt van asielzoekerscentra leeg komen te staan, slaan de Zamzam winkeliers hun slag
quote:[semi-off-topic]
Op donderdag 22 augustus 2002 04:33 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
Zover ik weet (ik heb hier ooit eens een programma over gezien), maakten Columbiaanse boeren een soort thee van de Cocabladeren (uiteraard met veel suiker), dit zou de voorloper zijn van de cola zoals wij die nu kennen.
Hoe dan ook, het zou me niets verbazen indien de Amerikanen beweren dat het hun vinding is.
So now you know......(maak de zin af, win een prijs!) ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Gio op 22-08-2002 13:03]
quote:Islamisme whatever.
Op donderdag 22 augustus 2002 03:41 schreef Chadi het volgende:
Nee omdat er een goed alternatief ontbrak. En omdat ze de VS willen laten zien van je neemt ons niet serieus genoeg.
Ow Islam kent geen Nationalisme in zich.
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 07:33 schreef eRR_ het volgende:
Tip voor ondernemers; start een macMohamed in het midden oosten, in navolging op zamzam cola..
Misschien een idee voor de volgzame x-ray ???
Hij is dankzij zijn ideeen ongetwijfeld welkom in welk islamitisc land dan ook ![]()
quote:Ja idd een spelfout ja. Het moest duivelse zijn.
Op donderdag 22 augustus 2002 12:58 schreef BansheeBoy het volgende:[..]
Je maakt een spelfout, je wilde waarschijnlijk heilige koran in typen,
...... ![]()
......
on-topic aub
quote:Uh ja...en die 200 miljard dollar die nu gedeinvesteerd worden in de USA door Saudi's helpen daar ook niet aan.
Op donderdag 22 augustus 2002 07:35 schreef HiZ het volgende:[..]
Yep, het is wel fijn dat de Saudis zichzelf al in een positie brengen waarin de Amerikanen een oorlogje tegen hun wel acceptabel zullen gaan vinden.
Wat is er trouwens Islamitisch aan cola? Kan me er niks bij voorstellen.
Hm..mischien kunnen ze die dan in de EU investeren
quote:Ja ze hebben immers nog een paar leuke projectjes lopen in de EU.
Op donderdag 22 augustus 2002 13:07 schreef Tia_Tijger het volgende:[..]
Uh ja...en die 200 miljard dollar die nu gedeinvesteerd worden in de USA door Saudi's helpen daar ook niet aan.
Hm..mischien kunnen ze die dan in de EU investeren
Haat wordt geleerd op islamitische scholen
Haatkalender op Islamschool schokt almere
'Financiers Bin Laden in bestuur moskee A'dam'
Terrorisme / Een avondje djihad
[Dit bericht is gewijzigd door X-Ray op 22-08-2002 13:12]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |