abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118569646
Hallo,

ik heb een probleem. Ik heb al een aantal jaar een relatie. We hebben elkaar op jonge leeftijd leren kennen en ik heb daarvoor nooit een andere relatie gehad.
In feite zijn we heel gelukkig samen en heb ik het idee dat ik uiteindelijk mijn leven met haar wil delen. Toch blijft er bij mij een soort gevoel van gemis knagen. Ik mis de vrijgezellen periode die bijna iedereen wel eens gekend heeft. Ik heb die niet gekend. Het stomme is dat ik weet dat iedereen uiteindelijk opzoek is naar wat ik en mijn partner samen hebben maar toch kan ik het niet loslaten.
Dan komt er ook nog bij dat ik onlangs ontzettend verliefd ben geworden op een vriendin van mij. Het begon in eerste instantie met wat onschuldig geflirt maar uiteindelijk heeft het bij mij geresulteerd in een enorme verliefdheid. Zij ziet het meer als leuk en wil verder geen relatie. Aan de ene kant zou je zeggen, wat is het probleem? Afgezien van dat ik op dit moment met een verborgen gevoel van liefdesverdriet zit is er niks want die ander wil mij niet maar daarnaast voel ik me ook schuldig ten opzichte van mijn huidige vriendin. Ik wil oud met haar worden maar waarom blijf ik dan zo nieuwschierig naar een vrijgezellenleven? Waarom blijf ik alleen maar aan die andere vriendin denken als dit zo kansloos is als wat? Ik ga toch niet mijn lange, goede relatie opgeven voor een kortstondige maar heftige verliefdheid die 0% slagen heeft? Maar wat als er hierna weer een nieuw iemand komt waar ik me aan verlies omdat ik daar blijkbaar gevoelig voor ben?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen weer wat helderder na te denken.
  maandag 29 oktober 2012 @ 10:56:26 #2
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_118569669
U is hoe oud?
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_118569678
Dit gaat je relatie breken ;(
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_118569720
Wat mis je precies van het vrijgezellenleven?
pi_118569803
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:57 schreef Geminiara het volgende:
sex met vreemde mensen waarschijnlijk, met niemand rekening hoeven houden etc. etc.
  maandag 29 oktober 2012 @ 11:02:43 #6
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_118569901
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:57 schreef Geminiara het volgende:
Dronken op een parkeerterrein afgetrokken worden door (wat je dacht dat) een lekker wijf was maar eigenlijk heet hij bob en heeft een gezin maar wel erg lekkere vrouwelijke handen.

Zoiets niet specifieks.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_118569919
quote:
7s.gif Op maandag 29 oktober 2012 11:02 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dronken op een parkeerterrein afgetrokken worden door (wat je dacht dat) een lekker wijf was maar eigenlijk heet hij bob en heeft een gezin maar wel erg lekkere vrouwelijke handen.

Zoiets niet specifieks.
_O-
pi_118569950
Ha ha grappig jongens.. Serieuze reacties graag..
pi_118569977
Je mist iets van het vrijgezellenleven. Is het bespreekbaar om datgene wat je mist alsnog te doen maar toch met haar te blijven? Zo nee, vind je datgene wat je wilt doen belangrijker dan je relatie? Als dat zo is moet je het uitmaken.
  † In Memoriam † maandag 29 oktober 2012 @ 11:08:04 #10
187254 Giertje
lets all make believe
pi_118570023
quote:

[..]

Zoiets niet specifieks.
_O-
Life is what happens when youre busy making other plans
Det Som En Gang Var
I dont give a fuck about any fucker its me who comes first
pi_118570029
Hoe oud ben je?
pi_118570032
quote:

[..]

Zoiets niet specifieks.
_O_
  maandag 29 oktober 2012 @ 11:10:05 #13
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_118570074
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 11:04 schreef 0_0Me0_0 het volgende:
Ha ha grappig jongens.. Serieuze reacties graag..
Ik vroeg naar je leeftijd, lijkt me vrij serieus.
pi_118570369
ik ben 23.
Lokasenna, bedankt voor je reactie, we hebben het inderdaad wel eens gehad over een open relatie maar of dat de oplossing is? Ik denk dat ik gewoon bij haar wil blijven en af en toe dan maar moet dealen met gevoelens die op komen spelen.
  maandag 29 oktober 2012 @ 11:24:16 #15
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_118570503
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 11:20 schreef 0_0Me0_0 het volgende:
? Ik denk dat ik gewoon bij haar wil blijven en af en toe dan maar moet dealen met gevoelens die op komen spelen.
Dat gaat niet werken.
pi_118570788
Het gras lijkt tijd groener bij de buren
maar ik denk dat je spijt krijgt als je het uit maakt
Zo veel mensen die juist zoeken wat jij hebt
(en dat verpakken in: feeeestuuuh zuipuuuuh)
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_118570935
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:55 schreef 0_0Me0_0 het volgende:

Dan komt er ook nog bij dat ik onlangs ontzettend verliefd ben geworden op een vriendin van mij.
Waarom blijft de "vriendschapsterm" toch altijd gebruikt worden als één van de 2 meer wil??? Jullie zijn geen vrienden. Jij wil haar, zij jou niet. Geen enkele basis voor een gelijkwaardige vriendschap. Noem het dan ook niet zo. Maar dat geheel terzijde natuurlijk :')
  maandag 29 oktober 2012 @ 11:46:30 #18
387436 Winterman
Let's kick some ice!
pi_118571345
Ik zou mijn relatie maar eens onder de loep leggen. Het lijkt er op dat je die relatie voornamelijk hebt omdat het wel "makkelijk" is. Als jij nu al gevoelens voor anderen hebt, terwijl je die bij je vriendin niet hebt, dan lijkt mij dat er al iets mis is in je relatie. Vergeet niet dat zij ook wel eens gevoelens voor anderen zou kunnen krijgen.
pi_118571514
Hoe jong waren jullie al bij elkaar?
pi_118571884
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 11:20 schreef 0_0Me0_0 het volgende:
ik ben 23.
Lokasenna, bedankt voor je reactie, we hebben het inderdaad wel eens gehad over een open relatie maar of dat de oplossing is? Ik denk dat ik gewoon bij haar wil blijven en af en toe dan maar moet dealen met gevoelens die op komen spelen.
Dan doe je dat en blijf je van andere meisjes af, het is heel simpel :)
Ga in elk geval niet stiekem dingen doen, dan maak je alles kapot.
pi_118572035
Maar is het niet juist dat het wel makkelijk is als je nu je relatie gaat opgeven? Oke, ik ben verliefd maar het kan niks worden. Daarnaast, een echte relatie bestaat toch nooit alleen maar uit ups? Ja oke, die vriendschapsterm is inderdaad niet helemaal eerlijk. Maar laat ik het zo zeggen, ik zou uiteindelijk heel graag bevriend willen zijn. Mijn gevoelens voor mijn huidige vriendin zijn zeker niet weg, hooguit een beetje naar de achtergrond gezakt vanwege die heftige verliefdheid nu opeens. We zijn al vanaf mijn 17e samen.
  maandag 29 oktober 2012 @ 12:22:17 #22
387436 Winterman
Let's kick some ice!
pi_118572640
Zoals jij nu over je relatie praat zit er al geen toekomst meer in. Je ziet je vriendin als een confortable paar schoenen. Je loopt er altijd op want ze zitten wel prima. Nu heb je hele mooie nieuwe schoenen gezien en zou je die best willen proberen, maar wat nu als die nieuwe schoenen na verloop van tijd toch niet zo comfortabel zijn. Dus hou je het voor de zekerheid maar bij de schoenen waar je aan gewend bent.

Niemand doet zijn hele leven met zijn eerste paar schoenen.
pi_118572675
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 12:05 schreef 0_0Me0_0 het volgende:
Maar is het niet juist dat het wel makkelijk is als je nu je relatie gaat opgeven? Oke, ik ben verliefd maar het kan niks worden. Daarnaast, een echte relatie bestaat toch nooit alleen maar uit ups? Ja oke, die vriendschapsterm is inderdaad niet helemaal eerlijk. Maar laat ik het zo zeggen, ik zou uiteindelijk heel graag bevriend willen zijn. Mijn gevoelens voor mijn huidige vriendin zijn zeker niet weg, hooguit een beetje naar de achtergrond gezakt vanwege die heftige verliefdheid nu opeens. We zijn al vanaf mijn 17e samen.
Verbreek al het contact met die vriendin als je echt door wilt gaan. Dat klinkt nu heel naar maar het is beter voor iedereen.
pi_118572947
En als het nu wél wat kon worden met die vriendin?
Nu zeg je eigenlijk: Ik blijf maar in mijn relatie want ik heb nog geen nieuw paar schoenen.

Dan is het wachten op het volgende meisje dat langs huppelt, je aandacht trekt, en waarop je kan over stappen zodat je niet alleen hoeft te zijn.
Niet fair ten opzichte van je huidige meisje.
pi_118573372
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:55 schreef 0_0Me0_0 het volgende:
Hallo,

ik heb een probleem. Ik heb al een aantal jaar een relatie. We hebben elkaar op jonge leeftijd leren kennen en ik heb daarvoor nooit een andere relatie gehad.
In feite zijn we heel gelukkig samen en heb ik het idee dat ik uiteindelijk mijn leven met haar wil delen. Toch blijft er bij mij een soort gevoel van gemis knagen. Ik mis de vrijgezellen periode die bijna iedereen wel eens gekend heeft. Ik heb die niet gekend. Het stomme is dat ik weet dat iedereen uiteindelijk opzoek is naar wat ik en mijn partner samen hebben maar toch kan ik het niet loslaten.
Dan komt er ook nog bij dat ik onlangs ontzettend verliefd ben geworden op een vriendin van mij. Het begon in eerste instantie met wat onschuldig geflirt maar uiteindelijk heeft het bij mij geresulteerd in een enorme verliefdheid. Zij ziet het meer als leuk en wil verder geen relatie. Aan de ene kant zou je zeggen, wat is het probleem? Afgezien van dat ik op dit moment met een verborgen gevoel van liefdesverdriet zit is er niks want die ander wil mij niet maar daarnaast voel ik me ook schuldig ten opzichte van mijn huidige vriendin. Ik wil oud met haar worden maar waarom blijf ik dan zo nieuwschierig naar een vrijgezellenleven? Waarom blijf ik alleen maar aan die andere vriendin denken als dit zo kansloos is als wat? Ik ga toch niet mijn lange, goede relatie opgeven voor een kortstondige maar heftige verliefdheid die 0% slagen heeft? Maar wat als er hierna weer een nieuw iemand komt waar ik me aan verlies omdat ik daar blijkbaar gevoelig voor ben?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen weer wat helderder na te denken.
Voor een man is het vrijgezellenleven wat minder spannend. Aangezien je dan meer op one night stands duidt, of het sex hebben met andere vrouwen?

Als dit het punt is, zou ik je er overheen zetten. Aangezien het wel wat ervaring kost voor dit ook maar mogelijk kan zijn. Dus straks gooi je je relatie weg, en dan heb je niks meer.

Zeker als je weet dat je met haar heel gelukkig bent, zou ik hier heel goed over nadenken :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')