Inmiddels helemaal bij. Ik heb wel een beetje te doen met Rebekah hoor. Ja, ze is niet bepaald makkelijk in de omgang, en ja, ze heeft Elena feitelijk vermoord ; maar diep van binnen is het enige wat ze wil liefde. En telkens wordt ze verraden door mensen wie ze denkt te kunnen vertrouwen. Ik vind haar veel leuker dan welke original dan ook. Wel tof hoe ze dat verhaal van de originals hebben uitgelegd in seizoen 3. Dat elk seizoen wel een bepaald thema had ( seizoen 2 draaide bv vooral om Katherine en de introductie van weerwolven en Klaus ).
En wat acteert Nina Dobrev toch altijd goed. De hele cast heeft talent maar zij steekt er voor mij wel bovenuit. Ik dacht de serie minder leuk te gaan vinden nu ze is een vampier is, maar het gaf juist een frisse wind. Ik hoop alleen dat bepaalde karakters gewoon echt menselijk blijven ( Matt, Meredith, etc ). Er zijn nu veel te veel bovennatuurlijke in zo'n vriendengroep. Caroline is ook wel een van mijn favorieten, die is echt gegroeid in iets meer dan 3 seizoenen tijd. En bij Meredith moet ik nog steeds denken aan Nanny Carrie uit One Tree Hill.
En ik ben denk ik niet de enige die zegt dat Elena nu echt een keer volledig voor Damon moet gaan. De schrijvers denken ons een ''epic love triangle'' te geven, maar zo zie ik het allang niet meer. Ze hebben al vrij duidelijk gemaakt dat ze haar laten eindigen met Stefan. Elke keer brengen ze haar op een punt waarbij ze dichter naar Damon toe groeit en dat ze moet kiezen. En elke keer kiest ze Stefan. De veilige optie. Ik wil dat de schrijvers er nu een keer mee stoppen om ''Delena'' fans valse hoop te geven. Want dat is het gewoon. Ik neem niet genoegen met die kleine momentjes die ze krijgen, waarna Elena Damon weer dumpt. Elena is een tof personage maar op deze manier vind ik haar steeds minder leuk. Bij Katherine was het tenminste nog enigszins begrijpbaar dat ze verliefd was op beiden en daar gebruik van maakte. Maar Elena zit zo gewoon niet in elkaar. En zoals ik al eerder zei...ik mis Katherine. Ik vind haar echt zo enorm tof!
Klaus vind ik niks. Toen hij net in de serie kwam was hij wel echt creepy, maar nu vind ik hem weinig meer aan met z'n hybrids. Hij praat nergens anders over, lol. De nieuwe lijn met de ''five'' vind ik wel potentie hebben. Die zijn tenminste geloofwaardig als vampire hunters. Die connor is ook gewoon bijna eng te noemen

Een cure...ik denk dat het compleet wat anders inhoud dan dat ze allemaal denken. En als het echt een cure is waarmee ze weer mensen kunnen worden denk ik dat de serie daar mee eindigt, dat Elena weer mens wordt samen met Stefan en/of Damon. Of dat ze in de series finale moet kiezen of ze de cure neemt en dat ze dan nee zegt omdat ze voor eeuwig samen wil zijn met Stefan. Of iets in die richting.
Sorry voor het hele verhaal