abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119602955
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 21:51 schreef Iosaiv het volgende:
Hallo medefokkers,

Ik wil graag op mezelf wonen. Nu is er iets beschikbaar, maar ik ben nog niet helemaal uit de voordelen en nadelen. Ik moet het niet laten, omdat ik die verandering eng vindt, de keus zal ooit eens gemaakt worden. Maar mensen die al wat langer op zichzelf wonen, kunnen jullie een aantal voordelen en nadelen aangeven? Hartstikke bedankt vast. :)
De meesten hebben al opgesomd wat de voor en nadelen zijn,echter wat men vergeten is te vertellen is dat je nu ook huur en eventueel gas en licht moet betalen.

Kortom je moet nu leren voor jezelf te zorgen en..... rekening houden met je buren inzake overlast e.d. :s)
  zondag 25 november 2012 @ 16:21:02 #27
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_119603735
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 19:46 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
Voordelen:
+ zelf bepalen wát je eet, wanneer, hoe en met wie (voor mij als culigek een verademing na jaren AVG)
+ je kan doen en laten wat je wilt
+ je kan anderen een plekje bieden (bijv. familie en vrienden die kunnen komen logeren)
+ je hebt niemand die aan je hoofd begint te zeuren als je binnenkomt
+ Je hoeft met niemand de douche/wasmachine/wc/computer etc. te delen
+ je hoeft niet zachtjes te doen tijdens een wilde nachtelijke escapade. (je hoeft uberhaupt niemand te vragen of er iemand mag blijven slapen)
+ je bepaalt zelf wanneer je je bezig houdt met het huishouden
+ het is een stap en heeft mij veel zelfvertrouwen gegeven omdat ik nu bewijs dat ik het zelf kan. Ondanks dat het soms spannend en moeilijk is.

Nadelen:
- het kan soms erg eenzaam zijn. Als je niet veel om handen hebt kan een eigen huis soms benauwend zijn omdat je ook niemand hebt om tegenaan te kletsen
- je hebt niemand die je vrolijk begroet als je binnen komt
- in financieel mindere tijden heb je alleen jezelf om op terug te vallen om te zorgen dat de rekeningen betaald worden, dus soms financiele stress
Prima lijst, even aanvullen:
- De was doet zichzelf niet

Ik woon al jaren op mezelf ( alleen) en dat bevalt prima.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_120069968
Vooral NIET in Roosendaal gaan wonen.
  Moderator zaterdag 8 december 2012 @ 13:10:03 #29
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_120071848
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 11:54 schreef Antaris het volgende:
Vooral NIET in Roosendaal gaan wonen.
En wat is er dan mis met in Roosendaal wonen :? ?
pi_120079303
@losaiv: zo snel mogelijk zelfstandig gaan wonen. De nadelen (zo je dat al nadelen kunt noemen; ik houd het liever op: "uitdagingen") wegen niet op tegen de voordelen, zoals hierboven opgesomd.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')