abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118543378
Ik ben al een tijdje aan het daten en heb daardoor contact met verschillende mannen. Over het algemeen geen probleem en voor mijzelf heb ik het duidelijk dat zolang ik geen relatie heb of verliefde gevoelens voor iemand ik ook andere mannen blijf daten.
Hier ben ik ook eerlijk over naar de dates die ik heb. Moet daarbij wel zeggen dat als de klik en de aandacht voor elkaar groot genoeg is ik geen interesse heb om met anderen te daten.

Toch hoor je vaak dat mensen (mannen in dit geval) een soort exclusiviteit verwachten tijdens het daten. Oftewel dat je dus maar 1 iemand per keer mag daten tot dat je zeker weet dat er wel of geen relatie van gaat komen.

Hoe denken jullie hierover?
pi_118543535
Ik vind dat je het diegene moet vertellen, zodat de persoon die je date zelf kan beslissen of ie ermee akkoord gaat.
pi_118543819
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 17:46 schreef dude1960 het volgende:
Ik vind dat je het diegene moet vertellen, zodat de persoon die je date zelf kan beslissen of ie ermee akkoord gaat.
Dat doe ik dus ook. En vind het dan ook prima als zij zeggen dat ze dan niet verder willen daten. Maar ik heb het dus over de fase van het daten (de eerste paar keer dat je afspreekt en je nog niet zeker weet of je elkaar wel echt leuk vindt). Is het dan zo uitzonderlijk dat je ook met andere mensen afspreekt? Misschien zit daar wel iemand tussen met wie het gelijk raak is.

En nogmaals, op het moment dat er echt gevoelens komen hou ik ook op met het daten van andere mannen, het gaat echt om die allereerste ontdekkingsfase.

Het iz zelfs zo dat er wel eens gezegd is dat ze wel verder willen daten, maar eigenlijk al wel weten dat er verder niks uit gaat voortvloeien en dan dus toch vinden dat ik niet met andere mannen zou moeten afspreken. Dan houdt het voor mij dus eigenlijk ook al wel op.
pi_118543926
quote:
2s.gif Op zondag 28 oktober 2012 17:55 schreef ExtremeRed het volgende:

[..]

Dat doe ik dus ook. En vind het dan ook prima als zij zeggen dat ze dan niet verder willen daten. Maar ik heb het dus over de fase van het daten (de eerste paar keer dat je afspreekt en je nog niet zeker weet of je elkaar wel echt leuk vindt). Is het dan zo uitzonderlijk dat je ook met andere mensen afspreekt? Misschien zit daar wel iemand tussen met wie het gelijk raak is.

En nogmaals, op het moment dat er echt gevoelens komen hou ik ook op met het daten van andere mannen, het gaat echt om die allereerste ontdekkingsfase.

Het iz zelfs zo dat er wel eens gezegd is dat ze wel verder willen daten, maar eigenlijk al wel weten dat er verder niks uit gaat voortvloeien en dan dus toch vinden dat ik niet met andere mannen zou moeten afspreken. Dan houdt het voor mij dus eigenlijk ook al wel op.
Waarom wil je weten hoe anderen hier over denken, gaat toch niemand wat aan hoe en wat jij date en hoeveel tegelijkertijd...
pi_118543962
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 17:58 schreef dude1960 het volgende:

[..]

Waarom wil je weten hoe anderen hier over denken, gaat toch niemand wat aan hoe en wat jij date en hoeveel tegelijkertijd...
Ik ben gewoon benieuwd of veel mensen vinden dat ook als je date je het bij één iemand per keer zou moeten houden.

Nieuwsgierigheid...
pi_118543983
quote:
2s.gif Op zondag 28 oktober 2012 17:59 schreef ExtremeRed het volgende:

[..]

Ik ben gewoon benieuwd of veel mensen vinden dat ook als je date je het bij één iemand per keer zou moeten houden.

Nieuwsgierigheid...
Je wil gewoon over jezelf praten
pi_118544018
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 18:00 schreef dude1960 het volgende:

[..]

Ik vraag hoe anderen erover denken....

Je hoeft hier niet te reageren hoor!
pi_118544346
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 18:00 schreef dude1960 het volgende:

[..]

Hahaha, en wat dan nog? Als je haar niet interessant genoeg vindt om over te praten reageer je toch niet.

OT: Ik denk dat je redelijk snel door hebt of je iemand interessant genoeg vindt (1 tot 3 dates?), op zo'n moment zou ik de anderen afkappen. En tja vertellen, zodra het ter sprake komt kun je er toch eerlijk over zijn? Je hoeft niet op je voorhoofd te schrijven dat je morgen nog een ander afspraakje hebt, zou me daar als man niet gemakkelijk bij voelen.
pi_118544488
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 18:12 schreef dijon het volgende:

OT: Ik denk dat je redelijk snel door hebt of je iemand interessant genoeg vindt (1 tot 3 dates?), op zo'n moment zou ik de anderen afkappen. En tja vertellen, zodra het ter sprake komt kun je er toch eerlijk over zijn? Je hoeft niet op je voorhoofd te schrijven dat je morgen nog een ander afspraakje hebt, zou me daar als man niet gemakkelijk bij voelen.
Precies. Maar je vindt dus wel dat je meerdere dates naast elkaar kan hebben zonder dat je daar schuldig over zou moeten voelen. Volgens mij weet je het ook vaak wel na een paar dates, maar niet iedereen is daar even duidelijk over.
Soms kreeg ik het idee dat de man dat dus echt niet vond kunnen (hij vroeg er zelf naar) dat is dan ook bij 1 date gebleven.
pi_118544786
meerderen tegelijk daten vind ik iets van wanhoop in zich hebben, en dat het niet om een persoon zelf gaat maar meer om het spel etc. daar pas ik voor, wanhoop is een grote afknapper. een nummer zijn ook. ~:)

exclusief hoeft niet, maar doe het dan serieel.
pi_118544913
quote:
19s.gif Op zondag 28 oktober 2012 18:24 schreef dawg het volgende:
meerderen tegelijk daten vind ik iets van wanhoop in zich hebben, en dat het niet om een persoon zelf gaat maar meer om het spel etc. daar pas ik voor, wanhoop is een grote afknapper. een nummer zijn ook. ~:)

exclusief hoeft niet, maar doe het dan serieel.
Wat bedoel je met serieel?
pi_118545004
quote:
2s.gif Op zondag 28 oktober 2012 18:26 schreef ExtremeRed het volgende:

[..]

Wat bedoel je met serieel?
het tegengestelde van parallel. :7
pi_118545057
quote:
19s.gif Op zondag 28 oktober 2012 18:28 schreef dawg het volgende:

[..]

het tegengestelde van parallel. :7
Dus geen andere date plannen wanneer je nog een date hebt staan?
pi_118545081
quote:
2s.gif Op zondag 28 oktober 2012 18:29 schreef ExtremeRed het volgende:

[..]

Dus geen andere date plannen wanneer je nog een date hebt staan?
ja.
pi_118545904
Hangt er ook vanaf met wat voor mannen je date.. Ik date alleen met jongens met wie ik al een klik heb, eigenlijk nooit met iemand die ik gewoon een keer heb ontmoet en verder geen gevoel bij heb.

En zou dus niet snel nog met anderen daten als ik al een klik met diegene voel, maar dat is ook grotendeels omdat ik er weinig behoefte aan heb.

Vind wel dat als je een date of twee met iemand hebt gehad dat jij en die ander op dat moment prima nog een keer met iemand anders kunnen zoenen/daten/whatever zonder dat elkaar iets te verwijten valt.
pi_118546269
quote:
14s.gif Op zondag 28 oktober 2012 18:48 schreef Breathtaking het volgende:
Hangt er ook vanaf met wat voor mannen je date.. Ik date alleen met jongens met wie ik al een klik heb, eigenlijk nooit met iemand die ik gewoon een keer heb ontmoet en verder geen gevoel bij heb.

En zou dus niet snel nog met anderen daten als ik al een klik met diegene voel, maar dat is ook grotendeels omdat ik er weinig behoefte aan heb.

Vind wel dat als je een date of twee met iemand hebt gehad dat jij en die ander op dat moment prima nog een keer met iemand anders kunnen zoenen/daten/whatever zonder dat elkaar iets te verwijten valt.
Daar heb je wel een punt.
Ik date ook wel eens mannen alleen om te kijken of die klik er is. Dan heb je elkaar bijv.. alleen even kort gesproken een keer eerder.

Juist omdat die klik er dan nog niet is spreek ik daarnaast ook nog wel met iemand anders af als dat toevallig net zo uitkomt.
pi_118546332
quote:
2s.gif Op zondag 28 oktober 2012 18:57 schreef ExtremeRed het volgende:

[..]

Daar heb je wel een punt.
Ik date ook wel eens mannen alleen om te kijken of die klik er is. Dan heb je elkaar bijv. alleen even kort gesproken een keer eerder.
Ja nouja dan zie ik echt niet wat er verkeerd aan is. Ik zou op een eerste date ook niet aangeven dat ik ook dates met anderen in de planning heb staan, is alleen maar beledigend tegenover je date en totaal geen boeiende informatie.. Als na twee dates blijkt dat de klik er is zul je toch niet nog maandenlang met anderen gaan daten neem ik aan.
pi_118546556
quote:
14s.gif Op zondag 28 oktober 2012 18:59 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Ja nouja dan zie ik echt niet wat er verkeerd aan is. Ik zou op een eerste date ook niet aangeven dat ik ook dates met anderen in de planning heb staan, is alleen maar beledigend tegenover je date en totaal geen boeiende informatie.. Als na twee dates blijkt dat de klik er is zul je toch niet nog maandenlang met anderen gaan daten neem ik aan.
Dat niet nee, maar er word dus wel eens naar gevraagd en dan ben ik er wel eerlijk over. Van die mannen die vragen; date je veel? en vervolgens door blijven vragen tot de vraag of ik nog andere dates gepland heb.

Misschien moet ik dat wat meer achterwege laten :X
pi_118546825
Ik zou lekker vaag blijven, al is dat moeilijk als er zulke directe vragen worden gesteld..

Waarom date je uberhaupt zoveel? Klapperende eierstokken? :D
pi_118567221
Zeker niet exclusief tijdens het daten. Wat is er aan de hand met de mensen in dit topic? Exclusiviteit na de 1e keer seks vind ik wat logischer hoor... daarna kan het misschien ook nog wel maar niet zo leuk als je daarna toch een relatie krijgt en dat uitkomt. Dus tenzij jij met al je dates gelijk het bed in duikt zie ik geen probleem!
pi_118567238
Als je exclusiviteit wil moet je dat bespreken. Tot die tijd mag alles. Ook neuken. Natuurlijk duik je meteen het bed in met je date. Anders was het gewoon een kutdate.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_118567314
Toen ik aan het daten was geslagen en in contact kwam met het meisje dat nu nog steeds mijn vriendin is, hadden we beide al vrij snel in de gaten dat er meer in zat. Het voelde zo goed! We hebben behoorlijk veel gechat en toen we onze eerste date hadden gehad die een enorm succes was, hebben we beiden daarop alle contact met anderen die we via die datingsite konden, verbroken. :)

Ik bedoel maar, als het écht klik dan doe je dat uit respect naar elkaar gewoon. De dates die ik daarvoor heb gehad met anderen stelden eigenlijk niet zo veel voor, dus had ik ook niet echt zo'n vaart om contact met anderen te verbreken, laat staan hen daarover te vertellen eigenlijk...
pi_118567345
Pfff, ik hanteer hier toch echt geen regel voor. Als ik weet dat het ergens op uit kan draaien is het al heel snel exclusief. Als het niet meer wordt dan daten, dan date ik wel door.

Ik verwacht van de ander ook niet echt exclusiviteit. Het hangt gewoon van de situatie af.
pi_118568083
Zolang je d'r eerlijk over bent mag alles toch, dan kan de ander zelf bepalen wat hij d'r mee wil doen
pi_118569583
Gewoon je gevoel hierin blijven volgen. Je geeft zelf al aan dat als de interesse groot genoeg is je niet meer met anderen date. Je gevoel zegt je dan wel wat wel en wat niet te doen.

Eerlijkheid is altijd goed, maar waarom zou je op een eerste date aan iemand die je nauwelijks kent vertellen dat je nog meer dates hebt staan? Dat zou ik achterwege laten, schiet je niks mee op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')