wat is nou het probleem, je start je programma op en je zit weer in desktop mode waarin je prima kunt multitaskenquote:Op maandag 29 oktober 2012 14:42 schreef mschol het volgende:
[..]
1 centrale plek, waar alles fullscreen werkt(!) anti-multitasken heet dat...
de centrale plek is prima, maar dat moet niet centraal staan
en de zoekfunctie in 8 vind ik tot nog toe gevalletje leuk idee, slecht uitgevoerd
Met een touchscreen? Veeg over je scherm vanaf de rechterkant, dan verschijnt de Charm-bar met een startknop.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:22 schreef n00b13 het volgende:
Heuj. Stomme vraag eigenlijk, maar hoe ga je in Metro terug naar start? Dus zonder toetsenbord of muis?
quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:45 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Met een touchscreen? Veeg over je scherm vanaf de rechterkant, dan verschijnt de Charm-bar met een startknop.
niet als je apps metro apps zijn (of 1 van de apps die je nou net wil/moet gebruiken metro enabled is)quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:44 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
wat is nou het probleem, je start je programma op en je zit weer in desktop mode waarin je prima kunt multitasken
verschillende mensen, verschillende smakenquote:en daarnaast, zoveel desktop programma's heb ik niet nodig, heb outlook, word, excel en ie op m'n taskbar gepinned. heb het startscherm maar weinig nodig.
zo ver ik em heb gebruikt issie te uitgebreid om direct een goed resultaat tegeven, maar daar valt nog wel in te tweaken gok ikquote:en search werkt voor mij tot nu toe prima. Beter dan ik gewend was in vorige versies.
Overigens, als je vanaf links swiped, kan je snel tussen apps switchen. Swipe je van een van de linkerhoeken, krijg je een overzicht van alle openstaande apps.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:46 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]inderdaad. we have a winner
Dat had ik ook gevonden, maar ik dacht dat het ook vanaf linksonder kon.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:45 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Met een touchscreen? Veeg over je scherm vanaf de rechterkant, dan verschijnt de Charm-bar met een startknop.
Wat is het verschil het het modern UI? Daar heb je het toch ook op een centrale plek? Zeker als je de shortcut-keys een beetje door hebt, ben je met Modern UI echt niet sneller dan met het startmenu. In tegendeel.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:16 schreef mschol het volgende:
[..]
alles op 1 centrale plek hebben is verdomde handig anders, in vista hebben ze er een zoekfunctie ingegooid waardoor hij perfect is gemaakt
het grote verschil zittem in de grootte: ik werk op 2x24"quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:54 schreef Kenju het volgende:
[..]
Wat is het verschil het het modern UI? Daar heb je het toch ook op een centrale plek? Zeker als je de shortcut-keys een beetje door hebt, ben je met Modern UI echt niet sneller dan met het startmenu. In tegendeel.
Je besteedt toch niet meer dan een paar seconden op het startscherm? Zie het probleem nog steeds niet zo. Je kan sowieso niet naar een app zoeken en tegelijkertijd op je andere scherm dingen in de gaten houden.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:57 schreef mschol het volgende:
[..]
het grote verschil zittem in de grootte: ik werk op 2x24"
als ik dan het start menu open in W8 ben ik het gehele beeldoppervlakte kwijt aan het startmenu..
dat is niet efficient en zwaar onhandig als ik dingen in de gaten wil houden of iets nodig heb wat open staat op het bureaublad..
op een 15,6" schermpje, of enkel schermpje zal het vast leuk werken, maar niet voor mij...
mja, metro apps zijn geen desktop apps inderdaad. Daarom mooi de keus om beide omgevingen beschikbaar te hebben.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:48 schreef mschol het volgende:
[..]
niet als je apps metro apps zijn (of 1 van de apps die je nou net wil/moet gebruiken metro enabled is)
zeker!quote:verschillende mensen, verschillende smaken
okquote:zo ver ik em heb gebruikt issie te uitgebreid om direct een goed resultaat tegeven, maar daar valt nog wel in te tweaken gok ik
vooralsnog vind ik het voor mijn mediacenter een prima OS en voor desktop blijf ik lekker op W7
Je kan Metro-apps en de desktop op één scherm naast elkaar gebruiken. Sleep de Metro-app van bovenaan (je muisaanwijzer wordt een handje) naar links of naar rechts en open dan gewoon de desktop.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:48 schreef mschol het volgende:
niet als je apps metro apps zijn (of 1 van de apps die je nou net wil/moet gebruiken metro enabled is)
hmm... ik kijk vanavond eens wat dat precies doetquote:Op maandag 29 oktober 2012 15:01 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Je kan Metro-apps en de desktop op één scherm naast elkaar gebruiken. Sleep de Metro-app van bovenaan (je muisaanwijzer wordt een handje) naar links of naar rechts en open dan gewoon de desktop.
Handigquote:Op maandag 29 oktober 2012 15:01 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Je kan Metro-apps en de desktop op één scherm naast elkaar gebruiken. Sleep de Metro-app van bovenaan (je muisaanwijzer wordt een handje) naar links of naar rechts en open dan gewoon de desktop.
heee, die kende ik nog niet...dat je metro naast de desktop kon snappenquote:Op maandag 29 oktober 2012 15:01 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
twitter:PatrickWobben twitterde op maandag 29-10-2012 om 14:58:25Werkt best goed hoor dat Windows 8
![]()
reageer retweet
twitter:microsoftnl twitterde op maandag 29-10-2012 om 14:59:46@PatrickWobben <3 Ziet er goed uit! #Windows8 reageer retweet
Hehe... T'is ook gaaf toch. Als mensen blij zijn met je product.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:09 schreef Pino112 het volgende:
twitter:PatrickWobben twitterde op maandag 29-10-2012 om 14:58:25Werkt best goed hoor dat Windows 8
[ afbeelding ] reageer retweet
twitter:microsoftnl twitterde op maandag 29-10-2012 om 14:59:46@PatrickWobben <3 Ziet er goed uit! #Windows8 reageer retweet
![]()
Lopen gewoon heel Twitter af te struinen volgens mij.
quote:
quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:07 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
heee, die kende ik nog niet...dat je metro naast de desktop kon snappen![]()
Je kan dan die scheidingsbalk richting de rand van het scherm slepen om de gesnapte app weg te doen, of juist van de rand af om die ene app groter te maken en de andere te snappen. Of één van de twee apps weer helemaal afsluiten door hem van bovenaan te pakken en naar de onderste rand van je scherm te slepen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:02 schreef mschol het volgende:
[..]
hmm... ik kijk vanavond eens wat dat precies doet
maar precies in het midden kan dan weer net niet..quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:27 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
[..]
[..]
Je kan dan die scheidingsbalk richting de rand van het scherm slepen om de gesnapte app weg te doen, of juist van de rand af om die ene app groter te maken en de andere te snappen. Of één van de twee apps weer helemaal afsluiten door hem van bovenaan te pakken en naar de onderste rand van je scherm te slepen.
Nee, maar dat zou voor zo'n app denk ik ook heel lastig zijn om te implementeren.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:29 schreef n00b13 het volgende:
[..]
maar precies in het midden kan dan weer net niet..
Nee. Ik gebruik het alleen al vanaf de Consumer Preview van een paar maanden geleden, dus ik ben er nu al wel helemaal aan gewend en moet ook eerlijk zeggen dat ik het een stuk fijner en sneller vind werken. In het begin wist ik ook nog niet al die handigheidjes en alles en vond ik het ook nog maar niks.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:30 schreef n00b13 het volgende:
Btw. Ben ik nou de enige die echt moet wennen?
uiteraard niet, maar bljkbaar werk je er korter mee dan een aantal anderen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:30 schreef n00b13 het volgende:
Btw. Ben ik nou de enige die echt moet wennen?
Dit is wel een ding inderdaad. Sowieso op welk formaat desktopscherm dan ook. Dat je gewoon je beeld kwijt bent wanneer je erin werkt.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:57 schreef mschol het volgende:
[..]
het grote verschil zittem in de grootte: ik werk op 2x24"
als ik dan het start menu open in W8 ben ik het gehele beeldoppervlakte kwijt aan het startmenu..
dat is niet efficient en zwaar onhandig als ik dingen in de gaten wil houden of iets nodig heb wat open staat op het bureaublad..
op een 15,6" schermpje, of enkel schermpje zal het vast leuk werken, maar niet voor mij...
Absoluut. Ik heb wel de eerste Developer Preview geinstalleerd maar dat was heul andersquote:Op maandag 29 oktober 2012 15:35 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
uiteraard niet, maar bljkbaar werk je er korter mee dan een aantal anderen.
In dat geval schiet je aanpassingsvermogen gewoon tekortquote:Op maandag 29 oktober 2012 16:00 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Absoluut. Ik heb wel de eerste Developer Preview geinstalleerd maar dat was heul anders
Je weet wat ze zeggen van IT'ers hequote:Op maandag 29 oktober 2012 16:17 schreef very het volgende:
[..]
In dat geval schiet je aanpassingsvermogen gewoon tekort
Dat ze puisten hebben en een bril dragen?quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:18 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Je weet wat ze zeggen van IT'ers he
Dat ook...quote:
Op maandag 29
oktober 2012 16:20 schreef
very het
volgende:
[..]
Dat ze puisten hebben en een bril dragen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |