Maar je hebt verder niet met hem gepraat? Misschien moet je daarmee beginnen. Je kan een gesprek al aan de gang krijgen door gewoon te vragen hoe het met hem gaat. Als het gesprek niet lekker loopt, dan moet je doorvragen. Als hij sowieso niet veel tegen je zegt, dan moet je het niet opvatten als desinteresse. Als expert in Nerdkunde kan ik je vertellen dat hij waarschijnlijk dan gewoon een beetje verlegen is.quote:Op zondag 28 oktober 2012 00:03 schreef JuiceChick het volgende:
Later kwam ie steeds aan de bar staan waardoor we oogcontact hadden.
Dus omdat het ene uiterste je niet beviel, maar gelijk overstappen op het andere uiterste? De eerste vraag die in me opkwam was: kijk eerst een serieus naar je jezelf, wat wil je nou eigenlijk en waarom is dit de oplossing?quote:Op zondag 28 oktober 2012 00:03 schreef JuiceChick het volgende:
Oh jongens help!
Na een lange tijd met de verkeerde types gedate te hebben, wil ik nu echt vastigheid met een leuke, lieve, betrouwbare jongen, die me ook echt respecteert en niet oppervlakkig is. Daarom heb ik me gericht op een beetje "nerd-achtige" types (ook al haat ik het woord, maar het schept voor jullie een beeld),
Heerlijk stereotype ben je hier. Nogmaals: kijk eens naar wat je uit zo'n relatie wil halen.quote:vaak een technische opleiding, eeuwig vrijgezel en niet (bepaald/bijzonder) knap. Ik heb daar gewoon een zwak voor. Ik ben zelf ook hoogopgeleid maar compleet anders: heeeel ijdel, genoeg aandacht van jongens, een beetje een poppetje/modepopje zeg maar.
als je simpelweg met een jongen gaat omdat hij 'voldoende' is maar niet 'geweldig' voor je, dan verdient hij toch echt een beter iemand dan jij.quote:Nu heb ik mijn op facebook een jongen gevonden die vroeger bij mij op school (zelfde jaar) zat en bekend was als een echte nerd. Hij is nu enigszins verbeterd,
Serieus, deze hele laatste alinea betekent totaal niks.quote:maar heeft nog steeds de uiterlijjke kenmerken van een nerd en lijkt eeuwig vrijgezel. Ondanks alles heeft ie genoeg vrienden (waaronder vrouwelijke vrienden) en gaat regelmatig uit. Deze jongen kent mij, alleen van naam en gezicht, voor de rest hebben we nooit echt gepraat.
Op een avond zag ik hem aan de bar en we hadden meteen oogcontact, het viel me op dat hij heel erg veranderd is en best leuk uitziet, een vriendin van me kent m en zwaaide naar m en hij zwaaide terug. Later kwam ie steeds aan de bar staan waardoor we oogcontact hadden. Ook al ken ik hem niet echt, ik besloot m toe te voegen op facebook...hij accepteerde me binnen 5 minuten...en ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij veranderde hij zijn status ook in vrijgezel,maar nogmaals..ik weet het niet zeker...
Toch is er nog niet sprake van echt contact...ik heb wel een status van hem geliked...maar er is verder niks gebeurd...
Die stereotype nerd waar jij zo graag op wil vallen bestaan in het echt amper (en dan heb ik het over Sheldon Cooper types). Real life nerds zijn gewoon normale mensen, geloof het of niet. Ze hebben alleen niet bepaald mainstream hobbies of ideeen of manier van vriendschappen onderhouden.quote:Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken? komt het vaak voor dat dit soort jongens moeite hebben om een meisje te benaderen ook al hebben ze gewoon een goed sociaal leven? Dit is echt nieuw voor mij
Hangt er vanaf wat jij onder 'teveel van mijn kant' verstaat. Zoals ik zei: het zijn gewoon een ander type mensen met andere manieren van communiceren en interesses. Als jij jouw manier van leven opdringt aan zo'n persoon, dan knapt diegene daar idd op af.quote:Ik vraag me ook af of er gewoon niet te veel vanuit mijn kant komt waardoor hij afschrikt/afknapt...
En dan denk je gelijk aan nerd-types.quote:wil ik nu echt vastigheid met een leuke, lieve, betrouwbare jongen, die me ook echt respecteert en niet oppervlakkig is.
Nou ja...niet gewend...hij heeft wel veel vrouwelijke vrienden waar ie mee afspreekt...is dat gangbaar voor dat soort mannen (zijn ze vaak gefriendzoned)?quote:Op zondag 28 oktober 2012 00:15 schreef Gamesua het volgende:
Gewoon aanspreken, hij zal het niet gewend zijn en je meteen alle aandacht geven (pas wel op dat je je daarop voorbereid, anders is de kans dat het een afknapper is want poppetje/badboyverleden).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
Ja dat is zeer gangbaar voor dat soort mannen. Je moet gewoon eerst een praatje met hem maken. Hij is geen buitenaards wezen. Hij vreet je vast niet op. Hij is misschien hooguit verlegen.quote:Op zondag 28 oktober 2012 00:20 schreef JuiceChick het volgende:
[..]
Nou ja...niet gewend...hij heeft wel veel vrouwelijke vrienden waar ie mee afspreekt...is dat gangbaar voor dat soort mannen (zijn ze vaak gefriendzoned)?
Dus gewoon aanspreken? En hoe moet ik beginnen? We hebben vroeger nooit echt gepraat vroeger.
Nou zoals ik al zei die "stereotypes" noem ik zo, omdat ik jullie beter duidelijk kan maken waar ik het over heb. En hoezo is dat de uiterste? Nu lijk jij toch stereotyperend bezig (ik kan ook fout zitten uiteraard)?quote:Op zondag 28 oktober 2012 00:19 schreef Lilliesleaf het volgende:
Oh wow.. waar te beginnen.. ik denk dat dit een gepaste eerste opmerking is:
[..]
Dus omdat het ene uiterste je niet beviel, maar gelijk overstappen op het andere uiterste? De eerste vraag die in me opkwam was: kijk eerst een serieus naar je jezelf, wat wil je nou eigenlijk en waarom is dit de oplossing?
[..]
Heerlijk stereotype ben je hier. Nogmaals: kijk eens naar wat je uit zo'n relatie wil halen.
[..]
als je simpelweg met een jongen gaat omdat hij 'voldoende' is maar niet 'geweldig' voor je, dan verdient hij toch echt een beter iemand dan jij.
[..]
Serieus, deze hele laatste alinea betekent totaal niks.Je zoekt er zo belachelijk veel achter.
[..]
Die stereotype nerd waar jij zo graag op wil vallen bestaan in het echt amper (en dan heb ik het over Sheldon Cooper types). Real life nerds zijn gewoon normale mensen, geloof het of niet. Ze hebben alleen niet bepaald mainstream hobbies of ideeen of manier van vriendschappen onderhouden.
[..]
Hangt er vanaf wat jij onder 'teveel van mijn kant' verstaat. Zoals ik zei: het zijn gewoon een ander type mensen met andere manieren van communiceren en interesses. Als jij jouw manier van leven opdringt aan zo'n persoon, dan knapt diegene daar idd op af.
Omdat jij in jouw verhaal je initiële keuze lijkt te baseren op het feit dat iemand een zogenaamde 'nerd' is en niet op dat diegene 'lief, leuk, zorgzaam' lijkt.quote:Op zondag 28 oktober 2012 00:27 schreef JuiceChick het volgende:
[..]
Nou zoals ik al zei die "stereotypes" noem ik zo, omdat ik jullie beter duidelijk kan maken waar ik het over heb. En hoezo is dat de uiterste? Nu lijk jij toch stereotyperend bezig (ik kan ook fout zitten uiteraard)?Ik heb gewoon oppervlakkige jongens gedate die niet leuk waren en nu zoek ik gewoon iemand met een goed innerlijk. Iemand die niet zozeer bezig is met uiterlijkheden en bij wie je je goed voelt. En ik heb veel van dat "soort" vrienden, waar ik goed mee op kan schieten en mezelf kan zijn, vandaar dat ik ook graag zo'n persoon wil daten, want hij past dan beter bij me denk ik.
quote:Op zondag 28 oktober 2012 00:22 schreef Puntenjager het volgende:
Facebookgelul veranderen in real-life-actie.
Btw, waarom heb je lange tijd met verkeerde types gedate terwijl je, volgens jou, op nerderige types valt!??
Ik ben zeg maar best wel terughoudend en verlegen...en die verkeerde types namen juist het initiatief om te daten...ze waren vaak ook goedgebekt en zo...en daardoor had ik meer het idee dat ze interesse hadden, dan de wat terughoudende types. Ik weet zelf echt niet hoe ik een jongen zelf moet benaderen, bang dat ik afschrik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat ben ik zelf dus ook vandaar dat het zo lastig is...ik ben bang om op mijn bek te gaan.quote:Op zondag 28 oktober 2012 00:23 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ja dat is zeer gangbaar voor dat soort mannen. Je moet gewoon eerst een praatje met hem maken. Hij is geen buitenaards wezen. Hij vreet je vast niet op. Hij is misschien hooguit verlegen.
Oh op die manierquote:Op zondag 28 oktober 2012 00:31 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Omdat jij in jouw verhaal je initiële keuze lijkt te baseren op het feit dat iemand een zogenaamde 'nerd' is en niet op dat diegene 'lief, leuk, zorgzaam' lijkt.
Kijk eens wat meer naar de persoon en wat minder naar het stickertje wat je erop kunt plakken (zoals je ook bij jezelf doet door jezelf als poppetje te definiëren) .
Dan lijkt het me verstandig dat je daar eerst aan gaat werken voordat je iets gaat doen met die jongen.quote:Op zondag 28 oktober 2012 00:32 schreef JuiceChick het volgende:
[..]
Dat ben ik zelf dus ook vandaar dat het zo lastig is...ik ben bang om op mijn bek te gaan.
Hmmm, okay.quote:Op zondag 28 oktober 2012 00:31 schreef JuiceChick het volgende:
[..]
Ik ben zeg maar best wel terughoudend en verlegen...en die verkeerde types namen juist het initiatief om te daten...ze waren vaak ook goedgebekt en zo...en daardoor had ik meer het idee dat ze interesse hadden, dan de wat terughoudende types. Ik weet zelf echt niet hoe ik een jongen zelf moet benaderen, bang dat ik afschrik.
Nee ik hoef niemand te veranderen. Ik vond hem aan de bar echt woestaantrekkelijk (ook gewoon puur om zijn houding/uitstraling), ik val daar opquote:Op zondag 28 oktober 2012 00:31 schreef Knipoogje het volgende:
Ik zie in je OP staan 'enigszins verbeterd'. Stel dat ie helemaal hoteldebotel van je wordt, ga jij hem dan pogen 'te verbeteren' door te doen alsof jij 'beter' weet hoe het 'sociaal' hoort of accepteer je dat er met het type 'nerd-die-je-in-de-kroeg-tegenkomt' over het algemeen een stuk beter en dieper te praten valt dan met alphamannetjes die, zeker in groepen, geen zinnig gesprek kunnen voeren omdat ze continue aan het zoeken zijn naar zeikopmerkingen en zich niet bloot durven geven?
Nou ja, ik herken me wel een beetje in het type dat je zoekt. Redelijk uiterlijk, redelijk sociaal leven, ook wel vrouwelijke vrienden en contact, veel uitgaan, maar toch iets nerderigs/introvert. Ik heb nooit een fatsoenlijk fb of sms gesprek met een meisje behalve als het over iets anders gaat en word eigenlijk sowieso weinig aangesproken (heb overigens geen slechte babbel en praat veel met meisjes maar komt dus altijd van minn kant en ik prefereer sowieso IRL spreken over chat). Dus als het gebeurt is het heel welkom.quote:Op zondag 28 oktober 2012 00:20 schreef JuiceChick het volgende:
[..]
Nou ja...niet gewend...hij heeft wel veel vrouwelijke vrienden waar ie mee afspreekt...is dat gangbaar voor dat soort mannen (zijn ze vaak gefriendzoned)?
Dus gewoon aanspreken? En hoe moet ik beginnen? We hebben vroeger nooit echt gepraat vroeger.
Ok, nu selecteer je dus precies op dezelfde manier als je die 'bad boys' selecteerde, maar alleen met het extra criterium: nerdy uiterlijk.quote:Op zondag 28 oktober 2012 00:37 schreef JuiceChick het volgende:
[..]
Nee ik hoef niemand te veranderen. Ik vond hem aan de bar echt woestaantrekkelijk (ook gewoon puur om zijn houding/uitstraling), ik val daar opEn ik heb ook gehoord dat ie echt een goed gevoel voor humor heeft en kinderachtig kan doen en zo...en dat past heeel echt goed bij mij
![]()
Met enigszins bedoel ik eigenlijk dat hij wel anders eruitziet dan eerst, maar nog steeds nerdy![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |