Dat het nieuwer is en als je een tablet hebt kun je met air display oid ook je tablet gebruiken als monitor, en dat is wel leukquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 15:05 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Behalve Metro, wat heeft je over de streep getrokken dan?
Ik vind vooral de gesloten benadering van de Windows Store en Metro apps daaruit een gedurfde, maar bijzonder goede zet.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 15:05 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Behalve Metro, wat heeft je over de streep getrokken dan?
Dat idee hebbem ze van ubuntu en OS X...quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 15:14 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ik vind vooral de gesloten benadering van de Windows Store en Metro apps daaruit een gedurfde, maar bijzonder goede zet.
Dit levert een veel beter te controleren omgeving op. Windows zelf neemt de installatie van apps in eigen hand ipv dat elk programma met een eigen installer komt, die overal en nergens gegevens kan wegschrijven. Vooral bij deďnstalleren blijft op die manier nogal eens rotzooi achter. Maar door de Store benadering houdt Windows er zelf streng toezicht op. Ook updates worden zo allemaal centraal geregeld.
Voor de doorgewinterde computergebruiker is dat wel even slikken allemaal, ze moeten controle eigenlijk uit handen geven. Maar ik ben een dergelijke gesloten benadering al volledig gewend door veelvuldig gebruik van mijn iPad en dat werkt gewoon fantastisch in de praktijk. Een enorm snelle, veilige en stabiele omgeving waarbij je je als gebruiker steeds minder 'onder de motorkap' hoeft te wagen. De technische onderliggende kant van het OS wordt als het ware aan de gebruiker onttrokken, zodat die zich kan toeleggen op puur functioneel gebruik: apps draaien.
Een goed geschreven installer behoeft geen "handjes-vasthouden" mentaliteit...quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 15:14 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ik vind vooral de gesloten benadering van de Windows Store en Metro apps daaruit een gedurfde, maar bijzonder goede zet.
Dit levert een veel beter te controleren omgeving op. Windows zelf neemt de installatie van apps in eigen hand ipv dat elk programma met een eigen installer komt, die overal en nergens gegevens kan wegschrijven. Vooral bij deďnstalleren blijft op die manier nogal eens rotzooi achter. Maar door de Store benadering houdt Windows er zelf streng toezicht op. Ook updates worden zo allemaal centraal geregeld.
Voor de doorgewinterde computergebruiker is dat wel even slikken allemaal, ze moeten controle eigenlijk uit handen geven. Maar ik ben een dergelijke gesloten benadering al volledig gewend door veelvuldig gebruik van mijn iPad en dat werkt gewoon fantastisch in de praktijk. Een enorm snelle, veilige en stabiele omgeving waarbij je je als gebruiker steeds minder 'onder de motorkap' hoeft te wagen. De technische onderliggende kant van het OS wordt als het ware aan de gebruiker onttrokken, zodat die zich kan toeleggen op puur functioneel gebruik: apps draaien.
quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 15:14 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Minder dan dat.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 15:22 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Als ik Windows 8 gebruik voel ik me net een kleuter die begeleidt word bij het oversteken.
Gebruik dan een fatsoenlijke interface. Start was ook een gevalletje nét niet imo.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 15:35 schreef mschol het volgende:
[..]
niks mis met centrale plek voor alle programma's en opties...
[..]
[ link | afbeelding ]
metro haten...
start is juist goed, alles op 1 plek (eventueel een niveau dieper...) en voor de rest heb je in princiepe niks anders nodig...quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 15:38 schreef blow... het volgende:
[..]
Gebruik dan een fatsoenlijke interface. Start was ook een gevalletje nét niet imo.
De nieuwe is helemaal erg. Maarja, als je went aan iets wat ik jouw ogen fijner is, vind je het andere slechter.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 15:46 schreef mschol het volgende:
[..]
start is juist goed, alles op 1 plek (eventueel een niveau dieper...) en voor de rest heb je in princiepe niks anders nodig...
bij de nieuwe layout zit alles in allerlei hoeken en gaten (letterlijk zowat)
met "de nieuwe layout" doelde ik op de W8 interface en ditto startmenu..quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 15:58 schreef blow... het volgende:
[..]
De nieuwe is helemaal erg. Maarja, als je went aan iets wat ik jouw ogen fijner is, vind je het andere slechter.
tja, men moet wat als ze "apps" op webservers moeten laten draaien... (die dingen zijn kennelijk HTML5 onlyquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 17:20 schreef -Datdus- het volgende:
Wat vinden jullie er van dat er wordt aangemoedigd om reclame te gebruiken in modern apps?Jippie, heb ik als gebruiken veel aan zeg.
Dit dus... Het went best snel allemaal en verder werkt het allemaal soepel. Mensen die iets maar 5 minuten de kans geven.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 18:38 schreef andreas612 het volgende:
al die autisten die zich niet kunnen aanpassen aan een andere interface
Ja, bij het upgradepakket kan je ervoor kiezen om al je bestanden en programma's te bewaren.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 19:41 schreef AZ_Fanatic het volgende:
Hoe zit dat met al je programma's? Ik wil ook wel naar Windows 8 (15¤) maar ik heb ook een Office-pakket, blijft dat behouden of hoe zit dat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |