abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118435002
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
pi_118435019
Laatste post

quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 21:13 schreef SupremeEvil het volgende:
Haai! Even een vraag over slaapjes...
Overdag is in slaap komen geen probleem, (alleen zijn de slaapjes erg 'kort', ook per keer iets van 45 minuten ofzo). Al verbaasde ze me vandaag door ineens twee uur te pitten.

Maar nu gaat het me meer om de avond... Heb nu een paar dagen eten en slaaptijden opgeschreven en het valt me op dat als ze om een uur of vier eten krijgt zou ze rond zessen weer naar bed moeten... Maar dát lukt dan niet op de een of andere manier. Dus dan wordt het een uur of zeven, half acht. Naja, al met al op zich niet verkeerd zou je zeggen, alleen slaapt ze dan vrolijk door tot half twee snachts en zelfs een keer tot half vier! Hoe kan ik dit nou een paar uur verzetten... Toch gewoon om zeven uur naar bed en wakker maken om elf uur, zodat ze dan nog wat kan eten en tot een uur of zes sochtends slaapt?
pi_118435184
Ja goeie, nieuw topic idd Zoë :)
Wil nog aan mn vraag toevoegen of je bij een baby van drie maanden ook een echt slaapritueeltje doet. Dus zoiets van, kleertjes uit, nieuwe luier, pyama (?) in bedje leggen, aai over de bol en een kus en wegwezen? En dan doe je dat om 19u neem ik aan...
pi_118435205
Als ze wakker wordt om half2 of half4 en ze krijgt voeding, tot wanneer slaapt ze dan?

En slaap ritueel svonds:
In bad, voeden, spelen & knuffelen enzo, verschonen, slaapzak aan, voeden en slapen.
Rond half 9 gaat ze echt 'op bed'
pi_118435409
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 21:24 schreef SupremeEvil het volgende:
Ja goeie, nieuw topic idd Zoë :)
Wil nog aan mn vraag toevoegen of je bij een baby van drie maanden ook een echt slaapritueeltje doet. Dus zoiets van, kleertjes uit, nieuwe luier, pyama (?) in bedje leggen, aai over de bol en een kus en wegwezen? En dan doe je dat om 19u neem ik aan...
Wij deden het ritueel toen al. Billie ging om 1900 naar bed geloof ik, en die maakten we wakker rond 2230 voor een voeding. Pas toen hij begon te mopperen om die tijd zijn we daarmee gestopt.

Dusja. Wakker maken denk ik. Al weet ik niet hoe dat bij bv zit. Sowieso 'moeten' baby's tot een bepaald moment nog een voeding krijgen rond 2300 toch? Tot vier maanden ofzo? Ben het alweer vergeten :').
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_118435664
SE, Bij Chris hielp het om hem stug om 23 wakker te maken. Na een paar dagen deed hij zijn langs slaap erna, de eerste paar nachten kwam hij nog wel rond 2-3 uur.
En onze eigenwijze Daan bleef in de nacht ook komen, en kreeg dan een fles fv teveel. Bij hem zijn we dus teruggegaan naar zijn eigen ritme. Wel geprobeerd om hem 's avonds ook te prikkelen. Dus soms beneden slapen in de reiswieg, of boven een lampje/muziekje aan. Weet niet of dat het nou was, het is uiteindelijk vanzelf bijgetrokken.

Zo'n ritueel deden we vanaf het gebruik van pyama's. Denk vanaf maatje 62, daarin hadden we spijkerbroekjes, en dat vond ik niks voor de nacht. Dan deed ik het inderdaad rond 18-19-20 uur, als ik wist dat hij wat dieper ging slapen..
pi_118435717
Ik heb S eigenlijk nooit wakker gemaakt voor een voeding, maar ze drinkt meestal wel om de 2-4u en snachts max 8u tussen 1 voeding. Maar dat laatste komt niet vaak voor dus wakker maken.. :9 neeh

Ik las ergens (een advies ) dat met bv er overdag geloof ik rond de 4 of 5u max tussen voedingen 'mag' zitten (voor de productie?) en snachts max 8-10u
(weet het niet zeker wat betreft die uren overdag of dat klopt, maar je begrijpt het idee wel denk ik)
pi_118435989
Skoap jammer dat live bv geven nog niet lukt. Hopelijk komt dat gauw.

Zoe, fijn in een fris huis zitten.

SE, zou het idd een keer proberen om haar wakker te maken.

Meneer hier heeft vocht en gelig/ groenig prut uit zijn oor lopen. Hij heeft geen koorts, grijpt niet aan zijn oortjes of huilt ook niet als hij moet liggen. Dus eerst dacht ik, dan zal het niet ernstig zijn, maar net bijgelezen in een boekje over kinderziektes en daar staat het wel als externe oorontsteking ofzo beschreven, dus zit nu te denken of ik toch maar liever naar de ha ga?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_118436088
Oei tinu
Je kunt altijd bellen met de assistente wat te doen?
pi_118436237
Tinu, klinkt niet zoals het hoort, zou dus wel even bellen. :Y
pi_118436245
Zoe dat had ik dus gedaan en zij zei dat het wel kon dat bij lucht de melk ook uit het oortje kwam. Maar in het bv topic vond iedereen dat raar en nu dat ik in het boekje over kinderziektes heb gelezen over die omtsteking denk ik misschien toch maar liever vroeg de deur uit en naar het inloopspreekuur van onze ha.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118436460
Tinu
Ja precies, misschien is het iets en kan de ha er iets aan doen voordat hij er last van gaat krijgen, het klinkt niet prettig in ieder geval.

Weltrusten dames
Saartje en ik gaan op bed :O
pi_118436583
Terusten Zoe en Sara.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  donderdag 25 oktober 2012 @ 21:57:34 #14
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118437062
@SE, wij hebben Anouk ook altijd nog wakker gemaakt zo rond 22 of ze kwam zelf rond die tijd al. Op een gegeven moment (toen was ze wel tussen de 9 en 10 maanden heeft ze het zelf geregeld, wilde ze niet gaan slapen tot een uur of 9, toen maar de fles al gegeven en zo is dat steeds vroeger geworden en nu krijgt ze hem om 7 en gaat ze naar bed (alhoewel nu blieft mevrouw hem al 2 dagen niet :?).
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  donderdag 25 oktober 2012 @ 21:58:28 #15
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118437127
En Tinu, met zoiets zou ik zeker wel een ha willen zien. Waarschijnlijk doet die niets eraan, maar toch!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_118437626
Ik pakte D uit zijn bedje voor een voeding, maar hij dronk slapend aan de borst rond de drie maanden, erg handig.
Men je legt je baby niet perse om 19 uur in bed hoor, gewoon als je de signalen van vermoeidheid ziet: gapen, ogen wrijven..

En Tinu, ik zou zeker even naar de ha gaan, beter even na laten kijken.. Vriendin van me is doof aan 1 oor omdat ze als jong kind een oorontsteking hebben "verwaarloosd" (niet opgemerkt).
pi_118437772
Jeetje, Tinuviel ik zou ook ha doen ja... Misschien krijg je oordruppels mee ofzo?

En overdag zit er inderdaad zo'n 4 uur tussen de voedingen in,dat regelt ze zelf. Alleen slaat ze er dus 's avonds 1 over, waardoor we dan zes tot acht uur tussen de voedingen hebben. Ik ga dr zo maar eens wakker maken dan, kan papa een fles geven. Want die heeft dr nog niet gezien vandaag.

Slaapritueeltje gaan we ook mee beginnen (morgen ;)). Pyamaatjes kopen dan maar, ze komt zo langzamerhand in maatje 62...

Nirak, kinderfysio adviseerde me vandaag om ongeveer vaste slaaptijden in te voeren, wakker in bedje leggen was OK. Zolang ze rustig blijft enzo. Wakker in bed liggen was ook rusten...
pi_118438036
Pyama's zijn schattig O+

Tijdens vakantie in Kreta 2 hele leuke gekocht :)
  donderdag 25 oktober 2012 @ 22:31:49 #19
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_118438978
pyjama's O+

Jullie hadden nog een plaatje tegoed:

Hij lijkt schattiger dan hij is want as we post, baggert hij zijn luier vol :X
pi_118441312
Haha Asy! Maar hij is echt schattig hoor O+
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:03:45 #21
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_118444068
Pas maar over een maandje staat ie ook gitaar te spelen in de box ;)
pi_118447911
Voor nu, truc mislukt :+. Om 22.30u flesje bv gegeven...en nu staat er weer een op te warmen :)
pi_118448199
Hi :+
pi_118448282
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 03:05 schreef SupremeEvil het volgende:
Voor nu, truc mislukt :+. Om 22.30u flesje bv gegeven...en nu staat er weer een op te warmen :)
Hier werkte t ook nooit (bij beide kinderen niet).
En ik vond t altijd zo zielig om te wakker te maken.
Hier werd t uiteindelijk zelf geregeld dat er langer tussen ging zitten :)
Ze gaat vaak
rond half 8 naar bed. Tot ergens tussen 6 en half 8 denk ik
pi_118448398
Dankjewel Susie, Nirak en SE. Ik dacht helemaal niet dat het oorontsteking was, want geen koorts, verder helemaal lekker, huilt niet standaard als hij moet liggen enzo. Maar beter 1x te vaak naar de ha, dan 1x te weinig denk ik ook. En zeker op de laatste werkdag voor het weekend.

SE, misschien moet je baby eerst aan het nieuwe ritme wennen. Ik zou nog eens 2 of 3 dagen proberen voor de zekerheid. Nou zo kon je lief in ieder geval nog lekker knuffelen.

Asy, wat een schatje O+

Free, mogen we je hier welkom heten en feliciteren? Hoe gaat het met jullie?
Carpe Diem- Pluk de Dag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')