abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118435002
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
pi_118435019
Laatste post

quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 21:13 schreef SupremeEvil het volgende:
Haai! Even een vraag over slaapjes...
Overdag is in slaap komen geen probleem, (alleen zijn de slaapjes erg 'kort', ook per keer iets van 45 minuten ofzo). Al verbaasde ze me vandaag door ineens twee uur te pitten.

Maar nu gaat het me meer om de avond... Heb nu een paar dagen eten en slaaptijden opgeschreven en het valt me op dat als ze om een uur of vier eten krijgt zou ze rond zessen weer naar bed moeten... Maar dát lukt dan niet op de een of andere manier. Dus dan wordt het een uur of zeven, half acht. Naja, al met al op zich niet verkeerd zou je zeggen, alleen slaapt ze dan vrolijk door tot half twee snachts en zelfs een keer tot half vier! Hoe kan ik dit nou een paar uur verzetten... Toch gewoon om zeven uur naar bed en wakker maken om elf uur, zodat ze dan nog wat kan eten en tot een uur of zes sochtends slaapt?
pi_118435184
Ja goeie, nieuw topic idd Zoë :)
Wil nog aan mn vraag toevoegen of je bij een baby van drie maanden ook een echt slaapritueeltje doet. Dus zoiets van, kleertjes uit, nieuwe luier, pyama (?) in bedje leggen, aai over de bol en een kus en wegwezen? En dan doe je dat om 19u neem ik aan...
pi_118435205
Als ze wakker wordt om half2 of half4 en ze krijgt voeding, tot wanneer slaapt ze dan?

En slaap ritueel svonds:
In bad, voeden, spelen & knuffelen enzo, verschonen, slaapzak aan, voeden en slapen.
Rond half 9 gaat ze echt 'op bed'
pi_118435409
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 21:24 schreef SupremeEvil het volgende:
Ja goeie, nieuw topic idd Zoë :)
Wil nog aan mn vraag toevoegen of je bij een baby van drie maanden ook een echt slaapritueeltje doet. Dus zoiets van, kleertjes uit, nieuwe luier, pyama (?) in bedje leggen, aai over de bol en een kus en wegwezen? En dan doe je dat om 19u neem ik aan...
Wij deden het ritueel toen al. Billie ging om 1900 naar bed geloof ik, en die maakten we wakker rond 2230 voor een voeding. Pas toen hij begon te mopperen om die tijd zijn we daarmee gestopt.

Dusja. Wakker maken denk ik. Al weet ik niet hoe dat bij bv zit. Sowieso 'moeten' baby's tot een bepaald moment nog een voeding krijgen rond 2300 toch? Tot vier maanden ofzo? Ben het alweer vergeten :').
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_118435664
SE, Bij Chris hielp het om hem stug om 23 wakker te maken. Na een paar dagen deed hij zijn langs slaap erna, de eerste paar nachten kwam hij nog wel rond 2-3 uur.
En onze eigenwijze Daan bleef in de nacht ook komen, en kreeg dan een fles fv teveel. Bij hem zijn we dus teruggegaan naar zijn eigen ritme. Wel geprobeerd om hem 's avonds ook te prikkelen. Dus soms beneden slapen in de reiswieg, of boven een lampje/muziekje aan. Weet niet of dat het nou was, het is uiteindelijk vanzelf bijgetrokken.

Zo'n ritueel deden we vanaf het gebruik van pyama's. Denk vanaf maatje 62, daarin hadden we spijkerbroekjes, en dat vond ik niks voor de nacht. Dan deed ik het inderdaad rond 18-19-20 uur, als ik wist dat hij wat dieper ging slapen..
pi_118435717
Ik heb S eigenlijk nooit wakker gemaakt voor een voeding, maar ze drinkt meestal wel om de 2-4u en snachts max 8u tussen 1 voeding. Maar dat laatste komt niet vaak voor dus wakker maken.. :9 neeh

Ik las ergens (een advies ) dat met bv er overdag geloof ik rond de 4 of 5u max tussen voedingen 'mag' zitten (voor de productie?) en snachts max 8-10u
(weet het niet zeker wat betreft die uren overdag of dat klopt, maar je begrijpt het idee wel denk ik)
pi_118435989
Skoap jammer dat live bv geven nog niet lukt. Hopelijk komt dat gauw.

Zoe, fijn in een fris huis zitten.

SE, zou het idd een keer proberen om haar wakker te maken.

Meneer hier heeft vocht en gelig/ groenig prut uit zijn oor lopen. Hij heeft geen koorts, grijpt niet aan zijn oortjes of huilt ook niet als hij moet liggen. Dus eerst dacht ik, dan zal het niet ernstig zijn, maar net bijgelezen in een boekje over kinderziektes en daar staat het wel als externe oorontsteking ofzo beschreven, dus zit nu te denken of ik toch maar liever naar de ha ga?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_118436088
Oei tinu
Je kunt altijd bellen met de assistente wat te doen?
pi_118436237
Tinu, klinkt niet zoals het hoort, zou dus wel even bellen. :Y
pi_118436245
Zoe dat had ik dus gedaan en zij zei dat het wel kon dat bij lucht de melk ook uit het oortje kwam. Maar in het bv topic vond iedereen dat raar en nu dat ik in het boekje over kinderziektes heb gelezen over die omtsteking denk ik misschien toch maar liever vroeg de deur uit en naar het inloopspreekuur van onze ha.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118436460
Tinu
Ja precies, misschien is het iets en kan de ha er iets aan doen voordat hij er last van gaat krijgen, het klinkt niet prettig in ieder geval.

Weltrusten dames
Saartje en ik gaan op bed :O
pi_118436583
Terusten Zoe en Sara.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  donderdag 25 oktober 2012 @ 21:57:34 #14
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118437062
@SE, wij hebben Anouk ook altijd nog wakker gemaakt zo rond 22 of ze kwam zelf rond die tijd al. Op een gegeven moment (toen was ze wel tussen de 9 en 10 maanden heeft ze het zelf geregeld, wilde ze niet gaan slapen tot een uur of 9, toen maar de fles al gegeven en zo is dat steeds vroeger geworden en nu krijgt ze hem om 7 en gaat ze naar bed (alhoewel nu blieft mevrouw hem al 2 dagen niet :?).
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  donderdag 25 oktober 2012 @ 21:58:28 #15
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118437127
En Tinu, met zoiets zou ik zeker wel een ha willen zien. Waarschijnlijk doet die niets eraan, maar toch!
pi_118437626
Ik pakte D uit zijn bedje voor een voeding, maar hij dronk slapend aan de borst rond de drie maanden, erg handig.
Men je legt je baby niet perse om 19 uur in bed hoor, gewoon als je de signalen van vermoeidheid ziet: gapen, ogen wrijven..

En Tinu, ik zou zeker even naar de ha gaan, beter even na laten kijken.. Vriendin van me is doof aan 1 oor omdat ze als jong kind een oorontsteking hebben "verwaarloosd" (niet opgemerkt).
pi_118437772
Jeetje, Tinuviel ik zou ook ha doen ja... Misschien krijg je oordruppels mee ofzo?

En overdag zit er inderdaad zo'n 4 uur tussen de voedingen in,dat regelt ze zelf. Alleen slaat ze er dus 's avonds 1 over, waardoor we dan zes tot acht uur tussen de voedingen hebben. Ik ga dr zo maar eens wakker maken dan, kan papa een fles geven. Want die heeft dr nog niet gezien vandaag.

Slaapritueeltje gaan we ook mee beginnen (morgen ;)). Pyamaatjes kopen dan maar, ze komt zo langzamerhand in maatje 62...

Nirak, kinderfysio adviseerde me vandaag om ongeveer vaste slaaptijden in te voeren, wakker in bedje leggen was OK. Zolang ze rustig blijft enzo. Wakker in bed liggen was ook rusten...
pi_118438036
Pyama's zijn schattig O+

Tijdens vakantie in Kreta 2 hele leuke gekocht :)
  donderdag 25 oktober 2012 @ 22:31:49 #19
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_118438978
pyjama's O+

Jullie hadden nog een plaatje tegoed:

Hij lijkt schattiger dan hij is want as we post, baggert hij zijn luier vol :X
pi_118441312
Haha Asy! Maar hij is echt schattig hoor O+
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:03:45 #21
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_118444068
Pas maar over een maandje staat ie ook gitaar te spelen in de box ;)
pi_118447911
Voor nu, truc mislukt :+. Om 22.30u flesje bv gegeven...en nu staat er weer een op te warmen :)
pi_118448199
Hi :+
pi_118448282
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 03:05 schreef SupremeEvil het volgende:
Voor nu, truc mislukt :+. Om 22.30u flesje bv gegeven...en nu staat er weer een op te warmen :)
Hier werkte t ook nooit (bij beide kinderen niet).
En ik vond t altijd zo zielig om te wakker te maken.
Hier werd t uiteindelijk zelf geregeld dat er langer tussen ging zitten :)
Ze gaat vaak
rond half 8 naar bed. Tot ergens tussen 6 en half 8 denk ik
pi_118448398
Dankjewel Susie, Nirak en SE. Ik dacht helemaal niet dat het oorontsteking was, want geen koorts, verder helemaal lekker, huilt niet standaard als hij moet liggen enzo. Maar beter 1x te vaak naar de ha, dan 1x te weinig denk ik ook. En zeker op de laatste werkdag voor het weekend.

SE, misschien moet je baby eerst aan het nieuwe ritme wennen. Ik zou nog eens 2 of 3 dagen proberen voor de zekerheid. Nou zo kon je lief in ieder geval nog lekker knuffelen.

Asy, wat een schatje O+

Free, mogen we je hier welkom heten en feliciteren? Hoe gaat het met jullie?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118448443
Hi Free :W Doet je jongetje het goed? Hij was 10 gram zwaarder dan mijn mini bij de geboorte, dus ik ben heel benieuwd! Hoe vinden de grote broers het? Nogmaals gefeliciteerd *G*

Tinu, succes bij de ha. Lijkt me wel een prettig idee om het even na te laten kijken zo voor het weekend.

SE, hier werkte het ook niet hoor, wakker maken voor een voeding. Ik heb het een tijdje gedaan omdat hij doorsliep en ik anders steeds verstoppingen kreeg in mijn borsten. Maar dan dronk hij toch niet zo heel veel (net genoeg voor mij). Hij regelde het allemaal zelf. Hij ging eerst langer slapen vanaf 19.30-20.00 tot een uur of 2, dat werd geleidelijk steeds wat langer, tot hij pas tegen 5.30-6.00 kwam. Dat heeft hij een maand ofzo gedaan en toen wilde hij opeens weer 3/4 nachtvoedingen. Sinds gister is dat weer terug naar 1, ben benieuwd hoe het nu verder gaat. Het is elke nacht weer een verrassing ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118448699
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 06:05 schreef freecell het volgende:
Hi :+
:W welkom met jullie mooie mannetje O+

Asy, leuke foto!
pi_118448919
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 22:15 schreef Nirak het volgende:
Pyama's zijn schattig O+

Tijdens vakantie in Kreta 2 hele leuke gekocht :)
Oh goddank, ik ben niet de enige met een pyjamatic. JD wordt er wel eens moe van :'). "Alweer een pyjama?"
pi_118448964
Pyjama's O+
pi_118448996
Hier hebben we Nientje maar heel kort wakker gemaakt om 23. Ze wilde t echt niet. Niet drinken en gigachagi werd ze ervan. Dus snel mee gestopt en het haar zelf laten bepalen. Wij zijn erg van de R's, overdag krijgt ze om 7, 11, 15 en 19 de fles. Voor de fles van 19 doen we al een poosje een ritueel, eerst lekker kroelen op commode, dan in bad, pyjama aan, fles, slaapzak aan en naar bed. Meestal ligt ze er dan rond 20. Een hele poos sliep ze al door, afgelopen drie weken kwam ze 2 keer per nacht en deze week slaapt ze weer door. Ze krijgt dus al een poos nog maar 4 flessen, in periodes dat ze zich wel meldt soms 5. Maar zoals vannacht hoorden we haar twee keer en was speen terug voldoende. Maar goed wij hebben dus een fvkind.

N.ina is wel erg gevoelig voor dr ritueeltje al, als we een keer ergens zijn en het gaat anders dan anders merken we dat gelijk.
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_118449138
quote:
17s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 08:23 schreef Kyara het volgende:
Pyjama's O+
Dat idd :D
pi_118449582
Asy
Wat n leukerd!

Welkom Free! Hoe gaat het?

SE
Misschien werkt het slapen qua ritme ook wel anders met FV dan met bv.
Maar met bv zou ik persoonlijk de baby niet wakker maken, want wat S snachts doet is sabbelen en niet drinken, dan leer je ze misschien aan om snachts nog eens extra wakker te worden ipv het wakker worden uit te stellen zegmaar. (maar dat is persoonlijk, ik zou blij zijn als ze 6-8uren achter elkaar zou slapen) het ritme veranderd ook nog zo vaak

Meestal slaapt ze vanaf half 9 'lang' en daarna wordt ze regelmatig wakker. Wij gaan dus gewoon vroeg op bed om zoveel mogelijk slaap te pakken.

Vannacht ging de nacht zonder (8> niet zo top
Ze werd om 22:30, 1:00 4:00 en 6tot7:30 wakker en daarna nog een half uurtje geslapen
pi_118450296
Free! Hoe gaat het?
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_118451387
Mja, echt wakker is ze om 22.30 niet geweest, meer in dr slaap gedronken. Ik denk dat ik het nog een paar dagen probeer. Want ik wil graag die midden in de nacht voeding omwisselen met die van 22.30u. Maar moet 5 nov naar t cb, eens kijken wat ze er daar van vinden. Ja, met fv heb je sneller een ritme geloof ik. Maar vind dat zij t al aardig doet, eigenlijk komt ze zelf dus om de vier uur.

Ze was om half acht dus weer wakker. Alleen nu was ik ff mis met het slaapje, ze zat te geeuwen om 9u. Dus hup naar bed... Maar had beter nog even kunnen wachten want rond 9.45 viel ze pas echt in slaap. En das dus precies weer volgens het 'schema' van vaste slaaptijd om 10u. Ennn... Nu na drie kwartier wordt ze net weer wakker. Grappig is dat.
pi_118451410
Tinu, hoe is het nu? Ben je nog bij de ha geweest?
pi_118454773
Bevalling heeft er aardig ingehakt, dus rustig aan ;)
Verder cup z sinds vannacht ;) hard uitgelachen door Tara. Ik; valt het erg op? Vriendin op bezoek en Tara schieten keihard in de lach, hum!

M was vanmorgen exact 4,5 pond, drinkt als een malle! Gaat super en hij is zo lief!
pi_118456141
Hier ook een pyamafan, hoe belachelijker hoe beter!

Welkom freecell!!

Ben ej al geweest tinuviel naar de HA?
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:21:55 #38
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_118456303
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 00:03 schreef NotTheSame het volgende:
Pas maar over een maandje staat ie ook gitaar te spelen in de box ;)
vast wel, maar dan niet de gitaar op de foto ;)

Pyjama's zijn leuk! O+
Heb er pas weer 2 bijgekocht (maar zag met uitzoeken van de vlgende maat dat ik er nog minstens 5 had in die maat :X )

tinu, ik ben ook benieuwd wat de dokter heeft gezegd!
pi_118456343
Ik heb geloof ik nog maar 1 pyjama liggen, een maat te groot nog :+. Hij slaapt met romper met lange mouwen in een slaapzakje. Warm zat met een dekentje voor nu :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118456577
Free :W
Welkom! Op de dag dat wij afscheid nemen van dit topic :'(
Er gebeurd zoveel in een jaar..
pi_118457644
Oooh Nirak, is Danne vandaag jarig? Gefeliciteerd!!!! Helemaal gemist!

FOTOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO'S!!!!!

zal jullie missen :*
pi_118457809
Nirak *O*

Wij gaan over minder dan een maand verhuizen :'(
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118458409
Gefeliciteerd Danne *O*

Jeetje wat vliegt de tijd
pi_118458428
de hoeveelste is R. jarig bitterend?
pi_118458643
quote:
17s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 14:01 schreef Kyara het volgende:
Oooh Nirak, is Danne vandaag jarig? Gefeliciteerd!!!! Helemaal gemist!

FOTOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO'S!!!!!

zal jullie missen :*
^^

Gefeliciteerd met Danne's eerste verjaardag *G*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118458960
Fijn Free dat je jongetje het zo goed doet.

Vond pyama's voor de hele kleine baby's niets aan. Steeds dat omkleden. Vanaf een maand of 4-6 is dat wel goed te doen. En wij hebben er eentje met de tekst: if I don't sleep, nobody does.

Vervelend Zoe van die slechte nacht.

Nirak en Danne gefeliciteerd *G*. De echte afscheid komt dan met de fotospam toch?

Lief dat jullie het vragen O+. Het oortje rechts was toch een klein beetje ontstoken. Vandaar dat vocht wat eruit kwam. Hij is wel een vikkel, ging ook niet huilen toen de oorkijker van de Dokter erin ging. Of hij heeft er gelukkig maar nog echt geen last van. Ik heb nu druppels, die we 5 dagen mogen doen. Alleen heel suf de druppels moeten in de koelkast en voor het druppelen mag je ze dan verwarmen.

Mijn baby kletst mij de oren van het hoofd in plaats van te slapen. Dat heeft hij na 8 uur vanmorgen maar 30min. gedaan.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:32:59 #47
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118458967
Nirak en Faithz van harte met jullie grote man! *O* Spammetje ook??
pi_118461258
Kyara 25 november is ze jarig!!

Tinu beterschap voor je babytje!
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118461605
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 15:32 schreef bitterend het volgende:
Kyara 25 november is ze jarig!!

Tinu beterschap voor je babytje!
ga ik proberen te onthouden....
pi_118461775
:D
ach geeft niet joh ik zeg het toch wel op fb een duizend keer _O-
pi_118462092
Beterschap voor je mini tinu! O+
pi_118463026
Wat een stoere tinu!

Danne van harte gefeliciteerd!
pi_118463295
Ow Tinu, maar goed dat je even bij de dokter geweest bent. Beterschap oor je kleintje :*

de afscheidsspam komt nog :)
pi_118466511
Mijn baby gaat huilen als ie iets niet mag :')
Even alleen laten gaat echt niet meer. Alleen in de box.

En vanmiddag moest ie mee winkelen en toen was hij echt heel sjacherijnig :D
pi_118466756
Goed dat je naar de huisarts bent geweest Tinu!

En nu al aan het mopperen als ie mee moet winkelen Kyara! :D
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_118468764
quote:
17s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 17:45 schreef Kyara het volgende:
Mijn baby gaat huilen als ie iets niet mag :')
Even alleen laten gaat echt niet meer. Alleen in de box.

En vanmiddag moest ie mee winkelen en toen was hij echt heel sjacherijnig :D
Dan snapt hij dat het niet mag, dat is positief ;)
pi_118469249
Kyara, beware, mijn peuter wil nog steeds niet winkelen ;)

Hier toch temperatuur-issues. Helaas!
Zat er ook wel in, want vanmorgen was hij 4,5 pond precies :o
Moet niet veel meer af zeg maar ;)

Maar hij krijgt dus snel ondertemp, alsje hem dan opwarmtweer verhoging en als je dan de kruik weghaalt weer ondertemp...Jojo!
Heel bekend van de oudste, knap onhandig.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:29:51 #58
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_118470039
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 19:10 schreef freecell het volgende:
Kyara, beware, mijn peuter wil nog steeds niet winkelen ;)

Hier toch temperatuur-issues. Helaas!
Zat er ook wel in, want vanmorgen was hij 4,5 pond precies :o
Moet niet veel meer af zeg maar ;)

Maar hij krijgt dus snel ondertemp, alsje hem dan opwarmtweer verhoging en als je dan de kruik weghaalt weer ondertemp...Jojo!
Heel bekend van de oudste, knap onhandig.
Wollen romper(s)?
pi_118471306
Ervaringsdeskundigen, ik doe het even zo want ik heb er nogal haast mee :P

Ik zit me in de google store gek te zoeken naar een weeentimer maar ik kan niks vinden :? .. Hebben jullie een trefwoord ofzo waar ik op kan zoeken? Als ik straks van plan ben om het ziekenhuis te bellen, vind ik het wel fijn dat ik aan hen door kan geven hoe het in elkaar zit. Voor nu vind ik het erg lastig om bij te houden zo, al zit er wel regelmaat in :Y ... Waaaah! Alvast bedankt!
pi_118471450
Ctxtimer en succes!
pi_118471723
Ik heb geen niks gebruikt...ik had pijn en heb de vk gebeld :P

ooww Free idd wollen ondergoed!! ik wil ze ook <3

Kyara lol een echte vent dus! :7

Heb vanavond havermout pap gemaakt voor mops!! met rozijnen, bessen en kokos! ze vond het zo lekker er lag bijna niks op de grond :Y)
pi_118473835
Pen en papier en de klok op de telefoon.

Free, hopelijk komt het snel goed met de temperatuur.

En als Midas niet meer wilt winkelen.... ach, dan zijn er straks vast 2 meiden die het wel leuk vinden.....

Havermoutpap viel goed in de smaak dus O+
pi_118474245
Zelfs papa heeft ervan gesmuld :D
pi_118474613
Succes Twinkle :*
pi_118474683
Veel succes Twinkle! :)
pi_118477854
Nirak! Faithz! Gefeliciteerd met jullie manneke! :*
pi_118478377
Danne alweer 1 jaar oud... Gefeliciteerd met jullie kleintje dames!
.... met gevoel voor drama....
pi_118478830
Gewoon een pen en papier twinkle! Werkt ook prima!

A i, toch ontstoken tinu! Wat een leuke pyamatekst, die ga ik ook laten maken,haha, voor allebei de kinderen!

Ik moet morgen weer werken......bah
pi_118488421
Werk ze Troeta
pi_118488611
Potjandriedubbeltjes. KOUD!
pi_118488630
quote:
11s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 08:44 schreef Kuukske het volgende:
Potjandriedubbeltjes. KOUD!
brr zeg dat.
pi_118488633
Over koud gesproken. Billie en ik gaan vandaag op pad. Ik hád tot gisteren een lekker dik gevoerd vest, maar meneer z'n polsen lagen bloot ergo: de mouwen worden te kort. Dús, vervangend gevoerd vest gescoord. Maar nu is het zó friggin' koud.. z'n winterjas past ie nog niet, daar verzuipt ie in, letterlijk.

Tips? Als een razende reporter op naar een prenatal om nog een dik jasje te kopen? Of.. oh wacht, ik kan hem een lange mouw romper aantrekken natuurlijk?

Wanneer koop je zo'n skipak? Alleen als je gaat skiën? Of of of.. whuh. Help :+.
pi_118488716
Ik zag bij de zeeman ook winterjasjes hangen, best leuke voor jongetjes. Die voor de meisjes zijn er alleen int roze :') Maar misschien is dat nog iets voor nu ff?

Kleine hier heeft tot half acht geslapen vanaf de fles om 24u. *O*
pi_118488821
kuuks, ze hebben wel vaak van die lekkere dikke pakken, onder andere bij de h&m. Lekker warm. En je kan natuurlijk ook de zak op de kinderwagen zetten zodat Billy daar ook lekker warm in kan zitten.

En laagjes inderdaad.
pi_118488830
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 09:02 schreef SupremeEvil het volgende:
Ik zag bij de zeeman ook winterjasjes hangen, best leuke voor jongetjes. Die voor de meisjes zijn er alleen int roze :') Maar misschien is dat nog iets voor nu ff?

Kleine hier heeft tot half acht geslapen vanaf de fles om 24u. *O*
Goeie. :Y.
En goeie Kyara. Thanks :* Ik ga die zak eens tevoorschijn toveren. Dat is al bijna een skipak op zich.
pi_118488839
Ja, maar het lijkt me nu wel lekker. Ze zitten ook helemaal stil in de wagen. brr...
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 09:28:20 #77
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_118488914
Skipak is toch onnodig? Heb 't hier nooit gekocht iig.

Kuukske, misschien idd handig om toch nog ergens een goedkoop (2ehands?) jasje te scoren? Wat voor maatje heeft ie nu? 74? Oh en een muts en sjaal oid?

(cristel heeft iig wel 74 van jas, maar ik prop haar nu nog ff in 68, zolang het nog past :P Jasje gekregen van mn moeder enzo....Nou ja, je weet hoe dat gaat :P)
pi_118488981
Dat jij het nooit gekocht hebt, betekent dat jij het onnodig vindt, niet dat het onnodig is. Zo zijn er heel veel dingen onnodig voor de een terwijl het voor de ander wel degelijk heel handig kan zijn.
pi_118489093
Wij zijn (ookin de winter) veel en lang buiten. En dan is het toch wel fijn als hij ook wat warms om zijn benen heeft :)
pi_118489120
Hier ook vaak buiten we wandelen vaak :)
pi_118489124
Ik vind het een beetje dom van mezelf dat ik wel aan sjaal enzo heb gedacht, maar dat ik me zo heb verkeken op z'n winterjas. Hmpf. Het is ook niet alsof het niet was aangekondigd, deze kou. :')

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 09:48 schreef Nirak het volgende:
Wij zijn (ookin de winter) veel en lang buiten. En dan is het toch wel fijn als hij ook wat warms om zijn benen heeft :)
Kniekousjes! Check *).
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 10:08:17 #82
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_118489332
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 09:51 schreef Kuukske het volgende:

Kniekousjes! Check

of een maillot! :Y
pi_118489348
Maillot onder de broek :)

En vanmorgen nog steeds 4,5 pond, hoera, de krimp is eruit :)
pi_118489716
quote:
17s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 09:34 schreef Kyara het volgende:
Dat jij het nooit gekocht hebt, betekent dat jij het onnodig vindt, niet dat het onnodig is. Zo zijn er heel veel dingen onnodig voor de een terwijl het voor de ander wel degelijk heel handig kan zijn.
Yeps

Lekker voor op e fiets een fleece of ski pak!
pi_118489811
Ik heb de skipak van Zoë heel veel gebruikt vorig jaar. Zo handig en lekker warm.
Die is nu te klein dus gaan we een nieuwe kopen! Maar wanneer weet ik nog niet want energie om te shoppen heb ik niet :') Zelfs niet online.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_118489827
Tally welke maat is het? O-)
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 10:50:54 #87
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_118490147
Ik zag bij de Zeeman ook van die warme pakken hangen vorige week, iets van 20 euro meen ik :)
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 10:56:55 #88
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_118490295
Ik heb nog een warm pak, maat 68. Mag weg voor klein prijsje
pi_118490593
Hoi!
Meld met baby N, geboren met 36+3 met een gewicht van 3080gr. Inmiddels is hij acht dagen oud en gewicht 29zoveel (wel toenemend). Voor een randprematuur doet hij het heel goed, geen problemen met temp, glucose of borstvoeding. Wel met geel zien: N ligt na bijna een week thuis sinds gisteren onder de lamp in het ziekenhuis. Hij was al de hele week behoorlijk geel maar gister is besloten om hem toch te prikken. Helaas te hoog dus naar het ziekenhuis. Het is in elk geval lekker warm voor hem, buiten is het koud begrijp ik? Mijn wereld is/was nogal klein :)
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 11:24:24 #90
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_118490839
Hoi Mineola, welkom! En gefeliciteerd :* :D
Wat fijn dat hij het goed doet behalve het geel zien.. Jammer dat je alsnog naar het zh moest.
Haha ja het is goed koud buiten inmiddels! Het hagelde hier net :o
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_118490889
Ow Minoela het is idd koud buiten! hopelijk hoeft N niet lang onder de lamp en mogen we jullie thuis van elkaar genieten!

Isis thanks voor de tip! kga kijken morgen
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 12:07:27 #92
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118491803
Zeeman dus! Ik wil ook een skipak of iets dergelijks, al is het alleen dat wanneer dat beetje sneeuw er een keer is, dat ze lekker kan ravotten erin! Mja.... Welke maat he?
pi_118492973
Free, fijn dat hij vanochtend stabiel was in zijn gewicht.. Daan is ook flink afgevallen (-11,5%), maar als ze al zo laag zitten met hun startgewicht, hebben ze wel eerder last met hun temp inderdaad. Hopelijk trekt dat nu ook snel bij..

Mineaola, geniet maar lekker van je cocon, met je kleine man. De wereld wordt snel genoeg weer groter (en kouder) ;)

Kniekouzen is nog wel een goede om aan te schaffen..
Skipak ga ik niet halen. In de kinderwagen kan straks de voetenzak. En als hij naar buiten gaat, kun je altijd nog laagjes bouwen met kniekouzen/maillot/pyjamabroek/gewone broek..
En ik wil nog even kijken naar een mini-regenpak, zou dat bestaan in maat 80/86? Dat is ook wel lekker tegen de koude wind, en ook handig in de sneeuw, over de broek.. Morgen even op een rommelmarkt gluren.
Ik heb wel warmbloedjes trouwens, Chris had het ook niet snel koud, die broeide echt snel in iets dikkere kleding. En Daan lijkt hetzelfde te doen.
pi_118494360
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 12:07 schreef Susie het volgende:
Zeeman dus! Ik wil ook een skipak of iets dergelijks, al is het alleen dat wanneer dat beetje sneeuw er een keer is, dat ze lekker kan ravotten erin! Mja.... Welke maat he?
86! zeeman valt klein
pi_118494547
Moneola, welkom en feli! Hoop dat je kleine snel weer naar huis kan :*

geen maillot hier, veel te onhandig en wij hebben een jongen :p

Vandaag weer even stad in geweest, eindelijk geslaagd voor een winterjas, maar niet voor een skipak.. Wat we paste ging echt veel te lastig aan bij de voeten :( Dus dat laten we nog maar even voor wat het is :)
pi_118497307
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 13:31 schreef bitterend het volgende:

[..]

86! zeeman valt klein
Best wel ja Geert zit al in 86 bij de zeeman :D
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 15:27:38 #97
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_118497959
Zie trouwens net in de duitse aldi (aldi sued) dat ze vanaf maandag skioveralls hebben. 7,99
maat 74/80 tot 110/116 en ook jassen voor 9,99.Misschien heeft iemand er iets aan ;)
pi_118504837
Welkom Mineola, hoop dat jullie snel naar huis kunnen!

En koud is het inderdaad..brr.
S heeft een winterjas + zit in de lodder voetenzak. Had m laatst in de was maar na een korte wandeling had ze echt koude beentjes. Was blij dat de voetenzak snel droog was.
We hebben ook nog een stokke voetenzak, maar die kon ik zelf niet van zolder halen, dies ook lekker warm

(8> stond om 7:00 op met S en ik heb uitgeslapen tot 10:30 :@
En vanmiddag zijn we met m'n 2lingbroertje naar de Ikea geweest (ik in de rolstoel.. :+ ) en we kregen allemaal complimentjes over S dat ze een mooi kindje was enzo, echt leuk.
Er was geen bv ruimte helaas, (nouja een stoel in de invalide toilet maar dat vind ik niet zo smakelijk)

Oh en ik heb m'n 'mini' opgemeten, ze heeft een groeispurt gehad! Shirtjes waren opeens te kort.. En van 70cm is ze nu opeens naar 74cm gegaan!! Dat gaat toch wel erg snel? Ze is nog geen 6mnd
Maar nu mag ik wel weer shoppen *O* O+

[ Bericht 7% gewijzigd door Zoë23 op 27-10-2012 19:29:34 ]
pi_118505990
Ik vond een skipak heel fijn, zeker rond zijn eerste verjaardag met sleen enzo. Hij is natuurlijk van fabruari, dus in de winter direct na zijn geboorte ging hij gewoon met een berenpakje in de kinderwagen, deken erbij enzo. Voor in de auto, in de maxicosi hebben wij ook een voetenzak en idem voor de buggyopzet van de kinderwagen.

Ik vind maillotjes echt niet alleen voor meisjes. Vond dit ook voor mijn ventjes echt heel fijn, krijgen ze niet zulke koude beentjes als de broek omhoog kruipt in de doek ofzo.

Fijn dat uitslapen, Zoe. Ik mag morgen uitslapen van lief, want hij mocht vandaag.
Wow wat is S. Al groot aan het worden. Ik wil niet waar hebben dat wij straks naar maat 68 moeten.

En hier heeft de verkoudheid er weer in gehakt. Naast zijn oor looptdus nu ook zijn neus en veel kwijlen, dus het loopt hier aan alle kanten.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118506515
ik vind skipakken van die miskopen, dat trek je misschien maar twee keer aan.
Zoe in het restaurant van ikea zit toch een hoek voor moeders en baby's om te voeden? Met van die ronde bsnken.
pi_118506841
Troeta, dat is dan het voordeel van 2 jongens en een neefje. Ik kan kleding vaker aandoen en hoefde ook niet alles te kopen. Skipak ga ik dus niet meer kopen. Als ze eenmal kruipen/ lopen inde sneeuw vind ik het wel handiger dan veel kleren over elkaar en een regenpak. Ik was ook aan het kijken voor zo'n mini regenpak Troeta, maar heb ik niet gevonden kleiner dan maat 80 ofzo.

Weet iemand toevallig of je ergens coltruien voor baby's kunt krijgen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118506905
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 20:00 schreef Tinuviel het volgende:
Troeta, dat is dan het voordeel van 2 jongens en een neefje. Ik kan kleding vaker aandoen en hoefde ook niet alles te kopen. Skipak ga ik dus niet meer kopen. Als ze eenmal kruipen/ lopen inde sneeuw vind ik het wel handiger dan veel kleren over elkaar en een regenpak. Ik was ook aan het kijken voor zo'n mini regenpak Troeta, maar heb ik niet gevonden kleiner dan maat 80 ofzo.

Weet iemand toevallig of je ergens coltruien voor baby's kunt krijgen?
Bij de c&a misschien??
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118507013
Ik was @ Ikea Groningen
Die banken heb ik dan even gemist, ben bij dichtstbijzijnde tafel gaan zitten dus niet in het restaurant gezocht. Voor de volgende keer ga ik dat zeker doen!

Tinu
Uitslapen is echt heel fijn. Morgen mag mijn vriend ook
Het lastige van mt 74 is dat veel te wijd is, ze is echt lang en smal.
pi_118507509
Tico dankje, net online heb ik iets gevonden bij Otto, ook voor een goede prijs. Of hoe doen jullie dat straks met een sjaal bij zo'n baby. Ik heb wel sjaals, maar vind het zo'n gedoe met omdoen en dan trekt hij eraan en stopt het in zijn mond, dus dacht misschien is een coltrui een goede oplossing om de hals warm te houden?

Zoe, zijn er geen kledingstukken maat 74 voor smalle kindjes?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118507580
Zoe wat is ze lang!!

Ik heb R dr kast opgeruimd en kwam tot de conclusie dat ze nog wat lange mouwen shirts moet maar maat 80 is een rot maat! in 74 is veel leuks en 86 ook maar in between niks :(
pi_118507955
Bitterend, volgens mij heeft h&m leuk spul. Welke kleur en opdruk vind je leuk?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118508047
Nee vind h&m niet leuk in maat 80! ik hou niet van te druk of tuttig...paars/donker roze/blauw vind ik leuk maar ze hebben op dit moment te veel "zachte" kleuren...pastel enzo
bah
pi_118508164
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 20:33:16 #109
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118508174
Heb je laatst niet genoeg gescoord bij Lindex Bitterend :P

Ik moet ook nodig wat aanvulling hebben, kast even uitgezocht en er is erg weinig over gebleven....

En ja, ik weet het, "hoor" hier niet meer, maar het is zo gezellig hier :D
pi_118508183
Maat 74 en 80 en 86 zijn toch over het algemeen dezelfde collecties? :P Dus waarom in 74 en 86 wel kunnen vinden maar 80 niet? :D
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_118508213
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 20:33 schreef Susie het volgende:
Heb je laatst niet genoeg gescoord bij Lindex Bitterend :P

Ik moet ook nodig wat aanvulling hebben, kast even uitgezocht en er is erg weinig over gebleven....

En ja, ik weet het, "hoor" hier niet meer, maar het is zo gezellig hier :D
Als je nou verderop gaat kletsen doen wij wel mee en wordt het daar ook gezellig :P
The way you rock'n'roll
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 20:35:18 #112
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118508267
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 20:34 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Als je nou verderop gaat kletsen doen wij wel mee en wordt het daar ook gezellig :P
_O- euh ja, maar weet niet wat ik verderop moet kletsen! _O-
pi_118508320
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 20:35 schreef Susie het volgende:

[..]

_O- euh ja, maar weet niet wat ik verderop moet kletsen! _O-
Zullen we gaan rellen dan? :9
The way you rock'n'roll
pi_118508329
Bovendien zijn wij dan toch dan illegaal in het dreumestopic DML of bedoelde je dat niet?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118508344
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 20:33 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Maat 74 en 80 en 86 zijn toch over het algemeen dezelfde collecties? :P Dus waarom in 74 en 86 wel kunnen vinden maar 80 niet? :D
Nou bij Lindex niet!
:6
Maat 86 is 1 jaar...bij h&m is het inderdaad een pot nat
pi_118508352
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 20:37 schreef Tinuviel het volgende:
Bovendien zijn wij dan toch dan illegaal in het dreumestopic DML of bedoelde je dat niet?
Nee met wij bedoelde ik eigenlijk de andere dreumes mama's :@
The way you rock'n'roll
pi_118508363
quote:
De eerste set heb ik al :D
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 20:38:56 #118
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118508393
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 20:37 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Zullen we gaan rellen dan? :9
Ben niet zo'n rel-type eigenlijk :P

Denk dat DML bedoelt dat de andere dan misschien mee gaan lullen... Zo stil daar :P _O- edit: al gezegd dus....
pi_118508418
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 20:37 schreef bitterend het volgende:

[..]

Nou bij Lindex niet!
:6
Maat 86 is 1 jaar...bij h&m is het inderdaad een pot nat
De baby's gaat wel tot 86 bij Lindex maar de girls 1-7 jaar heeft idd wel wat stoerdere shirts. De baby sectie is wel erg liefelijk bij Lindex.
The way you rock'n'roll
pi_118508428
Is de dreumsjes topic zo stil?

Ik heb alleen slofjes besteld bij Lindex Susie lol
pi_118508429
als het over kleertjes gaat dan is er een kleertjes topic. In het dreumessentopic ben je dan ook offtopic :P

ik ga lindex zo eens aanslingeren.

Voor jongetjes echt heel veel leuks in maat 80! O+
pi_118508467
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 20:39 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

De baby's gaat wel tot 86 bij Lindex maar de girls 1-7 jaar heeft idd wel wat stoerdere shirts. De baby sectie is wel erg liefelijk bij Lindex.
Als ik bij 0-1 ben bij lindex en ik zoek op 86 dan zijn maar 4 pagina's beschikbaar en meer dan de helft zijn rompers
:(
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 20:41:04 #123
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118508480
We zijn heeeerlijk offtopic bezig :P
pi_118508528
Ja en ik ga bij zara bestellen!! http://www.zara.com/webap(...)T%20GLANZENDE%20STER
*O*

Ok nu iets over baby's........ik heb bijna een dreums O+
pi_118508535
Ik hoor het wel als iemand nog een kortingscode wilt :P

Bij de dreumesen lijkt men toch minder te melden te hebben. Het loopt allemaal gewoon lekker en er zijn minder grote mijlpalen. Kindjes eten met de pot mee, weinig schema's meer.
Als het er stil is dan gaat het er goed vaak :D
The way you rock'n'roll
pi_118508537
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 20:39 schreef bitterend het volgende:
Is de dreumsjes topic zo stil?

Ik heb alleen slofjes besteld bij Lindex Susie lol
Geen idee ;) Maar het is waarschijnlijk moeilijk afstand nemen van ons :)
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 20:44:33 #127
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118508601
Beide Nirak en jij hebt ook een dreumes nu! :P

Is het heeeeel erg dat ik Lindex niet ken? :@ Zit nu ook mobiel, dus kijkt ook niet handig, maar zal van de week eens kijken daar.
pi_118508646
ja schande!! o|O

Lindex valt groot trouwens daarom dat ik nog geen maat 86 bestel daar
pi_118508657
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 20:42 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik hoor het wel als iemand nog een kortingscode wilt :P

Bij de dreumesen lijkt men toch minder te melden te hebben. Het loopt allemaal gewoon lekker en er zijn minder grote mijlpalen. Kindjes eten met de pot mee, weinig schema's meer.
Als het er stil is dan gaat het er goed vaak :D
kortingscode? waar van?
pi_118508678
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 20:44 schreef Susie het volgende:
Beide Nirak en jij hebt ook een dreumes nu! :P

Is het heeeeel erg dat ik Lindex niet ken? :@ Zit nu ook mobiel, dus kijkt ook niet handig, maar zal van de week eens kijken daar.
:o

wel zo goedkoop ;)
pi_118508689
Lindex niet kennen? :o Schaam je!
The way you rock'n'roll
pi_118508703
Bitterend, ben voor je aan het zoeken. Zal ik het voor jou in het kleertjestopic neerzetten?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118508733
Hihi wat lief! ja dat mag! :Y

Zei iemand korting *)
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 20:49:10 #134
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118508775
Jaja, ik schaam mij ook diep :@ :P Jullie er wel over gehoord, maar eerder echt nooit!
pi_118508804
Ja voor dat ik op fok! was kende ik ook niet
Ik geef de schuld aan DML
pi_118508844
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 20:49 schreef bitterend het volgende:
Ja voor dat ik op fok! was kende ik ook niet
Ik geef de schuld aan DML
+ 1
pi_118508879
quote:
17s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 20:51 schreef Kyara het volgende:

[..]

+ 1
Zeg ik heb het ook maar weer van het kleertjestopic hier hoor. Tot grote spijt van mijn portemonnee ;(
The way you rock'n'roll
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 20:52:23 #138
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118508885
Mocht ik verslaafd raken, dan bij deze: jullie schuld!
pi_118508886
Kyara hoe valt zara?
Ik ga daar nu bestellen :') :X
pi_118508941
Zijn er trouwens minder sprongen bij de dreumsen? volgens oei ik groei staat ons nog 2/3 sprongen te wachten... :{
pi_118508949
Uhm... Zara werkt met maanden en volgens mij valt het wel redelijk smal. Ik heb vooral veel kleding in het 1e half jaar voor M gehad en die zat toen nog op de -1 lijn. Ter vergelijking, Zeeman zat toen ook goed.
pi_118508968
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 20:54 schreef bitterend het volgende:
Zijn er trouwens minder sprongen bij de dreumsen? volgens oei ik groei staat ons nog 2/3 sprongen te wachten... :{
R. pikt volgens mij ook elke sprong op of niet? :D
pi_118508982
Ik schaam me ook, ken het ook niet. En heb met Primark ook pas onlangs kennis gemaakt door een vriendin.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118508992
Tinu
Dan is een coltrui idd handig, ik heb nog geen sjaal omgedaan bij S maar die zal ze idd wel in dr mond stoppen :9

Verschilt per merk wel wat wijd valt, maar met Hema bijv valt het ene shirtje breed en wijd en de ander mooi passend. Nouja heb ik weer een leuk shop-doel :9

Oja Susie illegaal :( en bitterend gaat bijna ook naar t dreumes topic pff..

Oeh Zara is misschien ook wel wat voor S
pi_118509018
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 20:54 schreef bitterend het volgende:
Ik doe niet aan sprongen dus geen idee :N
The way you rock'n'roll
pi_118509033
quote:
17s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 20:54 schreef Kyara het volgende:
Uhm... Zara werkt met maanden en volgens mij valt het wel redelijk smal. Ik heb vooral veel kleding in het 1e half jaar voor M gehad en die zat toen nog op de -1 lijn. Ter vergelijking, Zeeman zat toen ook goed.
Damn...dus 12-18 maanden (82cm) zou te klein zijn voor mijn spekkie??

Tinu o|O je moet daar bestellen!
pi_118509055
quote:
17s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 20:54 schreef Kyara het volgende:

[..]

R. pikt volgens mij ook elke sprong op of niet? :D
Ja... }:| ze is op het moment behoorlijk aanhankelijk!!
pi_118509060
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 20:56 schreef bitterend het volgende:

[..]

Damn...dus 12-18 maanden (82cm) zou te klein zijn voor mijn spekkie??

Tinu o|O je moet daar bestellen!
Ik vind het vooral kort ook vallen.
The way you rock'n'roll
pi_118509088
Hmm zou ik dus een maat groter moeten nemen?
pi_118509945
Vind Zara ook klein vallen. Heb daar tot nu toe alleen voor mijn peuter gekocht en die draagt nu vrolijk 4-5 jaar kleding hoewel hij nog 4 moet worden.

Eerst maar eens kijken waar Lindex hier in de buurt zit.

Mijn baby is zo zielig aan het snotteren :(
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118509973
Lindex is Zweeds dus zit niet in de buurt ;)
The way you rock'n'roll
pi_118510040
Arme L :* ik moest vandaag ook behoorlijk wat snot wegvegen! en ze werd woest!

en Tinu: www.lindex.com :P
pi_118510299
Oh zo, online shoppen DML. Dankje Bitterend.

Hier zorgt neusje poetsen ook steeds voor een huilbui, maar op een gegeven moment hangt het anders bij zijn kin. T-shirt en truien gaan naar een paar uur sowieso helemaal nat worden van kwijl en melk.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118510343
Mijn borst zat vandaag onder de snot :')
pi_118510498
Dreumsmoeders hebben het gewoon erg druk! Ik heb nu meer tijd voor mezelf met een peuter en een baby dan met mijn dreumes vorig jaar!

Ja, die skipakken moet je zeker niet nieuw kopen! Ik hoop dat Mex die van vorig jaar nog past,toen was hij iets te groot. Mijn moeder had die toen nieuw gekocoht voor 80 euro,gek! Hij is wel heel mooi hoor.
Dacht doe hem bij Nena aan deze winter, maar heb al een leuke roze gekregen die dat meisje van hun 1 x aangehad heeft.
Oh en ik hen een Sophie de giraf gekocht vandaag, echt een leuk ding! En zo'n Monchichi aapje wat ik voeger ook had,echt te schattig.
Dat meisjesgedoe ga ik steeds leuker vinden:-)
pi_118510734
Ben Minneola helemaal vergeten. Welkom hier! Hoop dat je kleintje snel minder geel ziet.

Df, kleine tip voor de regenpakken: h&m website.

Vind Lindex niet zo bijzonder eerlijk gezegd. Volgend jaar zijn we in Duitsland, dan maar eens een gap in de buurt zoeken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118511082
Omdat het er dan toch nog maar eens van moet komen.. Afscheidsspam :'(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 21:55:23 #158
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118511269
Danne O+
pi_118511702
Doeg Danne! O+

Hebben er hier nog meer kleine reusjes die al zo goed als uit de kinderwagenbak zijn? We gingen vandaag de stad in en nu ze dikke kleren en sloffen enzo aan heeft past het echt niet meer.. :(. Dus hebben de wandelwageninzet gepakt in de ligstand, maar pff ze is nog maar 4 maanden, zo zonde.
pi_118511771
Het is niet alleen zonde maar ook erg slecht voor het ruggetje eigenlijk ;)
Kan het echt niet meer?
The way you rock'n'roll
pi_118511880
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 22:06 schreef clauwheee het volgende:
Doeg Danne! O+

Hebben er hier nog meer kleine reusjes die al zo goed als uit de kinderwagenbak zijn? We gingen vandaag de stad in en nu ze dikke kleren en sloffen enzo aan heeft past het echt niet meer.. :(. Dus hebben de wandelwageninzet gepakt in de ligstand, maar pff ze is nog maar 4 maanden, zo zonde.
Beetje krap liggen maakt niet uit toch?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118512702
Ja dat dus, ook al is het de ligstand. Ze past er niet echt meer tussen/in nee, als de dekens er ook nog bij moeten. En de maxicosi vond ik ook al geen goed idee, als ze ook al heen en terug in de auto in dat ding zit. Ze sliep op het kdv eerst ook nog in de bak maar daar hebben ze dr vorige week ook al in een ledikant gelegd omdat het zo krap was. Dus die zes maanden gaat ze al helemaal niet halen ben ik bang. Tot die tijd maar kijken hoe ik kan proppen want ben echt nog niet van plan dr steeds al in die ligstand te doen.
pi_118512794
Schuin leggen moet nog wel lukken denk ik?
The way you rock'n'roll
pi_118513286
Die had ik zelf ook bedacht nog inderdaad vanmiddag, ga ik morgen ff doen.

Ik ga alvast slapen, ze trapte er vandaag makkelijk in met alles een uur opschuiven, eens kijken of dat vannacht / morgenochtend ook zo is :D.
pi_118517200
Mooie danne! Tot over een paar dagen!
pi_118523851
en we zijn van zwarte naar groene ontlasting gegaan! en pas 2x de pamper verkeerd om aangedaan .. ^O^
Hooray for boobies!
  zondag 28 oktober 2012 @ 06:27:12 #167
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_118524660
Dag Danne! Tot over 2,5 maand in het dreumestopic!
pi_118524924
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 22:06 schreef clauwheee het volgende:
Doeg Danne! O+

Oi, dat is al wel vlot ja. Wij zijn hier pas net een dag over naar de wandelwagenzit in ligstand.
Bedankt nog voor alle tips gisteren, mannetje heeft heerlijk met ons kunnen wandelen. Het was kennelijk heel comfortabel voor 'm, want hij sliep als een blok tijdens de wandeling. :D.
pi_118524928
Ik druk trouwens net effe op die Lindex-link. Staat daar keigroot in beeld: SALE.
JD: "Oh.. fijn."
Ik: " :~ SALE!"
pi_118524937
Doeg Danne!

Welkom spockjuh (?)!

Pff wat een nacht! Ze sliep van 6-23 (Ikea was vermoeiend :+ ) en toen tot 2uur niet meer.. Heb toen de wekker maar terug gezet naar 1u voor de motivatie :9
En een halfuur later sliep ze wel. Toen rond 4 en 7:15 wakker.
pi_118524939
quote:
14s.gif Op zondag 28 oktober 2012 07:55 schreef Kuukske het volgende:
Ik druk trouwens net effe op die Lindex-link. Staat daar keigroot in beeld: SALE.
JD: "Oh.. fijn."
Ik: " :~ SALE!"
:D
pi_118524959
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 02:04 schreef Spockjuh_ het volgende:
en we zijn van zwarte naar groene ontlasting gegaan! en pas 2x de pamper verkeerd om aangedaan .. ^O^
hey, dat klinkt als ons leven :D hier geen luiers verkeerd om, maar mijn ietwat bleke man met wallen trok vanmorgen wel zijn trui (met capuchon) verkeerd om aan _O-

Hier nu gele poep met fliebertjes en zere tepels :P
pi_118525068
Hier ook vaak luiers verkeerd om

En *O* voor van kleur veranderende poep!
pi_118525140
:W Danne tot over een maand bij de dreumsjes!
pi_118525160
Wat een leuke spam Nirak. Dag Danne, dag knappe jongen!

Welkom Spockjuh en gefeliciteerd *O*. En *G* voor de veranderde poep, ook voor freecell.

Oh Clauwhee, hebben jullie een stokke kinderwagen? Zoe had deze problemen met een stokke kinderwagenbak. Hoe lang is je baby? Misschien een kinderwagen lenen?

Hier ishelemaal niks gelukt met aanpassingen vanwege de klok, die omgezet werd. Meneer was minimaal 2 keer wakker: 4 uur en 5.30 uur nieuwe tijd. Maar onze klok stond nog op oudetijd. Toen mocht ik nog even slapen en dacht om 9.15 uur wakker te worden, maar dat was dus 8.15 uur.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118525247
Mevrouw was ook om 5:30 wakker! papa heeft haar naar beneden genomen en mocht ik nog een uurtje slapen...daarna wou ze mama dus heeft hij haar weer naar boven genomen en nu zit ik met een drukte makster beneden en hij slaapt :D
pi_118525355
Dag Danne, leuke spam!!

Ik had vannacht een WTF-momentje. Mini werd om 2.30 wakker, ik ga hem voeden. Half uurtje later kruip ik weer in bed, staat de wekker op 2.03... Dacht echt even dat ik gek geworden was, maar de wekker had zichzelf al op wintertijd gezet :').

Daarna werd hij nog om 5.00 en 7.00 wakker. Viel me nog best mee, maar ik hoop dat het vanavond een beetje wil...

Sterkte voor iedereen!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118525437
Hier was t 5 uur (nieuwe tijd) en daarna heeft ze bij mij gelegen (in de wieg was t huilen). Al slaap ik tegenwoordig niet echt meer ;( wel een beetje, maar veel wakker.
  zondag 28 oktober 2012 @ 09:00:17 #179
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_118525493
Hier half 6 nieuwe tijd. Kunnen rekken tot 6 uur en daarna alles gerekt tot normale slaaptijd van half 9 naar bed. Misschien dat ie nu wel iets langer slaapt....hij zal wel moe zijn....
pi_118525574
Hier half 9 nieuwe tijd schrok er zelf een beetje van :D

Wat een leuke spam van Danne O+

Wij gaan zo een dagje naar mijn moeder en zusje even lekker lui doen!
pi_118525604
Aww dames met wakkere mini's veel succes vandaag! we gaan kijken bij de zeeman of ze wat leuks hebben!
pi_118525786
Hij sliep vamorgen 1 uur langer door, kwam dat even goed uit :D

Verder ben ik het kolven en dat voeden via de fles even helemaal zat, maar ja, ff doorbijten...
Ik heb trouwens geen lactatiekundige laten komen, komt omdat hij gewoon echt te sloom is met drinken. Een flesje volledig naar binnen krijgen is bij de helft van de voedingen al een hele "strijd" als ik dan BV ga geven kan ik niet zien hoeveel hij binnen krijgt en dan ga ik me daar toch zorgen over maken. En L.uc wordt gewoon heel nijdig als hij aan de borst moet, waardoor ik er ook gewoon geen zin meer in heb. Op die manier is het gewoon niet leuk.
pi_118525946
Dat is dan een klein voordeel van een baby, dat nog geen vast ritme heeft. Hoef je je daar ook niet zo druk om te maken met het omzetten van de klok.

Skoap, hopelijk drinkt je kleintje gauw beter aan de borst. Ik heb hier ook zo'n genieter drinker, die lang over voedingen doet/ deed.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118526014
Wat een leukerd is Danne O+

Skoap, is er niet iets anders aan de hand waardoor hij zo sloom drinkt? Boos worden aan de borst was hier ook, maar met de hulp van een lk zijn we nu zo ver dat Faye alles live drinkt.

Hier best een goede nacht gelukkig! Weet de tijden niet precies meer, maar er zat twee keer 4 uur tussen en 7 uur nieuwe tijd wakker. En om kwart. Om kwart voor 9 weer naar bed (meestal gaat ze tussen 9 en 10 weer slapen) en ze slaaptnu nog steeds :)
Alleen het drinken is momenteel drama :( de wereld om haar heen is veel te spannend, dan heb je toch geen tijd om te drinken.. Dus ik heb weer stuwing en geen kolf mee (we zijn bij mijn schoonouders)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_118526238
Nou hij wordt nijdig met alles wat hem niet in 1x lukt (dat belooft nog wat ;) ) Hij probeert ook steeds te duimen, maar krijgt zijn duim en/of vingers dan niet goed in zijn mond. Daar kan hij ook echt overtuur van raken (dus dan geef ik hem maar een speen...)

Hij krijgt de tepel niet goed vast, met een tepelhoedje lukt het dan weer wel, maar na 3 min vindt hij het wel prima en gaat lekker tegen mijn borst aan liggen slapen :')
pi_118526263
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 08:18 schreef vamperotica het volgende:
Hier ook vaak luiers verkeerd om

Ik doe bijna altijd die drie knoopjes onderop de romper verkeerd. Echt, hoe moeilijk kan het zijn...
pi_118526397
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 09:51 schreef Troeta het volgende:

[..]

Ik doe bijna altijd die drie knoopjes onderop de romper verkeerd. Echt, hoe moeilijk kan het zijn...
Herkenbaar! :D
pi_118526592
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 09:51 schreef Troeta het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 09:58 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Herkenbaar! :D
Of de romper compleet vergeten dicht te doen en dan bij het aantrekken van z'n broek erachter komen dat 'er nog zon hele flap zit' :').
pi_118526695
Beiden herkenbaar! :D
bij die knoopjes denk ik dan: barst maar, 2 vast is ook leuk! Volgende luier beter
pi_118529692
Pfff komt er ooit einde aan snot?? :( poep kan ik hebben maar zo'n lange slier snot....brrrrr
  zondag 28 oktober 2012 @ 12:07:41 #191
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_118529820
Skoap, klinkt erg herkenbaar.
Hier ook boos worden aan de borst. Naar later bleek, omdat mijn melkproductie nooit goed op gang gekomen was omdat hij te weinig zuigkracht had en een verkeerde drinktechniek had. Hij was zwak en klein, live drinken kostte te veel kracht waardoor hij steeds in slaap viel aan de borst, mijn productie daardoor achterbleef, hij niet goed groeide etc.etc.
Uiteindelijk heeft de begeleiding van een lk de borstvoeding gered. Als je graag de borst wil blijven geven raad ik je aan om ook hulp in te schakelen. Scheelt een hoop frustratie bij zowel jou als je baby ;)

Danne, wat een leuk ventje ben je!

En wat aankleden betreft moest ik in het begin ook wel even wennen hoor, zo'n kleintje weer. Werk nou even mee, strek je arm eens! Ow nee, wacht :')
pi_118530158
haha ja die flappen zijn ook leuk.

Kersjes, je weet het is altijd beter dan een sterke tegenstribbelende dreumes...maar pielen is het wel ja!

We gaan zo naar een feestje, maar weer doorgelekt, heel d'r maillot vies en ik heb er maar 1. Hangt nu te drogen op de kachel.
  zondag 28 oktober 2012 @ 12:29:43 #193
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_118530706
Maar 1 maillot Troeta? Tsss, van wat ik begrijp heb je er als meisjesmama minstens 20 nodig. Voor elke outfit 1 :P

Mijn baby heeft net voor het eerst in de Bumbo gezeten. Hij was helemaal in shock, en na 3 minuten was hij er alweer klaar mee.
Vandaag is hij precies 4 maanden oud. Mijn kleine zieligje.... Snotverkouden en een nare hoest. Hij voelt zich echt niet lekker, is er helemaal pieperig van ;(
pi_118531114
Ja, ik moet nog veel leren! En ik had besteld bij H&M, maar de maillots worden later geleverd :')
En die maillot is niet op tijd droog, dus ik ga een andere outfit zoeken..
pi_118536380
Skoap de mijne viel ook vaak tijdens het voeden in slaap de eerste 10-12 dagen. Devies was steeds weer wakker maken. Op een gegeven moment hoefde dat niet meer.

Bitterend hier ook niet hoor.mwaren we net een paar dagen klaar met de vorige verkoudheid, diende de volgende zich weer aan.

Herken ook zowel de knoopjes verkeerd doen alsook het vergeten. Gelukkig niet zo vaak. Bij een jas doe ik de knopen ook nogal verkeerd. Dan ben je aan een kant klaar, heb je aan de andere kant nog knopen over. :P

Voor mijn jongetjes heb ik toen ook best wat maillots ingeslagen. En geen last meer van koude beentjes, erg fijn ;)

Ging meneer eerder een muts en sjaal naar buiten aan doen en dat ging prima. Mijn stuiterbaby heeft vandaag maar 30-40 minuten geslapen in totaal, dus dacht hem maar even in bed te stoppen. Maar hij spuugt, kraait en kletst in plaats van te slapen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 28 oktober 2012 @ 14:37:08 #196
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_118536484
Mijn baby is vanmiddag de hele middag bij zijn tante. En hij slaapt ook nog! Maar ik mis hem wel. Hoewel het niet zo stil in huis is aangezien er wel druk geklust wordt :D
pi_118536874
Tinu mijn bijna dreumsje heeft ook maar 30 minuten geslapen }:|

Lekker Kyara! de kamer van de meiden wordt klaar gemaakt?
pi_118536902
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 12:29 schreef Kersjes het volgende:
Maar 1 maillot Troeta? Tsss, van wat ik begrijp heb je er als meisjesmama minstens 20 nodig. Voor elke outfit 1 :P

Mijn baby heeft net voor het eerst in de Bumbo gezeten. Hij was helemaal in shock, en na 3 minuten was hij er alweer klaar mee.
Vandaag is hij precies 4 maanden oud. Mijn kleine zieligje.... Snotverkouden en een nare hoest. Hij voelt zich echt niet lekker, is er helemaal pieperig van ;(
Haha idd maillots, leggings, ik heb er aardig wat. Sowieso is dr kast goed gevuld :') (en in 68 nog beter....)

En jeetje alweer 4 maanden. Schelen die van ons op een dag na precies een maand :o bizar eigenlijk, helemaal als je naar de ud kijkt :D

Net naar t bos geweest. Heerlijk! Mevrouwtje wilde alleen niet slapen :')
  zondag 28 oktober 2012 @ 14:47:45 #199
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_118536973
Nee, de kattenren op zolder. Over 2 weken is die af en dan kunnen we de kattenkamer strippen, nieuw laminaat leggen en schilderen en dat wordt Midas' nieuwe kamer. Half december komen de meubels (commode en kast voor Midas en bedjes voor de dames). Dan kan Midas naar zijn nieuwe kamer en dan kunnen we met de meidenkamer beginnen..... het duurt dus nog even voordat we met de roze verf aan de slag kunnen.
pi_118537029
Bitterend, misschien dat ze vanwege het snotteren allebei net slapen. Had gewoon gehoopt nog wat rust en tijd voor mijn werk te hebben. En slaap zou zeker goed zijn voor mijn baby. Ben maar et hem in bed gaan liggen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 28 oktober 2012 @ 14:53:48 #201
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_118537237
beterschap voor L. en R.
Dat gesnotter is ook zo zielig he
pi_118538269
Kyara een hele verbouwing dus! hebben de katten een exclusieve kamer? luxe O+

Ja Tinu hier komt de 6de tand...rode wang, veel op handen kauwen en grijpen naar dr oortje...ze is verder gelukkig wel vrolijk alleen ik had haar slaap wel hard nodig :')
  zondag 28 oktober 2012 @ 15:24:29 #203
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_118538412
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 15:20 schreef bitterend het volgende:

Ja Tinu hier komt de 6de tand...rode wang, veel op handen kauwen en grijpen naar dr oortje...ze is verder gelukkig wel vrolijk alleen ik had haar slaap wel hard nodig :')
ja, we hadden toch ruimte zat. Best handig hoor zo'n kamer met kattenbak, eten, 2 krabpalen en 2 tafels. En een deur die af en toe even dicht kon. Zeker toen we nog 3 katten hadden.
pi_118538439
Dat is inderdaad super handig! ^O^ vindt Midas de katten wel wat?
  zondag 28 oktober 2012 @ 15:28:02 #205
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_118538548
neuh, interessseert hem geen bal. Maar de katten vinden hem ook maar raar. Hij vond de (jonge) kat van mijn schoonzusje interessanter. Dat was ook wederzijds.

Hoop dat de tand snel door is trouwens.
pi_118541154
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 15:20 schreef bitterend het volgende:

Hier ook weer tandenleed ;(. Nummer 3 en 4 lijken eraan te komen.
pi_118542738
Balen, beterschap voor alle kindjes met tandjesleed. Daar gokt mijn lief ookop, dat er hier over 2-3 weken iets doorbreekt, maar ik denk het nog niet. Jullie hebben mij gesterktin het geloof, dat bijten op speeltjes, handjes etc. Niet hoeft te betekenen, dat er tandjes doorkomen.

Zit heel erg met wat te doen. Mijn uk is zo verkouden en lief en ik gaan zo nog weg. Aan de ene kant wil ik hem dus niet meenemen, aan de andere kant denk ik, juist nu heeft hij zijn mama nodig. En zou anders ook met voedingen in het geding kunnen komen. Dus toch maar heel warm inpakken en meeneen? We gaan ook met de auto en zijn niet lang buiten en waarschijnlijk ook niet laat terug.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118543230
OMG....Ik zat net tv te kijken en ik zag een babykeeper voorbij komen......

:o :D _O-

zondag 28 oktober 2012 @ 18:00:31 #209
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_118543991
oh, dat is best handig. Kan je ze zo ook in een garderobe hangen?
pi_118547244
Haha, nou op zich best handig! Ik zat laatst al te denken, hoe ga ik bijv. als ik in de stad ben met M. in dr kinderwagen, naar t toilet? Pak je dan de gehandicaptenwc en rij je daar met kinderwagen en al naar binnen? Of pak je een gewone en parkeer je kind en wagen, met in je hoofd dat niemand een baby zal meenemen, toch....? :{
pi_118547416
ik zou gewoon ophouden of gauw naar huis gaan. Ofzo. Of niet alleen de stad ingaan, maar nog iemand meenemen. Denk ik.
pi_118547434
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 19:19 schreef SupremeEvil het volgende:
Haha, nou op zich best handig! Ik zat laatst al te denken, hoe ga ik bijv. als ik in de stad ben met M. in dr kinderwagen, naar t toilet? Pak je dan de gehandicaptenwc en rij je daar met kinderwagen en al naar binnen? Of pak je een gewone en parkeer je kind en wagen, met in je hoofd dat niemand een baby zal meenemen, toch....? :{
Zo ja :)
pi_118547476
Heb een paar keer gedaan en ging prima.
pi_118547814
Ik zou denk ik voor de gehandicaptenwc gaan...

Vind het ook altijd verbazingwekkend hoevaak je kinderwagens en buggy's ergens midden in een winkel ziet staan zonder iemand in de buurt
pi_118548422
Ja inderdaad Vamp, ik snap dat ook nooit. Je laat je kind toch niet alleen? Straks rijdt n gek dr mee vandoor! *i trust no one* :P Nee maar serieus, je zal het maar hebben
pi_118548635
Ik heb mijn kind bij de kassa geparkeerd vandaag en ben eventjes naar de schoenen gaan kijken...was een klein winkel en redelijk druk..maar ik heb niet echt bij stil gestaan dat iemand mijn kind zou nemen..iedereen was toch schoenen aan het uitzoeken want uitverkoop :P
  zondag 28 oktober 2012 @ 19:47:00 #217
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118548911
Ben laatst nog snel de supermarkt ingerend en Anouk bij de kassa laten staan, mijn andere boodschappen werden nog gescand.... Maar nu jullie het hebben over meenemen enzo... Brrrr... Dit was wel bij de supermarkt waar ik bijna dagelijks wel kom, maar toch... Jullie hebben mij bang gemaakt ;(
pi_118549847
quote:
bijkomend voordeel van een rugdraagconstructiegedoetje: dan heb je dit probleem niet :D
ik ging gewoon met kind en al naar de plee :P
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zondag 28 oktober 2012 @ 20:02:46 #219
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_118549893
quote:
invalidetoilet en met kinderwagen en al naar binnen :Y
pi_118550111
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 20:02 schreef simmu het volgende:

[..]

bijkomend voordeel van een rugdraagconstructiegedoetje: dan heb je dit probleem niet :D
ik ging gewoon met kind en al naar de plee :P
Ik ook, maar dan met kind op de buik! Alleen even opletten dat de staarten van je doek niet in de wc hangen :9
pi_118551105
Ik draag alleen in en om het huis, ben er nog niet zo handig mee :). Wel laatst mee naar de wc geweest, ging op zich wel idd.

Trouwens, onze gaat echt krijsen als ze de maxi cosi in moet, herkent iemand dit?
pi_118551163
Ja :9 nu niet meer trouwens maar vroeger...ze hield er gewoon niet van zo vast gezet worden!
pi_118551418
Zou je dat kunnen oefenen... In de maxi cosi voor een minuutje en dr weer uit, en dat steeds langer? Anders hoop ik maar dat ze er overheen groeit
pi_118551526
Waarom zou je dat doen? oefenen...als ze het niet leuk vindt gewoon alleen gebruiken wanneer het echt noodzakelijk is denk ik
R is daaroverheen gegroeid maar soms heeft ze daar ook geen trek in en gaat ze overstrekken...tja wat moet moet toch
pi_118552215
Faye vindt de MC ook echt helemaal niks. Het gaat hier nu af en toe goed met veel speelgoed aan de MC en iemand die naast haar zit. Maar als ik alleen met haar in de auto zit is het drama. En ze zou het toch redelijk gewend moeten zijn, ik neem haar toch regelmatig mee. Al vanaf dat ze heel klein was.
pi_118552556
Goed bezig Kyara!

SE, lastig. Ik hoor het wel vaker. Maar vaak is het dan doorzetten, en beter als ze eindelijk vooruit mogen zitten :{

Hier in de stad heeft de hema een handig invalidetoilet. Dus dat is bijna het vaste adres.. Heb in nood Chris 1 keer voor de deur laten staan bij een toilet, maar daar was het rustig, en hij was oud genoeg om mee te babbelen. Dan merk je wel als je kind weg is ;)

Hier vanochtend vroeg. Gisteren half 9, vanochtend half 7. 2 uur eerder ipv 1. Maar de rest van de dag wel opgeschoven, dus kijken wat morgenochtend brengt
..
pi_118554119
Als we met zn tweeen zijn zit ik dus altijd achterin. Vaak valt ze wel in slaap, maar naar de opa's en oma's ist een uur rijden dus dan zit ik uit voorzorg achterin. Tis echt, jezelf klaarmaken en alles wat mee moet klaarzetten en inladen. Op t laatste moment haar in de MC, snel naar de auto, vastsnoeren en zsm wegrijden in de hoop dat ze in slaap valt...

Maar punt is, binnenkort moeten we naar t ziekenhuis voor een renogram, nieronderzoek. Daarvoor is een infuus nodig, dat moeten we laten zetten op zkh locatie 1, bij de kinderpoli. Vervolgens moet ze dus weer de auto in om naar zkh locatie 2 te rijden, voor t onderzoek. En t zou dus fijn zijn als ze rustig in de maxi cosi zou zitten zonder te meppen met de armpjes :X, vandaar dacht ik oefenen. Maar das misschien gewoon ook niet te doen, ze is nog zo klein..
pi_118554609
Oh SE vreselijk...van 1 locatie naar andere rijden met infuus :'( je arme kleintje
pi_118555985
Mja, dat wordt janken. En niet alleen baby M. Ik probeer dr nog maar niet teveel aan te denken. Vond het vorige onderzoek ook al zo zielig, blaaskatheter :(.
pi_118556068
Jeetje SE, dat is onhandig georganiseerd van het zkh :(
Oefenen heeft denk ik geen nut.. In het ergste geval wekt het alleen maar meer frustratie op en gaat het nog minder goed..

Op welk moment gaat ze krijsen? Als ze erin moet al, of pas in de auto, of bij het rijden?
En als jullie d'r "rond" vasthouden, vindt ze dat dan ook niet fijn? Zitten de riempjes te strak? Al eens met je hand de mc geinspecteerd op oneffenheden?
pi_118556547
SE, bij ons ging de kleine in de MC krijsen als er lucht dwars zat. Het was dus een kwestie van niet te snel na een voeding de MC in. Of als hij gaat krijsen even stoppen en hem eruit halen.

Ik ga dan ook vaak met kinderwagen de invalidenwc in. Op rastplaatsen ook. Bijkomend voordeel is dat je die sleutel gewoon kunt ophalen bij de kassa en daar ik ook gewoon nog even (gratis) plassen. Maar vandaag was ik bij de ikea de dames wc ingegaan in plaats van de invaliden wc. Toen heb ik toch de wagen ook even voor de deur laten staan van mijn wc'tje.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118557103
Ja, echt niet fijn inderdaad, maar op de kinderpoli zijn ze zgn gespecialiseerd om infuus bij zo'n kleintje te zetten. Daar gaan we dus maar vanuit. Moet het ziekenhuis een week vantevoren nog bellen om lengte en gewicht door te geven aan ze, misschien toch nog eens vragen of zo'n specialist niet ff van loc1 naar loc2 kan komen.

Krijsen begint al vanaf dat we haar erin doen. En weet niet waar t aan zou kunnen liggen. De mc is goed, er zitten van die verkleiners in. Die moeten ook echt nog even blijven zitten, want ze is ook gewoon heel klein. De riempjes zitten niet te strak, gewoon goed volgens het boekje. Maar rond vasthouden vind ze ook minder prettig inderdaad, al weet ik niet waarom. Maar gewoon rechtop zitten op je schoot ofzo is geen probleem.
pi_118558054
Wat een gedoe SE. Maar wat vreemd dat ze de maxicosi zo erg vind. Zit de verkleinerner nog in? Misschien zit ze zonder dan beter?

Ik had Mex een keer verschoond in een wc bij v&d en moest toen zelf plassen en namhem los mee in een gewone wc. Haalt ie zo dat slot er vanaf en zwaaide de deur open. Was Gelukkig niemand, maar schrok me rot,haha, dus voortaan lekker in zijn buggy voor de deur.
  maandag 29 oktober 2012 @ 07:16:52 #234
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_118565809
Wat heftig SE, en onhandig dat het dan ook nog met infuus moet. :'(

Hier eigenlijk geen problemen met de mc. Hij heeft nog nooit een kik gegeven, tenzij hij het echt zat was (of honger, vieze luier, speen kwijt etc)
pi_118566019
SE als de specialist van locatie 1 naar locatie 2 kan komen, dat zou natuurlijk helpen.

Midas had het dus leuk gisteren bij zijn tante? Fijn dat jullie begonnen zijn om zowat alle kamers opnieuw te doen. Je wil waarschijnlijk liever vandaag dan morgen beginnen aan de meidenkamer :P

Heeft iemand hier trouwens contact met bijtje? Ben erg benieuwd hoe het met haar en de tweeling gaat.

Hier een slechte nacht vanaf 4 uur. Gisteravond hadden we onze baby pcm gegeven zodat hij beter kon slapen. Alleen vanaf 4 uur was het dus echt mis. Eerst was ik 30-45 minuten met hem bezig. Daarna ging lief weer met hem lopen. Rond 5 uur weer gevoed en toen ging hij lekker slapen. Ik was net lekker weggedommeld komt mijn peuter in bed herrie schoppen. En om 6.30 uur ging het alarm.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118566762
Tinu jou baby en mijn baby zijn telepatisch verbonden ofzo }:| hier ook eerst 4 uur geslapen, dan om de 2 uur wakker en huilen - pcm gegeven maar rond 4 uur was het klaar! toen dronk ze maar speelde ze ook ineens met de tepel..en bijten :X dus mocht ze geen tepel meer nouwat een geschreuw :(
Moeilijk!
:* voor jou
pi_118568713
SE
Jeetje pittig
En lastig van de MC

:* voor de slechte nachten

S sliep om 19:30 (normaal rond 20:30 dus klopte qua tijd wel) na een uur weer wakker en huilen.. We hebben dr nu maar uit bed gehaald ipv troosten,borst,weer slapen want we hadden al veel minder goede nachten gehad.. Rond 21:30 weer op bed en toen heeft ze goed geslapen ^O^
Boek slapen zonder huilen is ook fijn om te lezen, ben nog niet zo ver in het boek om iets over oplossingen te lezen maar alle info is ook goed om te lezen
  maandag 29 oktober 2012 @ 12:16:14 #238
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_118572462
Dat boek, daar kan ik hier helaas niks mee. Slapen blijft een drama. Vannacht/vanochtend/nu het zelfs zo erg dat ze al vanaf vannacht alleen maar bij mij wil liggen, tiet erin en af en toe wat slapen. Zodra ik me ook maar beweeg dan word ze wakker en is het gillen/krijsen/brullen. Geen koorts, geen tandjesleed te zien, helemaal niks. Ik lig dus nu nog steeds op bed (en barst inmiddels van de honger...
pi_118572551
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 12:16 schreef NotTheSame het volgende:
Dat boek, daar kan ik hier helaas niks mee. Slapen blijft een drama. Vannacht/vanochtend/nu het zelfs zo erg dat ze al vanaf vannacht alleen maar bij mij wil liggen, tiet erin en af en toe wat slapen. Zodra ik me ook maar beweeg dan word ze wakker en is het gillen/krijsen/brullen. Geen koorts, geen tandjesleed te zien, helemaal niks. Ik lig dus nu nog steeds op bed (en barst inmiddels van de honger...
Heb je het wel helemaal opgevolgd dan? Het is een vrij uitgebreid iets waar je wel echt mee aan de slag moet gaan om iets te bereiken :)
The way you rock'n'roll
pi_118572716
Wat een klevertjes met slapen zeg. Lijkt me echt lastig/onhandig/tijdconsumerend/etc...
Ik ken dat (gelukkig) helemaal niet, deze slapen beide echt goed en diep. Ik kon gisteravond ook nog rustig de was opruimen om 10 uur, toen ze lagen te slapen..
Maar hoe dat komt? Denk erfelijkheidje van mama, die wordt ook niet zo snel wakker van iets ;)
pi_118572904
quote:
Jeetje das lastig.
S haar slapen vind ik ook ingewikkeld (sinds 3,5mnd) maar het boek laat me wel begrijpen hoe het slapen van een baby in elkaar zit en wat realistisch is om te verwachten.
ik vind het wel moeilijk en met tips als 'laten huilen' of de baby van die slaapt wel door ( je moet flesvoeding/pap etc proberen!) stoppen met bv enz.. Daar heb ik niets aan.

Maar jou situatie is wel anders dan die van mij en lijkt me ook heel erg vermoeiend :*
pi_118573007
Als dingen gewenning zijn geworden ontkom je helaas niet aan laten huilen soms om er vanaf te komen -O-
Maar je hebt huilen en huilen.
Je kan laten huilen en er steeds naar toe gaan. Of op de kamer blijven zitten maar niks zeggen etc.
Uren laten huilen waarbij je kind compleet over de zeik gaat wint niemand iets bij.
The way you rock'n'roll
pi_118573137
quote:
Verlatingsangst met 10/11 maanden.
pi_118573176
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 12:19 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Heb je het wel helemaal opgevolgd dan? Het is een vrij uitgebreid iets waar je wel echt mee aan de slag moet gaan om iets te bereiken :)
Inderdaad. En het is niet alles tips, er wordt zo veel uitgelegd! heeeel fijn
pi_118573265
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 12:34 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Als dingen gewenning zijn geworden ontkom je helaas niet aan laten huilen soms om er vanaf te komen -O-
Maar je hebt huilen en huilen.
Je kan laten huilen en er steeds naar toe gaan. Of op de kamer blijven zitten maar niks zeggen etc.
Uren laten huilen waarbij je kind compleet over de zeik gaat wint niemand iets bij.
Ja idd daar zit verschil in, maar dat heb ik geprobeerd. Was wel lastig maar ze raakt snel overstuur en blijft er in hangen dus dat helpt niet zoveel.
En dan vind ik het ook niet waard om dat een hele lange tijd achter elkaar te proberen
pi_118573321
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 12:39 schreef bitterend het volgende:

[..]

Inderdaad. En het is niet alles tips, er wordt zo veel uitgelegd! heeeel fijn
Idd de uitleg, daardoor begrijp je het slapen van een baby ook beter en kun je dingen ook beter accepteren en/of er iets mee doen
pi_118573363
Ik moet zeggen, op het moment raakt mijn baby overstuur als ik al naar de wc ga :D ze volgd me overal en hangt aan mijn broek als ik aan het afwassen ben! snachts ook zo...
Het is en blijft een fase rond die leeftijd
pi_118581957
Ff gauw een vraag. M'n verwachte verse groente zijn verpest. Kan ik Billie ook diepvriesgroente geven? Bereid natuurlijk, niet ijskoud :+.

Edit: Googlen kan natuurlijk ook. Dus ik ben er al uit. *).

Oh en had ik al gezegd dat Billie tegenwoordig (sinds vanochtend) serieus pogingen doet om z'n knietjes onder z'n kontje te zetten? O+.

[ Bericht 46% gewijzigd door Kuukske op 29-10-2012 16:33:50 ]
  maandag 29 oktober 2012 @ 16:44:04 #249
159662 J1981
Supermama!
pi_118582832
Ik reageer hier niet zo vaak, heb het idee dat ik niet zo veel te vertellen heb. Alles gaat echt top!
Natuurlijk lees ik wel alles hier elke dag trouw :)

Kuukske, dat gaat prima hoor! Gewoon dezelfde bereiding hanteren als je voor jezelf zou doen. Geen enkel probleem. Al zou ik het wel grappig vinden; zo'n mini aan een diepgevroren bloemkool roosje, hihihi
pi_118584477
Ndus... Regeldagje hier geloof ik. Neerleggen is huilen, spelen is huilen. Gewoon op schoot zitten of liggen is huilen. Nee, lopen en wiegen gaat goed... Slapen is ook een ramp vandaag! Van 8 tot 9.30 ging goed! Mama blij, ook nog even geslapen, maar vanmiddag sliep ze weer gewoon 45 minuutjes.

En ze had om half vier ongeveer weer moeten slapen. Door het huilen vanaf twee uur iets van slaapsignalen gemist ofzo. Gewoon om half vier in bed proberen te leggen, maar blef huilen. Rondjes lopen, tut, wiegen, weer even naar beneden, hielp niet. Uiteindelijk ff de borst tevoorschijn gehaald, na drie slokken sliep ze. Voorzichtig weer naar boven, nog geen tien minuten in bed en t was weer huilen.
Nu is ze weer wakker, sliep sinds 16.40. Daar gaat de bedtijd van 19u...gister ging zo goed! Naja, daar zijn het babies voor, morgen weer een poging...
  maandag 29 oktober 2012 @ 17:45:56 #251
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118585921
Op het moment dat je alleen maar denkt dat je een ritme hebt, dan ben je die alweer kwijt SE ;)
pi_118588290
Ja inderdaad, wat Susie zegt. Hier hadden we echt een superritme! Nu is het al een paar dagen prut en ligt meneer om 18.00 uur doodop in bed en is ie zo vertrokken als een noorderzonnetje, richting dromenland. Niet normaal. En dan wordt ie zo rond 19.00/19.30 effe wakker, met honger natuurlijk. :+.
pi_118589082
Zo klein als die van jou SE hadden wij helemaal nog geen vaste bedtijd.
Dat komt vanzelf wel. Hou haar lekker bij je. Ze is nog zo mini.
Dat echte ritme komt vanzelf wel. En ik zou meer gebruik maken van het feit dat je de borst onbeperkt kan geven als ze zo uit haar hum is.
The way you rock'n'roll
pi_118590969
Ja, borst kan ik wel onbeperkt geven, maar dan moet t wel lukken. Borstvoeding is een beetje freestyle hier ;). Dus geef ook flesjes, vooral savonds als we beiden moe zijn enzo. Vind het al heel knap dat we het al drie maanden op alleen bv doen... Net viel ze bij de fles in slaap, echt in soort comateuze toestand... Hopelijk rust ze lekker uit, morgen weer een dag :)

Heb van mn werk te horen gekregen dat als ik t aanbod niet neem, ze me toch alsnog moeten gaan ontslaan vanwege bedrijfseconomische redenen. Dus, zit sowieso zonder baan. Gets!
pi_118591032
Vaste bedtijden doen we hier ook echt niet aan. Vorige week bijna de hele week op 1 slaapje. En nu alweer 2dagen op 2 slaapjes..
Maar hij slaapt die slaapjes wel prima, dus ga me er niet druk om maken..

Kuuks, een soort rapley ijsje!
Maar diepvries is ook prima, zit vaak ook geen zout in.

Daan heef vandaag zuurkool stamppot meegegeten. En smullen dat hij deed. Ik vind het zo leuk dat we steeds meer samen kunnen eten.

Maar nu mag ik eerst de puinhoop in de woonkamer opruimen. Leuk zo'n kind dat alle dvd's/houten blokken/baby speelgoed etc uit de kast trekt :P
  maandag 29 oktober 2012 @ 20:06:41 #256
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_118592611
Midas gaat wel op redelijk vaste tijden naar bed. Soms slaapt hij niet maar ligt hij in bed met tijger te spelen. Maar is voor hem wel een rustmomentje en dat heeft hij wel nodig.

Hij had vanochtend op het kdv een speeltje van zijn vriendinnetje afgepakt. Meisje heeft wraak genomen daar waar het pijn deed: een stukje brood afgepakt. Dat was drama :')
pi_118593968
Jongens, ik heb echt even raad nodig!!

Ik ben soms echt een paniekzaaier en ook deze keer weer.
Maar goed...
Komt het:

Onze kleine man is nu 5 maanden oud.
Bij de geboorte begon zijn hartje omlaag te gaan en werd hij gehaald met zo'n zuignap.
Een score van 8 op die schaal van Apgar

Voor de rest alles in orde.
Wat wel zo was, is dat hij vaak zijn duim tussen zijn wijsvinger en middelvinger deed terwijl hij een vuist balde.
Kan zijn nekje goed omhoog houden en brabbelt lekker, eet al fruithapjes en drinkt goed.
Draaien doet hij nog niet.

Maar wat mij een beetje opvalt is dat hij soms ongecontroleerde bewegingen doet.
Pakt zijn speentje uit zijn mond en ineens een snelle beweging met zijn armpje van links naar rechts. Voor de rest erg beweeglijk en overstrekt zich heel soms als je hem een flesje geeft.

En dan.....
Ga je weer zitten googlen en kom je uit op Cebrale Parese.

Kenmerken:

• De baby houdt zijn handje in een vuist, gebald, gespannen en gesloten met zijn duim in een vuist
• De baby overstrekt zich, maakt zich stijf, bouwt een hoge spierspanning op als hij van streek is
• De baby gaat later omrollen, zitten, kruipen, lopen

Dingetjes die me nu ineens zorgen baren, waar ik eerst nog helemaal niet aan dacht.
Kunnen jullie mij gerust stellen of juist niet?
Zijn baby's van 5 maanden nog ongecontroleerd met bewegingen?
Maak ik mij te veel zorgen?

En ja ik weet het ik moet naar een huisarts, maar zag nu net die ongecontroleerde beweging en ging zoeken en dan is het hek van de dam.
pi_118595021
Lastig handheld, Google kan handig zijn maar je ook ( onnodig?) ongerust maken

Volgens mij horen die ongecontroleerde bewegingen er wel bij
Maar je kunt je zorgen het beste bespreken bij het cb of met je arts?
pi_118595244
Handheld, ieder kindje ontwikkeld zich op zijn eigen tempo. Ik weet niet tot welke leeftijd onze jongen ongecontroleerde bewegingen maakte, maar hij heeft het nog lang gedaan als hij moe was ofzo..
Als je jezelf zorgen maakt kun je het misschien even aankaarten bij de wijkverpleegkundige van het CB. Die kunnen wij bellen of mailen of extra langskomen als we ons zorgen maken, omdat een huisarts vaak een grote stap is bij twijfelgevallen.
Maar ga vooral niet googelen. Voor zover ik weet heb ik een kerngezond kind, maar als ik ga googelen op sommige "dingetjes" weet ik zeker dat internet me een doodziek kind kan aanpraten ;)
  maandag 29 oktober 2012 @ 20:47:32 #260
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_118595254
Hoort er inderdaad vaak bij, maar of dit voor jouw kindje geldt weten wij niet natuurlijk. Ik snap je ongerustheid, maar het hier vragen heeft echt geen zin. Ga naar het consultatiebureau of via je huisarts naar een kinderarts als je erg ongerust bent. Mijn kind ging pas rollen met 9 maanden, zitten bij 10 maanden, kruipen bij 14 maanden en lopen voorlopig nog niet (16,5 maanden). Dit zegt dus echt niet perse iets. Sterkte met je ongerustheid!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_118595324
Trouwens, wij zijn met 6 maanden begonnen met vast voedsel (rapley) en dat is omdat ze met 6 maanden pas enigszins de controle over hun handen hebben. Dus ik denk dat af en toe dat soort bewegingen niet erg is :)
pi_118596060
Dank jullie wel allen!!

Ik ga zeker het CB bellen , maar moest het gewoon even kwijt.
Misschien maak ik mezelf gewoon weer te druk, maar ja.

:)
pi_118596798
Hey dames, ik zoek even wat geruststellende woorden van de mede-moeders..hoe lang heeft t bij jullie geduurd voordat je weer lekker in je vel zat en zelfvertrouwen had?

Mijn hele lijf is veranderd door de zwangerschap en daar ben ik nog lang niet aan gewend na 5wkn. (niet heel gek lijkt me). Mijn buik zit vol striemen en is lubberig, borsten idem dito en mijn punani is ook niet meer wat t is geweest. Ik ben 25 en voel me verlept :(

Hoop dat jullie zeggen dat je t herkent en dat t nog ooit goed komt..
pi_118596905
Bij mij nooit goed gekomen :X
pi_118598110
Kwisted, tja... Ik was al verlept voordat ik zwanger was ;)

Maar serieus, het heeft tijd nodig joh. Je mag de eerste drie maanden in ieder geval geen buikspieroefeningen doen, want die moeten eerst weer aan elkaar hechten. Maar je kunt wel rustigaan je lijf weer gaan gebruiken: wandelen, zwemmen, fietsen?

Maar he, vijf weken geleden heb je een buitenmenselijke prestatie geleverd, dat kost kruim, geef jezelf even de kans bij te komen. :*
pi_118598764
Handheld, dat met die speen en ongecontrolerende bewegingen is normaal hoor.
Dat met zijn duimpje weet ik niet, maar mensen hebben volgens mij ook verschillende soorten vuisten die ze maken.
Overstrekken kan natuurlijk een ander probleem zijn.
Zijn dit alle symptonen die daarbij horen of zijn er nog een stuk of tien die je kindje niet heeft? :-)

Kwisted eerst maar lekker ontzwangeren en van je baby genieten en dan aan dat soort dingen werken.
Je lichaam herstelt zich langzaam wel weer hoor en hier en daar gewoon wat bijschaven en verder vind ik het niet zoveel meer uitmaken, andere dingen lijken veel belangrijker.
pi_118600127
Handheld, ik zou niet gelijk panieken ;)
Mijn oudste had hetzelfde met zijn hartslag, vacuüm en lagere Apgar. Kon flink overstrekken (merk bij de tweede dat nr1 het echt veel meer deed), ook behoorlijk bewegelijk/wiebelig. Draaide met 4 maand perongeluk twee keer, en daarna met 6 maand. Hij deed ook alles net iets langzamer dan de tweede nu. Maar wel (net) binnen de cb-grenzen. Zoals kruipen bij 10,5 maand.
Maar het is nu verder een gezonde 5 jarige kleuter. Dus het hoeft niks te zijn..

Kwisted, mijn velletje is altijd anders gebleven.. Na nr 2 ook niks beter..
Bij de eerste een milde pnd gehad, en door de behandeling na 9/10 maand eigenlijk beter in mijn vel dan voor de zwangerschap. Bij nr2 na een maand of 3, toen we weer een ritme hadden en fatsoenlijk sliepen. Maar fysiek, tsja, het meeste is niet meer te redden denk ik >:)
Ik denk dat je met wat meer ritme, slaap, vanzelf wel in je nieuwe velletje rolt!
pi_118609064
SE, balen van je werk. Heeft je kleintje goed geslapen?

En DF heeft het gesmaakt?

Kyara babyruzies om een stuk brood :)

Handheld succes, ik duim dat je je geen zorgen hoeft te maken.

Kwisted ik had dat gevoel ook. Bij de eerste heeft het zeler iets van 3-4 maanden geduurd. Nu voelde ik me sneller beter. Maar heb nog steeds last van een slecht geheugen bijvoorbeeld.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118609160
Och ja, s'nachts slapen is nooit probleem geweest :) ze was uur of zes wakker. Om half elf laatste fles gehad, dus dat gaat goed. Ik ben alleen echt geen ochtendmens, en heb een kort lontje. Baal ik heb dan zelf weer van, arme kind kan dr ook niks aan doen. Ben verdorie al weer ongesteld, vierde keer nu al! Voel me ziek en brak en zou willen dat ik vandaag even uit kon checken...

[ Bericht 0% gewijzigd door SupremeEvil op 30-10-2012 07:16:00 ]
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:49:33 #270
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_118610085
Hmmm, ik maak ook een vuist met mijn duim tussen wijs- en middelvinger. Moet ik me nu ook zorgen gaan maken? Ik denk dat het cb inderdaad de juiste plek is voor je vragen.

Kwisted: :* ik zat na een maand of 4 weer redelijk in mijn vel. Maar ik denk dat het met bv ook weer anders is omdat je dan nog veel meer hormonen in je lijf hebt.

Ik dacht dat M. toch nog wat last heeft van het tijdsverschil. GIster had hij op het kdv om 16.00 uur echt honger. Wel op normale tijd naar bed gegaan en zo. Maar vannochtend begon hij om half 6 met zingen en om 6 uur vond hij het wel genoeg in zijn bed }:|
en een paar maanden geleden sliep hij nog uit tot 8 uur.... :X
pi_118610362
Kwisted, je lichaam heeft een topprestatie geleverd en er wordt niet voor niets gesproken over 9 maanden ontzwangeren ;). 5 weken is dan nog maar een korte tijd! Hier zag ik echt per maand verschil en nu na 20 weken (een halve zwangerschap :o!!!) voel ik me lichamelijk weer redelijk ok. Het wordt denk ik nooit meer als voor de zwangerschap, je lichaam verandert toch, maar hier kan ik wel mee leven :). En wat meer ritme en langere nachten helpen ook heel goed om je beter in je vel te voelen idd.
Ik moet alleen binnenkort wel eens bij een fysio langs. Mijn buikspieren waren na 8 weken bijna weer gesloten, maar het gat wordt nu opeens weer groter :(. Heb er geen last van, maar dat lijkt me niet de bedoeling.

Handheld, navragen bij het CB zou ik zeker even doen, maar het zijn wel wat 'algemene' dingetjes die veel baby's wel hebben. Zou me er niet al te druk om maken.

Ik wilde naar banyzwemmen, maar de mini viel precies in slaap toen we weg moesten. Misschien vrijdag nog een poging doen :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118610549
Kyara, 6 uur is luxe! Hier was het 05:15..
En niet lekker in je vel zitten: check! Maar heb er wel een prachtkind voor terug en m'n vriend vindt me nog steeds leuk.. Dus het zal wel goed zijn. Binnenkort eens op zoek naar nieuwe kleren voor mezelf, dat helpt ook wel denk ik.
pi_118610633
Phaidra, slapen is ook een fijne bezigheid zo op de ochtend. ;)

tinu, bedoel je Daan zijn zuurkool? Die ging er goed in. Dik bord vol. Zal wel 250-300 gram geweest zijn? Er is weinig dat ik er bij Daan niet in krijg. De zalm-spinazie pasta dit weekend niet, en beleg op brood ook niet zo, maar verder, njomnjom :P

Daan was om half 12 nog even wakker, maar gelukkig met een knuffel weer verder tot 10 voor 7. Wel iets vroeg, maar vandaag alleen met opstaan en Chris naar school brengen, dus ook wel fijn om even meer tijd te hebben.
pi_118610875
Nouja, als dan toch iedereen het over slapen heeft. Hier een mannetje dat sinds een paar nachten om de haverklap z'n tut wil. .
En vanmorgen was het vrolijkheid alom rond de klok van eh.. weet ik veel. 05.30u. Boehoe. :'). Maarja, kopje koffie erin (in mij dan hè) en we kunnen er wel weer tegenaan.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:32:11 #275
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_118611036
Hier was het vanochtend 6 uur.....en de wekker gaat pas om 6.45...Dus maar een fles gegeven. Oh en als ze wakker is dan roept ze ons ook echt, mama, papa, dada O+ En een geliefd 'woordje' is HA!
pi_118611119
Nu 11 maanden na de bevalling voel me eindelijk weer eens van ouds!!
Het heeft tijd nodig! een kind op de wereld zetten is niet niks man
pi_118611141
Nena slaapt zo geweldig! ik weet echt niet wat ik mee maak. Rond half 12 leg ik haar slapend aan en om 7 uur halfslapend, maar gewoon echt het klokje rond slaapt ze. En dan overdag ook nog flink wat dutjes. Soms maak ik me wel eens zorgen zoveel, maar ze is tussendoor gewoon vrolijk en goed wakker.
pi_118611194
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 21:10 schreef Kwisted het volgende:
Hey dames, ik zoek even wat geruststellende woorden van de mede-moeders..hoe lang heeft t bij jullie geduurd voordat je weer lekker in je vel zat en zelfvertrouwen had?

Mijn hele lijf is veranderd door de zwangerschap en daar ben ik nog lang niet aan gewend na 5wkn. (niet heel gek lijkt me). Mijn buik zit vol striemen en is lubberig, borsten idem dito en mijn punani is ook niet meer wat t is geweest. Ik ben 25 en voel me verlept :(

Hoop dat jullie zeggen dat je t herkent en dat t nog ooit goed komt..
Na bijna 6mnd is het hier redelijk zoals voor zw.schap, ook de striemen worden steeds minder zichtbaar. Buik is minder zacht en ik merk dat het losse vel zegmaar als je bukt :9 ook minder wordt. Ontzwangeren duurt 9maanden tenslotte..

Ik hoorde van de verpleegkundige dat het qua hormonen wel 2jr kan duren? Hoe dat zit weet ik niet. Maar ik denk dat als je bv geeft, het anders zit met de hormonen (en of je tussendoor menstrueert of niet)

Je hele leven is verandert, je relatie ( je bent ook papa en mama) en je hebt veel verantwoordelijkheid en je lichaam is anders.. Niet zo raar dat je je zo voelt toch! :*

[ Bericht 0% gewijzigd door Zoë23 op 30-10-2012 09:44:11 ]
pi_118617058
:o mijn mini slaapt al 2uren (normaal smorgens een half uurtje en begin vd middag ook)
Mijn zus en ik hebben dr in bad gedaan, zou dat het zijn? :+
Donderdag komt mijn broer, dan maar weer even proberen
pi_118618263
Dank jullie allen, ik maak me waarschijnlijk weer veel te druk. :)
En inderdaad er zijn ook veel symptomen die die niet heeft.
Komt waarschijnlijk wel weer door de Confirmation bias die ik nogal veel toepas :)

Binnenkort dan even het CB bellen, maar volgens mij is die afspraak al binnenkort.
pi_118623943
bedankt voor de reacties op mijn vraag.
Denk dat ik misschien té snel alweer teveel verwacht van mijn lijf. Ook vind ik het moeilijk om te accepteren dat mijn lichaam er nu anders uitziet, het kost denk ik gewoon wat tijd om dit naast je neer te leggen. In elk geval goed om te horen dat jullie je op een gegeven moment beter zijn gaan voelen. Dat geeft goede hoop :)

F. doet het nog steeds hartstikke goed. Borstvoeding gaat erg gemakkelijk en ben wel benieuwd hoeveel ze al is aangekomen. Ze drinkt nog steeds om de 3uur, ook snachts. Dat vind ik wel erg vermoeiend..

Gisteren van visite een pakje van Lief! gekregen. Een legging twv 18euro :o Wat een belachelijke prijzen zeg! Het past F. wel mooi moet ik zeggen. Ze is erg lang en smal en die kleding ook, dus eindelijk kleertjes die niet te kort zijn :)
pi_118626180
Pffffffffffff. Billie maakt er een sport van om beneden keimoe te zijn, dik in z'n ogen te wrijven en te geeuwen en in bed vervolgens te lachen, gieren en brullen. Sigh.

Lief! heeft leuk spul hè Kwisted? Ik heb met mezelf de afspraak gemaakt dat ik in iedere maat die 'ie heeft 1 dingetje mag kopen. :@.
pi_118626743
Dames
We waren vandaag bij de UU voor een onderzoek :) ik heb de jongen die het onderzoek begeleid beloofd dat ik meer kleintjes voor zijn onderzoek zou vinden.
Hier is de link : http://www.fss.uu.nl/babylab/index.php?pagina=nieuwsgierigheid
We kregen de reiskosten vergoed
pi_118627371
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 16:41 schreef bitterend het volgende:
Dames
We waren vandaag bij de UU voor een onderzoek :) ik heb de jongen die het onderzoek begeleid beloofd dat ik meer kleintjes voor zijn onderzoek zou vinden.
Hier is de link : http://www.fss.uu.nl/babylab/index.php?pagina=nieuwsgierigheid
Jammer, wij komen niet in aanmerking.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118627405
Phaidra je moet je gewoon inschrijven :Y er komen meer onderzoeken zei hij!
pi_118631128
En toch nog een mening van jullie. :)

Willen jullie deze video bekijken en dan voornamelijk zijn rechterhand voor de kijkers links! ;)

pi_118631202
Nouja we zijn geen specialisten? ik zie niks raars iig...maar als je je echt zorgen maakt gewoon bij de ha langs
pi_118632093
Handheld. Ik zie niks vreemd hoor het lijken mij ook niet echt ongecontroleerde bewegingen. hij beweegt vrij rustig. Lisa word 6 maanden en kan soms heel snel bewegen met haar handjes zelfs dat ze zichzelf in het gezicht slaat denk dat het er ook gewoon nog een beetje bijhoort. maar inderdaad wat bitterend zegt gewoon langsgaa!

Maandag word lisa's eerste opname dag waarop getest word of ze nog reageerd op koemelk. 11 november is de tweede dag ben benieuwd. Verder gaat alles lekker vlotjes met Lisa kan al enkele momenten blijven zitten zonder ondersteuning is van de week voor het eerst in de buggyinzet meegeweest (paste niet meer in de bak en de maxi cosi vind ik gewoon te slecht voor mee naar de stad etc. te gaan) en ze heeft geen last meer van haar tandjes. Wortel is een succes en poept daar ook weer goed door! van de week broccoli proberen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_118632739
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 16:55 schreef bitterend het volgende:
Phaidra je moet je gewoon inschrijven :Y er komen meer onderzoeken zei hij!
Oh tof!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118632916
Handheld
Ik zie niets raars hoor (S is 5,5mnd)
Ik ken je zoontje natuurlijk niet, maar als ik het filmpje zie is er iig niets wat me opvalt

Sam
Succes met alles! :*
pi_118633034
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 18:27 schreef Handheld het volgende:
En toch nog een mening van jullie. :)

Willen jullie deze video bekijken en dan voornamelijk zijn rechterhand voor de kijkers links! ;)

Doodnormale bewegingen voor een baby van 5 maanden.
The way you rock'n'roll
pi_118634145
Oke hartstikke bedankt allemaal!!

Komt gewoon omdat we de eerste in onze kring zijn met een baby.
Alles is dus best nieuw.
Je probeert alles een beetje te lezen, ervaringen, boeken en internet, maar soms lees je dus dingen en dmv confirmation bias begin je dat dus ook echt te geloven.
pi_118634230
Volgens mij is er ook niks aan de hand, maar als je er mee zit dan kan je altijd het cb of de ha vragen :)

Sam: wortel is ook een succes hier maar brocolli dus niet. Rode biet was ook een succes en banaan fietst er helemaal goed in. Maar volgens mij is banaan tricky. Sommige kindjes kunnen er niet goed tegen.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:33:03 #294
30252 Soempie
Procreating
pi_118634412
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 16:41 schreef bitterend het volgende:
Dames
Wat leuk! Ik ben erg benieuwd naar deze resultaten. Zelf heb ik onderzoek gedaan naar getalbegrip bij kleuters. O+ Ik baal er zo van dat ik niet in de buurt van een universiteit woon. Hoe vond je dochtertje het om mee te doen?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_118634726
Ik kreeg de reiskosten vergoed! dus je kan altijd naar toe rijden :Y
Ze vond het denk ik wel interessant, ze moest op het scherm naar allerlei objecten kijken en haar oog bewegingen werden gemeten! Ze zat erg geïntegreerd naar het scherm te kijken daar was hij erg blij mee...vertelde dat veel kinderen niet stil willen zitten en erg spartelen.
Verder heeft hij gekeken of ze nieuwsgierig is..JA dus :D nieuwe spelletjes werden meteen gepakt en oudere weg gesmeten :D
De resultaten krijg ik gemaild denk ik
pi_118637779
Handheld, rustig aan.. Het ziet er vooral uit als een 5,5 maand oude die zijn armen onder controle probeert te krijgen.. Mij ziet het er niet vreemd uit in ieder geval.
Onze oudste was ook de eerste in de vriendenkring met een kleintje. En nu bij de tweede merk ik dat ik toen veel meer er bovenop zat, en me zorgen maakte. De beste tip: ga meer op je intuïtie af, en minder op de boeken en websites..

Sam, succes met de opname van lisa en de rest!

Leuk die onderzoeken! Hier in de buurt zijn die dingen niet. En even op en neer naar utrecht is wel een eind..

Hier is er vanavond 300 gram home-made pasta ingegaan (gewogen om te kijken wat hij nou zou eten, alles dus). En daarna ook nog meegesnoept met de aardbeien kwark. Klein vreetzakkie
Maar de energie verdwijnt wel weer, zo schoof er na het eten een stoel voorbij en een kind er lopend achteraan :P
pi_118639943
Handheld, ik wil je van harte geruststellen met je doodgewone baby ;)
En nou niet meer drukmaken, en er is vanaf heden voor jou een google verbod als het om je baby gaat. Je mag nog wel googelen, maar dan alleen voor bijvoorbeeld tips voor snotneuzen ;)
Vanaf nu ga jij gewoon op je baby en jezelf vertrouwen, en genieten :)
pi_118642357
Hahaha :D

Oke dank je wel!!
Ik zal mij aan mijn google verbod houden.

We gaan gewoon weer lekker verder met genieten!!

Thanks allen!!!
pi_118645228
Ik kan nu geen filmpje kijken, maar zo te lezen hebje een normale baby. Maak je eigen niet gek hoor!
pi_118654260
Bwuh, kwart voor 5 wakker is wel heel vroeg.. ;(
pi_118654270
Vond half zes ook al niet veel aan ;) Hoop dat ze nog even een uurtje wil slapen in ons bed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')