abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120101509
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 08:12 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Nee, maar het opleiden van Nederlandse jeugdtalenten zou toch het doel van een Nederlandse jeugdopleiding moeten zijn.
Wie zegt dat dit nu niet meer zal gebeuren? Ajax heeft gewoon ingezien dat het opleiden van jeugdspelers van eigen bodem alleen niet meer genoeg is om aan te kunnen haken bij de Europese subtop. Mensen die dat niet zien, zitten gewoon vastgeroest in een tijd waar je nog zonder het grote geld naam en faam kon maken. Helaas heeft Nederland niet de financiële middelen om te kunnen concurreren met de opkomende Oost-Europese grootmachten, dus heeft Ajax gekozen om veel geld in de jeugd te stoppen. Dit kan op de langere termijn juist positief voor de Nederlandse talenten uitpakken, omdat ze de Ajax opleiding als geheel naar een hoger plan tillen. De lopende band van Ajax is aangepast voor het leveren van kwaliteit in plaats van kwantiteit.

En je kunt wel zeggen dat het bij Ajax alleen nog maar over twee Belgen, een paar Denen en een Zuid-Afrikaan gaat, maar je weet gewoon dat dit onzin is.
pi_120101848
quote:

[..]

Nee, maar het opleiden van Nederlandse jeugdtalenten zou toch het doel van een Nederlandse jeugdopleiding moeten zijn. Uiteindelijk moeten we er ook als land voor zorgen dat we een goed Nederlands elftal kunnen blijven opstellen. Het is geen wonder dat het Nederlands Elftal langzaamaan een Feyenoord-gezicht begint te krijgen, aangezien Feyenoord, zij het noodgedwongen, als eerste de nadruk heeft moeten leggen op het ontwikkelen van de jeugd.

Dus, mensen kunnen wel hosanna roepen over de Amsterdamse jeugdopleiding maar vooralsnog praten we dan over twee Belgen, een paar Denen, een Zuid-Afrikaan enzovoorts. Als we het dan toch over een lopende band hebben, kijk dan naar Rotterdam. Daar komt het volgende Nederlands elftal gewoon van de lopende band rollen. De Vrij, Martins Indi, Clasie, Vilhena, Boetius, Janmaat, enz. Kijk voor de grap naar Nederland-Duitsland. 2 Ajacieden, 6 Feyenoorders.

Al met al snap ik die adoratie van op hun 17e/18e gestolen buitenlandse talenten niet. Zeker met deze Andersen, die voor meer dan een miljoen gekocht is. Dat noem je toch geen jeugdopleiding meer?
Het is natuurlijk wel pure armoe dat die spelers die jij net opnoemt voor het grootste gedeelte het NL elftal halen of hebben gehaald. Zelfde verhaal bij bijvoorbeeld een Pieters van PSV. Heeft puur te maken met gebrek aan beter.
pi_120104102
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 11:43 schreef Fargo het volgende:
Het is natuurlijk wel pure armoe dat die spelers die jij net opnoemt voor het grootste gedeelte het NL elftal halen of hebben gehaald. Zelfde verhaal bij bijvoorbeeld een Pieters van PSV. Heeft puur te maken met gebrek aan beter.
Mag je pure armoede vinden. Feit blijft dat Ajax zelfs geen pure armoede meer weet te produceren. En dat is misschien nog wel het meest schokkende. Ik mag toch hopen dat Cruyff's idee over de Ajax-opleiding iets verder reikt dan elk jaar voor een paar miljoen Deense jongens naar Amsterdam halen.

Overigens is 'pure armoede' ook maar relatief. Het zijn allemaal jongens van begin 20 bij Feyenoord, die zeer talentvol zijn en bij de aankomende WK's wel degelijk een rol gaan spelen. Tegen die tijd zijn ze, zo gelaten moeten we dan weer zijn in Nederland, waarschijnlijk al verkocht aan een club in Engeland of Duitsland. Dat laatste, daar moet je als Nederlandse club in berusten. Maar opeens doen alsof je geen Nederlandse jongens kunt opleiden, te absurd voor woorden. Vooralsnog haalt Feyenoord met die jeugd betere resultaten tegen bijvoorbeeld Ajax dan voorheen met oudere spelers.

Laten we ook niet doen alsof Ajax in 1995 opeens een vloedgolf aan supertalenten op een presenteerblaadje kreeg. Nee, dat is gewoon een proces waarbij je daadwerkelijk iets doet met eigen jeugd. Er lopen nog steeds begenadigde talenten rond, alleen die worden niet meer goed opgeleid en ingepast in het eerste elftal. Want nee, het is zo lekker makkelijk om even een miljoen af te tikken voor weer zo'n Deens supertalent, waar ze hun scouting blijkbaar wel op orde hebben.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  zondag 9 december 2012 @ 13:13:44 #29
356891 Abed
hooggeleid
pi_120104283
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 08:52 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Waarheid. _O_
Zit je weer bij elkaar in de reet ja?
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  Forum Admin zondag 9 december 2012 @ 13:16:16 #30
35723 crew  GGMM
pi_120104370
quote:
Nee, maar het opleiden van Nederlandse jeugdtalenten zou toch het doel van een Nederlandse jeugdopleiding moeten zijn. Uiteindelijk moeten we er ook als land voor zorgen dat we een goed Nederlands elftal kunnen blijven opstellen.
Daar zijn we ook mee bezig. Dit is, zoals al vaker is gezegd, een overbruggingsperiode. De jeugdopleiding staat er niet morgen, daar gaat tijd in zitten.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_120105598
quote:
7s.gif Op zondag 9 december 2012 03:22 schreef Devv het volgende:

[..]

Dit is jeugdopleiding 2.0 _O_ . Spelers van eigen bodem aanvullen met de beste jeugdspelers die je in het buitenland weg kunt kapen, is gewoon visie.
^O^
pi_120106205
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 13:09 schreef SuperHarregarre het volgende:
Mag je pure armoede vinden. Feit blijft dat Ajax zelfs geen pure armoede meer weet te produceren. En dat is misschien nog wel het meest schokkende. Ik mag toch hopen dat Cruyff's idee over de Ajax-opleiding iets verder reikt dan elk jaar voor een paar miljoen Deense jongens naar Amsterdam halen.

Onzin, ik noem een Vermeer, Ebecilio, Blind, Dijks, Denswil, Veltman, Lukoki, van der Hart, Klaassen, van Rhijn, Koppers, Babel, Ligeon, Sporkslede en de Sa.

Bonevacia, Sneijder, Castillion, Özbiliz, van der Wiel, Anita, van der Heijden, Schilder, Stekelenburg, Donald en Jozefzoon die inmiddels zijn verkocht of verhuurd.

Nou staan hier genoeg namen tussen die ik geen pure armoede vind maar goed.

quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 13:09 schreef SuperHarregarre het volgende:
Er lopen nog steeds begenadigde talenten rond, alleen die worden niet meer goed opgeleid en ingepast in het eerste elftal. Want nee, het is zo lekker makkelijk om even een miljoen af te tikken voor weer zo'n Deens supertalent, waar ze hun scouting blijkbaar wel op orde hebben.
Noem eens wat namen dan? Ebecilio bedoel je?

De opleiding onder Jan Olde Riekerink was bagger, kwamen alleen maar spelers uit die fysiek sterk waren en technisch zwaar onder de maat. Jeugdopleiding is onder Cruijff helemaal omgegooid en zoals GGMM al zegt heb je daar niet binnen 1 jaar de vruchten van.

Ajax haalt deze spelers omdat ze beduidend beter zijn dan de spelers die ze al hebben. Ik kan geen speler uit de Ajax opleiding noemen die in potentie beter is dan Fischer, Eriksen, Andersen of Boilesen.

[ Bericht 0% gewijzigd door j0rdiiii op 09-12-2012 14:17:52 ]
pi_120106895
quote:
Blind: “Fischer geniaal, Andersen fantastisch”

Daley Blind speelt sinds enige tijd met Viktor Fischer voor zich als linksbuiten en die samenwerking bevalt de back. Hij ziet ook een nieuw “fantastisch” talent: Lucas Andersen.

Zaterdagavond tegen FC Groningen speelde Fischer geen hoofdrol bij Ajax, maar in de voorgaande vier Eredivisiewedstrijden maakte hij indruk met onder meer drie goals en drie assists. “We spelen nu een paar wedstrijden samen en dat gaat goed”, aldus Blind tegen Goal.com. “Hij heeft veel vertrouwen en is onberekenbaar voor de tegenstander. Wij weten wat hij kan en wat zijn kwaliteiten zijn. Vandaag heeft hij met zijn acties ook weer bewezen dat hij heel goed kan voetballen.”

De acties van Fischer resulteerden tegen Groningen ook meerdere keren in balverlies, maar dat neemt Blind op de koop toe. “We moeten niet vergeten dat hij nog maar achttien is. Hij heeft tijd nodig om te groeien en die tijd geeft Ajax hem. Toch zie je op bepaalde momenten dat hij geniaal is. Daar genieten we van.”

Een van die “geniale” momenten toonde Fischer zaterdag in de slotfase toen hij de achttienjarige Deen Lucas Andersen bediende. Zijn debuterende landgenoot raakte daarop de paal, maar liet evenals Fischer zien over veel talent te beschikken. “Andersen is ook een fantastische speler,” weet Blind. “Hij komt er net bij en traint al regelmatig met het eerste. Je ziet dat hij op dit niveau al rust aan de bal heeft. Jammer dat hij die goal niet maakt.”
quote:
Andersen: 'Droom die uitkomt'

Lucas Andersen heeft zaterdagavond tegen FC Groningen zijn debuut gemaakt voor Ajax. In minuut 79 kwam de jonge Deen het veld in voor Danny Hoesen. 'Het was een perfecte avond, een droom die uitkomt', aldus Andersen.

Alleen een doelpunt had de avond nog mooier kunnen maken, maar de inzet van Andersen belandde op de paal. Toch overheerst bij Andersen vooral een gevoel van blijdschap na zijn debuut in het eerste van Ajax: 'Het was heel leuk om mijn eerste minuten in de ArenA te maken.'

Het Deense talent oogt net als zijn landgenoten rustig en koel, maar schijn bedriegt. 'Mijn hart ging tekeer. Het was zo groots om het veld in te gaan, met zoveel publiek. Dus ja, ik was heel erg nerveus, vooral de eerste vijf minuten.'

Andersen kon na afloop nog maar nauwelijks bevatten dat hij zijn debuut had gemaakt: 'Maar misschien, als ik straks in bed lig, komt het besef wat meer.', sluit de Deen lachend af.
pi_120107649
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 14:10 schreef j0rdiiii het volgende:

Onzin, ik noem een Vermeer, Ebecilio, Blind, Dijks, Denswil, Veltman, Lukoki, van der Hart, Klaassen, van Rhijn, Koppers, Babel, Ligeon, Sporkslede en de Sa.

Bonevacia, Sneijder, Castillion, Özbiliz, van der Wiel, Anita, van der Heijden, Schilder, Stekelenburg, Donald en Jozefzoon die inmiddels zijn verkocht of verhuurd.

Nou staan hier genoeg namen tussen die ik geen pure armoede vind maar goed.

[..]

Noem eens wat namen dan? Ebecilio bedoel je?

De opleiding onder Jan Olde Riekerink was bagger, kwamen alleen maar spelers uit die fysiek sterk waren en technisch zwaar onder de maat. Jeugdopleiding is onder Cruijff helemaal omgegooid en zoals GGMM al zegt heb je daar niet binnen 1 jaar de vruchten van.

Ajax haalt deze spelers omdat ze beduidend beter zijn dan de spelers die ze al hebben. Ik kan geen speler uit de Ajax opleiding noemen die in potentie beter is dan Fischer, Eriksen, Andersen of Boilesen.
Ik denk dat je met het noemen van de namen al genoeg hebt aangegeven. Geen enkele speler van de jonge generatie speelt in Oranje. De reden is ook simpel genoeg, ze krijgen de kans niet in Ajax 1. Dat kan natuurlijk als je op die posities al betere gevestigde namen hebt, vooral vanuit je vorige jeugdlichting. Dan kun je nu wel zeggen dat Ajax met die Denen betere spelers haalt maar je zult het niet echt weten, want je geeft je eigen jeugd niet eens de kans om te spelen.

Overigens hoeft dat nog steeds geen probleem te zijn. Clubs als PSV hebben zelden eigen jeugd. Maar dan moet je niet gaan schermen met eigen jeugd als het gaat over een gekochte speler die meteen naar het eerste gaat. :')
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_120108785
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 14:50 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Ik denk dat je met het noemen van de namen al genoeg hebt aangegeven. Geen enkele speler van de jonge generatie speelt in Oranje. De reden is ook simpel genoeg, ze krijgen de kans niet in Ajax 1.
Ze krijgen de kans niet. _O- Ajax heeft dit seizoen al 34 spelers in Ajax 1 gebruikt, hoe zit dat bij Feyenoord? :)

Ebecilio en Ozbiliz hebben samen 62 wedstrijden in Ajax 1 gespeeld. Kansen hebben ze genoeg gekregen, zaten ook gewoon de hele voorbereiding bij de A selectie alleen Fischer is met zijn 18 jaar gewoon al beter, Andersen ook.

Een redelijk groot gedeelte van dat eerste lijstje wat ik noemde komt net uit de A1 en gaan nog genoeg kansen krijgen.

Jij overdrijft het zwaar, moet jij weten. :)

quote:
Dan kun je nu wel zeggen dat Ajax met die Denen betere spelers haalt maar je zult het niet echt weten, want je geeft je eigen jeugd niet eens de kans om te spelen.
Ik vergelijk ze gewoon 1 op 1 hoor, jeugdwedstrijden tellen niet mee? Ik zie een 17 jarige Nick de Bondt en een 17 jarige Viktor Fischer spelen in de A1. Heel erg duidelijk te zien dat Fischer in alles beter is, niet zo gek dus dat hij een kans krijgt. In de voorbereiding en later in Jong Ajax heb ik hem steeds met Ebecilio gezien, ook veel beter.

quote:
Overigens hoeft dat nog steeds geen probleem te zijn. Clubs als PSV hebben zelden eigen jeugd. Maar dan moet je niet gaan schermen met eigen jeugd als het gaat over een gekochte speler die meteen naar het eerste gaat.
Tja, dat zijn Devv en Syntix. Ik heb nergens gezegd dat Andersen een jeugdspeler van Ajax is.

Hartstikke leuk verder dat je trots bent op je Feyenoord spelers die in Oranje spelen, mooi man. :)
pi_120110593
quote:
Andersen had dit niet durven dromen

'Ik had niet durven dromen dat ik voor kerstmis mijn debuut zou maken', aldus Lucas Andersen na zijn debuut tegen FC Groningen.

'Natuurlijk droomde ik er wel van. maar dat die droom vandaag uit zou komen, dat had ik niet verwacht', zegt de 18-jarige Deen. Helaas wist hij niet te scoren bij zijn debuut, een grote kans eindigde op de paal. 'Dat heeft vandaag helaas niet zo mogen zijn.'

Na afloop ging hij het niet vieren. 'Ik ga thuis wat eten maken en een film kijken, ik ben alleen thuis', zegt Andersen. Derk Boerrigter staat mee te luisteren en vraagt 'geen vriendje?'. Andersen: 'Nee, nee.. Ik ben niet zoals jij!'
AT5 - Andersen had dit niet durven dromen

Bazeninterview, dit gaat ook weer een baasje worden. Lijkt mij wel een rustigere jongen. Meer een Eriksen dan een Fischer. _O_
pi_120121639
Alles wat via de A1 in het eerste komt, is gewoon eigen jeugd. Haten is verlaten.
pi_120121685
quote:
6s.gif Op zondag 9 december 2012 20:36 schreef Devv het volgende:
Alles wat via de A1 in het eerste komt, is gewoon eigen jeugd. Haten is verlaten.
Andersen heeft 2 keer met de A1 meegedaan. :')
pi_120121748
Dat is voor mij al genoeg.
pi_120156470
quote:
'Sprookje van Andersen'

‘Ajax op automatische piloot langs FC Groningen’, staat als chapeau boven het artikel in het Noordhollands Dagblad , onderdeel van het GPD-concern waartoe onder meer ook Het Parool behoort. ‘Vier Denen op rij’, is de kop. ,,Het zijn er vier op een rij. Alle Denen die zaterdagavond voor Ajax speelden, stonden na de wedstrijd in slagorde te praten met Deense verslaggevers.” De krant somt vervolgens een aantal voordelen op van de Deens-Amsterdamse connectie. ,,De Deense jeugdspelers aarden snel in Nederland en de jonge talenten weten dat Ajax een geschikte springplank is voor het Europese voetbal. Dat ook de broertjes Laudrup (‘Michael Laudrup is de Messi van Denemarken,' aldus Fischer) in Amsterdam hebben gevoetbald, bevestigt voor de Denen de grandeur van Ajax.’ Vervolgens laat de journalist de nieuwste Deen in Ajax 1, Lucas Andersen, aan het woord. ‘Ik heb stage gelopen bij Liverpool en er waren ook clubs uit Duitsland die me wilden hebben, maar vanaf mijn dertiende wil ik al naar Ajax’, stelt Andersen.”

Ook de voorpagina van Telesport , het sportkatern van De Telegraaf is gevuld met een foto uit het PSV-stadion waar bezoekers de poster ‘zonder respect geen voetbal’ omhoog hielden bij de minuut stilte. ‘Bezinning’, luidt de kop. De krant kiest boven het wedstrijdverslag ook voor de achttienjarige Deense debutant: ‘Sprookje van Andersen’. ,,Het grote verschil met zijn vermaarde Deense landgenoot Hans Christian Andersen is, dat Lucas Qvistorff Andersen (18) geen sprookje schreef, maar daar zaterdag een rol in speelde. ,,Dit is een grote droom die uitkomt”, zei de Ajax-invaller die tegen Groningen (2-0) zijn debuut nčt niet wist op te luisteren met een treffer.”

Ook het AD staat op de voorpagina van de krant stil bij de indrukwekkende gebeurtenissen tijdens het ‘weekend van bezinning’. Op de cover van het sportkatern Sportwereld krijgen de sportieve aspecten de voorkeur. ‘PSV slaat hard terug’ prijkt op het voorblad van het sportkatern. Het 'verslag' van Ajax - FC Groningen staat op pagina 5. ‘Het frivole komt uit Denemarken’ kopt de krant. De wedstrijd tegen FC Groningen komt nauwelijks ter sprake. Wie daar iets van wil weten, moet het doen met een paar regels waarin de wedstrijd in een paar zinnen wordt getypeerd en de statistieken onder de foto van Andersen die de bal langs doelman Luciano op de paal mikt. ‘Frank de Boer had hem laten warmlopen, twee minuten nadat landgenoot Schöne 2-0 had gemaakt tegen FC Groningen. Van de noordelingen was niets te vrezen geweest. Zij waren al met een witte vlag het veld opgestapt, zoveel ontzag toonden ze voor de regerend landskampioen. En dus mocht Andersen zijn debuut maken. Wéér een Deen. De zesde in de selectie van De Boer. En opnieuw stonden er vier in één team, net als een maand geleden.’

En ook de Volkskrant legt het accent op de Denen. ‘Ajax fans sluiten volgende Deense tiener in de armen’, luidt de kop boven het verslag. ‘Na 79 minuten viel hij in voor Danny Hoesen. Tien minuten later had hij de pech dat de paal een doelpunt voorkwam tijdens zijn eerste minuten in de Arena. Het aardige van dat moment was dat Andersen bijna scoorde op aangeven van zijn Deense leeftijdsgenoot Viktor Fischer, de watervlugge flankspeler over wie Amsterdam vorige week maar niet uitgepraat raakte na de topper tegen PSV (3-1). Om hen heen stonden Lasse Schöne (26) en Christian Eriksen (20). En dan was Christian Poulsen (32) nog geblesseerd. In de wetenschap dat Nicolai Boilesen (20) op de weg terug is van een blessure, vraag je je af wanneer de eerste Deense volkszanger een levenslied ten gehore zal brengen in de rust van een wedstrijd in de Arena.’
pi_120195039
quote:
Fischer: 'Nooit verloren van Andersen'

Viktor Fischer vindt het leuk om mensen te traineren. Zo zong hij toen hij langs Christian Eriksen in de catamcomben liep al 'Christian Eriksen tralalala' en in Het Parool geeft hij nu 'een linker' aan ploeggenoot Lucas Andersen.

'In de Deense jeugdcompetities heb ik jaren tegen hem gespeeld. Ik heb nooit van hem verloren, dat wil ik graag even benadrukken', zegt Fischer met een grijns.

Andersen vertelt in dezelfde krant dat hij vaak wordt vergeleken met Jesper Gronkjaer. 'Mensen maken vaak een vergelijking met Jesper Gronkjaer als ze het over mij hebben. Net als ik heeft hij bij Aalborg gespeeld. Ik heb stage gelopen bij Liverpool en er waren ook clubs uit Duitsland die me wilden hebben, maar vanaf mijn dertiende wilde ik al naar Ajax.'
quote:
Andersen met Ajax A1 naar Londen

Groenendijk, die zelf de nodige versterkingen meeneemt naar Londen. ,,We hebben in Lucas Andersen en doelman Mickey van der Hart twee jongens die al aan het eerste hebben geroken, maar die nog wel speelgerechtigd zijn in de A1. Maar wij hebben ook drie dispensatie-spelers mee: Xandro Schenk, Fabian Sporkslede en Lesley de Sa. Mede daardoor verwacht ik wel wat. Dat zij meegaan, geeft ook wel aan dat we vanuit de technische staf de wedstrijden in de NextGen Series belangrijk vinden. We willen goed voor de dag komen.”
Ajax.nl - Andersen met Ajax A1 naar Londen
pi_120256516
quote:
Andersen: Amsterdam for better or worse

Lucas Andersen changed from Aalborg to Ajax in a dream contract. But life in the Dutch big club is far from a bed of roses.

On the day when he was 18 years back in september to Lucas Andersen officially call himself Ajax player. Thus he became one of the now long line of Danish players at the club now counts six with a Danish passport.

But the change also meant that the dribbling strong offensive player went from a life as a profile in the Super League for marginal player in the Netherlands. And it has taken time to adjust to.

- Of course it's hard to maybe 1 or 2 standing in front of you in the queue over time. But that's how it is in a great club, and I chose Ajax because the club again and again shows that it gives young players a chance, so it's just about to turn to when it comes, says Lucas Andersen as TV2/Nord meet him Amsterdam.

But it is not only the change of status on the field has changed. Also meeting with a new country and a new culture has turned upside down Lucas Andersen's life.

- Having to do without friends and family have been clearly hardest by moving down here, I wish I could take them with me. The right to call a friend and see a movie together, that I miss very much at Aalborg, says honestly from Lucas Andersen.

So far, only been to a few minutes on the first team in Ajax, but still believes the man who brought Lucas Andersen to Amsterdam still, he was a good man to get to Holland.

- He has qualities no one else has, speed, technique and also the ability to score goals, that's why we bought him. But it is normal he did not strike right away, there are many things in his life that is changing now. The club helps him these things, so I would think that he in a few months will come back even stronger than we have seen before him, and there is certainly room for him on the first team, says Ajax coach Frank de Boer to TV2 / North.

Beelden van hem op de training, Frank de Boer die nog wat over hem zegt en een Nederlands woord wat hij al kent.

Heeft gisteren 90 minuten met de A1 meegedaan tegen Chelsea U19, benieuwd of hij er dit weekend weer bij is.

Hopelijk wel. :)
pi_120257396
Probleem zit er volgens mij ook in, dat veel Nederlandse talenten direct naar England gaan (en daar de vergetelheid induiken en nooit doorbreken.)
pi_120292647
quote:
Ajax scout: Lucas is an upcoming major player

Ajax Amsterdam is known for the club's amazing youth, and several of the club's young star is supporting players in coach Frank De Boers, starting formation.

Saturday was the Lucas Andersen, who made his debut as Ajax won 2-0 at home against Groningen. The tech savvy Dane got the last 10 minutes on the pitch, where he reached to hit the post.

"I know that Frank De Boer is very excited about Lucas. Ajax acquires him only if they believe in him. Therefore, I am sure that he will be a future great player" said John Steen Olsen, who is Ajax talent scout in Scandinavia, to sporten.tv2.dk.

The young Dane successor a sea of ​​Danes, where specially Viktor Fischer has recently been on everyone's lips. Fischer has a very short time experienced going from reserve team football for the national team, and now it seems that Lucas Andersen could make him feat.

"He is really good technically, he's quick, good at reading the game and incredibly serious. He does some things that are completely out of the ordinary."

"De Boer believes in the young players. When he was coach of Ajax, so there were a lot of young players into the first team. It did Christian Eriksen, and such a chance to Lucas Andersen also'' said John Steen Olsen.

The scout has high expectations for the Danish talent, and it's a pressure of expectations he himself has created.

"I remember a match between Aalborg and HB Křge, which sat 20 scouts and looked at Lucas, but unfortunately he played a bad game. Still, remember we are all a particular detail, where Lucas down in one corner dribbled three or four men. He can just!" said John Steen Olsen.

For the match against Groningen came Lucas Andersen in the squad because another Dane, Christian Poulsen, had to opt out because of an injury. But the role of a marginal player can quickly be replaced with a more permanent role.

"Now he has been in and sniff, and he is not far from the first team squad. It can take anywhere from one to six months before that he is a regular first team player, but I will of course also depends on the injury situation" says John Steen Olsen.

With this weekend's victory played Ajax up in fourth place in the Eredivisie.
quote:
Quality drips from Lucas A.

Kenneth Perez has big words for Lucas Andersen, who Wednesday was to play Ajax forward in youth CL.

This weekend debuted Lucas Andersen for Ajax, and Wednesday night he played a key role as the club's youth teams played 0-0 away against Chelsea and qualified for 1/8-finalerne in youth Champions League NextGenSeries.

It is just the beginning of a promising career for the former Boston Red Sox player who glimpses shows his great talent, says assistant coach of Ajax 'A1 team is the best youth teams at the club and participating in NextGenSeries.

- Ajax gives him all the time it takes. He must get used to a new language and, like so many other young people, he should be a little more physical, but you can see that the quality drips from him in some of his actions, and he has a great run with the ball and a super talented footballer says Kenneth Perez.

- He is right between youth team and first team. He trains most of the first team, but is with us when we play some important matches. It is entirely up to him to show when he is good enough to take the step up, but he is approaching, now has his debut and is probably also in the squad for the weekend, says Kenneth Perez.

Lucas Andersen came to Ajax before this season and has so far played a single match for the club's first team.

[ Bericht 23% gewijzigd door j0rdiiii op 14-12-2012 15:48:55 ]
pi_121135676
Is nu officieel onderdeel van de A selectie, Ajax.nl zet hem onder de middenvelders;

quote:
Ajax reminder Lucas A. up to the first team

Apprenticeship in Ajax is over for Lucas Andersen. He has moved up into the first team and go with the squad at training camp in Brazil

Lucas Andersen is among the 24 players, as Ajax coach Frank de Boer takes on a week-long training camp in Rio de Janeiro in Brazil, where they meet Vasco da Gama in a friendly game.

At the same time publish the Amsterdam club that they have moved Lucas Andersen up in the first team squad after just six months on the second team Jong Ajax.

The 18-year-old former AaBer thrones as also already among the club's stars on the list of first team players at Ajax's website.

Lucas Andersen made his debut for Ajax's first team on 8 December in the 2-0 victory over FC Groningen, where he came off the bench with 12 minutes left. Here he was close to also score his first Honorary Division's goals, but he had to see his shot bounce off the post.

The next task in the Eredivisie stay home match 20th January against arch-rivals Feyenoord.

There are also five Danes in the squad to travel to Brazil. In addition to Lucas Andersen is the Christian Eriksen, Christian Poulsen, Lasse Schöne and Viktor Fischer.

Nicolai Boilesen must stay home and continue his rehabilitation towards his long-awaited comeback.
pi_121316166
quote:

Balen in Rio van die ene gemiste kans

Lucas Andersen behoort tot de aanstormende talenten in de selectie van Frank de Boer. De 18-jarige Deen is wellicht, exact een maand na zijn debuut in Ajax 1, dé verrassing in de spelersgroep die zich voorbereidt op de tweede seizoenshelft. Andersen is gretig en scherp, al suddert onvrede over een gemiste kans ook in Rio na.
Rio de Janeiro, Barra Beach. Als een uitzinnig groepje Ajacieden verkoeling zoekt in de oceaan na de ochtendtraining mengt ook Andersen zich in de golven. Ook de Deen is toe aan een verfrissend oceaanbad na een zonovergoten trainingssessie.,,Dit maakt het voetballen easier’’, vertelt jeugdinternational Andersen lachend als hij wijst naar de zon boven Rio. ,,Alles gaat waarschijnlijker bij iedereen makkelijker als het lekker weer is.’’ Een ‘verse’ bidon sportdrank gaat richting mond. De dorst wordt met grote teugen gelest.

Andersen traint sinds september regelmatig mee met de A-selectie. De Deen werd op de slotdag van de transferwindow (31 augustus) door Ajax overgenomen van Aalborg BK. Andersen is sindsdien de nieuwste Deense verrijking van de Ajax-selectie. Relatief kort na zijn debuutwedstrijd op 8 december 2012 tegen FC Groningen voelt de uitverkiezing voor de trip naar Brazilië als een geschenk. Het is een beloning voor hard werken, maar vooral een blijk van vertrouwen in zijn kwaliteiten. Andersen komt op het hoogste niveau nog maar net kijken, maar weet wat wordt gevraagd. ,,Deze week wil ik werken aan mijn vorm’’, verwoordt hij op Barra Beach een voornaam doel voor de trainingsweek in Rio. De tiener klinkt als een routinier. ,,Ik wil klaar zijn, in topvorm zijn, en me goed voelen als het seizoen wordt hervat. Daarbij wil ik deze week ook mijn medespelers beter leren kennen.’’

Voelt hij druk van het moeten presteren? In Rio de Janeiro ligt een uitgelezen kans om zijn kunsten te laten zien in de hoofdmacht. Zondag volgt het oefenduel tegen en bij Vasco da Gama. Elk duel biedt kansen op succes, maar ook op mislukking. ,,Pressure is good, ik houd wel van een bepaalde druk’’, vervolgt de tot nu toe laatste Ajax-debutant in de ploeg van De Boer. ,,Het is goed om het te moéten laten zien. Dit is wat je wilt. Deze week kan ik weer wat dichter bij het team zijn.’’

Als Andersen terugdenkt aan zijn eerste optreden in de hoofdmacht verschijnt een nieuwe glimlach. ,,Crazy game’’, kenschetst de toenmalige debutant zijn debuutwedstrijd zelf. Het was een knotsgekke avond in de herinnering van de tiener Andersen. ,,Om in de ArenA voor meer dan 45.000 toeschouwers te mogen voetballen is fantastisch. Een droom.’’ Waarna de glimlach even plaats maakt voor gesip. Het was ook knotsgek om een andere reden. Een bal op de paal om precies te zijn. ,,Maar ik ben nog steeds teleurgesteld over de kans die ik miste. Ik had moéten scoren na de steekpass van Fischer. Helaas lukte het in de slotfase nét niet. Spelen én scoren zijn twee mooie doelen voor 2013.’’ Waarna de lach op slag terug is op het jongensgezicht van Lucas Andersen.
pi_121326511
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 16:44 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe vaak hij er bij zit nu Sightorsson en Babel terug zijn. Hopelijk vaak.
pi_121338451
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 08:33 schreef NikeyAjax het volgende:
Probleem zit er volgens mij ook in, dat veel Nederlandse talenten direct naar England gaan (en daar de vergetelheid induiken en nooit doorbreken.)
Dat is bij Ajax bijna niet het geval. (uitzonderingen daargelaten)
Groot fan van User Wotte
pi_121341004
De Ajax jeugdopleiding _O_ .
  Moderator woensdag 9 januari 2013 @ 07:55:19 #50
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_121341404
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 06:41 schreef Devv het volgende:
De Ajax jeugdopleiding _O_ .
Dat slaat in dit geval als kut op dirk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo