abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118396782
Lees mijn hele post, misschien is je antwoord dan wél onderdeel van een zinvolle vlaag. Ik meldt dat 2 keer vakantie er niet in zit. 1x wel.
pi_118396881
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 22:48 schreef Ivo1985 het volgende:
Lees mijn hele post, misschien is je antwoord dan wél onderdeel van een zinvolle vlaag. Ik meldt dat 2 keer vakantie er niet in zit. 1x wel.
Doe dat zelf ook. 1 x vakantie, (uiteraard laagseizoen zoals je aangeeft, je moet wat he om de som kloppend te maken... Kennelijk hadden je ouders toen geen kinderen... :') )

Waar blijft dan die tablet, de PC en de GSM ?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_118397349
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 22:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Doe dat zelf ook. 1 x vakantie, (uiteraard laagseizoen zoals je aangeeft, je moet wat he om de som kloppend te maken... Kennelijk hadden je ouders toen geen kinderen... :') )

Waar blijft dan die tablet, de PC en de GSM ?
Je kan het wel naar je eigen (of een totaal ander) referentiekader willen ombouwen zodat de som niet klopt. Maar dat lijkt me nogal zinloos.

Het punt is dat veel consumentengoederen, en dan met name luxe-producten, relatief gezien veel betaalbaarder zijn geworden. Het is dus onjuist om te stellen dat we nu zo veel geld uitgeven aan onze mobiele telefoon (ik heb niet eens een vaste lijn, dus is een mobiel dan echt zo duur?), computer en extra vakanties. Ja, we geven nu geld uit aan een hoop zaken die er 'vroeger' niet waren en die nu min of meer onderdeel zijn van onze levensstandaard. Daar tegenover staat dat we aan andere zaken simpelweg veel minder geld kwijt zijn, omdat het simpelweg goedkoper is geworden.
pi_118397619
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 22:58 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Je kan het wel naar je eigen (of een totaal ander) referentiekader willen ombouwen zodat de som niet klopt. Maar dat lijkt me nogal zinloos.

Het punt is dat veel consumentengoederen, en dan met name luxe-producten, relatief gezien veel betaalbaarder zijn geworden. Het is dus onjuist om te stellen dat we nu zo veel geld uitgeven aan onze mobiele telefoon (ik heb niet eens een vaste lijn, dus is een mobiel dan echt zo duur?), computer en extra vakanties. Ja, we geven nu geld uit aan een hoop zaken die er 'vroeger' niet waren en die nu min of meer onderdeel zijn van onze levensstandaard. Daar tegenover staat dat we aan andere zaken simpelweg veel minder geld kwijt zijn, omdat het simpelweg goedkoper is geworden.
Haal eens rustig adem, en lees de post nog een keer waar het over gaat:

Huizenmarktnieuwstopic #9: Waar zuigen niet helpt...

Daar wordt een stelling aangevoerd die volstrekt onjuist is. En dat jij je referentiekader erop aanpast om hem kloppend te maken moet jij weten. Maar onjuist == onjuist. Zelfs in het laagseizoen.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 23:16:22 #230
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118398271
In de markt van consumentenelektronica is al jaren sprake van prijsdeflatie *O*
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_118398705
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 23:16 schreef ComplexConjugate het volgende:
In de markt van consumentenelektronica is al jaren sprake van prijsdeflatie *O*
Yup, en zodra woningen + grond ook goedkoop prefab gemaakt kunnen worden, komt het voor jou en talloze anderen hier ook wel goed.
pi_118404815
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 23:24 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Yup, en zodra woningen + grond ook goedkoop prefab gemaakt kunnen worden, komt het voor jou en talloze anderen hier ook wel goed.
Vooral de grond, misschien kunnen we die uit China halen. Ik begrijp dat ze daar ruimschoots voldoende en betaalbare grond hebben.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  donderdag 25 oktober 2012 @ 08:06:16 #233
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_118405137
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 06:57 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Vooral de grond, misschien kunnen we die uit China halen. Ik begrijp dat ze daar ruimschoots voldoende en betaalbare grond hebben.
Grond zal hier best goedkoop worden, er is zat van.
De overheid heeft pas 15.000 Ha gekocht voor extra natuur van te maken voor 600 miljoen Euro, dat betalen ze middels de afschafing van de HRA subsidie
Das 4 euro per m2
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_118405211
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 08:06 schreef HD9 het volgende:

[..]

Grond zal hier best goedkoop worden, er is zat van.

Ik heb nog geen nieuwe vinex plannen gehoord dat er meer grond naar woningbouw gaat. Pas als dat gebeurt zou jou voorspelling uit kan gaan komen. :D
  donderdag 25 oktober 2012 @ 08:19:22 #235
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_118405228
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 08:17 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik heb nog geen nieuwe vinex plannen gehoord dat er meer grond naar woningbouw gaat. Pas als dat gebeurt zou jou voorspelling uit kan gaan komen. :D
Als men de bouw, (die toch de ruggegraat van de economie is) weer serieus wil aanjagen dan moet grond goedkoper worden
Voor huurwoningen is er ruim voldoende vraag, vooral betaalbare energiezuinige eenvoudige flats
pi_118405367
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 08:19 schreef HD9 het volgende:

[..]

Als men de bouw, (die toch de ruggegraat van de economie is) weer serieus wil aanjagen dan moet grond goedkoper worden
Voor huurwoningen is er ruim voldoende vraag, vooral betaalbare energiezuinige eenvoudige flats
De bouw de ruggegraat van de economie :') . Onze huidige economie is op consumptie gebaseerd, en juist een woning is geen consumptie goed, maar een duurzaam goed.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 08:34:39 #237
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_118405416
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 08:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De bouw de ruggegraat van de economie :') . Onze huidige economie is op consumptie gebaseerd, en juist een woning is geen consumptie goed, maar een duurzaam goed.
Om te consumeren moet er wel werk zijn en men moet wat verdienen, de bouw werkt overal in door tot en met de architect, meubelboulevard, tegelzetter en grondwerker

Het consumeren door overwaarde op te nemen die tijd is voorbij , er moet weer gewerkt worden
pi_118405523
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 08:34 schreef HD9 het volgende:

Om te consumeren moet er wel werk zijn en men moet wat verdienen, de bouw werkt overal in door tot en met de architect, meubelboulevard, tegelzetter en grondwerker

En de overige industriele sectoren hebben al deze comparatieve voordelen niet dat ze overal in doorwerken?
  donderdag 25 oktober 2012 @ 08:43:59 #239
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_118405533
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 08:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En de overige industriele sectoren hebben al deze comparatieve voordelen niet dat ze overal in doorwerken?
nee, niet zo als de bouw, die werkt heel ver door in de MKB
50.000 bouwmensen een uitkering geven is zonde geld

eeen plan voor 100.000 woningen die sleept de hele economie aan de gang

[ Bericht 4% gewijzigd door HD9 op 25-10-2012 08:50:12 ]
pi_118405668
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 08:43 schreef HD9 het volgende:

Niet zoals de bouw, heb je gehoord uit belgie dat ford genk sluit, 4500 arbeids plaatsen gaan daar direct verloren en waarschijnlijk indirect bij toeleveranciers er nog 7000 bij, dus hoe kom je er bij dat andere industrieen niet zo ver door werken in onze maatschappij.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 08:58:34 #241
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_118405762
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 08:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Niet zoals de bouw, heb je gehoord uit belgie dat ford genk sluit, 4500 arbeids plaatsen gaan daar direct verloren en waarschijnlijk indirect bij toeleveranciers er nog 7000 bij, dus hoe kom je er bij dat andere industrieen niet zo ver door werken in onze maatschappij.
Maar een extra autofabriek opstarten dat kan de overheid niet
pi_118406076
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 08:17 schreef Basp1 het volgende:

[..]

VINEX, daar wil je toch niet dood gevonden worden _O-

Zielloos wonen in een 13-in-dozijn-doos :')

De meeste nieuwbouwprojecten liggen stil, er is gewoon een vraaguitval. Waar is de woningnood? Waar is de schaarste aan woningen? De schaarste is momenteel alleen existent in de voorraad met grotere sukkels die nog willen deelnemen aan het Ponzi spel :Y

Brandbrieven vliegen door de kamer.... helpt de starter!!!

We moeten STARTERS helpen om zich op de woningmarkt te begeven :D

Je moet je dan afvragen waar al dit altruïsme vandaan komt O+

Zonder starters geen goed gevulde onderste laag, geen opwaartse prijsdruk, geen overwaarde, geen monetaire groei.... bummer :W

Ooh.... en een goedemorgen allemaal :P
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_118406225
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 08:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Een huis is ook gewoon een consumptiegoed, een duurzaam consumptiegoed dat dan weer wel.
Toch is het zo dat ook huizen slijten, onderhoud vragen en zo af en toe tegen de vlakke gebeukt worden om wat beters neer te zetten.

Hier in de Flevopolder zie je dat boeren hun 50 jaar oude 'standaard' boerderij tegen de vlakke beuken en er vervolgens een huis neerzetten wat meer bij hun persoonlijke voorkeur past.
Die huizen die er stonden waren nog wel te redden hoor maar het is niet zo gek veel duurder om wat anders neer te zetten. Groot onderhoud is namelijk niet erg goedkoop en na 50 jaar is dat huis ook gewoon afgeschreven. De banken gaan alleen daarom al mensen dwingen hun schulden af te betalen want veel onderpandjes verkeren in een erbarmelijke staat van ontbinding. Binnenkort volgt er een golf van hertaxaties... let maar op :Y
pi_118406535
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 08:43 schreef HD9 het volgende:

[..]

Je snapt het niet hè.... de marktprijs van OG mag niet gevonden worden omdat anders alle banken failliet zijn.
Die 100.000 huizen kunnen we niet bouwen want het geld is op, maar als we ze zouden bouwen tegen het geld dat er wel is, dan komt de waarde van het onderpand van 650 miljard aan hypotheken in het geding. Kunnen de banken minstens 300 miljard afboeken... dat gaat ze niet lukken.

Overigens spreken boze tongen dat de complete hypotheekschuld meer dan 1000 miljard is, dus dat zou de schadepost dan op minstens 500 miljard zetten.

Goed bekeken worden gaan die 100.000 huisjes dan zo'n 5 miljoen euro per stuk kosten :D

Zelfs ik kan mij voorstellen dat banksters alles maar dan ook echt alles ervoor over hebben om te voorkomen dat de marktprijs gevonden zal worden.

De enige tip die ik je kan geven is om te sparen en opportunistisch te werk te gaan in het geval mensen moeten vekopen. Hun ellende is jouw voordeel ^O^
  Moderator donderdag 25 oktober 2012 @ 09:42:38 #245
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_118406693
Vertel eens Xeno.

Je hebt nu al verteld dat je een uitkering hebt. Je hebt ook verteld dat je meerdere rekeningen hebt, waarop je dan zo af en toe rood staat, want als je niet veel geld hebt moet je er slim mee omgaan (en rood staan is oh zo slim natuurlijk :') ) en tegelijkertijd roep je dat sparen verstandig is.

Dat laatste heb je gelijk in, sparen IS verstandig, maar waar wil jij van sparen dan, in de WNSP ?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_118407188
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:42 schreef CoolGuy het volgende:
Vertel eens Xeno.

Je hebt nu al verteld dat je een uitkering hebt. Je hebt ook verteld dat je meerdere rekeningen hebt, waarop je dan zo af en toe rood staat, want als je niet veel geld hebt moet je er slim mee omgaan (en rood staan is oh zo slim natuurlijk :') ) en tegelijkertijd roep je dat sparen verstandig is.

Dat laatste heb je gelijk in, sparen IS verstandig, maar waar wil jij van sparen dan, in de WNSP ?
Ik spaar koringsbonnen, voedsel en brandhout voor mijn kachel. Sparen kan je ook in andere vormen doen dan fiat hè...
Daarnaast schuim ik ook de vuilnisbakken in het winkelcentrum af op zoek naar voedsel, bruikbare spullen etc.... consuminderen... kan je heel gelukkig van worden. Kijk... jij zit nog in de fase dat jij gelukkig word van meer en meer... Ben ik al lang overheen gegroeid :Y
pi_118407268
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:58 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik spaar koringsbonnen, voedsel en brandhout voor mijn kachel. Sparen kan je ook in andere vormen doen dan fiat hè...
Daarnaast schuim ik ook de vuilnisbakken in het winkelcentrum af op zoek naar voedsel, bruikbare spullen etc.... consuminderen... kan je heel gelukkig van worden. Kijk... jij zit nog in de fase dat jij gelukkig word van meer en meer... Ben ik al lang overheen gegroeid :Y
Gelukkig worden van niks niks niks is inderdaad een kunst. (maar om dat dan meteen dwingend aan ieder op te willen leggen, is wellicht een tikkeltje overdreven)

Pleiten voor massaal overheidsingrijpen/steun om 100.000'den woningen voor nop te bouwen is ook bijzonder als je het mantra 'de overheid moet zich terugtrekken van de woningmarkt' zich beperkt tot HRA en woningen in box 3 proppen, en huiseigenaartje pesten.

(PS de overheid heeft dit voor de jaren '90 gedaan. Dat heten nu corporatiewoningen, en die zijn met belachelijke bakken rijkssubsidie gesticht destijds - ow en de financieringsrente op die woningen is ook nog aftrekbaar voor altijd, en wordt niet geraakt door enige aftrekbeperking).
pi_118407485
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:00 schreef michaelHD9 het volgende:

(PS de overheid heeft dit voor de jaren '90 gedaan. Dat heten nu corporatiewoningen, en die zijn met belachelijke bakken rijkssubsidie gesticht destijds - ow en de financieringsrente op die woningen is ook nog aftrekbaar voor altijd, en wordt niet geraakt door enige aftrekbeperking).
En dan vergeet je nog de premie a/b/c woningen uit de jaren 80 waar ook een enkeling in dit topic nog flink van geprofiteerd heeft. ;)
pi_118407532
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En dan vergeet je nog de premie a/b/c woningen uit de jaren 80 waar ook een enkeling in dit topic nog flink van geprofiteerd heeft. ;)
Volgens mij is hier wel eens een linkje gepost hoe je gewetensgeld terug kunt betalen aan de overheid ^O^

Nah, zal wel niet, de egotrippers met een internethartje
  donderdag 25 oktober 2012 @ 10:12:29 #250
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_118407587
Maar al het gezwets ter zijde.

Is er al iets bekend wat er gister is besproken. De Telegraaf weer met veel bombarie maar ondertussen helemaal geen nieuws.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')