Heb ik hier een effect voor nodig, of gewoon een ander bassgitaar?
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 16:04 schreef Hooghoudt het volgende:
In Nederland heb je basgitaren met één S. Is dat niet wat?
ik bass ook...
Hmmz, misschien Fender Precision of klonen daarvan?
quote:flatwound snaren geven juist géén ringelend geluid...
Op woensdag 21 augustus 2002 16:20 schreef Vampier het volgende:
Probeer eens andere snare... die gladde zijn meestal wel ok. Anders vraag ff in de muziekzaak.
Verder zou je een distortion-effect kunnen gebruiken (wat ook veel punk-bands doen), al dan niet m.b.v. een effectenbak of het mishandelen van je versterker
Voor een echt ruig basgeluid moet je eens luisteren naar nummers van "Breach" (Burning Heart Records). Wat een raggende bas hebben die zeg.
quote:Ik heb een TraceElliot versterker + kabinet en believe me... Totaal ongeschikt voor het betere punkwerk.
Op woensdag 21 augustus 2002 17:59 schreef Vampier het volgende:
Of een TraceEliot hoofd en een Harte kabinet
quote:hm op mn ibanez probeerde ik es alles lager te stemmen maar dat trok ie niet omdat de snaren er vrij dicht opzitten, maar zie toch echt niet een mogelijkheid om ze te verhogen, hoe stel je je dat voor dan?
Op woensdag 21 augustus 2002 17:51 schreef lzandman het volgende:
Verder kun je je snaren lager over de hals laten lopen. Dan krijg je zogenaamde fret-buzzing, wat zeer kewl kan klinken.
quote:je hebt verschillende fabrieken van fender: van duur naar goetkoopst
Op zondag 25 augustus 2002 17:51 schreef wegwerpbeker het volgende:
Ik heb em gevonden, een fender precision. Alleen hij is mexicaans ofzo. Weet iemand of er een groot verschil tussen de mexicaanse en de amerikaanse zit?Ander geluid ofzo? hij is in ieder geval niet zo duur.
Fender US (het egte hardk0r spul) (afkorting MIU?)
Fender Japan (ook geod spul) (MIJ)
Fender Mexico (hier begint het wat midner te worden maar erg goede prijs/kwaliteit verhouding) (MIM)
Squier (goedkoopste, begonnen in japan maar toen verhuisd naar andere oosterse landen zoals korea, indonesië en china)
je kutn zelf wel ongeveer beredeneren wat het verschil is lijkt mij.
quote:bij de brug (hangt van de brug af natuurlijk) kune je de hoogte door bepaalde (inbus?) sleuteltjes verstellen. Als je er niks/weinig van weet kun je beter niet zelf proberen, maar het kan geen kwaad er wat mee te klooien want de gitaar winkel kan hem helemaal goed afstellen.
Op zondag 25 augustus 2002 17:56 schreef metalbazzz het volgende:[..]
hm op mn ibanez probeerde ik es alles lager te stemmen maar dat trok ie niet omdat de snaren er vrij dicht opzitten, maar zie toch echt niet een mogelijkheid om ze te verhogen, hoe stel je je dat voor dan?
ohja als je dit wilt hebben ga dan maar alvast sparen
quote:Nou... Dan ben je inderdaad wel een eurootje of 6000 verder...
Op maandag 26 augustus 2002 14:19 schreef bluppie het volgende:ohja als je dit wilt hebben ga dan maar alvast sparen
quote:He joh, kijk ook even op www.marktplaats.nl, daar is genoeg te vinden. Ik heb er anderhalf jaar geleden een prima combi gevonden: een '84 Ibanez Roadstar (Precision kopie) en een 100 watt Torque versterker... Ik zie er nu ook genoeg tussen staan.
Op dinsdag 27 augustus 2002 19:50 schreef wegwerpbeker het volgende:
Ik heb alleen een goed bassgitaar nodig. Ik denk dat ik de fender precision ga kopen.
quote:ja, nooit verkeerd om 2e hands te gaan, je moet bij gitaren wel oppasen dat er niks mis mee is, dus je meot hem eerst uittesten, het liefst door iemand die er een beetje verstand van heeft en dus kan zien of er iets mee aan de hand is.
Op dinsdag 27 augustus 2002 20:37 schreef boozeroony het volgende:[..]
He joh, kijk ook even op www.marktplaats.nl, daar is genoeg te vinden. Ik heb er anderhalf jaar geleden een prima combi gevonden: een '84 Ibanez Roadstar (Precision kopie) en een 100 watt Torque versterker... Ik zie er nu ook genoeg tussen staan.
quote:
Op zaterdag 21 december 2002 20:29 schreef Nightbringer het volgende:
De bass neemt niet deel aan de orgasme van het orkest.
en niet al te oude snaren, dat scheelt ook
er zijn ook aardig wat punkbassisten met een Musicman Stringray trouwens.. maar die zijn al helemaal niet te betalen. er zijn wel leuke (en veeeel goedkopere) imitaties, van OLP
enkele prijzen: (zijn afhankelijk van kleur, sunburst is bv. duurder dan egaal rood) (alle bassen inclusief koffer)
code:De US bassen heb je dus niet rond de 800 euroUS Standard Precision Red/Aquamarine e. 1288
US Standard Precision 2tone Sunburst e. 1455
US Hot-Rodded Precision sunset/natural e. 1620
US Hot-Rodded Fender 3tone Sunburst e. 1533
US Deluxe Precision black e. 1678
MEX Deluxe Precision Special black e. 748
US Time Machine '59 Closet Precision 3t Sunb. e. 3220
US Time Machine '59 Relic Precision 3t Sunb. e. 3335
MEX Standard Precision brown sunburst e. 588
US Vintage 57 blond Precision e. 1920
Squier Affinity Precision e. 199
quote:* jaloers is
Op zondag 22 december 2002 17:46 schreef wegwerpbeker het volgende: