abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5475918
Hallo mensen, ik speel al een hele tijd bassgitaar, maar ik zoek een ander geluid. Ik zoek zo'n ringelend geluid. Zoals bij bands als Anti-Flag, Guttermouth, Osker, Undeclinable. Meer een punk-bass dus.

Heb ik hier een effect voor nodig, of gewoon een ander bassgitaar?

Those of us who love peace must organize as effectively as the war hawks. As they spread the propaganda of war - we must spread the propaganda of peace. - Martin Luther King Jr.
  woensdag 21 augustus 2002 @ 16:04:23 #2
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_5476100
In Nederland heb je basgitaren met één S. Is dat niet wat?
Nicht ärgern, nur wundern!
  woensdag 21 augustus 2002 @ 16:19:15 #3
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_5476364
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 16:04 schreef Hooghoudt het volgende:
In Nederland heb je basgitaren met één S. Is dat niet wat?

ik bass ook...

Hmmz, misschien Fender Precision of klonen daarvan?

No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_5476381
Probeer eens andere snare... die gladde zijn meestal wel ok. Anders vraag ff in de muziekzaak.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_5477553
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 16:20 schreef Vampier het volgende:
Probeer eens andere snare... die gladde zijn meestal wel ok. Anders vraag ff in de muziekzaak.
flatwound snaren geven juist géén ringelend geluid...
  woensdag 21 augustus 2002 @ 17:51:18 #6
3771 lzandman
The Man NOR the Myth
pi_5478021
Je snaren iets losser spannen (bijv. door een halve noot lager te stemmen; iets wat veel bassisten doen). Verder kun je je snaren lager over de hals laten lopen. Dan krijg je zogenaamde fret-buzzing, wat zeer kewl kan klinken.

Verder zou je een distortion-effect kunnen gebruiken (wat ook veel punk-bands doen), al dan niet m.b.v. een effectenbak of het mishandelen van je versterker

Voor een echt ruig basgeluid moet je eens luisteren naar nummers van "Breach" (Burning Heart Records). Wat een raggende bas hebben die zeg.

What's the speed of Dark?
pi_5478138
Of een TraceEliot hoofd en een Harte kabinet
Free people own guns! Slaves do not!
pi_5492501
- bijna alle punk bassisten spelen met plectrum.
- zegebruiken vaak fender precision bassen. zoals je misschien weet is de squier precision of pilot bass een goedkopere maar zeker niet slechte remake daarvan (ik heb hem zelf, een echte beginnersbas voor 190 euro)
  vrijdag 23 augustus 2002 @ 10:10:35 #9
3771 lzandman
The Man NOR the Myth
pi_5501846
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 17:59 schreef Vampier het volgende:
Of een TraceEliot hoofd en een Harte kabinet
Ik heb een TraceElliot versterker + kabinet en believe me... Totaal ongeschikt voor het betere punkwerk.
What's the speed of Dark?
  vrijdag 23 augustus 2002 @ 11:23:21 #10
30081 Millencolin
Foo Fighters Rules
pi_5502629
K weet niet. Maar k weet wel dat je een tof plaatje heb.
  zondag 25 augustus 2002 @ 17:51:53 #11
30820 wegwerpbeker
MC5 = REVOLUTION
pi_5530041
Ik heb em gevonden, een fender precision. Alleen hij is mexicaans ofzo. Weet iemand of er een groot verschil tussen de mexicaanse en de amerikaanse zit?Ander geluid ofzo? hij is in ieder geval niet zo duur.
Those of us who love peace must organize as effectively as the war hawks. As they spread the propaganda of war - we must spread the propaganda of peace. - Martin Luther King Jr.
pi_5530073
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 17:51 schreef lzandman het volgende:
Verder kun je je snaren lager over de hals laten lopen. Dan krijg je zogenaamde fret-buzzing, wat zeer kewl kan klinken.
hm op mn ibanez probeerde ik es alles lager te stemmen maar dat trok ie niet omdat de snaren er vrij dicht opzitten, maar zie toch echt niet een mogelijkheid om ze te verhogen, hoe stel je je dat voor dan?
pi_5530076
quote:
Op zondag 25 augustus 2002 17:51 schreef wegwerpbeker het volgende:
Ik heb em gevonden, een fender precision. Alleen hij is mexicaans ofzo. Weet iemand of er een groot verschil tussen de mexicaanse en de amerikaanse zit?Ander geluid ofzo? hij is in ieder geval niet zo duur.
je hebt verschillende fabrieken van fender: van duur naar goetkoopst

Fender US (het egte hardk0r spul) (afkorting MIU?)
Fender Japan (ook geod spul) (MIJ)
Fender Mexico (hier begint het wat midner te worden maar erg goede prijs/kwaliteit verhouding) (MIM)
Squier (goedkoopste, begonnen in japan maar toen verhuisd naar andere oosterse landen zoals korea, indonesië en china)

je kutn zelf wel ongeveer beredeneren wat het verschil is lijkt mij.

pi_5530092
quote:
Op zondag 25 augustus 2002 17:56 schreef metalbazzz het volgende:

[..]

hm op mn ibanez probeerde ik es alles lager te stemmen maar dat trok ie niet omdat de snaren er vrij dicht opzitten, maar zie toch echt niet een mogelijkheid om ze te verhogen, hoe stel je je dat voor dan?

bij de brug (hangt van de brug af natuurlijk) kune je de hoogte door bepaalde (inbus?) sleuteltjes verstellen. Als je er niks/weinig van weet kun je beter niet zelf proberen, maar het kan geen kwaad er wat mee te klooien want de gitaar winkel kan hem helemaal goed afstellen.
pi_5540739
Wat meeste punkbands hebben is een fender precision bass(een jazz kom je ook nog wel tegen) en een ampeg svt classic en een ampeg 8*10 dan heb je het standaard geluid.
vet maar neit echt iets nieuws :S

ohja als je dit wilt hebben ga dan maar alvast sparen

pi_5540890
quote:
Op maandag 26 augustus 2002 14:19 schreef bluppie het volgende:

ohja als je dit wilt hebben ga dan maar alvast sparen

Nou... Dan ben je inderdaad wel een eurootje of 6000 verder...
Vanaf deze week speelt boozeroony op een Bassman uit 1972
the world is ours
  dinsdag 27 augustus 2002 @ 19:50:03 #17
30820 wegwerpbeker
MC5 = REVOLUTION
pi_5560163
Ik heb alleen een goed bassgitaar nodig. Ik denk dat ik de fender precision ga kopen.
pi_5560830
quote:
Op dinsdag 27 augustus 2002 19:50 schreef wegwerpbeker het volgende:
Ik heb alleen een goed bassgitaar nodig. Ik denk dat ik de fender precision ga kopen.
He joh, kijk ook even op www.marktplaats.nl, daar is genoeg te vinden. Ik heb er anderhalf jaar geleden een prima combi gevonden: een '84 Ibanez Roadstar (Precision kopie) en een 100 watt Torque versterker... Ik zie er nu ook genoeg tussen staan.
the world is ours
pi_5562264
quote:
Op dinsdag 27 augustus 2002 20:37 schreef boozeroony het volgende:

[..]

He joh, kijk ook even op www.marktplaats.nl, daar is genoeg te vinden. Ik heb er anderhalf jaar geleden een prima combi gevonden: een '84 Ibanez Roadstar (Precision kopie) en een 100 watt Torque versterker... Ik zie er nu ook genoeg tussen staan.

ja, nooit verkeerd om 2e hands te gaan, je moet bij gitaren wel oppasen dat er niks mis mee is, dus je meot hem eerst uittesten, het liefst door iemand die er een beetje verstand van heeft en dus kan zien of er iets mee aan de hand is.
  dinsdag 27 augustus 2002 @ 22:05:50 #20
30820 wegwerpbeker
MC5 = REVOLUTION
pi_5562326
Okee, kzal er eens naar kijken. Weten jullie misschien wat een amerikaanse fender precision nieuw kost? ik dacht 800 euro?! kheb geen idee
  zaterdag 21 december 2002 @ 20:29:12 #21
42767 Nightbringer
www.flomovies.da.ru
pi_7470232
De bass neemt niet deel aan de orgasme van het orkest.
Flomovies Voor echte acktie !! www . flomovies . da . ru !!!
pi_7470719
Ik speelde zelf ook al heel wat jaartjes bas toen ik met hetzelfde 'probleem' zat..
Ik heb nu een Squier gekocht en ik moet zeggen dat hij lekker speelt! Natuurlijk zal er wel verschil zijn met een echte Fender, maar je moet je afvragen of je die honderden guldens extra daarvoor over hebt...
pi_7470735
quote:
Op zaterdag 21 december 2002 20:29 schreef Nightbringer het volgende:
De bass neemt niet deel aan de orgasme van het orkest.
  zondag 22 december 2002 @ 13:00:44 #24
24606 edsuit
kind of blue
pi_7478038
volgens mij maakt het niet echt uit welke bas je gebruikt, met een beetje versterker kan je er altijd wel zo'n geluid uit halen
gewoon niet teveel mid en aardig wat treble en bas

en niet al te oude snaren, dat scheelt ook

er zijn ook aardig wat punkbassisten met een Musicman Stringray trouwens.. maar die zijn al helemaal niet te betalen. er zijn wel leuke (en veeeel goedkopere) imitaties, van OLP

zondag 22 december 2002 @ 13:17:56 #25
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_7478215
Mexicaanse Fenders doen het niet slecht hoor. Ik heb ze zelfs liever dan de Amerikaanse, omdat ze iets lichter zijn (en een smallere neck hebben)

enkele prijzen: (zijn afhankelijk van kleur, sunburst is bv. duurder dan egaal rood) (alle bassen inclusief koffer)

code:
US Standard Precision Red/Aquamarine               e. 1288 
US Standard Precision 2tone Sunburst               e. 1455 
US Hot-Rodded Precision sunset/natural             e. 1620
US Hot-Rodded Fender 3tone Sunburst                e. 1533
US Deluxe Precision black                          e. 1678
MEX Deluxe Precision Special  black                e.  748
US Time Machine '59 Closet Precision 3t Sunb.      e. 3220
US Time Machine '59 Relic Precision 3t Sunb.       e. 3335
MEX Standard Precision   brown sunburst            e.  588
US Vintage 57 blond Precision                      e. 1920
Squier Affinity Precision                          e.  199

De US bassen heb je dus niet rond de 800 euro De Mex deluxe wel Standard is zelfs nog betaalbaarder
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  zondag 22 december 2002 @ 17:46:09 #26
30820 wegwerpbeker
MC5 = REVOLUTION
pi_7482365
Ha, ik heb nu al een paar weekjes mijn amerikaanse precision!!!
En eerlijk waar, ik wil nooit meer wat anders! Wat een vet ding zeg, niet te geloven.
Hij was wel duur, maar ik heb aardige ouders
pi_7484221
quote:
Op zondag 22 december 2002 17:46 schreef wegwerpbeker het volgende:
Hij was wel duur, maar ik heb aardige ouders
* jaloers is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')