Het is net een dag uit met mijn ex. We hadden ongeveer 7 maanden een relatie en het ging vanaf het begin eigenlijk gewoon perfect. Tot 2 weken na de zomervakantie. Ze kreeg het erg druk met school, werk en sport en dit resulteerde in dat ik haar elke week maar 1 keer maximaal 2-3 uur zag. Opeens vertelde ze me toen dat ze niet meer wist of ze nog wel wou doorgaan met de relatie omdat haar verliefdheid minder werd. Ik heb dit met haar uitgepraat en verteld dat het normaal is dat na een tijdje de verliefdheid minder wordt en omgezet word in 'houden van' (ik was haar eerste echte vriendje dus ze had 0 ervaring op liefdesgebied). Ze hield van me zei ze.
Een weekje later kwam ze weer met hetzelfde;' ik weet niet of ik nog wel echt verliefd ben.' Uiteindelijk hadden we dit weer uitgepraat en ging het weer goed. Maar weer een week later gebeurde precies hetzelfde en weer vertelde ze me dat ze wel veel van me hield/ veel om mij gaf/ en gek op mij was. Ik raakte een beetje verward en uiteindelijk werden mijn gevoelens wat minder sterk voor haar, maar ik wist zeker dat ik er voor wou gaan.
Uiteindelijk, eergisteren, toen ik net terug van een vakantie was zei ze het weer: 'Ik heb gewoon een beetje 't idee dat de verliefdheid op is.' Gisteren kwam ze langs en hebben we het besproken. Van haar kant was het duidelijk dat ze het uit wou maken, en dat is ook gebeurd.
Goed, het was uit. Maar die avond stuurde ze me al berichten dat ze zich heel erg kut voelde, en dat toen ze thuiskwam het als een klap binnenkwam. Ze vertelde me hoe kut ze het vond dat het uit is en dat ze zich enorm 'kut' voelde. En ook vandaag noemde ze de volgende gevoelens die ze had op: een gevoel van leegheid, geen lust meer hebben in dingen doen en niet meer kunnen concentreren.
Maar nu komt de vraag: hoe kan een meisje die het uit maakt (omdat ze niet meer verliefd is, maar wel van je houd) uiteindelijk hier zo opgescheept mee zitten? Ik bedoel,als je het kut vind om iets te doen dan doe je dat liever niet. Als zij het dus kut vind dat het uit is dan had zij dus eigenlijk liever dat het niet uit zou zijn. Volgens mijn 'theorie' moeten er bij haar dus nog gevoelens voor mij zijn die haar een kut gevoel geven en waardoor zij het niet uit zou willen hebben. Tenzij ze graag een vriendje wilt en het kut vind dat ze dat nu niet meer heeft. Maar is deze redenatie wel juist? Of moet ik de oorzaak van de break-up maar spelen op dat relaties op jonge leeftijd(zij 17, ik 18) zijn gedoemd te falen?