quote:http://forums.capitolrecords.com/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=3;t=015246
Op donderdag 3 april 2003 00:28 schreef calvobbes het volgende:[..]
Jah er zullen wel kleine dingen veranderen die je alleen opvalt als je ze naast elkaar afspreekt. Maar kan me voorstellen dat dergelijke perfectionisten er niet blij mee zijn als hun cd nu al te horen is.
Deze topicopener beweerd dat hij de afgemixte versie heeft, wat op zich wel zou kunnen, aangezien KROQ radio ook al een gemixte versie van There There heeft gedraaid op de radio. Er zitten volgens deze persoon toch een aantal opmerkelijke verschillen in.
quote:Dus die versie kunnen we over een paar dagen wel downloaden.
Op donderdag 3 april 2003 12:02 schreef Man_in_a_Shed het volgende:[..]
http://forums.capitolrecords.com/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=3;t=015246
Deze topicopener beweerd dat hij de afgemixte versie heeft, wat op zich wel zou kunnen, aangezien KROQ radio ook al een gemixte versie van There There heeft gedraaid op de radio. Er zitten volgens deze persoon toch een aantal opmerkelijke verschillen in.
quote:Bron: MusicView
Internetversie Hail to the Thief niet echtHet op internet verschenen nieuwe album van Radiohead 'Hail to the Thief', is een verzameling gestolen opnames van oud werk van de band. Dit zegt bandlid Jonny Greenwoord tegen het Engelse muziekblad NME.
Het nieuwe album verscheen afgelopen week op het internet en werd meteen veelvuldig gedownload door fans. Greenwood zegt dat de groep behoorlijk kwaad is. Niet omdat de band tegen het downloaden van muziek is maar omdat de liedjes niet op het nieuwe album staan. Het zijn ongemixte nummers die uiteindelijk wel een keer uit zullen komen op cd. Hij zegt dat het echte album nog niet eens op cd bestaat.
'Hail to the Thief' komt officieel 9 juni uit.
quote:van de Radiohead website:
Op donderdag 3 april 2003 13:16 schreef ImPrEzA het volgende:Het op internet verschenen nieuwe album van Radiohead 'Hail to the Thief', is een verzameling gestolen opnames van oud werk van de band.
Niet omdat de band tegen het downloaden van muziek is maar omdat de liedjes niet op het nieuwe album staan. Het zijn ongemixte nummers die uiteindelijk wel een keer uit zullen komen op cd.
'Hail To The Thief' features 14 tracks and was recorded in Oxfordshire and Los Angeles. It was produced by Nigel Godrich and Radiohead, and mixed by Nigel Godrich.
The track listing is:
2 + 2 = 5
Sit Down. Stand Up.
Sail To The Moon.
Backdrifts.
Go To Sleep.
Where I End And You Begin.
We Suck Young Blood.
The Gloaming.
There There.
I Will.
A Punch-Up at a Wedding.
Myxamatosis.
Scatterbrain.
A Wolf At The Door.
Zo zie je maar weer, hoe een kleine foute interpretatie grote gevolgen kan hebben
. Early slaat hier gewoon op het feit dat het nog in een beginfase is/was
. Gekke mensen!
Wauw, ik heb eindelijk tijd kunnen vinden om hem eens goed te beluisteren, en als dit nog niet eens de definitieve mixes zijn, dan hebben ze weer een prachtplaat afgeleverd. Echt heel sfeervol, Yorke's stem op z'n best, soms tegen drum 'n bass aan, en ook leuk dat Colin Greenwood op z'n bas ook eens wat in te brengen heeft
Myxamatosis is opt moment even mijn favoriet, Backdrifts is ook heel sterk. Vind alleen de stem van Thom op Wolf At the Door heel raar...issem dat wel?
Ja, ik heb nog eens intensief geluisterd, en het is hem wel ja
quote:En zelfs dat geloof ik niet. Het klinkt allemaal veel te afgewerkt en gladjes, op enkele kleine details na gaat dit album echt niet meer veranderen, zoals Calvobbes al zei.
Op donderdag 3 april 2003 16:45 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Dat artikeltje van musicnews heeft gewoon een stukje uit de NME wat weer van ateaseweb komt slecht vertaald. Hier is het linkje naar het originele artikel:
http://www.nme.com/news/104672.htmZo zie je maar weer, hoe een kleine foute interpretatie grote gevolgen kan hebben
. Early slaat hier gewoon op het feit dat het nog in een beginfase is/was
. Gekke mensen!
Ik denk eigenlijk dat hij gewoon de verkoopcijfers probeert te redden (..wat niet nodig is, want ik vermoed dat de meeste Radiohead liefhebbers 'completists' genoeg zijn om het album sowieso wel aan te schaffen..)
quote:Kijk eerder in dit topic naar een lijst met veranderingen, gepost door iemand van een muziekblad die WEL een gemixte versie heeft. Er schijnen wel echt duidelijke verschillen in te zitten, maar het zijn natuurlijk geen compleet anders nummers geworden natuurlijk.
Op vrijdag 4 april 2003 00:09 schreef Lamon het volgende:[..]
En zelfs dat geloof ik niet. Het klinkt allemaal veel te afgewerkt en gladjes, op enkele kleine details na gaat dit album echt niet meer veranderen, zoals Calvobbes al zei.
Ik vind het echt gaaf klinken als je hem alleen hoort zingen!
Later in de track is dit niet meer het geval maar in het begin wel!
Misschien idd toch nog niet gemixed....
Let me know wat je ervan vind

(mag ik cd hoesjes plaatsen? anders verwijder je ze maar, of laat je de link staan
linken mag zeker wel lijkt me) ik weet niet of dit ze ook officieel zijn, ik heb de voorkant al anders gezien ook, een zwart wit foto met twee handen die een bord vasthouden met daarop de tekst "all hail to the thief", zou ook wat beter bij de backcover passen, maar die kon ik niet op fatsoenlijk formaat vinden. iemand die zeker de officiele cover heeft graag een linkje..?
[Dit bericht is gewijzigd door - op 13-04-2003 21:36]
quote:Ik vond hem wel lachen, ik ben er helemaal ingetrapt
Op donderdag 3 april 2003 17:13 schreef Scylla het volgende:
Vreselijk flauwe 1 april grap trouwens op Greenplastic.com. Beetje jammer wel dat het een grap was
Volgens mij licht dit album tussen Ok computer en Amnesiac. Vooral Blackdrifs vind ik een gaaf nummer, volgens mij niet door Thom Yorke gezongen.
Where I end and you begin is ook een van de hoogte punten
Eigenlijk zijn ze allemaal wel goed, ik ga het album zeker kopen als het 9 juni in de winkel ligt. Ik ben benieuwd of er veel dingen anders zijn vergeleken met de versie die ik nu heb
quote:Kid A had heel wat luisterbeurten nodig voordat ik de cd echt begon te waarderen, ik vind het een hele relaxte cd. Amnesiac vind ik samen met de Bends de gaafste cd's
Op woensdag 2 april 2003 20:04 schreef Claudia_x het volgende:[..]
Ik vind Amnesiac zelfs een van de mooiste ceedees (Pyramid Song, You and whose army, Knives out, Like spinning plates, Life in a glass house
). Bovendien is het juist een logisch vervolg op Kid A, omdat het er een zeker inzicht in heeft verschaft. Ik heb Kid A niet kunnen draaien voor het verschijnen van Amnesiac.
quote:Eigenlijk heb je wel gelijk, eerst wou ik ook wachten maar 2 maanden is toch wel wat lang, dus heb ik het album toch maar gedownload
Op dinsdag 1 april 2003 23:09 schreef flaphead het volgende:
ik ben ook een groot radiohead-liefhebber, en ik vind het heel jammer dat het album al 2 maanden voor de release massaal te downloaden is. waar is die tijd gebleven dat je naar een releasedatum uitkeek om naar de winkel te kunnen sprinten om het nieuwe materiaal van je favo band te kunnen gaan horen.
tot dusver vertik ik het dus ook gewoon om iets te gaan downloaden, ik vind het veel 'echter', een veel lekkerder gevoel om de nummers voor het eerst te horen vanuit mijn installatie, gewoon vanaf cd. en niet uit mijn pc-speakers vanaf m'n winamp-lijst.
ben ik nou echt de enige die dat gevoel heeft?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |