abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118308854
Hee,

Sinds een paar weken heb ik een vriend, ik ben 18 en hij 23. In het begin was ik heel terughoudend omdat ik een half jaar geleden mijn vorige relatie van een aantal jaren beëindigd heb, ik hier nog niet helemaal overheen was en voor mijn gevoel ook nog niet klaar was voor(/geen zin had in) een nieuwe relatie. Uiteindelijk heb ik hier toch aan toegegeven omdat we ons eigenlijk al gedroegen als een stel, maar het alleen nog niet benoemd was.

Mijn nieuwe vriend heeft een beste vriendin. Stiekem, diep van binnen, vind ik dit alleen al moeilijk, omdat ik meerdere keren in mijn omgeving heb meegemaakt dat dit uitliep op meer en ervan ben overtuigd dat een echt hechte vriendschap tussen een man en een vrouw zonder.. ik weet niet hoe ik het moet noemen.. 'aantrekkingskracht' erg zeldzaam is. Op dit moment heb ik -mede door mijn vorige break up- heel weinig vertrouwen in mannen, sowieso in mensen in het algemeen, maar omdat ik vind dat ik het recht niet heb om tussen hun vriendschap te komen (ze kennen elkaar +/- 2 jaar) heb ik dit voor me gehouden.

Ik heb haar wel ontmoet en ze is oké, maar toch zit het me niet helemaal lekker. Het is niet dat ik bang ben dat hij vreemd zal gaan, maar ik denk dat ik moeite heb met de intieme band die zij hebben en het feit dat ze het overal over (kunnen) hebben samen. Hoe egoïstisch het misschien ook klinkt, ik wil degene zijn bij wie hij komt praten en met wie hij alles deelt. Ik voel me ook echt vreselijk bij het idee dat hij waarschijnlijk naar haar toe zal stappen als er problemen komen tussen hem en mij (dit is nog niet gebeurd, maar alleen al van het idee krijg ik een soort buikpijn). Als hij dat met vrienden zou doen zou ik het geen probleem vinden, waarom vind ik het dan wel zo erg als het gaat om een meisje?

Help.. Ik voel me zo schuldig en ik wil niet één van die claimende vriendinnen zijn, maar dit gevoel zit er gewoon. Wat moet ik doen, of hoe kom ik hier vanaf?
pi_118309233
Het zit in je hoofd dat je jongens/mannen en zelfs mensen niet meer kan vertrouwen. Als er 1 rotte appel aan de boom hangt betekent het toch niet meteen dat de andere ook rot zijn?

Als je puur kijkt naar wat er gebeurd in plaats van wat jouw interpretatie is, kom je denk ik al een stuk verder. Zet je emoties aan de kant en kijk wat je met hem wilt bereiken!

Je vriend heeft blijkbaar voor jou gekozen en niet voor die andere dame. Probeer dan samen aan een band te werken en probeer hem te vertrouwen als hij zegt dat hij je echt leuk vind en er niks met die andere zal gebeuren.

Het feit dat het met eerdere relaties niet goed ging moet je aan de kant zetten en geniet vooral van je vriend!

Succes! :)
-
  maandag 22 oktober 2012 @ 23:36:46 #3
28908 Magistic
Nu met extra veel vruchtvlees!
pi_118309470
Ik was er altijd van overtuigd dat mannen en vrouwen gewoon vrienden kunnen zijn, maar daar ben ik op terug gekomen. Er is altijd één partij die meer wil, bewust of onbewust.

Dat is nou eenmaal zoals de natuur werkt.
Narcist
  Spellchecker maandag 22 oktober 2012 @ 23:37:41 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_118309525
weet je waarom hij met die beste vriendin geen relatie heeft?

dat zou je gerust kunnen stellen....
  maandag 22 oktober 2012 @ 23:37:43 #5
376361 bojan
Het is friet
pi_118309528
Hij gaat vreemd, sorry.
"BeNeLiga moet er komen, wie dat niet ziet is idioot"
pi_118309559
Maar het is dus niet zo dat ik bang ben dat hij vreemdgaat hè.. Ik heb het er gewoon heel veel moeite mee dat zij degene is waar hij naartoe gaat als hem iets dwars zit, en niet ik. Dat zij tegen elkaar aan op de bank zitten en praten/filosoferen/dromen delen en alles. En dat ik niet weet of dit iets is wat ik hem moet vertellen omdat ik openheid en eerlijkheid wel belangrijk vind, of dat ik het moet laten en mijn gevoelens weg moet drukken omdat ik er alleen maar dingen mee kan verpesten.
pi_118309569
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 23:36 schreef Magistic het volgende:
Ik was er altijd van overtuigd dat mannen en vrouwen gewoon vrienden kunnen zijn, maar daar ben ik op terug gekomen. Er is altijd één partij die meer wil, bewust of onbewust.

Dit inderdaad.

Wie van beiden degene is die (onbewust) meer wil, is de hamvraag natuurlijk.
Zou mij er ook niet lekker bij voelen hoor, dus begrijp het wel.
Dat dus!
  maandag 22 oktober 2012 @ 23:38:29 #8
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_118309571
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 23:37 schreef maily het volgende:

dat zou je gerust kunnen stellen....
Goede dit inderdaad.
Bay of Plenty
  maandag 22 oktober 2012 @ 23:40:25 #9
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_118309699
Begrijpelijk wel dat je hier mee zit maar als jullie relatie aanhoudt zullen die gesprekken waarschijnlijk eerder naar jou gaan dan naar haar. Jullie worden dan steeds closer en vaak gebeurt het zelfs dat dat andere meisje grotendeels uit het beeld verdwijnt omdat hij al zijn tijd in jou gaat stoppen.
Bay of Plenty
pi_118309746
Je hebt gewoon het gevoel dat zij specialer is voor hem dan jij dat bent op dit moment?
Waarschijnlijk is dat ook wel zo, NU althans. Jij gaat als het goed is veel meer tijd met hem
doorbrengen dan die andere meid, waardoor jij ook zo'n band met hem zal gaan krijgen.

Ik zou trouwens als het je echt dwars zit, en dat doet het, er gewoon eens goed over
praten met je vriend. Ik weet haast zeker dat hij begrijpt wat jij bedoeld en voelt.
Dat dus!
pi_118310014
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 23:40 schreef oLexie het volgende:
Begrijpelijk wel dat je hier mee zit maar als jullie relatie aanhoudt zullen die gesprekken waarschijnlijk eerder naar jou gaan dan naar haar.
Dit.

Ik kom een beetje uit hetzelfde schuitje. Heb een relatie van behoorlijk wat jaren achter de rug die beëindigd is omdat vriendinlief vreemdging, en daardoor ook een flinke vertrouwensbreuk in vrouwen en mensen in het algeheel gekregen. Toch uiteindelijk een hele lieve meid tegen het lijf gelopen die ik inmiddels al een paar maandjes m'n nieuwe vriendin mag noemen. Zij heeft ook een tweetal mannelijke, goede vrienden waar ze al járen mee optrekt en waar ik het best wel benauwd van kreeg, maar naarmate onze relatie zich ontwikkelde is ze uiteraard steeds meer haar figuurlijke ei bij mij kwijt gaan raken. ;)
pi_118310050
Tja, ik ben dus zo'n vrouwelijke beste vriendin... En wat je zegt is waar. Ik weet meer van hem dan zijn vriendin (en vice versa) en hij is eerlijker tegen mij dan tegen zijn vriendin (en vice versa)... Maar dat is niet anders dan wanneer hij een beste vriend zou hebben.

Vriendschappen hebben tegenwoordig gewoon meer "eeuwigheidswaarde" dan relaties lijkt het wel. Ik weet zeker dat hij en ik over 50 jaar nog vrienden zijn, in de 15 jaar dat ik hem ken is hij inmiddels aan zijn 5e vriendin bezig en ik heb een hele lange relatie en wat losse flodders achter de rug. Die vriendschap is voor mij belangrijker dan een relatie waarschijnlijk (iig de eerste jaren) zal zijn en ik weet dat hij er ook zo over denkt.

Maar nogmaals, dat zal niet anders zijn wanneer hij een mannelijke beste vriend heeft. Dan is het ook bro's before ho's en dat lijkt mij niet meer dan normaal.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_118310560
Eerst wil ik jullie sowieso bedanken voor jullie snelle reacties, ik zat mezelf echt gek te maken (echte vrouw he :9 ). Vind het heel mooi dat jullie direct met me meedenken/-voelen. Thanks!

Ze hebben niks omdat ze elkaar kennen via een vriend van hun beiden, waarmee zij 'iets' heeft. Maar het gaat mij om die hechte band, iets wat DancingPhoebe goed beschrijft. Het gaat echt puur om het feit dat het een meisje betreft. Iets wat ik rot vind voor alle meiden die door de nieuwe vriendin van hun beste vriend worden weggeduwd. Dat is dus ook echt iets wat ik aan de ene kant niet wil doen, maar het blijft me dwars zitten. Ik wil ook gewoon echt niet dat zij het met zijn tweeën over mij gaan hebben, of over hem en mij. Dat vind ik echt iets tussen ons. Terwijl ik het dan wel weer 'normaal' vind als hij het er met zijn vrienden over heeft. Maar ik denk ook dat dat is omdat vrienden onder elkaar.. ja.. die gesprekken verlopen gewoon anders dan gesprekken met een meisje. Die gaan toch vaak wat dieper voor mijn gevoel.

En Lexie en Yucon, jullie beschrijven ook precies wat er aan de hand is en wat ik graag wil dat er gaat gebeuren. Het grote struikelblok voor mij is hier dat zij vlak bij elkaar wonen (zelfde straat), en hij daar dagelijks over de vloer komt en blijft eten e.d. Ik woon in een andere stad en heb het ook vrij druk met studie en werk, en zie hem meestal 1 of 2 avonden/dagen in de week..
pi_118316663
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 23:46 schreef DancingPhoebe het volgende:
Tja, ik ben dus zo'n vrouwelijke beste vriendin... En wat je zegt is waar. Ik weet meer van hem dan zijn vriendin (en vice versa) en hij is eerlijker tegen mij dan tegen zijn vriendin (en vice versa)... Maar dat is niet anders dan wanneer hij een beste vriend zou hebben.

Vriendschappen hebben tegenwoordig gewoon meer "eeuwigheidswaarde" dan relaties lijkt het wel. Ik weet zeker dat hij en ik over 50 jaar nog vrienden zijn, in de 15 jaar dat ik hem ken is hij inmiddels aan zijn 5e vriendin bezig en ik heb een hele lange relatie en wat losse flodders achter de rug. Die vriendschap is voor mij belangrijker dan een relatie waarschijnlijk (iig de eerste jaren) zal zijn en ik weet dat hij er ook zo over denkt.

Maar nogmaals, dat zal niet anders zijn wanneer hij een mannelijke beste vriend heeft. Dan is het ook bro's before ho's en dat lijkt mij niet meer dan normaal.
Ja, dat is het wél.
pi_118316871
Dat bij de BFF van DancingPhoebe de bro's before ho's gaan, wil nog niet zeggen dat dat bij TS ook zo is. Ik denk dat het ook belangrijk is hoe zij zich ten opzichte van jou opstelt. Mijn vorige twee exen hadden allebei een vrouwelijke beste vriendin, maar die stelden me meteen ontzettend op mijn gemak waardoor ik er een goed gevoel bij had.
pi_118316884
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 07:51 schreef thabit het volgende:

[..]

Ja, dat is het wél.
Nou, waarom is het anders?

Hij heeft nog nooit aan mn tietjes gezeten en mijn hand is nog nooit in de buurt van zn Japie Krekel gezeten. Ja, we hebben elkaar ages ago wel eens gezoend. Maar ik heb ook mijn vrouwelijke beste vriendin gezoend in onze lekker-pillen-lekker-gek fase :') Ancient history. Nul spanning. Nul aantrekkingskracht.

Dus hoe is het anders? Dat hij met mij intiemer kan zijn dan met zijn alpha-male vrienden? Ik weet dat er heel veel mannen zijn die ook heel open en kwetsbaar onder elkaar kunnen zijn. Bromance-FTW. Ik weet OOK dat er mannen zijn die dat niet hebben en dat is dan sneu voor die mannen, maar die diepte van vriendschap en intimiteit is niet tekenend voor een man-vrouw vriendschap, die oprecht een vriendschap is, volgens mij.

Tuurlijk kan ik 1000 bijzaken aandragen waarin het anders is. Hij blijft een mannetje en ik een vrouwtje en hij zal dus altijd de deur openhouden als het uitkomt. Maar voorbij de bijzaken zijn we gewoon twee vrienden die veel van elkaar houden.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_118317068
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 08:18 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Nou, waarom is het anders?

Hij heeft nog nooit aan mn tietjes gezeten en mijn hand is nog nooit in de buurt van zn Japie Krekel gezeten. Ja, we hebben elkaar ages ago wel eens gezoend. Maar ik heb ook mijn vrouwelijke beste vriendin gezoend in onze lekker-pillen-lekker-gek fase :') Ancient history. Nul spanning. Nul aantrekkingskracht.

Dus hoe is het anders? Dat hij met mij intiemer kan zijn dan met zijn alpha-male vrienden? Ik weet dat er heel veel mannen zijn die ook heel open en kwetsbaar onder elkaar kunnen zijn. Bromance-FTW. Ik weet OOK dat er mannen zijn die dat niet hebben en dat is dan sneu voor die mannen, maar die diepte van vriendschap en intimiteit is niet tekenend voor een man-vrouw vriendschap, die oprecht een vriendschap is, volgens mij.

Tuurlijk kan ik 1000 bijzaken aandragen waarin het anders is. Hij blijft een mannetje en ik een vrouwtje en hij zal dus altijd de deur openhouden als het uitkomt. Maar voorbij de bijzaken zijn we gewoon twee vrienden die veel van elkaar houden.
En zo kun je jezelf inderdaad nog veel meer wijsmaken. Blijf er vooral in geloven.
pi_118317284
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 08:32 schreef thabit het volgende:

[..]

En zo kun je jezelf inderdaad nog veel meer wijsmaken. Blijf er vooral in geloven.
Je zou ook met tegenargumenten kunnen komen.
signatuurloos
pi_118317338
Die twee gaan sowieso neuken of hebben dat al gedaan.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 08:59:56 #20
92279 N.icka
Windforce 11
pi_118317486
quote:
4s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 08:52 schreef HyperViper het volgende:
Die twee gaan sowieso neuken of hebben dat al gedaan.
Wat een flauwekul ,ik heb ook een beste vriend, al jaren lang . Zou er niet mee willen neuken en hij ook niet met mij. Vriendschap kan prima
pi_118317551
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 08:59 schreef N.icka het volgende:

[..]

Wat een flauwekul ,ik heb ook een beste vriend, al jaren lang . Zou er niet mee willen neuken en hij ook niet met mij. Vriendschap kan prima
Zal wel een loser zonder ballen in de friendszone zijn. I ain't buying it.
pi_118317646
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 23:36 schreef Magistic het volgende:

Niet mee eens. Heb al jaren een heel goede vriendin waarvan ik 100% zeker weet dat er over een weer geen aantrekkingskracht is.

Slechte ervaring gehad?
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:10:51 #23
92279 N.icka
Windforce 11
pi_118317658
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:03 schreef HyperViper het volgende:

I ain't buying it.
Waarom niet ?
pi_118317731
Onzeker gedoe hier :') Als je niet iemand van het tegenovergestelde geslacht als beste/goede vriend kan hebben zonder bijbedoelingen. Kom nou :{w
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_118317763
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 23:37 schreef maily het volgende:
2 mogelijkheden:

1. Zij wil hem niet.
2. Hij wil haar niet want ze is niet lekker.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')