abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5474101
Ik zit op mijn werk, waar we internet hebben via een proxy server. Deze server genaamd bla-inet draait op port 8080. Nu wil ik op deze computer irc draaien, alleen dat wil niet. Ik heb bij mezelf thuis al een proxy draaien, maar ook daar kan ik geen verbinding naar krijgen. Ook deze proxy server invullen in mirc werkt niet. Weet iemand toch een oplossing voor dit probleem?

Ik MOET dus via de proxy gaan hier, anders kan ik geen verbinding krijgen met internet. ALvast bedankt.

Btw, het is niet omdat het niet mag, maar de systeembeheerders kunnen het niet voor 1 gebruiker open zetten (zeggen ze).

[Dit bericht is gewijzigd door ThAcRoW op 21-08-2002 14:13]

pi_5474531
ga thuis een bouncer draaien.

dan connect je met /server <jouw ip> <poort>

en dan zit je via je eigen bak op irc.

een goede unix bouncer is psyBNC

de enige windows bouncer die ik ken is WinBNC

Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_5474719
jups, maar volgens mij wil dat juist niet... omdat ik via een proxy server MOET connecten om op het internet te komen. Maar ik ga het is proberen op m'n unix server, ik kan natuurlijk altijd mzzl hebben

Ik zat zelf meer aan iets van tunnelen te denken...

pi_5474786
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 14:45 schreef ThAcRoW het volgende:
jups, maar volgens mij wil dat juist niet... omdat ik via een proxy server MOET connecten om op het internet te komen. Maar ik ga het is proberen op m'n unix server, ik kan natuurlijk altijd mzzl hebben

Ik zat zelf meer aan iets van tunnelen te denken...

heb je die proxy server wachtwoord beveiligd? en heb je daar ingesteld dat ie alleen gebruikt kan worden door het interne netwerk (dat zouv erklaren waarom je er vanuit het werk niet op kan connecten)
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
  woensdag 21 augustus 2002 @ 14:55:05 #5
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_5474837
progje called httport heb ik me laten vertellen
pi_5474939
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 14:50 schreef Vision het volgende:

[..]

heb je die proxy server wachtwoord beveiligd? en heb je daar ingesteld dat ie alleen gebruikt kan worden door het interne netwerk (dat zouv erklaren waarom je er vanuit het werk niet op kan connecten)

Nopes, zonder wachtwoord. Ik weet niet hoe hij verder is ingesteld, ik heb hem zelf niet gemaakt. En heb ook (nog) geen toegang tot de server om dingen te kunnen veranderen. Als je de proxy bij mij thuis bedoelt, daar kunnen wel mensen van buitenaf op connecten. ALleen niet hier vanaf het werk.
pi_5474966
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 14:55 schreef Doopy-X- het volgende:
progje called httport heb ik me laten vertellen
TNX!

Weet je ook hoe het werkt, en waar ik hem vandaan kan halen?

pi_5475145
Ik zit hier dus echt vast achter de proxy zeg maar (op het werk). Ik kan niks zonder dat ik door de proxy heen moet. Een java-irc client werkt wel, alleen ik wil gewoon mirc draaien. Ten eerste omdat het veel fijner is, ten tweede omdat ik met die java-client maar 1 channel kan joinen, en niet kan pmén. Hopelijk werkt het dus met httport
  woensdag 21 augustus 2002 @ 15:17:07 #9
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_5475184
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 15:02 schreef ThAcRoW het volgende:

[..]

TNX!

Weet je ook hoe het werkt, en waar ik hem vandaan kan halen?

www.google.nl
zit help bij

ik moet zelf nog voor elkaar zien te krijgen dat Remote Administrator door mijn proxy heenkomt hier. Jij kan temminste nog java draaien, dat is hier OOK uitgeschakeld

pi_5475263
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 15:17 schreef Doopy-X- het volgende:

[..]

www.google.nl
zit help bij

ik moet zelf nog voor elkaar zien te krijgen dat Remote Administrator door mijn proxy heenkomt hier. Jij kan temminste nog java draaien, dat is hier OOK uitgeschakeld

Hebben ze denk ik nog niet ontdekt hier. Ik probeer het met dat httport aan de gang te krijgen, en anders is er nog maar 1 oplossing. Dat is de systeembeheerders vragen het door te laten, maar denk niet dat ze daar echt blij mee zijn (Ben zelf stage-loper bij systeembeheer, maar heb geen wachtwoord van de proxy server )

Btw, aan dat java chat mis je nix hoor... zuigt zwaar

[edit] Ik lees je bericht trouwens ff goed nu, en ik begrijp dus dat je hem aan de praat hebt, maar dat je de Remote shit van windows XP alleen nog niet voor elkaar hebt? [/edit]

pi_5482784
nog iemand die wat weet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')