abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 8 november 2012 @ 22:29:47 #101
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_118999398
Welke trein? Dat is wel goedkoop.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_119006317
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 21:52 schreef Individual het volgende:
Vliegen is echt het snelst, maar als je direct weg moet dan is er ook nog de trein. Ik heb ooit LCY-RTM gedaan in onder 2 uur van deur naar deur. Heel erg gehaast en dat deed ik om te kijken of het kon in 2 uur. Normaal doe ik het veel rustiger.
Het hangt er natuurlijk ook vanaf waar je vandaan komt uit Nederland :P. Als je zoals mijzelf uit het Noorden moet komen is een trein soms nog wel de beste optie.

Heb trouwens nu een aantal keer Southend gevlogen. Valt me toch wel een beetje tegen. City blijft above all mijn favoriet. Binnen een scheet zit je op je werk bij de Wharf, en niet veel later kun je in het centrum zitten.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_119006614
quote:
11s.gif Op donderdag 8 november 2012 22:29 schreef GlowMouse het volgende:
Welke trein? Dat is wel goedkoop.
De normale trein van Gatwick naar Victoria kost je 6-8 minuten meer dan de Express, en kost je (als je van tevoren koopt) iets van £5 voor een enkeltje.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 9 november 2012 @ 09:43:37 #104
208890 June.
Seriously?
pi_119007046
quote:
11s.gif Op donderdag 8 november 2012 22:29 schreef GlowMouse het volgende:
Welke trein? Dat is wel goedkoop.
Inderdaad, zoals bajskorv als zegt is dat de normale trein. In tegenstelling tot Nederland krijg je in Engeland korting op je ticket als je eerder boekt (via website, nationalrail). Dan kun je de tickets gewoon ophalen op het station.

En vaak zijn 2 enkeltjes ook nog goedkoper dan een retourtje. Scheelt toch weer, retour met de gatwick express is iets van 28 pond?

[ Bericht 9% gewijzigd door June. op 09-11-2012 09:50:17 ]
Shine bright like a diamond.
pi_119098435
Eindelijk geboekt, dus even meelezen.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_119103605
Net terug van een eerste weekend Londen. Geland op Gatwick en met de Gatwick Express (denk ik, half uurtje reizen iig) naar Victoria gegaan. Vanuit daar richting Picadilly Circus en even rondgelopen.

Het hotel lag vlakbij Russel Square en was het Royal National Hotel. Zeer groot, niet zo heel duur en kleine kamers. Prima als je weinig tijd spendeert in je hotel. Wij hebben er alleen maar geslapen en één keer het ontbijt geprobeerd. Dat was niet zo'n succes.

We hebben het British Museum, Londen Tower, Eye of Londen en het Emirates Stadium bezocht qua toeristische plekken. Alles was leuk, alleen het British Museum was ietsje minder. Wel leuk om te zien, maar als ik er voor had moeten betalen dan had ik het niet gedaan.

Metrolijnen vind ik trouwens echt briljant. Zo simpel reizen, bijna geen wachttijd en je kan overal komen. Stukken lopen is trouwens ook niet erg, maar ik merkte het wel aan mijn voeten dat ik heel erg veel heb gelopen.

Hoe dan ook, een prima eerste ervaring met Londen. Vriendelijke mensen, maar wel best druk op sommige tijden.

^O^
Feyenoord Rotterdam
  zondag 11 november 2012 @ 22:19:08 #107
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_119106763
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2012 09:43 schreef June. het volgende:

[..]

En vaak zijn 2 enkeltjes ook nog goedkoper dan een retourtje. Scheelt toch weer, retour met de gatwick express is iets van 28 pond?
Ik sprak vorige week iemand die zei dat de Gatwick Express iets goedkoper was dan ik zei. Had hij maar een enkeltje gekocht :')
quote:
19s.gif Op zondag 11 november 2012 21:30 schreef Fuszy het volgende:
Het hotel lag vlakbij Russel Square en was het Royal National Hotel. Zeer groot, niet zo heel duur en kleine kamers. Prima als je weinig tijd spendeert in je hotel. Wij hebben er alleen maar geslapen en één keer het ontbijt geprobeerd. Dat was niet zo'n succes.
Naar dat hotel gaat Reiverdemon ook.
quote:
Metrolijnen vind ik trouwens echt briljant. Zo simpel reizen, bijna geen wachttijd en je kan overal komen. Stukken lopen is trouwens ook niet erg, maar ik merkte het wel aan mijn voeten dat ik heel erg veel heb gelopen.
Het enige is dat het even duurt voordat je goed onder de grond zit. En de stem van de lift bij Russell Square kan ik dromen.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  Admin zondag 11 november 2012 @ 22:49:53 #108
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_119108418
Die robotstem die onophoudelijk zeurt dat je de deur niet moet blokkeren? Irritante mededeling is dat zeg.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_119108662
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 22:19 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Ik sprak vorige week iemand die zei dat de Gatwick Express iets goedkoper was dan ik zei. Had hij maar een enkeltje gekocht :')

[..]

Naar dat hotel gaat Reiverdemon ook.

[..]

Het enige is dat het even duurt voordat je goed onder de grond zit. En de stem van de lift bij Russell Square kan ik dromen.
Ja, dat is wel vervelend die lift. Roltrappen bij Picadilly en normale trappen zijn prima. De trappen bij Russell Square durfden we niet aan :'). Af en toe ging er iemand lopen en dan hoor je iemand bij de liften "What a brave soul".

Royal National is wel prima, maar er lopen 's avonds ook wel vage gasten rond hoor. Leek wel of er een aantal compleet doorgesnoven waren :'). Verder wel een prima hotel voor die prijs denk ik.

Ik heb geen credit card en ik heb dus gewoon betalingen uitgevoerd met mijn Maestro kaart (ING bankpas). Hij werd op een gegeven moment geblokkeerd in winkels. Ik had bij de Superdry winkel in de middag nog iets gekocht en 's avonds accepteerde hij mijn kaart niet meer. Bij andere winkels deed hij het ook niet meer. Kon alleen nog maar geld pinnen bij een automaat. Is dat normaal?
Feyenoord Rotterdam
  zondag 11 november 2012 @ 22:58:52 #110
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_119108902
Stand clear of the doors please. Please do not obstruct the doors

Arriving at the platform level, turn right for eastbound and westbound train services.

Ticket hall level. Please have your ticket ready.
quote:
19s.gif Op zondag 11 november 2012 22:54 schreef Fuszy het volgende:

[..]

Ja, dat is wel vervelend die lift. Roltrappen bij Picadilly en normale trappen zijn prima. De trappen bij Russell Square durfden we niet aan :'). Af en toe ging er iemand lopen en dan hoor je iemand bij de liften "What a brave soul".
De trap moet je nooit nemen, het is al gauw 40 meter diep en het ziet eruit als een oncomfortabele wenteltrap.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_119109039
quote:
14s.gif Op zondag 11 november 2012 22:58 schreef GlowMouse het volgende:
Stand clear of the doors please. Please do not obstruct the doors

Arriving at the platform level, turn right for eastbound and westbound train services.

Ticket hall level. Please have your ticket ready.

[..]

De trap moet je nooit nemen, het is al gauw 40 meter diep en het ziet eruit als een oncomfortabele wenteltrap.
Die trap pak ik sowieso niet. Daar ben ik te lui voor. Waren zo'n 175 treden dacht ik :'). En nu je dit zo typt krijg ik dit rot stem weer in mijn hoofd.
Feyenoord Rotterdam
  Admin zondag 11 november 2012 @ 23:08:02 #112
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_119109399
quote:
14s.gif Op zondag 11 november 2012 22:58 schreef GlowMouse het volgende:
Stand clear of the doors please. Please do not obstruct the doors

Arriving at the platform level, turn right for eastbound and westbound train services.

Ticket hall level. Please have your ticket ready.
Ja. Eastbound and westbound. "Dus beide richtingen", denk ik dan altijd, en bovendien kun je niet eens naar links. :+
quote:
[..]

De trap moet je nooit nemen, het is al gauw 40 meter diep en het ziet eruit als een oncomfortabele wenteltrap.
Iets van 175 of 195 treden, vergelijkbaar met 15 verdiepingen, meende ik ergens te lezen. Heb het in een naburig station een keer gedaan naar boven. Ik was bekaf. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_119142373
Woon en werk hier ook nog steeds (in Islington) sinds 2006. Kom overigens maar zelden mensen uit NL tegen :s)
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_119143222
Trouwens, Yvonne, als je nog in London bent, laat het dan even weten. Je was van de week op minder dan 10 minuten (Covent Garden) bij mijn huis vandaan :o
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_119144084
quote:
4s.gif Op maandag 12 november 2012 21:28 schreef Stuart het volgende:
Trouwens, Yvonne, als je nog in London bent, laat het dan even weten. Je was van de week op minder dan 10 minuten (Covent Garden) bij mijn huis vandaan :o
En 1 minuut bij mijn werk vandaan.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 12 november 2012 @ 22:29:18 #116
293852 Lexis
That's what she said.
pi_119146936
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 17:52 schreef Individual het volgende:
De beste en minst toeristische club is natuurlijk The Venue in New Cross. ^O^
Ff een vraagje nog. We slapen bij Earls Court en zijn van plan ongeveer te clubben tot 3-4 uur (volgende dag weer vroeg op). Rijden die metro's ook snachts?
pi_119147251
Nope

Er rijden wel heel veel nachtbussen die je ook bijna overal kunnen brengen.
  maandag 12 november 2012 @ 22:40:58 #118
293852 Lexis
That's what she said.
pi_119147604
Ja was net aan het kijken! Wel goed dat je dat via Google Maps kunt plannen. Bus kan ook met Oyster toch?

Mocht ik een taxi nemen; moet ik nog iets over de taxi's weten? What to do and what not to do?
pi_119148185
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 22:40 schreef Lexis het volgende:
Ja was net aan het kijken! Wel goed dat je dat via Google Maps kunt plannen. Bus kan ook met Oyster toch?

Mocht ik een taxi nemen; moet ik nog iets over de taxi's weten? What to do and what not to do?
Qua taxi's altijd een black cab nemen. Je het vooral 's nachts veel minicabs (gewoon auto's met vergunning, maar zonder bordje op het dak), maar helaas nog veel meer illegale taxi's. Officieel mogen zelfs minicabs ook geen klanten oppikken, maar veel doen dat 's nachts ook.

Gewoon netjes een black cab nemen, veiliger, goedkoper en legaal. Soms even wachten, maar met de Hailo app kan je vaak snel iets krijgen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 12 november 2012 @ 23:09:49 #120
293852 Lexis
That's what she said.
pi_119149169
Thanks, precies het soort tip waar ik naar op zoek was.

Heeft iemand nog wat suggesties voor uitgaansgelegenheden? Het is altijd moeilijk om op afstand het kaf van het koren te scheiden en voel er weinig voor om op de twee avonden die we hebben heel London door te lopen ;-)

Suggesties greatly appreciated!

Oh en was deze al gepost:
pi_119155523
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 23:09 schreef Lexis het volgende:
Thanks, precies het soort tip waar ik naar op zoek was.

Heeft iemand nog wat suggesties voor uitgaansgelegenheden? Het is altijd moeilijk om op afstand het kaf van het koren te scheiden en voel er weinig voor om op de twee avonden die we hebben heel London door te lopen ;-)

Suggesties greatly appreciated!

Oh en was deze al gepost:
Ik weet niet naar wat voor'n uitgaan je op zoek bent, maar voor een gewoon een leuk avondje uit was dit vaak een succesvolle combi:
1. Naar Gordon's wine bar (Bij Embankment/Charing Cross), altijd druk, grote keus uit wijn en kaas.
2. Naar Covent Garden Comedy Club (zit niet in Covent Garden, maar om de hoek bij de wijnbar), moet je Engels wel redelijk goed voor zijn anders snap je de helft niet. ;) Kaartjes van tevoren reserveren.
3. Bij de Comedy Club krijg je dan meestal korting op toegang tot een club na afloop. Kan me niet meer herinneren hoe het heette, maar het zat daar in de buurt.
pi_119155635
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 23:09 schreef Lexis het volgende:
Thanks, precies het soort tip waar ik naar op zoek was.

Heeft iemand nog wat suggesties voor uitgaansgelegenheden? Het is altijd moeilijk om op afstand het kaf van het koren te scheiden en voel er weinig voor om op de twee avonden die we hebben heel London door te lopen ;-)

Suggesties greatly appreciated!

Het is ook moeilijk om op afstand jouw voorkeur te raden, dus naar wat ben je op zoek? Je kunt ook in de buurt van Earls Court op stap gaan, als je geen zin in taxi's hebt. Waar zit je precies?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 13 november 2012 @ 10:48:34 #123
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_119157086
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 22:29 schreef Lexis het volgende:

[..]

Ff een vraagje nog. We slapen bij Earls Court en zijn van plan ongeveer te clubben tot 3-4 uur (volgende dag weer vroeg op). Rijden die metro's ook snachts?
Het is een eindje (45min) maar niet te gek met de nachtbus en dat is een ervaring op zichzelf. De nachtbus is een subcultuur in z'n eigen recht. Als je naar The Venue gaat ga je misschien niet eens meer naar het hotel, maar mee met een meisje naar wie weet waar. ("These English girls put out man!") Dat is veel meer een London ervaring dan £15 per drankje in een grote 'bekende club' tussen de rest van de toeristen. De ervaringen en je verhaal ligt in je eigen handen. ;)

Nachtbus route
reset
pi_119157624
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 10:48 schreef Individual het volgende:

[..]

Het is een eindje (45min) maar niet te gek met de nachtbus en dat is een ervaring op zichzelf. De nachtbus is een subcultuur in z'n eigen recht. Als je naar The Venue gaat ga je misschien niet eens meer naar het hotel, maar mee met een meisje naar wie weet waar. ("These English girls put out man!") Dat is veel meer een London ervaring dan £15 per drankje in een grote 'bekende club' tussen de rest van de toeristen. De ervaringen en je verhaal ligt in je eigen handen. ;)
Hehe, je weet het wel mooi te brengen. Ik kan de charme van de nachtbus niet zo enorm waarderen, dat vond ik wellicht 1 keer leuk. Zeker in de winter, als je in de kou staat te wachten met tientallen andere bezopen lui.

De betere "bekende clubs" hebben trouwens zelden toeristen, het hangt natuurlijk van je definitie van "bekend" af.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 13 november 2012 @ 11:23:23 #125
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_119157937
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 11:11 schreef Bajskorv het volgende:

De betere "bekende clubs" hebben trouwens zelden toeristen, het hangt natuurlijk van je definitie van "bekend" af.
Hangt van je definitie van "toerist" af. The Venue zit vol met ras-Engelsen, geboren en getogen. Niet dat andere clubs met een grotere mix aan nationaliteiten niet tof zijn, maar het is juist die unieke Engelse ervaring die je in The Venue vindt.
reset
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')