abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 augustus 2002 @ 13:35:13 #1
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5473613
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 12:57 schreef nikk het volgende:

[..]

Inderdaad, rechten zijn eigenlijk niets waard.

Idd, het recht om je proces te ontlopen door je dood te hongeren zou idd geschrapt moeten worden. Je moet immers ook je veters, riem ed afgeven zodat je je niet verhangt.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_5473674
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 13:35 schreef X-Ray het volgende:
Idd, het recht om je proces te ontlopen door je dood te hongeren zou idd geschrapt moeten worden. Je moet immers ook je veters, riem ed afgeven zodat je je niet verhangt.
Het verschil is dat hongerstaking geen poging tot zelfmoord is, alhoewel je daar natuurlijk over kan twisten.
pi_5473683
quote:

[..]

Ja helpen met zelfmoord hoeft de politie natuurlijk ook niet dus innemen van die dingen is wel goed, maar als iemand zijn proces ontloopt door verhongering zijn beslissing ja
  woensdag 21 augustus 2002 @ 13:40:42 #4
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5473699
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 13:40 schreef roeth het volgende:

[..]

Ja helpen met zelfmoord hoeft de politie natuurlijk ook niet dus innemen van die dingen is wel goed, maar als iemand zijn proces ontloopt door verhongering zijn beslissing ja

En het ophangen niet?

Da's precies hetzelfde.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 21 augustus 2002 @ 13:42:01 #5
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5473723
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 13:39 schreef nikk het volgende:

[..]

Het verschil is dat hongerstaking geen poging tot zelfmoord is, alhoewel je daar natuurlijk over kan twisten.

Hongerstaken best. Maar als iemand daardoor kassiewijlen dreigt te gaan is het dus gewoon een zelfmoordpoging---->dwangvoeden dus.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_5473730
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 13:40 schreef X-Ray het volgende:

[..]

En het ophangen niet?

Da's precies hetzelfde.

Dat zeg ik helemaal niet maar als je zijn veters niet afneemt kun je hem net zo goed galg meegeven, mensen die zelfmoord willen plegen(zeg niet dat V v/d G dat wil) en die doen het door verhongering vink prima hebben ze er in iig goed over naged8
  woensdag 21 augustus 2002 @ 13:42:37 #7
22700 F1908
MASTERDETECTIVE
pi_5473733
Offtopic
Typisch is het dat op het nieuws in Nederland nog steeds Volkert van der G word gezegt terwijl je op het nieuws op België kijkt word hij gewoon voluit -edit- genoemd (en terecht)

-edit-
En hier dan we dat gewoon niet.
-edit-

[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 21-08-2002 13:47]

852002IWASTHERE
pi_5473738
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 13:40 schreef X-Ray het volgende:
En het ophangen niet?

Da's precies hetzelfde.

Het doel bij hongerstaking is, anders dan zelfmoord, niet de dood.
pi_5473752
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 13:43 schreef nikk het volgende:

[..]

Denk persoonlijk dat het dit keer wel het doel is om dood te gaan.
pi_5473818
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 13:42 schreef F1908 het volgende:
Offtopic
Typisch is het dat op het nieuws in Nederland nog steeds Volkert van der G word gezegt terwijl je op het nieuws op België kijkt word hij gewoon voluit -edit- genoemd (en terecht)
en terecht?

helemaal niet terecht. In Nederland ben je pas schuldig als het bewezen is. En daarbij wilt men je naam niet in discrediet brengen.

Dat hij het vrijwel zeker gedaan heeft, betekent niet dat je hem automatisch maar van al zijn rechten kunt strippen.

[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 21-08-2002 13:49]

Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_5473819
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 13:42 schreef X-Ray het volgende:
Hongerstaken best. Maar als iemand daardoor kassiewijlen dreigt te gaan is het dus gewoon een zelfmoordpoging---->dwangvoeden dus.
Blijkbaar begrijp je het principe van 'in hongerstaking gaan' niet. In hongerstaking gaan maar wel verplicht gevoed worden... Het kabinet zou er verstandig aan doen om gevangenen het recht op hongerstaking te ontnemen ipv uitzonderingen maken.

[Dit bericht is gewijzigd door nikk op 21-08-2002 15:36]

pi_5473855
hongerstaking is gewoon een manier om je vraag kracht bij te zetten.

"als ik mijn zin niet krijg, dan eet ik wel niet meer tot ik dood ben, willen jullie dat?".

net een klein kind dat zijn zin niet krijgt.

Gewoon dwangvoeden die hap.

Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
  Moderator woensdag 21 augustus 2002 @ 13:50:24 #13
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_5473864
quote:
Offtopic
Ik vind het niet terecht. Bescherming van de privacy helpt voorkomen dat er eigen rechter wordt gespeeld, volksgerichten plaatsvinden, familie wordt geterroriseerd etc.

Bovendien: hoewel het in dit geval heel duidelijk is dat de "verdachte" schuldig is, komt het ook meer dan eens voor dat aanvankelijke verdachten vrijgesproken worden. Het is aan de rechter om te bepalen of iemand schuldig is, iemand hoeft niet aan de schandpaal voordat de schuld juridisch is bekrachtigd.

On topic: mensen die zichzelf willen doden, moet je tegen zichzelf in bescherming nemen. Er zijn m.i. enkele uitzonderingen hierop: mensen met een ziekte die uitzichtloos lijden met zich meebrengt bijvoorbeeld, OK. Laat die hun pilletje nemen, of help ze een handje.

Maar chantage dmv een hongerstaking hoort niet tot die uitzonderingen. Bijvoeden dus, zodra het kritiek wordt.

[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 21-08-2002 13:51]

"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_5473865
(ik plaats dit bericht ook nog maar even in dit deel 2)
quote:
Meerderheid Kamer voor dwangvoeding Van der G.
DEN HAAG (ANP) - Een meerderheid van de Tweede Kamer vindt dat de verdachte van de moord op Pim Fortuyn, Volkert van der G., desnoods onder dwang moet worden gevoed als hij aan zijn hongerstaking dreigt te overlijden.

Volgens CDA, LPF, VVD en Leefbaar Nederland moet voor Van der G. een uitzondering worden gemaakt op het Nederlandse recht. Normaal geldt het zelfbeschikkingsrecht voor hongerstakers in Nederland. Volkert van der G. is sinds enkele weken in hongerstaking. Hij heeft aangegeven niet kunstmatig te willen worden gevoed als zijn toestand kritiek wordt.

Volgens de politieke partijen in de Tweede Kamer is de Nederlandse rechtsorde zo geschokt door de moord op Fortuyn, dat het van het allergrootste belang is dat Van der G. voor de rechter wordt gebracht. Het duurt naar verwachting nog enkele maanden voor het proces tegen Van der G. begint.

bron: ANP, woensdag 21 augustus.
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_5473893
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 13:44 schreef roeth het volgende:
Denk persoonlijk dat het dit keer wel het doel is om dood te gaan.
Lijkt me onzin. Als je echt dood wil zijn daar, ook binnen de gevangenis, veel betere methoden voor. En in het geval van hongerstaking zou je dan ook niet meer moeten drinken. Zolang Volkert nog een feestje aan het bouwen is met zijn vruchtensapjes heb ik niet het idee dat hij van plan is vroegtijdig het leven te verlaten.
  woensdag 21 augustus 2002 @ 13:53:07 #16
22700 F1908
MASTERDETECTIVE
pi_5473909
quote:
Offtopic

-edit-
En hier dan we dat gewoon niet.
-edit-

en je mening mag je dus ook niet gewoon meer uiten ja of gesencureerd zoals bovenstaand het geval is
maar oke is toch niks tegen te doen
852002IWASTHERE
pi_5473911
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 13:52 schreef nikk het volgende:

[..]

Lijkt me onzin. Als je echt dood wil zijn daar, ook binnen de gevangenis, veel betere methoden voor. En in het geval van hongerstaking zou je dan ook niet meer moeten drinken. Zolang Volkert nog een feestje aan het bouwen is met zijn vruchtensapjes heb ik niet het idee dat hij van plan is vroegtijdig het leven te verlaten.

Ik weet het ook niet, blijft behoorlijk moeilijk. Maar denk niet dat Volkert nog aanwezig is als het vonnis word uitgesproken.
pi_5473991
quote:

[..]

Ach, zie het positief, als hij doodgaat dan is dat een zwaardere straf als degene die de rechter kan opleggen.

De Kamer moet geen wetgeving baseren op de waan van de dag en de emotie, ik ben tegen 'noodwetjes' e.d. om 1 specifiek geval bepalend te laten zijn voor de toekomst.

You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.
  woensdag 21 augustus 2002 @ 13:59:08 #19
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5473995
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 13:43 schreef nikk het volgende:

[..]

Netto-resultaat: hetzelfde.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 21 augustus 2002 @ 14:00:48 #20
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5474019
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 13:58 schreef Tia_Tijger het volgende:

[..]

Ach, zie het positief, als hij doodgaat dan is dat een zwaardere straf als degene die de rechter kan opleggen.

De Kamer moet geen wetgeving baseren op de waan van de dag en de emotie, ik ben tegen 'noodwetjes' e.d. om 1 specifiek geval bepalend te laten zijn voor de toekomst.

Gaten en onvolkomendheden in de wet komen altijd pas aan het licht als het noodzakelijk is. Vandaar dat daar op ingesprongen moet kunnen worden.

Verder vind ik gewoon dat hij berecht MOET worden.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_5474060
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 13:53 schreef F1908 het volgende:

[..]

en je mening mag je dus ook niet gewoon meer uiten ja of gesencureerd zoals bovenstaand het geval is
maar oke is toch niks tegen te doen

De discussie over het wel of niet voluit publiceren van namen is al vaker gevoerd, en vooralsnog staan we het op Fok! simpelweg niet toe. Ik heb je hele 'mening', die in deze discussie feitelijk volkomen offtopic is, gewoon laten staan, en slechts de vermelding van de naam verwijderd.

Je mening is als zodanig niet verwijderd, ik heb slechts gezorgd dat je weergave van je mening binnen de policy van dit forum past.

En on-topic:

quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 12:53 schreef X-Ray het volgende:
En leuk dat die partijen de wet kunnen aanpassen of een noodverorderingetje kunnen regelen.

En terecht.

Ik heb die partijen daar anders nog geen aanstalten toe zien maken. Ik heb nog slechts wat loos geroep gehoord.

En of dit terecht is? Ik vind het eerlijk gezegd belachelijk dat kennelijk de moord op de één voor de dader andere gevolgen heeft dan een moord op een ander.

Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_5474252
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 14:00 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Gaten en onvolkomendheden in de wet komen altijd pas aan het licht als het noodzakelijk is. Vandaar dat daar op ingesprongen moet kunnen worden.

Verder vind ik gewoon dat hij berecht MOET worden.

Ja, dat zou moeten maar dat vindt ik geen reden om menselijke rechten aan te tasten voor iedereen.
You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.
  woensdag 21 augustus 2002 @ 14:17:11 #23
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5474311
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 14:14 schreef Tia_Tijger het volgende:

[..]

Ja, dat zou moeten maar dat vindt ik geen reden om menselijke rechten aan te tasten voor iedereen.

Dat vind ik wel.
Het recht om jezelf in de bak dood te hongeren mogen ze per direct afschaffen van mij. Wat een gelul zeg.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 21 augustus 2002 @ 14:18:32 #24
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5474336
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 14:03 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

En on-topic:
[..]

Ik heb die partijen daar anders nog geen aanstalten toe zien maken. Ik heb nog slechts wat loos geroep gehoord.

En of dit terecht is? Ik vind het eerlijk gezegd belachelijk dat kennelijk de moord op de één voor de dader andere gevolgen heeft dan een moord op een ander.

De uitspraak zal er niet anders om worden dus dat de gevolgen per persoon verschillen anders zijn slaan nergens op.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_5474767
Als ik je goed begrijp X-Ray vind jij wel dat iemand zijn buik open mag snijden en daaraan doodbloeden maar niet simpelweg mag zeggen: "Ik eet niet meer"(in welke vorm dan ook)? Wat is daaraan dan zo een gelul?
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 14:17 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Dat vind ik wel.
Het recht om jezelf in de bak dood te hongeren mogen ze per direct afschaffen van mij. Wat een gelul zeg.

quote:

Oooo, je bedoelt het zo, waarom mag iemand dan van jou geen zelfmoord plegen, is toch netto goedkoper voor de staat, een vorm van zelfopgelegde doodstraf enz enz.
Never advise anyone to go to war or to marry. -Spanish Proverb
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')