abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118274092
Ik heb daar dus wat onduidelijkheid over....
De vriend van een vriendin van mij is een week geleden erg jong overleden, en wordt morgen begraven.

Nu heb ik een rouwkaart ontvangen met o.a. de tekst:
"De begrafenis zal in besloten kring plaatsvinden"

Ben ik middels de rouwkaart nu uitgenodigd om daarbij aanwezig te zijn? Of is een besloten kring alleen famillie? Via Google lees je namelijk ontzettend tegenstrijdige antwoorden...
Er zijn namelijk ook mensen die nog geen rouwkaart hebben ontvangen, en daardoor misschien niet uitgenodigd zijn?

Ik weet niet wat ik hier mee moet doen, en wil natuurlijk ook niet ongepast aanwezig zijn enzo.
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_118274192
Vraag het aan je vriendin.
pi_118274217
Gewoon even bellen en vragen? :+
  maandag 22 oktober 2012 @ 11:28:48 #4
92279 N.icka
Windforce 11
pi_118274225
Denk niet dat je er bij moet zijn ,anders had je wel gehoord,waar en hoe laat .
  maandag 22 oktober 2012 @ 11:29:41 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_118274253
Als je dit niet zeker weet, denk ik niet dat je bij de besloten kring hoort.
censuur :O
pi_118274271
Als je niet uitgenodigd bent nee.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_118274293
Ja ik kan dus niemand bereiken van de familie, en dat meisje is compleet gebroken. Dus haar wil ik niet lastigvallen met dit soort vragen.

Maar volgens jullie is de rouwkaart zelf dus geen uitnodiging?
pi_118274300
Denk het niet. Anders staat het niet zo verwoord in de kaart. Het kan zijn dat ze aparte uitnodigen samen met de kaart hebben verstuurd.
pi_118274428
quote:
De vriend van een vriendin van mij is een week geleden erg jong overleden, en wordt morgen begraven.
Dit zegt al genoeg, of je moet een hele goede sterke band met de persoon in kwestie hebben gehad. Maar denk niet dat jij uitgenodigd bent. Anders had je dat dag voor de begrafenis echt wel geweten.
pi_118274551
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2012 11:30 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Denk het niet. Anders staat het niet zo verwoord in de kaart. Het kan zijn dat ze aparte uitnodigen samen met de kaart hebben verstuurd.
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 11:34 schreef practics het volgende:

[..]

Dit zegt al genoeg, of je moet een hele goede sterke band met de persoon in kwestie hebben gehad. Maar denk niet dat jij uitgenodigd bent. Anders had je dat dag voor de begrafenis echt wel geweten.
Ok, dan weet ik genoeg :)
Was gewoon even in twijfel door de vele tegenstrijdige antwoorden die ik via Google tegenkwam...
pi_118274570
Staat er een datum, tijd en plaats in de rouwkaart ? lijkt me dat je wel uitgenodigd bent maar aan de andere kant besloten kring is meestal de familie en (zeer) goede vrienden.
Ik zou denk het midden houden, vandaag naar het uitvaartcentrum toegaan, het condoleance register tekenen, een krans/bloemen afgeven (hoeft niet) en een kaart naar de familie sturen.
pi_118274589
dubbel
pi_118274591
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 11:29 schreef RemcoDelft het volgende:
Als je dit niet zeker weet, denk ik niet dat je bij de besloten kring hoort.
pi_118274734
Aan de andere kant, als je de kaart krijgt.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_118274782
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 11:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Aan de andere kant, als je de kaart krijgt.
Waarin geen verdere details staan over de samenkomst van de besloten kring...
  maandag 22 oktober 2012 @ 11:45:24 #16
237906 Chocolatebear
Tikkeltje narcistisch
pi_118274832
quote:
7s.gif Op maandag 22 oktober 2012 11:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]

1+1=
The stories and information posted here are artistic works of fiction and falsehood.
Only a fool would take anything posted here as fact.
pi_118274900
quote:

[..]

Oh als er geen adres + tijd en zo bij staat dan moet je thuisblijven ja.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_118275362
quote:

[..]

Dat lees ik nergens. Daar hangt het dus vanaf. Staat er een tijd en adres in, dan ben je uitgenodigd. Anders niet.
  maandag 22 oktober 2012 @ 12:16:26 #19
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_118275920
Besloten kring is dichtbij staande familie en (eventueel) vrienden.
Daartoe behoor jij niet.
All she wants and needs is just a little taste..
  maandag 22 oktober 2012 @ 13:57:32 #20
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_118279702
De kaart is ter kennisgeving bedoeld. Mits er uitdrukkelijk bij staat waar en hoe laat de plechtigheid zal plaatsvinden, ben je niet uitgenodigd.

En gecondoleerd ook...
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  Donald Duck held maandag 22 oktober 2012 @ 18:27:25 #21
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_118291726
De begrafenis zelf is dan echt voor familie en allerbeste vrienden.
Maar wellicht ben je wel welkom op de after funeral party, dat heeft vaak een meer open karakter.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_118291858
Als er staat:

X is vroegtijdig overleden, even ter info. We rouwen om hem. De begrafenis zal in besloten kringen plaatsvinden.

Lijkt me duidelijk dat je niet bent uitgenodigd. Alleen als het verwoord is als een uitnodiging en er een datum, tijd en plaats bij staat.
pi_118293186
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 18:30 schreef Gamesua het volgende:
Als er staat:

X is vroegtijdig overleden, even ter info. We rouwen om hem. De begrafenis zal in besloten kringen plaatsvinden.

Lijkt me duidelijk dat je niet bent uitgenodigd. Alleen als het verwoord is als een uitnodiging en er een datum, tijd en plaats bij staat.
Dat dus, en als er wel wat staat denk ik dat je wel uitgenodigd bent. Normaal gesproken worden dat soort kaarten toch altijd pas achteraf naar de niet-genodigden verstuurd?
pi_118293892
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 19:02 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Dat dus, en als er wel wat staat denk ik dat je wel uitgenodigd bent. Normaal gesproken worden dat soort kaarten toch altijd pas achteraf naar de niet-genodigden verstuurd?
Ja dat dacht ik dus ook.
Er zijn namelijk ook nog kennissen die (nog) geen kaart hebben ontvangen.
Daarnaast staat er wel een adres, tijd en datum op de kaart. Maar dit is meer een soort pre-'meeting' in een hotel vóór de daadwerkelijke begrafenis.
Maar onder de info van de pre-meeting staat dus die melding dat het weer besloten is.

Zal morgen wel weer iemand proberen te benaderen, dit is niet echt handig :P
pi_118295485
Je hebt een kaart ontvangen met adres, datum en tijd? Dat kun je als uitnodiging opvatten.

Doe wat je gevoel je ingeeft. Het feit dat je een kaart met gegevens ontvangen hebt geeft aan dat ze niet vreemd zullen opkijken wanneer jij komt opdagen. Sowieso zijn daar meestal maar weinig mensen mee bezig hoor. En wie weet is het juist jouw vriendin die jouw aanwezigheid erg op prijs stelt. Wanneer jullie band sterk is kan dat prima.

Voelt het niet goed, dan ga je niet en stuur je een deelnemingskaart. Is op zich ook prima. Niet iedereen kan zich tenslotte op elk moment vrij maken.

Gecondoleerd! (Ook voor je vriendin)
pi_118296269
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 19:16 schreef Wootism het volgende:

[..]

Ja dat dacht ik dus ook.
Daarnaast staat er wel een adres, tijd en datum op de kaart. Maar dit is meer een soort pre-'meeting' in een hotel vóór de daadwerkelijke begrafenis.
Maar onder de info van de pre-meeting staat dus die melding dat het weer besloten is.

En verder zou ik gewoon op je eigen gevoel vertrouwen. Hoe goed kende je die vriend van die vriendin? Zei jij er alleen ' hoi' tegen in de supermarkt, of was het meer dan een kennis? Ga je er zelf geen spijt van krijgen als je niet naar de begrafenis bent geweest?

In 'besloten kring' wordt vaak gebruikt om allerlei buurtbewoners, fans, nieuwsgierigen en de pers weg te houden. Ik weet niet wat er gebeurt is, maar bij bijvoorbeeld iets dat in de media is geweest (een spraakmakend verkeersongeluk, een steekpartij o.i.d.) zou dat een reden kunnen zijn. Dan ben jij gewoon welkom.

En bij twijfel zou ik gewoon gaan en ergens achterin gaan zitten. Het ongevraagd wel komen wordt meestal meer gewaardeerd dan het niet-verschijnen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_118301441
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 19:16 schreef Wootism het volgende:

[..]

Ja dat dacht ik dus ook.

Hier maak ik uit op dat je bent uitgenodigd voor de 'pre-meeting', maar niet voor de begrafenis (de kist de grond in laten zakken) zelf.

Vaak zijn uitvaarten waarbij de overledene wordt begraven verdeeld in twee delen: de uitvaart (in een zaaltje zitten, muziek en toespraken) en vervolgens naar de begraafplaats gaan om de kist te begraven. Maar in de volksmond wordt dat vaak bij elkaar genomen als 'de' begrafenis.
pi_118302619
Wat een gedoe allemaal :P
Net wat andere mensen gebeld, en die hadden ook geen idee hadden wat ze nu precies moesten doen.
Ik stuur wel een condoleancebrief.
pi_118304204
Als er zoveel onduidelijkheid is, ook bij andere mensen, is het dan niet verstandiger om toch even die vriendin te bellen?

1.) Ze kan haar verhaal even kwijt, je steunt haar denk ik meer in deze situatie door haar te bellen zodat ze haar verhaal kwijt kan dan door niks te laten horen omdat ze 't zo zwaar heeft. (maargoed dat hangt er natuurijk ook van af hoe goed jullie bevriend zijn.)

2.) Je hebt duidelijkheid, niks vervelender dan achteraf horen dat je er wel verwacht was maar er niet geweest bent.
pi_118309875
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 11:25 schreef Wootism het volgende:
Ik heb daar dus wat onduidelijkheid over....

Nu heb ik een rouwkaart ontvangen met o.a. de tekst:
"De begrafenis zal in besloten kring plaatsvinden"

Ben ik middels de rouwkaart nu uitgenodigd om daarbij aanwezig te zijn? Of is een besloten kring alleen famillie? Via Google lees je namelijk ontzettend tegenstrijdige antwoorden...
Er zijn namelijk ook mensen die nog geen rouwkaart hebben ontvangen, en daardoor misschien niet uitgenodigd zijn?

Ik weet niet wat ik hier mee moet doen, en wil natuurlijk ook niet ongepast aanwezig zijn enzo.
Een ''fokker'' hoort er nooit bij!!!
I'm so happy I could scream!
pi_118316202
Pics van de kaart of het is niet waar.
Wie dit leest is een lezer van dit.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 05:21:02 #32
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_118316209
TS loopt een kopje lauwe thee en een plakje stuifcake mis....
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Moderator / Miss SHO dinsdag 23 oktober 2012 @ 05:22:44 #33
22592 crew  Ole
pi_118316212
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 21:29 schreef fh101 het volgende:

[..]

Hier maak ik uit op dat je bent uitgenodigd voor de 'pre-meeting', maar niet voor de begrafenis (de kist de grond in laten zakken) zelf.

Vaak zijn uitvaarten waarbij de overledene wordt begraven verdeeld in twee delen: de uitvaart (in een zaaltje zitten, muziek en toespraken) en vervolgens naar de begraafplaats gaan om de kist te begraven. Maar in de volksmond wordt dat vaak bij elkaar genomen als 'de' begrafenis.
Dit dus!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:50:43 #34
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_118320123
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 21:29 schreef fh101 het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Zo was het bij de begrafenis van mijn opa ook. 's Avonds in de kerk was iedereen welkom, de ochtend erna op de begraafplaats alleen de naaste familie.
Fuck the EBU
  Moderator / Miss SHO dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:07:15 #35
22592 crew  Ole
pi_118324926
Het wordt trouwens meestal wel duidelijk aangegeven hoor! En als je niet met de officiele volgauto's meegaat zit je ws ook niet in de kleine kring
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:54:31 #36
387422 tufkai
Ugly as hell
pi_118329187
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 11:30 schreef Wootism het volgende:
Ja ik kan dus niemand bereiken van de familie, en dat meisje is compleet gebroken. Dus haar wil ik niet lastigvallen met dit soort vragen.

Maar volgens jullie is de rouwkaart zelf dus geen uitnodiging?
Persoonlijk zie ik een rouwkaart ontvangen als een uitnodiging om afscheid te komen nemen.
Echter snap ik je vraag wel; ik zou ook gaan twijfelen.
pi_118356230
quote:
11s.gif Op maandag 22 oktober 2012 11:28 schreef Angel-Joy het volgende:
Gewoon even bellen en vragen? :+
"Mag ik even met Henk spreken?"
"Henk? Die is er niet meer."

Jaa weet het, fout maar was het eerste waar ik aan dacht bij het lezen van dit bericht. Maar zag ook al dat je antwoord had op je vraag.
pi_118360764
Ik denk dat je wel naar de pre-meeting mag komen maar dat je niet bij de begravenis zelf aanwezig mag/kan zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')