Dit zegt al genoeg, of je moet een hele goede sterke band met de persoon in kwestie hebben gehad. Maar denk niet dat jij uitgenodigd bent. Anders had je dat dag voor de begrafenis echt wel geweten.quote:De vriend van een vriendin van mij is een week geleden erg jong overleden, en wordt morgen begraven.
quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:30 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Denk het niet. Anders staat het niet zo verwoord in de kaart. Het kan zijn dat ze aparte uitnodigen samen met de kaart hebben verstuurd.
Ok, dan weet ik genoegquote:Op maandag 22 oktober 2012 11:34 schreef practics het volgende:
[..]
Dit zegt al genoeg, of je moet een hele goede sterke band met de persoon in kwestie hebben gehad. Maar denk niet dat jij uitgenodigd bent. Anders had je dat dag voor de begrafenis echt wel geweten.
quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:29 schreef RemcoDelft het volgende:
Als je dit niet zeker weet, denk ik niet dat je bij de besloten kring hoort.
Waarin geen verdere details staan over de samenkomst van de besloten kring...quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Aan de andere kant, als je de kaart krijgt.
1+1=quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarin geen verdere details staan over de samenkomst van de besloten kring...
Oh als er geen adres + tijd en zo bij staat dan moet je thuisblijven ja.quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat lees ik nergens. Daar hangt het dus vanaf. Staat er een tijd en adres in, dan ben je uitgenodigd. Anders niet.quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat dus, en als er wel wat staat denk ik dat je wel uitgenodigd bent. Normaal gesproken worden dat soort kaarten toch altijd pas achteraf naar de niet-genodigden verstuurd?quote:Op maandag 22 oktober 2012 18:30 schreef Gamesua het volgende:
Als er staat:
X is vroegtijdig overleden, even ter info. We rouwen om hem. De begrafenis zal in besloten kringen plaatsvinden.
Lijkt me duidelijk dat je niet bent uitgenodigd. Alleen als het verwoord is als een uitnodiging en er een datum, tijd en plaats bij staat.
Ja dat dacht ik dus ook.quote:Op maandag 22 oktober 2012 19:02 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Dat dus, en als er wel wat staat denk ik dat je wel uitgenodigd bent. Normaal gesproken worden dat soort kaarten toch altijd pas achteraf naar de niet-genodigden verstuurd?
En verder zou ik gewoon op je eigen gevoel vertrouwen. Hoe goed kende je die vriend van die vriendin? Zei jij er alleen ' hoi' tegen in de supermarkt, of was het meer dan een kennis? Ga je er zelf geen spijt van krijgen als je niet naar de begrafenis bent geweest?quote:Op maandag 22 oktober 2012 19:16 schreef Wootism het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik dus ook.
Er zijn namelijk ook nog kennissen die (nog) geen kaart hebben ontvangen.
Daarnaast staat er wel een adres, tijd en datum op de kaart. Maar dit is meer een soort pre-'meeting' in een hotel vóór de daadwerkelijke begrafenis.
Maar onder de info van de pre-meeting staat dus die melding dat het weer besloten is.
Zal morgen wel weer iemand proberen te benaderen, dit is niet echt handig
Hier maak ik uit op dat je bent uitgenodigd voor de 'pre-meeting', maar niet voor de begrafenis (de kist de grond in laten zakken) zelf.quote:Op maandag 22 oktober 2012 19:16 schreef Wootism het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik dus ook.
Er zijn namelijk ook nog kennissen die (nog) geen kaart hebben ontvangen.
Daarnaast staat er wel een adres, tijd en datum op de kaart. Maar dit is meer een soort pre-'meeting' in een hotel vóór de daadwerkelijke begrafenis.
Maar onder de info van de pre-meeting staat dus die melding dat het weer besloten is.
Zal morgen wel weer iemand proberen te benaderen, dit is niet echt handig
Een ''fokker'' hoort er nooit bij!!!quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:25 schreef Wootism het volgende:
Ik heb daar dus wat onduidelijkheid over....
De vriend van een vriendin van mij is een week geleden erg jong overleden, en wordt morgen begraven.
Nu heb ik een rouwkaart ontvangen met o.a. de tekst:
"De begrafenis zal in besloten kring plaatsvinden"
Ben ik middels de rouwkaart nu uitgenodigd om daarbij aanwezig te zijn? Of is een besloten kring alleen famillie? Via Google lees je namelijk ontzettend tegenstrijdige antwoorden...
Er zijn namelijk ook mensen die nog geen rouwkaart hebben ontvangen, en daardoor misschien niet uitgenodigd zijn?
Ik weet niet wat ik hier mee moet doen, en wil natuurlijk ook niet ongepast aanwezig zijn enzo.
Dit dus!quote:Op maandag 22 oktober 2012 21:29 schreef fh101 het volgende:
[..]
Hier maak ik uit op dat je bent uitgenodigd voor de 'pre-meeting', maar niet voor de begrafenis (de kist de grond in laten zakken) zelf.
Vaak zijn uitvaarten waarbij de overledene wordt begraven verdeeld in twee delen: de uitvaart (in een zaaltje zitten, muziek en toespraken) en vervolgens naar de begraafplaats gaan om de kist te begraven. Maar in de volksmond wordt dat vaak bij elkaar genomen als 'de' begrafenis.
Dit inderdaad. Zo was het bij de begrafenis van mijn opa ook. 's Avonds in de kerk was iedereen welkom, de ochtend erna op de begraafplaats alleen de naaste familie.quote:Op maandag 22 oktober 2012 21:29 schreef fh101 het volgende:
[..]
Hier maak ik uit op dat je bent uitgenodigd voor de 'pre-meeting', maar niet voor de begrafenis (de kist de grond in laten zakken) zelf.
Vaak zijn uitvaarten waarbij de overledene wordt begraven verdeeld in twee delen: de uitvaart (in een zaaltje zitten, muziek en toespraken) en vervolgens naar de begraafplaats gaan om de kist te begraven. Maar in de volksmond wordt dat vaak bij elkaar genomen als 'de' begrafenis.
Persoonlijk zie ik een rouwkaart ontvangen als een uitnodiging om afscheid te komen nemen.quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:30 schreef Wootism het volgende:
Ja ik kan dus niemand bereiken van de familie, en dat meisje is compleet gebroken. Dus haar wil ik niet lastigvallen met dit soort vragen.
Maar volgens jullie is de rouwkaart zelf dus geen uitnodiging?
"Mag ik even met Henk spreken?"quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |