abonnement Unibet Coolblue
pi_118317932
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 22:36 schreef Elusive het volgende:
Ik jakker ook altijd gewoon door op m'n zomerbandjes ook al heb ik een RWD. gewoon geen risico nemen en stapvoets rijden waar nodig :+ (rotondes etc) Ik vermijd wel zoveel mogelijk binnendoorweggetjes
omdat jij te gierig of te arm bent (en met jou nog veel meer) sta ik straks weer in de file :(
pi_118317936
4 op een rij O+
pi_118319438
Ik rijd al anderhalf jaar rond op all season bandjes, geen enkel probleem gehad de afgelopen winter. Winter daarvoor deed ik alles op zomerbandjes en merkte ik op bepaalde punten wel minder grip, maar dat was daarna een kwestie van mijn rijstijl aanpassen en nergens last van gehad.

Vorige winter lachte ik me dood toen ik keer op keer zonder problemen van mijn plek kwam en alle dure bakken in de straat met hun winterbanden en traction control en weet ik wat nog meer voor electronische shizzle erin zich vast zaten te graven en de auto zelfs uit het vak moesten duwen. :')

De banden maken maar een marginaal verschil vergeleken met de bestuurder in Nederlandse omstandigheden. Iemand die goed met zijn auto om kan gaan heeft in Nederland imho niets aan winterbanden.
pi_118319680
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 10:28 schreef Daeron het volgende:
Ik rijd al anderhalf jaar rond op all season bandjes, geen enkel probleem gehad de afgelopen winter. Winter daarvoor deed ik alles op zomerbandjes en merkte ik op bepaalde punten wel minder grip, maar dat was daarna een kwestie van mijn rijstijl aanpassen en nergens last van gehad.

Vorige winter lachte ik me dood toen ik keer op keer zonder problemen van mijn plek kwam en alle dure bakken in de straat met hun winterbanden en traction control en weet ik wat nog meer voor electronische shizzle erin zich vast zaten te graven en de auto zelfs uit het vak moesten duwen. :')

De banden maken maar een marginaal verschil vergeleken met de bestuurder in Nederlandse omstandigheden. Iemand die goed met zijn auto om kan gaan heeft in Nederland imho niets aan winterbanden.
Ondertussen rij je zelf op all season banden. :?
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:47:13 #105
53151 T42
Pinball Wizard
pi_118319991
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:22 schreef rival het volgende:

[..]

echt het ene voorbeeldje noemen van iemand die er niks van snapt :')
mijn remweg is gewoon vele malen korter als er sneeuw ligt, en er gaat sneeuw liggen.
mensen met verstand snappen dat ze niet ineens op lijm rijden.

ik gok dat dit het 3e jaar op rij wordt dat er iemand met zomerbanden achterin knalt ;(
er is nog nooit iemand bij mij binnen gereden :')
en proficiat jij hebt de kennis... maar 90% van de andere lease rijders NIET.. die weten niet eens hoe ze hun olie moeten checken laat staan banden spanning :')
pi_118320090
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 10:47 schreef T42 het volgende:

[..]

er is nog nooit iemand bij mij binnen gereden :')
en proficiat jij hebt de kennis... maar 90% van de andere lease rijders NIET.. die weten niet eens hoe ze hun olie moeten checken laat staan banden spanning :')
Er zijn ook meer dan genoeg mensen op zomerbanden die denken dat ze gewoon op normale snelheid kunnen rijden. Maar dat vergeten we voor het gemak maar even.

De intelligentie van de persoon heeft echt niks met het soort banden te maken wat er onder ligt.

En er blijft nog steeds het feit staan dat je met zomerbanden een 2,5 keer groter risico hebt op een ongeluk dan met winterbanden in de winterperiode. Maar daar kijkt iedereen voor het gemak maar overheen omdat mensen zichzelf altijd superieur vinden rijden ten opzichte van anderen. :')
pi_118320136
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 10:47 schreef T42 het volgende:

[..]

er is nog nooit iemand bij mij binnen gereden :')
Bij mij al 2 jaar op rij ;(
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:55:36 #108
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_118320285
Vrijdag gaan ze er weer onder, vorig jaar wel gelachen hoor, buurmannen met hun dikke BMW's kwamen het parkeervak amper uit en ik met m'n Xsara'tje blies iedereen voorbij.

Overigens ga ik meestal 2x per jaar skiën en kom ik met regelmaat in Duitsland dus dan is het ook wel handig.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:33:21 #109
53151 T42
Pinball Wizard
pi_118321559
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:24 schreef rival het volgende:

[..]

omdat jij te gierig of te arm bent (en met jou nog veel meer) sta ik straks weer in de file :(
juh rij al meer dan 10 jaar op diagonaal banden in de winter ;) en nog nooit gebotst daardoor..
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:34:35 #110
53151 T42
Pinball Wizard
pi_118321603
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 10:49 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Er zijn ook meer dan genoeg mensen op zomerbanden die denken dat ze gewoon op normale snelheid kunnen rijden. Maar dat vergeten we voor het gemak maar even.

De intelligentie van de persoon heeft echt niks met het soort banden te maken wat er onder ligt.

En er blijft nog steeds het feit staan dat je met zomerbanden een 2,5 keer groter risico hebt op een ongeluk dan met winterbanden in de winterperiode. Maar daar kijkt iedereen voor het gemak maar overheen omdat mensen zichzelf altijd superieur vinden rijden ten opzichte van anderen. :')
natuurlijk ik raak alleen dingen die ik wil raken ;)
pi_118331027
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:06 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Klopt, opzich zijn de meerkosten alleen de wissel. Als je investeert in een extra setje velgen zou je ook zelf kunnen wisselen. Wel slijten winterbanden harder als de temperatuur te hoog is voor de tijd van het jaar.
We hebben inderdaad ook een setje stalen velgen waar ze op zitten, dus dat wisselen doet mijn zwager, die automonteur is, even voor ons. En we slaan ze zelf op, gelukkig hebben we daar de ruimte wel voor.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 15:49:58 #112
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_118331145
Heb hier gewoon de dorpsdealer, betaal 50 euro per jaar incl. opslag en ze er op en af schroeven. Uiteraard op stalen velgen.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_118331225
Misschien dat wij ze ook wel bij een garage onderbrengen, mijn automonterende zwager woont 1 provincie verderop, dus dat is niet zo handig eigenlijk..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_118331303
Ik heb gewoon een setje lichtmetaal met winterbanden. En ze liggen gewoon hier in de garage en ik wissel ze ook zelf. Daar heb je echt geen automonteur voor nodig.

Een momentsleutel en krik kost ook het geld niet, en het geld wat je ermee spaart ten opzichte van het laten wisselen in de garage heb je er zo uit.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 15:58:32 #115
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_118331508
Als je in een rijtjeswoning woont met een klein pokke schuurtje en je moet op straat die dingen gaan verwisselen betaal ik liever 50 euro.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_118331555
Hoe zit het hier met de motorrijders? Rijden jullie op winterbanden?

Ik rij zelf scooter, mijn nieuwe kan ik in 2 weken ophalen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en deze wordt opgeleverd met winterbanden. Ik ben benieuwd wat het verschil is met rijden en grip op de weg. Op rotondes kan het door olie, blaadjes, etc. erg glad zijn als deze wegverkanteling heeft. Dit blijft dan lekker liggen en dan voel je dat je even schuift. Ik rij niet als een malloot en hou rekening met het feit dat ik kwetsbaar ben in het verkeer (21, V, geen kereltje van 16 met petje dus).

Verder zou het ook erg zonde zijn als ik met gladheid weer een ongeluk krijgt.
pi_118332685
Dit is slechts zelf bedachte theorie:

Winterbanden hebben een grover profiel dan zomerbanden, hierdoor hebben ze minder contactoppervlak met de weg. In principe zouden ze veel minder grip hebben op droog en nat wegdek hierdoor. vreemd genoeg hebben ze dat niet, ik denk dat het zachtere rubber hiervoor compenseert. Met als sterke nadeel de hogere slijtage boven de 7 graden.

De allseason band heeft een grover profiel dan zomerbanden, maar niet zo zacht rubber als een winterband. Het kleinere contactoppervlak wordt dus niet gecompenseerd door zachtere rubber. Op sneeuw zal het profiel weer niet grof genoeg zijn en op ijs het rubber niet zacht genoeg. Hierdoor presteert de all season dus in alle omstandigheden slechter dan zomer of winterbanden.

Persoonlijk vind ik winterbanden wel prettig om een besneeuwde parkeerplaats af te komen en op te trekken bij een stoplicht. Eenmaal op snelheid is het ook met winterbanden verraderlijk en heeft veiligheid vooral met de massa tussen de oren te maken.

Goedkope b-merk banden in de regen vind ik veel gevaarlijker persoonlijk.
.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:28:07 #118
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_118332838
Meer grip op nat wegdek juist omdat er sneller, meer water/troep afgevoerd kan worden.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_118333365
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:24 schreef Fer het volgende:
Dit is slechts zelf bedachte theorie:

Winterbanden hebben een grover profiel dan zomerbanden, hierdoor hebben ze minder contactoppervlak met de weg. In principe zouden ze veel minder grip hebben op droog en nat wegdek hierdoor. vreemd genoeg hebben ze dat niet, ik denk dat het zachtere rubber hiervoor compenseert. Met als sterke nadeel de hogere slijtage boven de 7 graden.

De allseason band heeft een grover profiel dan zomerbanden, maar niet zo zacht rubber als een winterband. Het kleinere contactoppervlak wordt dus niet gecompenseerd door zachtere rubber. Op sneeuw zal het profiel weer niet grof genoeg zijn en op ijs het rubber niet zacht genoeg. Hierdoor presteert de all season dus in alle omstandigheden slechter dan zomer of winterbanden.

Persoonlijk vind ik winterbanden wel prettig om een besneeuwde parkeerplaats af te komen en op te trekken bij een stoplicht. Eenmaal op snelheid is het ook met winterbanden verraderlijk en heeft veiligheid vooral met de massa tussen de oren te maken.

Goedkope b-merk banden in de regen vind ik veel gevaarlijker persoonlijk.
Bekijk het met all season banden eens van de andere kant. In zomerse omstandigheden presteren ze beter dan winterbanden en in winterse omstandigheden beter dan zomerbanden. Daarnaast hoef je ze niet 2x per jaar te (laten) wisselen.

Daarnaast, hoe lang ligt er nu daadwerkelijk sneeuw in Nederland? 2-3 weken max. De overige 24-25 (als je er daadwerkelijk van november tot april op rijdt) weken rijd je dus op banden die niet presteren naar de omstandigheden die er zijn.

Dan kun je beter in de winter op all season banden rondrijden, goed ze presteren die 2 tot 3 weken misschien minder goed dan winterbanden, maar dat is een kwestie van je rijstijl aanpassen want ze presteren wel stukken beter dan zomerbanden in die omstandigheden.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:40:23 #120
53151 T42
Pinball Wizard
pi_118333407
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:39 schreef Daeron het volgende:

[..]

Bekijk het met all season banden eens van de andere kant. In zomerse omstandigheden presteren ze beter dan winterbanden en in winterse omstandigheden beter dan zomerbanden. Daarnaast hoef je ze niet 2x per jaar te (laten) wisselen.

Daarnaast, hoe lang ligt er nu daadwerkelijk sneeuw in Nederland? 2-3 weken max. De overige 24-25 (als je er daadwerkelijk van november tot april op rijdt) weken rijd je dus op banden die niet presteren naar de omstandigheden die er zijn.

Dan kun je beter in de winter op all season banden rondrijden, goed ze presteren die 2 tot 3 weken misschien minder goed dan winterbanden, maar dat is een kwestie van je rijstijl aanpassen want ze presteren wel stukken beter dan zomerbanden in die omstandigheden.
dit dus ;)
pi_118333449
quote:
Dan kun je beter in de winter op all season banden rondrijden, goed ze presteren die 2 tot 3 weken misschien minder goed dan winterbanden
Die vervolgens de hele zomer minder goed te presteren dan zomerbanden.

Zowel die all seasons als winterbanden zie ik niet meer dan een "slimme" marketingtruc en die werkt kennelijk ook nog.

:X
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:45:48 #122
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_118333653
Tsja Vosss, het hele leven is 1 grote marketingtruc
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_118333746
Ik weet niet hoe ik mijn theorie duidelijker moet uitleggen dan ik hierboven heb gedaan. Wat ik bedoel is dat een grof profiel alleen werkt icm zachter rubber. Niet half/half.

Maar waar het op neerkomt: In de zomer hebben de allseasons door hun grove profiel minder grip dan zomerbanden EN minder grip dan winterbanden omdat ze geen zachter rubber hebben om dit te compenseren. In de winter doen ze het misschien IETS beter in de sneeuw dan zomerbanden, zodra er geveegd is en je weer nat wegdek hebt doen ze het vervolgens weer slechter dan zomerbanden om de hierboven gemelde reden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:28 schreef Fiorano het volgende:
Meer grip op nat wegdek juist omdat er sneller, meer water/troep afgevoerd kan worden.
Dat is een misverstand, grip is hoofdzakelijk een zaak van rubbersoort en contactoppervlak. Pas als er heel veel water of modder op de weg ligt dient het afgevoerd te worden door het profiel, maar dit is bijzaak.
.
pi_118334067
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:41 schreef vosss het volgende:

[..]

Die vervolgens de hele zomer minder goed te presteren dan zomerbanden.

Zowel die all seasons als winterbanden zie ik niet meer dan een "slimme" marketingtruc en die werkt kennelijk ook nog.

:X
Sja, als jij dat zo ziet moet je vooral rond blijven crossen met je zomerbanden.

Ik heb het verschil gemerkt bij mijn auto tussen zomerbanden en all season banden in de winter. In de zomer heb ik geen merkbaar verschil ondervonden tussen all season banden en zomerbanden, en geloof me, ik heb het geprobeerd, dus ik rij lekker het hele jaar door op mijn all season rubbertjes. :)
pi_118334647
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:33 schreef T42 het volgende:

[..]

juh rij al meer dan 10 jaar op diagonaal banden in de winter ;) en nog nooit gebotst daardoor..
ik reageerde op de vent die winterbanden onzin vindt maar dan maar lekker stapvoets gaat rijden :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')