Gaandeweg je post lezende zei ik al tegen mezelf, die mogen heulemaal nie!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:52 schreef Fogel het volgende:
NB we wonen in Noorwegen, waar spikes zijn toegestaan.
Ik rij dan ook niet als een malloot overal voorbij alleen omdat er winterbanden onder m'n auto zitten. Ook dan is het gewoon met de rest meegaan.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:44 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ja das een andere tak van sport idd. Ik geef jullie groot gelijk als jullie wel voor winterbanden kiezen, maar in mijn geval weegt het "voordeel" niet op tegen de kosten. En het is niet zo dat ik thuis blijf bij 2mm sneeuw.
Mijn ervaring is ook dat in het verleden ik wel es op een totaal witte snelweg reed met zomerbanden, dan rij je 70(net als de rest) maar dan wordt je wel es met 100 ingehaald door bestelbusjes die misschien wel winterbanden hebben maar dan ook denken dat ze god zijn.
De winterbandjes liggen er hier ook weer onder, kan ik tenminste weer lekker doorkachelen als er sneeuw ligtquote:Op zondag 28 oktober 2012 23:16 schreef Betuwenaar het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die het begrijpt! Bij ons in de buurt denkt de gemiddelde leaserijder, dat het een vrijbrief is om als een idioot rond te rijden. En verbazen ze zich als ze een keer doorglijden, met alle gevolgen van dien.
Semperit... da's echt een B-merk. Of nog slechter.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:30 schreef DeUitverkorene het volgende:
Ik heb mijn winterbandjes klaar liggen (Conti TS800) maar ik leg ze er nog niet onder. Ik wil heul mijn mooie lichtmetaal niet inwisselen voor staal met truttige doppen Ik wacht gewoon rustig op echt koud weer!
Mijn ouders hebben wel al gewisseld. De 17" lichtmetaal met haast versleten Conti's zijn ingewisseld voor 15" lichtmetaal met Semperit banden (is dat wat?). Staat voor geen meter onder hun Volvo.
zonde dat het in nld niet mag anders had ik ze er 365 per jaar onderquote:Op dinsdag 6 november 2012 17:17 schreef Fogel het volgende:
[ afbeelding ]
Vanaf vanmiddag is niet alleen sneeuw geen probleem, maar ook ijs boeit een stuk minder
Ja aan de ene kant heb je een punt, aan de andere kant rijd ik niet voor jan joker op winterbanden. Ik wil met winterse omstandigheden ook gewoon normaal kunnen doorrijden en over het algemeen gaat dat prima. Meestal zie je dat de linkerrijbaan leeg blijft omdat daar een laagje sneeuw op ligt. Ik maak er altijd dankbaar gebruik van.quote:Op maandag 22 oktober 2012 08:18 schreef vosss het volgende:
[..]
In theorie is het wel veiliger ja, echter in de praktijk blijkt dat god weet hoeveel mensen geen flauw benul hebben en denken ja maar ik heb toch winterbanden? Nu kan ik gerust 130 rijden hoor.
En daarmee wordt het onveiliger.
Sterker nog, ik durf gerust te stellen dat heel die winterbanden niets meer zijn dan een schijnveiligheid. De mensen wanen zich veilig en rijden zoals ze in de zomer ook doen.
Dat is dus niet veilig. Je moet je rijstijl aanpassen aan de weersomstandigheden.
Laat mij maar lekker op mn zomerband de winter doorrijden. Dan ben ik mij er ten volste van bewust dat ik het rustig aan moet doen en zodoende rij ik dan veel veiliger dan al die sukkels met hun winterbanden die me voorbij vliegen
Die dingen zijn niet echt bijster comfortabel op droge snelweg snelheden is me ooit es verteld.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:21 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
zonde dat het in nld niet mag anders had ik ze er 365 per jaar onder
Het "knettert" ook nogal bij hoge snelheden, en "hoog" is hier >80 (en dat mag je toch bijna nergens rijden).quote:Op donderdag 8 november 2012 08:56 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Die dingen zijn niet echt bijster comfortabel op droge snelweg snelheden is me ooit es verteld.
Ik stel voor om eens op google te kijken. Voor mij waren winterbanden ook altijd te duur, maar toen ik deze prijs hoorde had ik het er wel voor over om 2 uur te rijden om er te komen. Zowel nieuwe als gebruikte banden. A-merken. Bel ze eerst even of ze je bandenmaat wel op voorraad hebben zodat je niet voor verrassingen komt te staan.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:44 schreef sinepedraap het volgende:
Ik twijfel nog of ik het deze winter laat doen. M'n auto heeft sowieso een beurt nodig dus het is al allemaal zo duur. En dat voor dat ene weekje sneeuw. Vorig jaar ook prima op zomerbandjes nog kunnen rijden. Wel overal met 30 en soms kwam ik niet weg voor het stoplicht zodat mensen achter me begonnen te toeteren maar dat kan de pret niet drukken. Scheelt toch een flinke smak geld.
Goh, wat een site. Nul info. Geen webshop. Geen prijzen.quote:Op donderdag 8 november 2012 22:41 schreef Getwicked het volgende:
[..]
Ik stel voor om eens op Google kijken. Voor mij waren winterbanden ook altijd te duur, maar toen ik deze prijs hoorde had ik het er wel voor over om 2 uur te rijden om er te komen. Zowel nieuwe als gebruikte banden. A-merken. Bel ze eerst even of ze je bandenmaat wel op voorraad hebben zodat je niet voor verrassingen komt te staan.
Omdat ze gratis ter beschikking gesteld worden door de werkgever ?quote:Op maandag 22 oktober 2012 06:46 schreef JaapB het volgende:
Winterbanden omdat ik met regelmaat op tijden of op routes rijd waar niet af amper aan gladheidsbestrijding wordt gedaan. En ja, dan maakt het wel veel verschil.
Maar voor diegenen die alleen maar op al behandelde wegen rijden of gewoon niet rijden als het wegdek niet voldoende schoon is snap ik dat ze niet aan de winterbanden gaan.
Eigen bandjes, en ook eigen veiligheid. En die van anderen natuurlijkquote:Op vrijdag 9 november 2012 18:28 schreef CedeMaiori het volgende:
[..]
Omdat ze gratis ter beschikking gesteld worden door de werkgever ?
Ik reageerde op :'' Maar voor diegenen die alleen maar op al behandelde wegen rijden of gewoon niet rijden als het wegdek niet voldoende schoon is snap ik dat ze niet aan de winterbanden gaan.''quote:Op vrijdag 9 november 2012 21:25 schreef JaapB het volgende:
[..]
Eigen bandjes, en ook eigen veiligheid. En die van anderen natuurlijk
Alleen een 'alternatief' voor ketting op hele korte stukken. Het kan het verschil maken tussen net wel en net niet bergop komen. Maar eenmaal boven moeten die dingen er weer af, want snel kan je er niet mee rijden (50 als ik het goed herinner).quote:
Spray? Hoe heet dat dan?quote:Op zaterdag 10 november 2012 10:01 schreef Fogel het volgende:
[..]
Alleen een 'alternatief' voor ketting op hele korte stukken. Het kan het verschil maken tussen net wel en net niet bergop komen. Maar eenmaal boven moeten die dingen er weer af, want snel kan je er niet mee rijden (50 als ik het goed herinner).
Kan je net zo goed spray kopen, heeft hetzelfde effect en je moet maar een keer je auto uit.
Nou hoef ik alleen maar in Nederland overal te komen, dus echt nodig heb ik het niet. Vroeg me gewoon af of en hoe het werktquote:Op zaterdag 10 november 2012 10:19 schreef Hyperdude het volgende:
Amateur rommel.
Goede winterbanden en evnetueel kettingen kom je overal.
overzicht eigenschappen sokken:
http://www.sneeuwcamping.nl/index.php?p=134
Op een ketting kun je ook niet harder rijden.quote:Op zaterdag 10 november 2012 10:01 schreef Fogel het volgende:
[..]
Alleen een 'alternatief' voor ketting op hele korte stukken. Het kan het verschil maken tussen net wel en net niet bergop komen. Maar eenmaal boven moeten die dingen er weer af, want snel kan je er niet mee rijden (50 als ik het goed herinner).
Kan je net zo goed spray kopen, heeft hetzelfde effect en je moet maar een keer je auto uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |