quote:ja bizaar he
Op woensdag 21 augustus 2002 13:04 schreef Kozzmic het volgende:
11
weeeeeeeeeeeeeiiiiiiiiiirrrrrrdddddddd...
hoeveel heb je er?
Het is een wonder dan weer 11 vingers en dan weer 9, dit kan toch niet
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 13:07 schreef erikh het volgende:
Nog zo'n rare, begin met het tellen van je vingers bij 0.
quote:Precies dat is de enige logische verklaring. wanneer je begint met af tellen begin je natuurlijk bij 9 anders tel je inderdaad vanaf 11 af. Best logisch toch
Op woensdag 21 augustus 2002 13:05 schreef ToXiCitY het volgende:
d0h je moet ook niet beginnen met aftellen bij '10' want dan ga je idd uit van 11 vingers
Namelijk zo:
10 - 5 = 5
logisch, maar wat je hier doet is aftellen op deze manier:
10,9,8,7,6 << dit zijn 5 cijfers en je houdt er 5,4,3,2,1,0 over met 5 als grootste getal en het is dus 5.
Je hebt 5 vingers.
Je begint bij je duim als je rechterhand op steekt. Deze is 10. Dan vervolgens ga je aftellen. Je heb nog 4 vingers over en dus kom je uit bij 6 ipv 5. let maar op
Vinger 1 (duim): 10
Vinger 2: 9
Vinger 3: 8
Vinger 4: 7
Vinger 5: 6
vijf er bij optellen en je hebt 11
Dit komt omdat je bij 10 begint terwijl eigenlijk de getallenreeks zo is: 9876543210
Dan zou je wel 5 over houden.
Hoop dat het zo wat duidelijker is
quote:Nou, de wetenschap zit er wel vaker naast hoor, zie bijvoorbeeld de Newtonse fysica. Met andere woorden, bewijs jij eerst maar eens waarom je niet bij '10' moet beginnen met tellen.
Op woensdag 21 augustus 2002 13:05 schreef ToXiCitY het volgende:
d0h je moet ook niet beginnen met aftellen bij '10' want dan ga je idd uit van 11 vingers
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 13:10 schreef existenz het volgende:
quote:precies dat heb ik net uit gelegt je heb normaal gesproke tien vingers dus als je gaat aftellen begin je toch ook bij tien dat is logies ik denk dat ik een bug in de traditioniele wiskunde heb ondekt ik noem dit de wet van * kikkerlikker kikkerlikker[/me]
Op woensdag 21 augustus 2002 13:11 schreef Smike het volgende:[..]
Nou, de wetenschap zit er wel vaker naast hoor, zie bijvoorbeeld de Newtonse fysica. Met andere woorden, bewijs jij eerst maar eens waarom je niet bij '10' moet beginnen met tellen.
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 13:13 schreef Knaller het volgende:
Hmmm... ik heb het met mijn tenen geprobeerd en het blijkt dat ik dus ook 11 tenen heb...
quote:Nee!
Op woensdag 21 augustus 2002 13:10 schreef existenz het volgende:... je houdt er 5,4,3,2,1,0 over...
quote:precies hoe je et ook doet het ziojn der uit eindelijk altijd elf maar goed dat is mijn constatering
Op woensdag 21 augustus 2002 13:14 schreef Generaal_Foutje het volgende:[..]
Nee!
Nou snap ik er helemaal niks meer van. Dan heb je er dus wél 6 aan die ene hand?
dus toch 11 ??
quote:En begin nou eens bij je wijsvinger?
Op woensdag 21 augustus 2002 13:10 schreef existenz het volgende:Vinger 1 (duim): 10
Vinger 2: 9
Vinger 3: 8
Vinger 4: 7
Vinger 5: 6
vijf er bij optellen en je hebt 11
Je telt namelijk automatisch 5 bij die 6 op, waardoor je 11 krijgt. Maar in werkelijkheid doe je dan niet wat er gevraagd word. Want eigenlijk heb je er wel degelijk 5 over, je moet namelijk vanaf 10 5 aftrekken, maar dan kom je op 5 uit en dat is geen vinger, meer want die heb je niet. Daarom pak je vanzelf de 6 en tel je er 5 bij op.
quote:Nou, ik heb het een paar keer nageteld, maar 5 is elke keer een vinger hoor!
Op woensdag 21 augustus 2002 13:19 schreef existenz het volgende:
je moet namelijk vanaf 10 5 aftrekken, maar dan kom je op 5 uit en dat is geen vinger, meer want die heb je niet.
quote:Maar het is net zo wel doordacht als dat truukje van jou.
Op woensdag 21 augustus 2002 13:09 schreef kikkerlikker het volgende:[..]
sjonge jonge dat is toch heel wat anders je eerste vinger is toch nummer 1 een je tiende vinger is nummer 10 niet elf maar goed dat is mijn mening
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |