abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118256638
Hallo, zit op het moment sinds een week thuis in de ziektewet, na aanleiding door een auto-ongeluk.
Ben toen na dat ongeluk een paar dagen thuis gebleven, omdat ik toch wat last had van mijn nek en schouders, hoofdpijn, en van mijn pols,
Toen die maandag weer gaan werken, maar merkte op het einde van de dag wel dat ik toch wel weer wat last had van me nek en schouders.
Dus mijn eigen savonds weer ziek gemeld, en na de dokter geweest.
Dokter gaf aan dat ik er toch wel even last van kon blijven houden, en dat ik het niet moest overbelasten.
Dus nu zit ik vanaf afgelopen dinsdag weer thuis.
Nu had ik een brief toen aangehad, dat ik de 15e op arbo moest komen, maar die dag was ik weer gaan werken, dus niet gegaan.
Nou is mijn vraag, omdat ik niet op arbo ben gekomen, en er stond bij als ik niets liet weten,dat ze mij misschien niet hoefde te betalen, die ziektewet.
Maar dat mogen ze toch niet doen, had de 10e een zwaar auto-ongeluk, speelt toch ook mee bij de arbo dan lijkt me?
Nu loopt dus mijn contract af de 24e, en ik ben niet van plan om de ziektewet door te laten lopen, omdat dat gewoon niet tof is.
Maar ze kunnen die afgelopen dagen toch niet als verlof ofzo bestempelen , dat ik ze niet betaald kreeg.

Groetjes, Randy
pi_118256704
En je hebt de 15e niet even met de arbodienst gebeld om te melden dat je weer aan het werk was?
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_118256935
Nee, had die brief ook pas later gezien, en mij lijkt het dat de werkgever mij weer beter moet melden of zit dat niet zo ?
  † In Memoriam † zondag 21 oktober 2012 @ 21:19:41 #4
34726 Fratz
Max
pi_118256968
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 21:15 schreef Lotje-Plusone het volgende:
En je hebt de 15e niet even met de arbodienst gebeld om te melden dat je weer aan het werk was?
Dit.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_118257201
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 21:19 schreef randy232 het volgende:
Nee, had die brief ook pas later gezien, en mij lijkt het dat de werkgever mij weer beter moet melden of zit dat niet zo ?
Dan bel je toch alsnog zodra je die brief ziet? En ik zou zelf altijd achter zulke dingen aan gaan en niet bij je werkgever neerleggen. Of op zn minst met de werkgever communiceren wie hier verantwoordelijk is voor deze afspraken afzeggen.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_118257226
Gezien jouw posthistorie is het mij een raadsel hoe jij aan jouw rijbewijs bent gekomen ts.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_118257236
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 21:14 schreef randy232 het volgende:
Hallo, zit op het moment sinds een week thuis in de ziektewet, na aanleiding door een auto-ongeluk.
Ben toen na dat ongeluk een paar dagen thuis gebleven, omdat ik toch wat last had van mijn nek en schouders, hoofdpijn, en van mijn pols,
Toen die maandag weer gaan werken, maar merkte op het einde van de dag wel dat ik toch wel weer wat last had van me nek en schouders.
Dus mijn eigen savonds weer ziek gemeld, en na de dokter geweest.
Dokter gaf aan dat ik er toch wel even last van kon blijven houden, en dat ik het niet moest overbelasten.
Dus nu zit ik vanaf afgelopen dinsdag weer thuis.
Nu had ik een brief toen aangehad, dat ik de 15e op arbo moest komen, maar die dag was ik weer gaan werken, dus niet gegaan.
Nou is mijn vraag, omdat ik niet op arbo ben gekomen, en er stond bij als ik niets liet weten,dat ze mij misschien niet hoefde te betalen, die ziektewet.
Maar dat mogen ze toch niet doen, had de 10e een zwaar auto-ongeluk, speelt toch ook mee bij de arbo dan lijkt me?
Nu loopt dus mijn contract af de 24e, en ik ben niet van plan om de ziektewet door te laten lopen, omdat dat gewoon niet tof is.
Maar ze kunnen die afgelopen dagen toch niet als verlof ofzo bestempelen , dat ik ze niet betaald kreeg.

Groetjes, Randy
Snap weinig van je verhaal.
Je contract loopt de 24ste af en je werkgever heeft je laten weten dat het niet verlengt word?
In dat geval ga je ziek uit dienst en heb je recht op ziektewet uitkering. Ben je weer beter dan heb je recht op WW.
Of wil jij je contract de 24ste onbinden omdat je ziek bent. Ik snap het niet helemaal.

Je werkgever moet laten weten dat je de 15 weer bent gaan werken inderdaad. Met jou klachten had ik in een telefonisch overleg met jou medegedeeld dat ik je graag nog naar de Arbo liet gaan omdat je nog wel klachten had. Je hebt mag ik hopen met je werkgever hierover gesproken dat je niet zou gaan? Anders is het ongeoorloofde afwezigheid bij de arbo en kan je werkgever o.a. de kosten van het geplande gesprek op je verhalen.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_118257300
Oh wacht, jij bent die droeftoeter die moeite heeft met om op tijd uit bed te komen :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_118257357
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 21:24 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Oh wacht, jij bent die droeftoeter die moeite heeft met om op tijd uit bed te komen :')
:D _O- _O-
pi_118257416
Zo te zien hebben je hersentjes een flink pak slaag gehad tijdens het ongeluk.

Ik zou wat rust nemen en daarna nagaan of je weer volgbare zinnen kan tiepen.
pi_118257472
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 21:24 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Ohw is hij dat dan snap ik het verhaal inmiddels.
Ik hoop dat je werkgever de kosten op je verhaalt wegens het niet naar een arbo gesprek gaan omdat je dit niet hebt afgestemd met hem wat dat lijkt me nu aannemelijk
pi_118257537
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 21:26 schreef _Arthur het volgende:
Zo te zien hebben je hersentjes een flink pak slaag gehad tijdens het ongeluk.

Ik zou wat rust nemen en daarna nagaan of je weer volgbare zinnen kan tiepen.
Dat had die al voor dat ongeluk als je ze posthistorie bekijkt.
pi_118257634
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 21:28 schreef ikbenschipper het volgende:
Dat had die al voor dat ongeluk als je ze posthistorie bekijkt.
Was reeds bekend ;)

Ik had de sarcasmemeter aan moeten zetten 8-)
pi_118257639
Ja bent er maar blij mee dat jullie zulke perfecte schrijvers zijn, maar vroeg helemaal niet of jullie kwamen zeiken toch? Wou antwoord op mijn vragen, en dat jullie het niet snappen, is wel heel krom, het staat er duidelijk toch?
En aangezien mijn werkgever daar zelf niet eens over is begonnen, snap ik niet waarom ik daar achteraan moet gaan.
  zondag 21 oktober 2012 @ 21:31:49 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118257751
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 21:30 schreef randy232 het volgende:
Ja bent er maar blij mee dat jullie zulke perfecte schrijvers zijn, maar vroeg helemaal niet of jullie kwamen zeiken toch? Wou antwoord op mijn vragen, en dat jullie het niet snappen, is wel heel krom, het staat er duidelijk toch?
En aangezien mijn werkgever daar zelf niet eens over is begonnen, snap ik niet waarom ik daar achteraan moet gaan.
Waar moet je achteraan?
The love you take is equal to the love you make.
pi_118257823
quote:
Nee, we zeiken omdat het er zo duidelijk staat _O- Warhoofd. Lees je eigen zinnen eerst eens door, daarna pas op 'invoeren' klikken.
  zondag 21 oktober 2012 @ 21:33:32 #17
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_118257865
quote:
Waar achteraan?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_118257866
Voor dat gesprek bij de arbo arts omdat ik de 15e die dag weer aan het werk ging, maar naderhand toch last weer had, ik was van plan om morgen sowieso even te bellen, maar ik wou weten of mijn contract de 24e automatisch gečndigd word,of moet ik mijn eigen dan bij het bedrijf weer beter melden, dat het na betermelding pas beendigd wordt?
pi_118257914
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 21:15 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Ik kreeg een keer een brief dat ik al anderhalf jaar ziek was volgens de arbodienst bij een bedrijf waar ik allang niet meer werkte. Was nooit doorgegeven. Je werkgever meldt je ziek daar, dus hij mag je ook weer beter melden.
pi_118257988
quote:
Omdat jij volgens je werkgever ergens verwacht word waar je zelf niet naartoe besluit te gaan. Misschien handig om dat met je werkgever even af te stemmen of je dan wel of niet moet gaan???????
Als jij maandag de 15de gewoon weer op je werk bent verschenen zonder daarvoor telefonisch contact te hebben gehad is het niet haalbaar om een gesprek af te zeggen. Daarnaast waren je klachten nog niet over en had je dus moeten gaan.
Maar ja je werkgever had natuurlijk ook wat aandacht er aan kunnen geven, hoop maar voor je dat er geen sancties komen op je laatste salarisbetaling. Maar de kosten verhalen van het gesprek (+/- 75 euro) acht ik nog wel aannemelijk. Even je laatste loonstrook van deze werkgever afwachten.
Inmiddels al een nieuwe werkgever gevonden?
pi_118257996
Nou oke, maar ik hoop alleen dat ze me niet flashen kwa geld, dat ik in een keer veel minder krijg, omdat ik niet op dat gesprek ben gekomen zogezee
pi_118258011
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 21:34 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Ik kreeg een keer een brief dat ik al anderhalf jaar ziek was volgens de arbodienst bij een bedrijf waar ik allang niet meer werkte. Was nooit doorgegeven. Je werkgever meldt je ziek daar, dus hij mag je ook weer beter melden.
Ja theoretische wel maar het is zo'n kleine moeite om even zelf de telefoon te pakken en te zorgen dat het goed geregeld is. Of even de werkgever navragen of het geregeld is.
  zondag 21 oktober 2012 @ 21:36:48 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118258078
Het maakt niet uit of je ziek bent. Je contract loopt gewoon de 24e af.
The love you take is equal to the love you make.
pi_118258108
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 21:33 schreef randy232 het volgende:
Voor dat gesprek bij de arbo arts omdat ik de 15e die dag weer aan het werk ging, maar naderhand toch last weer had, ik was van plan om morgen sowieso even te bellen, maar ik wou weten of mijn contract de 24e automatisch gečndigd word,of moet ik mijn eigen dan bij het bedrijf weer beter melden, dat het na betermelding pas beendigd wordt?
Nu is de vraag duidelijk.
Je contract eindigt op de 24ste bij dat bedrijf. Je gaat dan ziek uit dienst. Het UWV neemt verdere verplichtingen over.
pi_118258171
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 21:35 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Ja theoretische wel maar het is zo'n kleine moeite om even zelf de telefoon te pakken en te zorgen dat het goed geregeld is. Of even de werkgever navragen of het geregeld is.
Ik had een minimaal contract. Het interesseerde me eerlijk gezegd geen ruk of het geregeld was. Als hij het nodig vindt om mij daar te melden mag ie het ook verder zelf regelen. Het kwam niet eens in me op eerlijk gezegd. Maar goed, dit gaat niet over mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')