Klopt, die "groepen mensen" ook wel gevangenen genoemd,konden niet weg daarom was het wat drukker dan op een dinsdag in september.quote:Op zondag 21 oktober 2012 16:21 schreef borbit het volgende:
Beetje jammer dat op alle oude foto's hele groepen mensen rondhangen. En op de nieuwe foto's lijkt het wel verlaten.
quote:Op zondag 21 oktober 2012 16:23 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Klopt, die "groepen mensen" ook wel gevangenen genoemd,konden niet weg daarom was het wat drukker dan op een dinsdag in september.
De volgende keer zullen we wat mensen meenemen te completering van het plaatje
http://collections.yadvas(...)97836-container.htmlquote:Op zondag 21 oktober 2012 16:43 schreef DeParo het volgende:
Indrukwekkende serie Buster, de foto's van de selectie zelf zijn zeer zeldzaam, bijzonder dat je die er in hebt weten te brengen.
Interessant, toen ik in Auschwitz was liet de gids ons een foto zien in een van de barakken die door een SS'er was gemaakt, volgens hem was het een van de weinige foto's waarop mensen werden geselecteerd voor de gaskamers.quote:Op zondag 21 oktober 2012 17:49 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
http://collections.yadvas(...)97836-container.html
Van de selectie is dat album volgens mij het enige echt bekend, wat betreft de selectie althans, bizar om te zien maar ik denk dat er op een zolderkamertje of elders nog vast wel wat ligt gezien de documentatiedrang van de Duitsers.quote:Op zondag 21 oktober 2012 18:05 schreef Nibb-it het volgende:
Of het de enige is betwijfel ik, wel een van de weinigen. Als je zoekt op 'selection' in de Yad Vashem vind je er nog wel wat.
die gast rechtsonder in, met zn bodywarmer en 1 schoenquote:Op zondag 21 oktober 2012 18:01 schreef DeParo het volgende:
[..]
Interessant, toen ik in Auschwitz was liet de gids ons een foto zien in een van de barakken die door een SS'er was gemaakt, volgens hem was het een van de weinige foto's waarop mensen werden geselecteerd voor de gaskamers.
Was ook een vage foto ik zal eens kijken of ik deze kan terugvinden.
Volgens mij was het deze overigens:
[ afbeelding ]
Niet zo vaag eigenlijk.
Het valt me nu pas op.quote:Op zondag 21 oktober 2012 18:19 schreef murp het volgende:
[..]
die gast rechtsonder in, met zn bodywarmer en 1 schoen
En er komt nog veel meer aan.quote:Op zondag 21 oktober 2012 17:22 schreef Deeltjesversneller het volgende:
die "toen vs nu" foto's vind ik altijd toch wel het mooiste.
Tof dat je hier ook post, mooie seriequote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |