Helaas, tot (en met) 20 oktober 23:59 was er helemaal niks mis mee, maar sinds 21 oktober 0:00 ga je dood als je het product nog opeetquote:Op zondag 21 oktober 2012 10:30 schreef Anti-Negativio het volgende:
Het is voorverpakte zalm van de deen.. het tenminste houdbaar TOT vandaag.. Voor de zalmonella ben ik niet bang.. het is immers niet de gerookte variant van Foppen
Tot betekent dat je het daarna nog wel kan gebruiken maar dat de fabrikant niet alle kwaliteitseigenschappen kan garanderen, je gaat er dus niet dood aanquote:Op zondag 21 oktober 2012 10:30 schreef Anti-Negativio het volgende:
Het is voorverpakte zalm van de deen.. het tenminste houdbaar TOT vandaag.. Voor de zalmonella ben ik niet bang.. het is immers niet de gerookte variant van Foppen
Dat is inderdaad ook wat ik weet, te koud is ook niet goed..quote:Op zondag 21 oktober 2012 13:09 schreef Anti-Negativio het volgende:
Ik zelf werk in de koeltechniek voorheen veel in de horecakoeling.. Volgens mij was een van de hccpa eisen dat de koeling in uitgiftevitrines maximaal 4 graden mocht zijn..
Maximaal 4 graden. 3 is toch minder dan 4?quote:Op zondag 21 oktober 2012 13:09 schreef Anti-Negativio het volgende:
Ik zelf werk in de koeltechniek voorheen veel in de horecakoeling.. Volgens mij was een van de hccpa eisen dat de koeling in uitgiftevitrines maximaal 4 graden mocht zijn..
Das dus de bovenste grens. Temp mag max 4 graden zijn, dus 2 is beterquote:Op zondag 21 oktober 2012 13:09 schreef Anti-Negativio het volgende:
Wat zou er verkeerd zijn aan 2 graden?quote:Op zondag 21 oktober 2012 13:21 schreef Reflectionne het volgende:
[..]
Dat is inderdaad ook wat ik weet, te koud is ook niet goed..
Eet smakelijk
Durf het zo niet te zeggen, maar dat is zoals het mij verteld is.. Ik denk iets met bacteriën die wel bij die temperaturen groeien oid.. Maar goed, kan het natuurlijk fout hebbenquote:Op zondag 21 oktober 2012 13:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat zou er verkeerd zijn aan 2 graden?
Niet afdekken is een groot no no in de koeling. Vind de vwa niet leuk als je dat doet.quote:Op zondag 21 oktober 2012 14:03 schreef Anti-Negativio het volgende:
In koelcellen is het over het algemeen zo dat je een schakeldifferentie hebt van twee graden.. dus als je 4 graden instelt hij koelt tot 2 graden en slaat weer aan bij 4 graden. Bij een temperatuursinstelling van 2 graden schakelt hij pas uit bij 0.. dit is dus tegen het vriezen aan.. om een koelcel op 0 graden te krijgen zal je koudemiddel met ongeveer -10 graden moeten verdampen.. de uitblaastemperatuur van je verdamper zal dan ongeveer -8 graden zijn.. bij niet afgedekte producten zullen deze dus erg uitdrogen.. verder is er natuurlijk niks mis met twee graden behalve dus het uitdrogen bij het niet afdekken en het bevriezings gevaar
Sorry voor het technische geblaat..
-20 of kouder stopt ook alle enzymbederf (chemische vorm van bederven) en de oxidatie komt vrijwel tot stilstand.quote:Op zondag 21 oktober 2012 14:10 schreef Anti-Negativio het volgende:
volgens mij groeien alle bacteriën boven de 0 graden.. alleen beneden de -18 wordt dat bijna volledig gepauzeerd.. de vrieshuizen waar ik kom willen de temperatuur ook liever lager dan de -18 hebben.. erg koud dus![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |