Thanks, is al weer jaartje of 10 geleden dat ik content site had, leverde me destijds weinig inkomen op (moest geld bijquote:
Ja was site over huis kopen voor beginners, en dat was in de goede tijd, hij had gewoon goed bijgehouden waar ie tegen aanliep toen hij zelf zijn huis kochtquote:
De vraag is hoe goed je engels is? Daarnaast hoeveel kennis heb je van die niche? Waar je server/vps staat zou ik me niet al te druk over maken, ik zou me eerst richten op goede content.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 14:03 schreef vincm het volgende:
Zal vast al vaker gevraagd zijn maar.... Nederlandse of Engelse niche sites? Engelse sites hebben een groter publiek, maar misschien moeilijker te beheren als de taal niet je moedertaal is en je server/vps/hosting in NL staat?
Ik ben nu met een site bezig die in eerste instantie Nederlands is.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 14:03 schreef vincm het volgende:
Zal vast al vaker gevraagd zijn maar.... Nederlandse of Engelse niche sites? Engelse sites hebben een groter publiek, maar misschien moeilijker te beheren als de taal niet je moedertaal is en je server/vps/hosting in NL staat?
Als het een domein met hoge authority is of pagina's zijn met redelijk hoge page authority dan helpt het je meer dan het kwaad doet. Waardevolle natuurlijke links verkrijgen is niet makkelijk meer namelijk. Aangezien ze maar 150 woorden overnemen zal het ook niet echt je schaden kwa duplicate content.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 21:06 schreef WebBeestje het volgende:
Ik kom er net achter dat een website continue artikelen grotendeels overneemt, ongeveer de eerste 150 woorden worden overgenomen. Heel klein staat er dan welke bron is gebruikt maar eigenlijk vind ik het nogal goedkoop 'jatwerk'. Enige voordeeltje kan zijn dat ik er backlinks door krijg en een beetje bezoekers erbij krijg.
Wat zouden jullie doen als jullie zoiets ontdekken?
Dronken aap...quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 23:39 schreef YoshiBignose het volgende:
¤0.37 per woord schadevergoeding eisen?
Wintertijd in USA gaat een weekje later in.quote:Op zondag 28 oktober 2012 10:29 schreef JDx het volgende:
Hebben we trouwens vannacht een uurtje extra gehad of is het nu al 11:29 in de ogen van Google?
Nee vandaag nog niet, zag ik toevallig vanochtend. Logde om iets over 8 in en toen was ie al op 0 gesprongen.quote:Op zondag 28 oktober 2012 10:29 schreef JDx het volgende:
Hebben we trouwens vannacht een uurtje extra gehad of is het nu al 11:29 in de ogen van Google?
Volgens mij heb je echt geen benul van de prijzen op het gebied van websites of wel?quote:Op zondag 28 oktober 2012 11:31 schreef JDx het volgende:
Compleet theme laten maken? Ga maar uit van 1000 ex btw.
Ik heb zelf genoeg klanten en dat vraag ik ervoor. 40 euro per uur.quote:Op zondag 28 oktober 2012 11:49 schreef Blester het volgende:
[..]
Volgens mij heb je echt geen benul van de prijzen op het gebied van websites of wel?
Je zult op zo'n ¤300-¤500 exc BTW komen voor een kleine website. Het ontwerpen van zo'n template is zo'n ¤200 max en het omzetten maximaal ¤250. De praktijk leert dat het veel goedkoper zal zijn en dat je het net zo goed zelf om kunt zetten.
Mijn tarief is ¤50,- per uur. Je zal wel heel sloom werken dan. Voor mijn klantenkring werk ik sowieso altijd snel voor een goed tarief.quote:Op zondag 28 oktober 2012 11:53 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik heb zelf genoeg klanten en dat vraag ik ervoor. 40 euro per uur.
Jij doet er 3 werkdagen over om een wp theme te maken?quote:Op zondag 28 oktober 2012 11:53 schreef JDx het volgende:
[..]
Oh shit, ik had mezelf beloofd niet meer te reageren op berichten van Blester
Je kunt beter niet reageren nee, als je geen verstand hebt van dit soort onderwerpen. Voor de prijs moeten we dus niet bij jou zijnquote:Op zondag 28 oktober 2012 11:53 schreef JDx het volgende:
[..]
Oh shit, ik had mezelf beloofd niet meer te reageren op berichten van Blester
Zal wel heel onervaren zijn, en dan toch ¤40,- per uur vragenquote:Op zondag 28 oktober 2012 11:54 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
Jij doet er 3 werkdagen over om een wp theme te maken?
Hangt er natuurlijk vanaf hoe precies je bentquote:Op zondag 28 oktober 2012 11:54 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
Jij doet er 3 werkdagen over om een wp theme te maken?
Als jij 50 Euro per uur vraag voor het werk dat jij aflevert is het in iedergeval te duur.quote:Op zondag 28 oktober 2012 11:56 schreef Blester het volgende:
[..]
Zal wel heel onervaren zijn, en dan toch ¤40,- per uur vragenLevertijd van 3 - 4 weken zeker
Hehe, had het van de week op kantoor nog over dat ze geen goede deal hadden met hun matige wordpress website waar ze 1200 euro voor betaald hadden. Dat er talloze gastjes zijn die een websitebedrijfje beginnen en er helaas nog altijd bedrijven zijn die het geleverde werk moeilijk op waarde kunnen schatten omdat ze er zelf geen verstand van hebben.quote:Op zondag 28 oktober 2012 11:56 schreef Blester het volgende:
[..]
Zal wel heel onervaren zijn, en dan toch ¤40,- per uur vragenLevertijd van 3 - 4 weken zeker
Ik heb een uurtarief van ¤50 voor mijn klanten. Al mijn klanten zijn altijd tevreden en mijn klantenbestand in na een aantal jaar gegroeit tot enkele honderden mensen. Ik weet niet hoe jij kan bepalen dat mijn uurtarief van ¤50 te duur is, ik lever projecten altijd snel en goed af aan mijn klanten. Aangezien jij geen klant bent (ik zal jou niet eens accepteren als klant) kun je dus ook niet oordelen hoe mijn prijs in verhouding staat tot de kwaliteit.quote:Op zondag 28 oktober 2012 12:00 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als jij 50 Euro per uur vraag voor het werk dat jij aflevert is het in iedergeval te duur.
Vind het, gezien het resultaat, zelfs moeilijk om aan te nemen dat je dit professioneel doet.
Verder staat de volgorde van je artikelen niet op datum, is je dat al opgevallen?
De eerste 5 staan goed, daarna gaat het op omgekeerde volgorde met de nieuwste onderaan.
Daarnaast heb je 2x dezelfde reclame boven elkaar staan, wat het nut daar ook van mag zijn.
En de tags zijn soms net zo lang als het artikel.
Spijtig dat er zoveel van deze mensen in het topic zitten hier. Deze hebben zelf totaal geen ervaring op sommige vlakken en beweren toch enkele duizenden euro's te kunnen vragen voor een simpele website. Als je bij iemand zoals JDx een website zou bestellen betaal je ¤1000,- excl, terwijl als je dit bij iemand met verstand van zaken zou doen je ¤400-¤500 zou betalen. JDx snapt deze markt volgens mij nog niet helemaal, denk dat enkele van zijn websites duizenden euro's waard zijn die maar enkele honderden euro's waard zijn. Hij zou zich nog eens moeten verdiepen in de huidige prijzen van deze wereld. Maarja, als je 2 of 3 websites hebt zul je wel graag in de waan zitten dat deze heel veel geld waard zijn.quote:Op zondag 28 oktober 2012 12:40 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Hehe, had het van de week op kantoor nog over dat ze geen goede deal hadden met hun matige wordpress website waar ze 1200 euro voor betaald hadden. Dat er talloze gastjes zijn die een websitebedrijfje beginnen en er helaas nog altijd bedrijven zijn die het geleverde werk moeilijk op waarde kunnen schatten omdat ze er zelf geen verstand van hebben.
Vooral 12 jaar geleden konden dat soort lui extreme marges vragen
50 euro is an sich geen probleem. Als je echt kundig bent en fair en dus geen 24 uur factureert voor een vrij basic wordpress site met 20 pages aan voornamelijk tekst, een contactformuliertje en wat plaatjes hier en daar.quote:Op zondag 28 oktober 2012 12:41 schreef Blester het volgende:
[..]
Ik heb een uurtarief van ¤50 voor mijn klanten. Al mijn klanten zijn altijd tevreden en mijn klantenbestand in na een aantal jaar gegroeit tot enkele honderden mensen. Ik weet niet hoe jij kan bepalen dat mijn uurtarief van ¤50 te duur is, ik lever projecten altijd snel en goed af aan mijn klanten. Aangezien jij geen klant bent (ik zal jou niet eens accepteren als klant) kun je dus ook niet oordelen hoe mijn prijs in verhouding staat tot de kwaliteit.
Ik heb ook een keer een website gegeven hoor.... Deze is niet eens meer in mijn bezit MagNet, deze is verkocht. Daarnaast heeft het geen uniek thema, deze heb ik dus niet zelf gemaakt. Je zou jezelf echt een moeten verdiepen in iets voordat je zulke berichten plaatst.
Zoals eerder voorbeeld, een kleine website voor een ZZP'er in wordpress met een uniek ontwerp. Hier zou men bij mij uitkomen op ¤300-¤500, ergens hiertussen afhankelijk van de exacte wensen en aanpassingen. In totaal zou ik dus zo'n 6 uur factureren hiervoor (¤50 per uur). JDx verwacht ¤1000 hiervoor te factureren, met een uurtarief van ¤40,- zou dit een facturarie van 25 uur zijn. Sorry hoor, maar 25 uur voor een ontwerp en het omzetten naar Wordpress? Dan werk je wel heel sloom of je hebt er totaal geen verstand van.quote:Op zondag 28 oktober 2012 12:46 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
50 euro is an sich geen probleem. Als je echt kundig bent en fair en dus geen 24 uur factureert voor een vrij basic wordpress site met 20 pages aan voornamelijk tekst, een contactformuliertje en wat plaatjes hier en daar.
Dat is ook precies mijn punt.quote:Op zondag 28 oktober 2012 15:26 schreef YoshiBignose het volgende:
¤40 of ¤50 is niet zo'n groot verschil dat zijn gewoon normale tarieven. Door al die CMS zooi is alles vrij gemakkelijk op te zetten. Een echte unieke template is wel wat meer werk.
¤1000 voor een unieke website incl. CMS erachter is echt zo gek niet. Een wordpress theme met een aangepast logo en wat kleine wijzigingen kan je wel voor ¤500 doen.
Prijzen verschillen echt heel erg, het is maar wat je wilt en wat je verwacht.
Op de startpagina die relevant is een berichtje sturen naar de beheerder, die kijkt dan of je link geplaatst wordt.quote:Op zondag 28 oktober 2012 16:12 schreef Drawer het volgende:
Hoe en waar voeg ik mijn link dan toe bij Startpagina?
Heb ik ook gedaan van de week. Ik wacht alleen nog op antwoord. Startkabel was wat dat betreft snellerquote:Op zondag 28 oktober 2012 16:14 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Op de startpagina die relevant is een berichtje sturen naar de beheerder, die kijkt dan of je link geplaatst wordt.
Zit ook al aardig over de inkomsten van gister, vraag me af hoe dat kan. De CPC ligt ook hoger en klikken mensen uit verveling of brakheid sneller op links ofzo?quote:Op zondag 28 oktober 2012 18:50 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Yup, hier ook.
ZIt nu al aan het zelfde aantal views als gisteren om middernacht.
Per url kun je de inkomsten zien. Let op met de inkomsten dat je ook belasting moet afdragen dus dan zou ik op naam zetten wie het minste hoeft af te dragen. Van de andere kant lullig als je bijvoorbeeld dan niet meer in aanmerking komt voor bv. huursubsidie.quote:Op zondag 28 oktober 2012 20:33 schreef Gsus86 het volgende:
Ik wil een website beginnen met iemand anders en de adsense opbrengsten met elkaar delen. Daarnaast ga ik ook een andere website beginnen die ik zelf ga onderhouden en de adsense opbrengsten daarvan is voor mijzelf. Mijn vraag is of de adsense opbrengsten per website is weergegeven in je account of niet.
Ja maar hoe komen ze erachter en als je die vriend wat ervoor tetug geeft, want hij zal er belasting over moeten afdragen en misschien wordt hij gekort op zijn ww o.i.d.quote:Op zondag 28 oktober 2012 20:43 schreef JDx het volgende:
Ik zat ook al te denken, als ik AdSense nou laat uitbetalen aan een werkloze vriend van me en die geeft het dan aan mij. Is dat dan belastingontduiking? Ja toch.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |