abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118454585
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:12 schreef Viajero het volgende:

[..]

Er zijn genoeg bedrijven wara nevenactiviteiten en vrijwilliogerswerk actief worden aangemoedigd. Het is goed voor de PR van het bedrijf, en goed voor de persoonlijke ontwikkeling van hun mensen.
Mee eens, maar ik had het over de puur contractuele voorwaarden :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:04:22 #177
111528 Viajero
Who dares wins
pi_118460151
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:59 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Daarnaast ben ik ook wel eens benieuwd hoeveel van die bestuurders in de financiele wereld die verantwoordelijk zijn voor de kredietcrisis nog ongestraft op hun stoel zitten.
Veel. Wat trouwens ook door regeringen komt. Als je zomaar honderden miljarden weggeeft zonder enige voorwaarden (zoals bv dat de verantwoordelijke falers eruit gegooid worden) dan ben je net zo schuldig.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:06:38 #178
111528 Viajero
Who dares wins
pi_118460232
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Vreemde vergelijking maargoed

De economische terugslag die we nu gehad hebben is natuurlijk niets vergelen met wat er gebeurt was als we het hele bankensysteem vrolijk hadden laten omvallen.
Zeggen de bankiers. Ik geloof er helemaal niets van.

Leuke positie wel. Miljarden verliezen, en dan eisen dat de belastingbetaler dat voor je oppikt, zonder enige voorwaarde.

Ik denk dat het geld geven aan de banken de crisis enorm verergerd heeft. Dezelfde falers zitten er nog steeds, en worden aangemoedigd meer te falen (basis economie: als je iemand geld geeft voor het vertonen van een bepaald soort gedrag dan zal die persoon dat gedrag blijven vertonen).
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:08:43 #179
111528 Viajero
Who dares wins
pi_118460288
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat systeem is inderdaad behoorlijk verrot en mag een grote schoonmaak hebben.

Maar ethisch of onethisch. Het laten omvallen van het bankensysteem ontwricht de samenleving zodanig dat geen enkele bestuurder kan instaan voor de gevolgen daarvan.
Er was ook nog een andere optie, namelijk de banken niet laten omvallen, maar wel voorwaarden stellen aan al dat geld. Vreemd dat geen enkele politicus, bankier of econoom het daar ooit over heeft gehad.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:19:41 #180
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_118460765
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:08 schreef Viajero het volgende:

[..]

Maar die lui worden niet aangepakt. Dan is het normaal dat mensen gaan denken dat dat kennelijk de geldende cultuur is, en dat de meesten zo zijn.
Vaak volgt er ontslag maar soms komen ambstmisdrijven gewoon voor de rechter hoor.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:21:11 #181
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_118460822
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 15:08 schreef Viajero het volgende:

[..]

Er was ook nog een andere optie, namelijk de banken niet laten omvallen, maar wel voorwaarden stellen aan al dat geld. Vreemd dat geen enkele politicus, bankier of econoom het daar ooit over heeft gehad.
In hoeverre dat goed gedaan is kan ik zelf niet echt overzien. Maar het gaat hier om of je ze uberhaupt zou moeten redden. En dan zeg ik ga als het alternatief een ontwrichte samenleving is.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:23:03 #182
111528 Viajero
Who dares wins
pi_118460896
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 15:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Vaak volgt er ontslag maar soms komen ambstmisdrijven gewoon voor de rechter hoor.
Soms volgt er ontslag, met een stapel geld toe voor het ongemak, en dan duiken ze later ergens anders weer op in een hoge positie.

Maar goed, als jij een voorbeeld hebt van iemand die ooit de gevangenis is ingegaan wegens fraude of machtsmisbruik dan hoor ik dat graag.

Ook als je een voorbeeld heeft waar iemand een boete heeft gekregen van meer dan 10% van het gestolen geld dan zou ik dat graag zien.

In de meste gevallen komen ze er veel te makkelijk vanaf, wat dit soort gedrag natuurlijk gewoon aanmoedigt.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:24:56 #183
111528 Viajero
Who dares wins
pi_118460962
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 15:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]

In hoeverre dat goed gedaan is kan ik zelf niet echt overzien. Maar het gaat hier om of je ze uberhaupt zou moeten redden. En dan zeg ik ga als het alternatief een ontwrichte samenleving is.
Waarom zou dat de enige optie zijn? dat is precies die domme, kortzichtige onzin die de economie verwoest heeft. We moeten de banken redden aanders vergaat de wereld, en er is geen tijd voor vragen of voorwaarden. Sorry, maar dat weiger ik te geloven.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:35:49 #184
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_118461386
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 15:23 schreef Viajero het volgende:

[..]

Soms volgt er ontslag, met een stapel geld toe voor het ongemak, en dan duiken ze later ergens anders weer op in een hoge positie.

Maar goed, als jij een voorbeeld hebt van iemand die ooit de gevangenis is ingegaan wegens fraude of machtsmisbruik dan hoor ik dat graag.

Ook als je een voorbeeld heeft waar iemand een boete heeft gekregen van meer dan 10% van het gestolen geld dan zou ik dat graag zien.

In de meste gevallen komen ze er veel te makkelijk vanaf, wat dit soort gedrag natuurlijk gewoon aanmoedigt.
http://www.gemeente.nu/we(...)wijkse-ambtenaar.htm

http://www.limburger.nl/a(...)3322/1067/newsletter
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:36:33 #185
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_118461419
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 15:24 schreef Viajero het volgende:

[..]

Waarom zou dat de enige optie zijn? dat is precies die domme, kortzichtige onzin die de economie verwoest heeft. We moeten de banken redden aanders vergaat de wereld, en er is geen tijd voor vragen of voorwaarden. Sorry, maar dat weiger ik te geloven.
Je kunt toch zelf redeneren wat er gebeurt als er geen geld meer uit pinautomaten komt.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:53:12 #186
111528 Viajero
Who dares wins
pi_118462154
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 15:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Je kunt toch zelf redeneren wat er gebeurt als er geen geld meer uit pinautomaten komt.
Je begrijpt me niet. Het is perfect mogelijk geld uit de pinautomaten te laten komen en tegelijkertijd voorwaarden te stellen aan de banken.

Bijvoorbeeld: je krijgt deze miljarden zodat je niet omvalt, op voorwaarde dat de topmensen die je in deze problemen hebben gebracht per direct ontslagen worden zodat je volgend jaar niet opnieuw miljarden nodig hebt.

Of: je krijgt de miljarden zodat je niet omvalt, op voorwaarde dat je per direct ophoudt met gokken op derivaten en je hele derivatenteam eruitgooit.

Waarom is dat zo moeilijk?
pi_118463311
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 15:53 schreef Viajero het volgende:

[..]

Je begrijpt me niet. Het is perfect mogelijk geld uit de pinautomaten te laten komen en tegelijkertijd voorwaarden te stellen aan de banken.

Bijvoorbeeld: je krijgt deze miljarden zodat je niet omvalt, op voorwaarde dat de topmensen die je in deze problemen hebben gebracht per direct ontslagen worden zodat je volgend jaar niet opnieuw miljarden nodig hebt.

Of: je krijgt de miljarden zodat je niet omvalt, op voorwaarde dat je per direct ophoudt met gokken op derivaten en je hele derivatenteam eruitgooit.

Waarom is dat zo moeilijk?
Er zijn dan ook flink strenge voorwaarden gesteld aan de staatssteun. Misschien niet direct in de richting die jij graag ziet maar dat wil niet zeggen dat ze er niet waren.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:25:44 #188
111528 Viajero
Who dares wins
pi_118463385
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 16:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Er zijn dan ook flink strenge voorwaarden gesteld aan de staatssteun. Misschien niet direct in de richting die jij graag ziet maar dat wil niet zeggen dat ze er niet waren.
dat werd geroepen, maar ik heb er niets van gezien. Dezelfde falers blijven aan de macht, en blijven falen. Een miljoenenbonus krijgen omdat je na een miljardenverlies de staatskas leegplundert is natuurlijk helemaal te ziek voor woorden, en een aanmoediging om op dezelfde voet verder te gaan.

Maar goed, als je het zo goed weet, welke voorwaarden zijn er gesteld?
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:29:04 #189
111528 Viajero
Who dares wins
pi_118463533
quote:
Een paar laaggeplaatste zondebokken veroordelen is natuurlijk makkelijk. Goed te zien dat het af en toe gebeurt natuurlijk, maar als je het wegzet tegen alle topmensen die ermee wegkomen is het nog niets.

Dat je het lef hebt met de bouwfraude aan te komen, waarbij voor miljarden werd gestolen en de hoofdverantwoordelijken een minieme boete kregen en werden weggepromoveerd...

Het is vooral de bouwfraude geweest die bij mij het vertrouwen in de politiek en in justitie heeft doen verdwijnen.
pi_118463630
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 16:25 schreef Viajero het volgende:

[..]

dat werd geroepen, maar ik heb er niets van gezien.
Of wou je het niet zien? Hier in Nederland moesten ING en Aegon bijvoorbeeld activiteiten afstoten vanwege de staatssteun.
quote:
Dezelfde falers blijven aan de macht, en blijven falen. Een miljoenenbonus krijgen omdat je na een miljardenverlies de staatskas leegplundert is natuurlijk helemaal te ziek voor woorden, en een aanmoediging om op dezelfde voet verder te gaan.

Maar goed, als je het zo goed weet, welke voorwaarden zijn er gesteld?
En tja dat er geen volksgericht heeft plaatsgevonden op die nare bankiers lijkt me alleen maar verstandig.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:32:58 #191
111528 Viajero
Who dares wins
pi_118463712
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 16:31 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Of wou je het niet zien? Hier in Nederland moesten ING en Aegon bijvoorbeeld activiteiten afstoten vanwege de staatssteun.

[..]
Zoals wat?

quote:
En tja dat er geen volksgericht heeft plaatsgevonden op die nare bankiers lijkt me alleen maar verstandig.
Ik heb het niet over een volksgericht, ik heb het over het ontslaan van mensen die verantwoordelijk zijn voor miljardenverliezen.

Maar jij vindt het een goed idee iemand die miljarden verlies maakt persoonlijk te belonen met miljoenen?
pi_118463933
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 16:32 schreef Viajero het volgende:

[..]

Zoals wat?
De verkoop van ING-direct, hier wat achtergronden
http://kredietcrisis.reke(...)rkoop-ING-Direct-USA
Een wat technisch verhaal maar slechts een van de voorbeelden.
quote:
[..]

Ik heb het niet over een volksgericht, ik heb het over het ontslaan van mensen die verantwoordelijk zijn voor miljardenverliezen.

Maar jij vindt het een goed idee iemand die miljarden verlies maakt persoonlijk te belonen met miljoenen?
Nee, daarom heeft de kamer volgens mij ook aan de minister opgedragen om de bonussen voor de topmensen bij banken met staatssteun achteraf geheel weg te belasten.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:40:56 #193
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118464022
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 16:31 schreef 99.999 het volgende:

Jij was er niet in Haren hè, was afschuwelijk hoor :'(
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_118464136
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 16:40 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Jij was er niet in Haren hè, was afschuwelijk hoor :'(
Dat ging tegen de AH en Postcodeloterijfietsen, niet tegen banken :P
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:57:05 #195
111528 Viajero
Who dares wins
pi_118464712
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 16:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De verkoop van ING-direct, hier wat achtergronden
http://kredietcrisis.reke(...)rkoop-ING-Direct-USA
Een wat technisch verhaal maar slechts een van de voorbeelden.

[..]
Dat is gerommel in de marge, en niet iets dat structureel helpt de banken te verbeteren. Als dat de enige tegenprestatie is voor het krijgen van miljarden dan is er iets heel serieus mis.

quote:
Nee, daarom heeft de kamer volgens mij ook aan de minister opgedragen om de bonussen voor de topmensen bij banken met staatssteun achteraf geheel weg te belasten.
Leuk. Je vergeet het woordje direct. Indirect ontvangen alle banken staatssteun door "Griekenland", "Spanje" etc.

En het is een goede eerste stap, maar vooral symboolpolitiek omdat er geen regels zijn gesteld aan salarissen. Verdiende je eerst 3 miljoen salaris en vier miljoen bonus? dan krijg je nu 8 miljoen salaris.

En hoezo kapotbelasten? Wat is er mis met gewoon bonussen verbieden, en de Balkenende norm aanhouden voor salaris?

(en ja, ik weet dat dan de topmensen die miljarden verliezen weglopen. dat is ook precies waar ik naartoe wil)
pi_118467583
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 16:57 schreef Viajero het volgende:

(en ja, ik weet dat dan de topmensen die miljarden verliezen weglopen. dat is ook precies waar ik naartoe wil)
En wat is de waarde van die zogenaamde zelfbenoemde tobmensen als je ziet wat voor ellende er door die banken met die tobmensen is ontstaan?
  Moderator / Redactie Sport zondag 28 oktober 2012 @ 12:19:26 #197
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_118530222
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_118530350
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 12:19 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
Stond wel een aardig verhaal in de NRC over de opkomst van de Roermondse VVD, doormiddel van een fusie met een volkspartij onder leiding van die Dre Peters.
  zondag 28 oktober 2012 @ 21:29:02 #199
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_118556227
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 16:29 schreef Viajero het volgende:

[..]

Een paar laaggeplaatste zondebokken veroordelen is natuurlijk makkelijk. Goed te zien dat het af en toe gebeurt natuurlijk, maar als je het wegzet tegen alle topmensen die ermee wegkomen is het nog niets.

Dat je het lef hebt met de bouwfraude aan te komen, waarbij voor miljarden werd gestolen en de hoofdverantwoordelijken een minieme boete kregen en werden weggepromoveerd...

Het is vooral de bouwfraude geweest die bij mij het vertrouwen in de politiek en in justitie heeft doen verdwijnen.
Je vroeg om voorbeelden, die heb je gekregen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')