abonnement Unibet Coolblue
pi_118348622
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 21:53 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik heb dat niet echt, ik mis juist de live-versie als ik de plaat hoor ;( Vooral bij Magpie en Lotus Flower.
Hun liveversie van Lotus Flower viel mij ook op. Veel meer upbeat en wat harder.
pi_118348817
Ik vind t wel cool dat ie op plaat wat gematigder is.

Denk dat Feral's live vorm, hoe gruwelijk vet ook, ook niet zo zou werken op een album.

Maargoed ik vond KoL vanaf het begin al top :P
pi_118348944
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 21:57 schreef Xrenity het volgende:
Ik vind t wel cool dat ie op plaat wat gematigder is.

Denk dat Feral's live vorm, hoe gruwelijk vet ook, ook niet zo zou werken op een album.

Maargoed ik vond KoL vanaf het begin al top :P
Ik ben dat alle drie wel met je eens. :D Al was Lotus Flower zo gruwelijk live met die belachelijke bass in het intro O+
pi_118349382
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 21:59 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik ben dat alle drie wel met je eens. :D Al was Lotus Flower zo gruwelijk live met die belachelijke bass in het intro O+
Haha ja, te vet, en Magpie ook :)
pi_118349515
KoL is gewoon altijd een topalbum geweest, mensen die dat niet vinden zijn sowieso al niet de electro-Radiohead liefhebbers.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 23:10:56 #106
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_118354820
Studio-versie van Magpie is sowieso zwaar underrated. Zit zoveel tofheid in :).
pi_118355339
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 23:10 schreef BoerBert het volgende:
Studio-versie van Magpie is sowieso zwaar underrated. Zit zoveel tofheid in :).
Ja he, die studio-versies zijn sowieso schitterend. Zit zoveel nuance, kleine gitaarrifjes, kleine details in...dat waren ook deels de redenen dat ik het live allemaal veel minder ervaarde...
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_118355563
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 23:18 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ja he, die studio-versies zijn sowieso schitterend. Zit zoveel nuance, kleine gitaarrifjes, kleine details in...dat waren ook deels de redenen dat ik het live allemaal veel minder ervaarde...
Sowieso de aandacht voor details bij Radiohead O+ Amnesiac is wat dat betreft mijn favoriet, daar zitten zo veel kleine geluidjes en dingetjes in _O_
  woensdag 24 oktober 2012 @ 00:01:30 #109
67089 Gillingham
The horror...
pi_118357812
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 22:07 schreef Norrage het volgende:
KoL is gewoon altijd een topalbum geweest, mensen die dat niet vinden zijn sowieso al niet de electro-Radiohead liefhebbers.
TKOL is tof, maar ik vind het nog steeds hun minste van de elektronische albums. Een topalbum vind ik te veel lof, terwijl ik Amnesiac en vooral Kid A geniaal vind. :P

Feral was live trouwens inderdaad heel lekker. Bam!
What's it going to be then, eh?
  woensdag 24 oktober 2012 @ 00:16:45 #110
159761 Arn0
Abbey Road
pi_118358488
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 22:07 schreef Norrage het volgende:
KoL is gewoon altijd een topalbum geweest, mensen die dat niet vinden zijn sowieso al niet de electro-Radiohead liefhebbers.
Mwah, dat vind ik wat generaliserend. Ik ken genoeg mensen waarvan hun favoriete Radiohead werk uit deze eeuw stamt, maar die toch King of Limbs niet veel aan vinden. (vind het zelf overigens wel een topalbum)
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_118358737
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 00:16 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Mwah, dat vind ik wat generaliserend. Ik ken genoeg mensen waarvan hun favoriete Radiohead werk uit deze eeuw stamt, maar die toch King of Limbs niet veel aan vinden. (vind het zelf overigens wel een topalbum)
Helemaal mee eens. Afgezien van Little by Little en Lotus Flower vind ik TKOL echt bar weinig aan. Heb hem blind besteld, maar nog zelden zin om hem te draaien. Terwijl ik samen met TKOL de echte rock van the Bends het saaiste radioheadalbum vind. (dan laat ik Pablo Honey sowieso al buiten beschouwing).

Ik zal het nog even herhalen, TKOL is eigenlijk echt geen reet aan.
pi_118359277
Ik vind the King of Limbs gewoon een heel vet album, maar wel de slechtste in vijftien jaar ofzo. :@
  woensdag 24 oktober 2012 @ 08:04:45 #113
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_118362792
Iemand hier die de beroemde Drill EP bezit?
pi_118363285
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 00:40 schreef Tchock het volgende:
Ik vind the King of Limbs gewoon een heel vet album, maar wel de slechtste in vijftien jaar ofzo. :@
Dat is wel het probleem natuurlijk. Vergeleken met de rest van de albums is het het minste album, maar daardoor wordt het wel vaak afgedaan als een waardeloos album, wat wat mij betreft echt totaal niet het geval is. Het haalde bij mij echt hoog in het jaarlijstje en ik vind het een van de betere albums van de laatste jaren. Dat de rest van Radiohead hun albums nóg beter is zegt niet dat deze slecht is ;)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_118363480
Ik vind TKOL echt een heel goed album, maar in de pikorde van Radiohead-albums zal het niet zo hoog noteren; dat zegt inderdaad meer over het beestachtige oeuvre van Radiohead. Wat ik overigens geniaal vond aan de release van TKOL was dat mensen nog maandenlang hoopten op een 'tweede schijf', en dan overal aanwijzingen vandaan gingen toveren, zoals het einde van Separator, dat zou verwijzen naar nog meer nummers. Man, dat was leuk om te volgen. _O-
pi_118363726
quote:
10s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 09:04 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik vind TKOL echt een heel goed album, maar in de pikorde van Radiohead-albums zal het niet zo hoog noteren; dat zegt inderdaad meer over het beestachtige oeuvre van Radiohead. Wat ik overigens geniaal vond aan de release van TKOL was dat mensen nog maandenlang hoopten op een 'tweede schijf', en dan overal aanwijzingen vandaan gingen toveren, zoals het einde van Separator, dat zou verwijzen naar nog meer nummers. Man, dat was leuk om te volgen. _O-
Wat Radiohead in mensen naar boven brengt is ongekend _O-
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_118367025
voor mij is King Of Limbs (eindelijk) de perfecte opvolger van OK Computer. Op geen ander album vond Radiohead de balans zo goed tussen experiment en melodie. Natuurlijk zijn er momenten op Kid A en Amnesiac die dat benaderen maar niet zoals op TKOL. Hail To The Thief en in mindere mate In Rainbows vind ik maar matig, maar daar ben ik alleen in geloof ik.
pi_118377435
quote:
10s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 09:04 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik vind TKOL echt een heel goed album, maar in de pikorde van Radiohead-albums zal het niet zo hoog noteren; dat zegt inderdaad meer over het beestachtige oeuvre van Radiohead. Wat ik overigens geniaal vond aan de release van TKOL was dat mensen nog maandenlang hoopten op een 'tweede schijf', en dan overal aanwijzingen vandaan gingen toveren, zoals het einde van Separator, dat zou verwijzen naar nog meer nummers. Man, dat was leuk om te volgen. _O-
Wat mij betreft zegt dat geen goede dingen over KoL. Ik vind namelijk ook dat KoL veel te kort is. Het lijkt een heel licht en vergankelijk album, wat overduidelijk ook is wat Radiohead er mee bedoelde, maar met twee sterke tracks er bij weet ik zeker dat het veel beter ontvangen zou zijn.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 16:20:21 #119
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_118377909
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 16:07 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat mij betreft zegt dat geen goede dingen over KoL. Ik vind namelijk ook dat KoL veel te kort is. Het lijkt een heel licht en vergankelijk album, wat overduidelijk ook is wat Radiohead er mee bedoelde, maar met twee sterke tracks er bij weet ik zeker dat het veel beter ontvangen zou zijn.
Jammer dat Staircase en Daily Mail er niet standaard opstonden. Daily Mail als tweede en Staircase na Lotus Flower (bijvoorbeeld :P) zou 'm voor mij wel beter maken denk ik.
pi_118377977
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 16:20 schreef BoerBert het volgende:

[..]

Jammer dat Staircase en Daily Mail er niet standaard opstonden. Daily Mail als tweede en Staircase na Lotus Flower (bijvoorbeeld :P) zou 'm voor mij wel beter maken denk ik.
Bijvoorbeeld! Ik vind het wel raar dat die er niet op stonden, aangezien ze ver voor die tijd geschreven zijn. Maar goed, alleskunner Yorke zal er wel een groot plan mee hebben gehad :D
pi_118378247
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 11:14 schreef IAmKloot het volgende:
voor mij is King Of Limbs (eindelijk) de perfecte opvolger van OK Computer. Op geen ander album vond Radiohead de balans zo goed tussen experiment en melodie. Natuurlijk zijn er momenten op Kid A en Amnesiac die dat benaderen maar niet zoals op TKOL. Hail To The Thief en in mindere mate In Rainbows vind ik maar matig, maar daar ben ik alleen in geloof ik.
Ik mis juist melodie, ik zie alleen maar ritme. Terwijl het eerdere electronische radiohead, op bv. Kid A, vooral een rijk palet aan geluidslandschappen schilderde (de minst slechte metafoor die ik kon verzinnen). Die platen waren ook elektronisch, maar niet gedreven door laf klinkende drums, of de percussie was ondersteunend en onderscheidend (bv morning bell). Ik vind TKOL echt een brei aan soortgelijke slappe drumriedeltjes.


edit:
met geluidslandschappen bedoel ik dus 'soundscapes' en klankkleuren die bepaadle sferen scheppen.
pi_118378256
Overigens vond ik die tweede-album rumoeren best veelbelovend toentertijd :@ Separator als laatste track (met lyric: If you think this is over then you’re wrong), totale speelduur van nog geen 38 minuten, ik vond het best logisch klinken toen :D Zeker als je kijkt naar de hoeveelheid materiaal dat Radiohead opneemt per sessie (Kid A: 27 nummers, In Rainbows: 18 nummers, HTTT: 21 nummers). Daar staan de 8-12 die we tot nu toe hebben gezien van KoL toch magertjes tegenover.
pi_118380550
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 16:22 schreef Tchock het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld! Ik vind het wel raar dat die er niet op stonden, aangezien ze ver voor die tijd geschreven zijn. Maar goed, alleskunner Yorke zal er wel een groot plan mee hebben gehad :D
volgens Flea klopte het beeld van eindeloos plannende Yorke helemaal niet, die zei dat hij juist heel spontaan muziek maakt :P

Zo zal het ook wel met TKOL zijn gegaan. Vervolgens hebben ze basemen gedaan en stonden daily mail/staircase er wel OK op :P

Maqr the butcher/supercollider waren echt twee weken te laat af ofzo? :P
pi_118380573
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 17:41 schreef Xrenity het volgende:

[..]

volgens Flea klopte het beeld van eindeloos plannende Yorke helemaal niet, die zei dat hij juist heel spontaan muziek maakt :P

Zo zal het ook wel met TKOL zijn gegaan. Vervolgens hebben ze basemen gedaan en stonden daily mail/staircase er wel OK op :P

Maqr the butcher/supercollider waren echt twee weken te laat af ofzo? :P
Ik geloof daar niets van :P Ja, misschien maakt hij muziek zelf wel heel spontaan, maar uit allerlei dingen blijkt dat hij over de albums, de nummers en de verbanden er tussen heel goed nadenkt :)
pi_118401060
Overigens, zijn er hier mensen die de Newspaper-edition hebben van The King of Limbs? Zo ja, wat denken jullie dat de 'zegels' zijn?


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')