ja gek hequote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:35 schreef spierbal het volgende:
Je klinkt niet erg zelfverzekerd over het klusje wat je aan gaat pakken...
Dat lijkt me geen onbelangrijk detail !quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:39 schreef DeRakker. het volgende:
Begin eerst maar te kijken of het dragend of niet dragend is.
Nouja, dan kan TS meteen ervaring opdoen met het herbouwen van z'n dak of de verdieping erboven. Doe-het-zelf XXLquote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:52 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dat lijkt me geen onbelangrijk detail !
En daarom hebben we dus dit forum.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:35 schreef spierbal het volgende:
Je klinkt niet erg zelfverzekerd over het klusje wat je aan gaat pakken...
Dat wordt zijn volgend topicquote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:54 schreef destrovel het volgende:
[..]
Nouja, dan kan TS meteen ervaring opdoen met het herbouwen van z'n dak of de verdieping erboven. Doe-het-zelf XXL
Kun je een foto maken van de situatie?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:32 schreef cracktor het volgende:
Hoe bepaal je het beste het materiaal waar de muur van is gemaakt? Erin boren denk ik zelf..
Waarschijnlijk is de muur van baksteen oid, het is kleiner dan 10 cm dik, en op de plek waar de deur moet komen zit al een dichtgemaakt raamkozijn. hoe breek je het gat waar het kozijn voor de deur in moet komen netjes af?
Dat zal wel meevallen. Ook in een dragende muur kun je een gat maken. Ik heb mij eens door een constructeur laten vertellen dat een gat tot een meter breed meestal zonder wijziging aan de draagconstructie kan... (Al is het niet onverstandig om er voor de zekerheid toch wel een latei of een stalen balk in te leggen)quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:54 schreef destrovel het volgende:
[..]
Nouja, dan kan TS meteen ervaring opdoen met het herbouwen van z'n dak of de verdieping erboven. Doe-het-zelf XXL
netjes aftekenen aan de hand van je kozijn en :quote:Op donderdag 18 oktober 2012 11:31 schreef cracktor het volgende:
.
Volgende stap lijkt mij de muur op een paar plaatsen doorboren zodat je zeker weet dat het baksteen is.. En dan?
thxquote:netjes aftekenen aan de hand van je kozijn en :
http://www.joostdevree.nl/bouwkunde2
niet het geheel in enen omflikkeren gaat het door de vloer .
Zeil op de vloer neerleggen voor het puin en gruis en en indien mogelijk aangrenzende deuren aftapen met schilderstape (naden )
Kozijntje stellen slagpennen erin,afwerken .
Ging om die reciprozaag ,als je met zijn tweeën werkt,en een bouwstofzuiger erbij gebruikt (geen gewone die gaan dood van gruis) kan je het stof tot een minimum beperken .quote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:18 schreef cracktor het volgende:
[..]
thxalleen de link linkt niet
Maar hiermee ben ik al een heel eind op weg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |