abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 augustus 2002 @ 21:33:35 #1
30986 nljuggler
New balls please!!
pi_5464435
Het nummer "De Beatles en de buren"van Acda en de Munnik dus.

Is er iemand die weet (of een idee heeft) waar dit nummer over gaat???

Van de meeste nummers kan ik de diepere betekenis wel raden, maar hier kom ik echt niet uit!

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

If Newton was a juggler, he would have caught the apple...
  donderdag 22 augustus 2002 @ 17:54:54 #2
30986 nljuggler
New balls please!!
pi_5493934
Is er hier niemand die het liedjes kent?

Is er hier niemand die wel weet waar het over gaat?

Boeit het niemand waar het over gaat?

Help me!!!

pi_5506634
Hmm... ik heb het idee dat het gaat over een (ex)student, zeg maar, bijna, of net afgestudeerd, die het studentenleven moe is. die geen zin meer heeft in elke keer de standaard studentenhuis probleempjes te ondergaan, zoals burengerucht etc. maar misschien is dit te kort door de bocht?
I've always been crazy, but it kept me from going insane (W.J.)
pi_5506925
Het gaat over normaal doen. Alles moet unieker, alles moet bijzonderder. Dat het gras altijd groener lijkt bij de buren. De populaire Beatles en de buren die spreekwoordelijk een ruzie hebben over bij wie het gras nu groener is. Iedereen houdt van de Beatles, en iedereen denkt maar dat het gras bij de buren groener is dus die hebben ruzie wie het nu beter heeft en die ruzie is de persoon in dit nummer zat. Wees tevreden met wat je hebt.
pi_5506967
Ah, sweet! dat kan natuurlijk ook! Na mijn werk met die gedachte het nummer nog eens luisteren
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

ik nam de wedstrijd tussen de beatles (op mijn stereo) en de stereo van de buren dus letterlijk

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

I've always been crazy, but it kept me from going insane (W.J.)
  zaterdag 24 augustus 2002 @ 12:04:55 #6
30986 nljuggler
New balls please!!
pi_5515948
Poeh...Bedankt voor jullie mogelijke verklaring. Ik weet nog niet zo goed wat ik er mee aanmoet, maar ik ga het zeker ook nog ens met die gedachte beluisteren.

Maar toch zitten er nog zinnen in waar ik echt nix mee kan:

Het feit dattie loopt te nixen:
"Kijk mij eens het gras zien groeien"
"Kijk mij eens de wolken breken"

En verder:
"Verslagen maar preciezer, de gelukkige verliezer"

pi_5517939
quote:
Op zaterdag 24 augustus 2002 12:04 schreef nljuggler het volgende:
Poeh...Bedankt voor jullie mogelijke verklaring. Ik weet nog niet zo goed wat ik er mee aanmoet, maar ik ga het zeker ook nog ens met die gedachte beluisteren.

Maar toch zitten er nog zinnen in waar ik echt nix mee kan:

Het feit dattie loopt te nixen:
"Kijk mij eens het gras zien groeien"
"Kijk mij eens de wolken breken"

En verder:
"Verslagen maar preciezer, de gelukkige verliezer"

Ten eerste:
Je hoeft een tekst natuurlijk ook nooit helemaal te snappen. Een tekst mag best cryptisch zijn.
Maar de teksten van Acda en de Munnik zijn over het algemeen vrij duidelijk vind ik. Al zullen er best dingen tussenstaan die wat vragen kunnen oproepen.

Maar goed, daar gaan we.

quote:
Hé, hallo!
Kijk mij eens het gras zien groeien
En iedereen maar denken da'k niks doe
Maar niets minder waar
Want al ben ik dan niet klaar
Ik ben de wedstrijd met de Beatles en buren moe

Hé, hallo!
Kijk mij eens de wolken breken
Liggend op mijn rug hier in het gras
Verslagen, maar preciezer
De gelukkige verliezer
Van wat een wedstrijd met de Beatles en de buren was

De zinnen waar jij aan refereert vallen perfect binnen het onderwerp en de tekst. Het gaat er gewoon om dat iedereen bezig is om steeds innoverender te zijn. Iedereen wil opvallen met zijn muziek. Zich onderscheiden.
The Beatles was een van de bands die ontzettend innovatief bezig was. Zij hebben bijna alles al gedaan. Net zoals een hele hoop andere bands. Dus het is bijna onmogelijk om nog innovatief bezig te zijn. En dat willen ze dus ook niet. Ze willen gewoon lekkere goede muziek maken. Voor hen is het een wedstrijd die ze toch niet kunnen winnen, en daar legt hij zich bij neer (de gelukkige verliezer).
"het gras zien groeien" en "de wolken breken" zijn zinnen die aangeven dat hij er ontspannen onder is. Hij hoeft niet meer over dat soort dingen na te denken. Maar dat wil niet zeggen dat hij geen muziek meer schrijft. Het gaat nu gewoon om de lol en het schrijven van leuke liedjes in plaats van het strijden van een strijd die je volgens hem toch niet kan winnen.
quote:
Alles moet aparter dan apart
Alles moet unieker dan uniek
Alles moet bijzonder
En dat alles maakt dat alles weer moet

Alles moet unieker dan unieker
Alles moet aparter dan aparter
Alles moet bijzonderder dan
Alles wat allang bijzonder was

Wat de Beatles en de buren was

En deze tekst vat eigenlijk het idee van het hele nummer nog eens samen.
Hmmzz....
  zondag 25 augustus 2002 @ 00:06:41 #8
30986 nljuggler
New balls please!!
pi_5523206
quote:
Op zaterdag 24 augustus 2002 15:49 schreef -Wepeel2- het volgende:

[..]

Ten eerste:
Je hoeft een tekst natuurlijk ook nooit helemaal te snappen. Een tekst mag best cryptisch zijn.
Maar de teksten van Acda en de Munnik zijn over het algemeen vrij duidelijk vind ik. Al zullen er best dingen tussenstaan die wat vragen kunnen oproepen.

Maar goed, daar gaan we.
[..]

De zinnen waar jij aan refereert vallen perfect binnen het onderwerp en de tekst. Het gaat er gewoon om dat iedereen bezig is om steeds innoverender te zijn. Iedereen wil opvallen met zijn muziek. Zich onderscheiden.
The Beatles was een van de bands die ontzettend innovatief bezig was. Zij hebben bijna alles al gedaan. Net zoals een hele hoop andere bands. Dus het is bijna onmogelijk om nog innovatief bezig te zijn. En dat willen ze dus ook niet. Ze willen gewoon lekkere goede muziek maken. Voor hen is het een wedstrijd die ze toch niet kunnen winnen, en daar legt hij zich bij neer (de gelukkige verliezer).
"het gras zien groeien" en "de wolken breken" zijn zinnen die aangeven dat hij er ontspannen onder is. Hij hoeft niet meer over dat soort dingen na te denken. Maar dat wil niet zeggen dat hij geen muziek meer schrijft. Het gaat nu gewoon om de lol en het schrijven van leuke liedjes in plaats van het strijden van een strijd die je volgens hem toch niet kan winnen.
[..]

En deze tekst vat eigenlijk het idee van het hele nummer nog eens samen.

Je hebt gelijk als je zegt dat je teksten niet hóéft te snappen, maar zoals je zelf al aangeeft zijn de teksten van A&DM meestal wel te verklaren.

Jou verklaring voor de Beatles en de buren kan ik me helemaal in vinden. Ik ben blij dat ik de vraag gepost heb en er een bevredigend antwoord op gekomen is. Nu kan ik vanavond eindelijk weer eens rustig slapen

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
.

pi_5536726
Het komt er in het algemeen gewoon op neer dat hij tevreden is met wat hij heeft. Hij heeft niet alles, hij heeft ook dingen verloren'verliezer', maar hij is gelukkig 'gelukkige'' met wat hij heeft en tevreden 'wolken breken, gras zien groeien'. De omschrijving hierboven is teveel op de muziek gericht. teksten van Thomas Acda zijn voornamelijk gericht om voor mensen te denken van dat heb ik ook! Dus niet voor muzikanten alleen ofzo. Hij schrijft niet vanuit die situatie, die muziek moet je er los van zien vind ik, daar gaat het niet om.
pi_5537276
quote:
Op maandag 26 augustus 2002 01:52 schreef PPWB84 het volgende:
Het komt er in het algemeen gewoon op neer dat hij tevreden is met wat hij heeft. Hij heeft niet alles, hij heeft ook dingen verloren'verliezer', maar hij is gelukkig 'gelukkige'' met wat hij heeft en tevreden 'wolken breken, gras zien groeien'. De omschrijving hierboven is teveel op de muziek gericht. teksten van Thomas Acda zijn voornamelijk gericht om voor mensen te denken van dat heb ik ook! Dus niet voor muzikanten alleen ofzo. Hij schrijft niet vanuit die situatie, die muziek moet je er los van zien vind ik, daar gaat het niet om.
Ja lijkt me grotendeels onzin deze verklaring. Het nummer heet niet voor niets De Beatles en de buren, wat aangeeft dat de essentie van dit nummer wel degelijke "muziek" is.
Die paar dingen die jij eruit haalt geven inderdaad aan dat hij gelukkig en tevreden is met wat hij nu heeft, maar als je even verder leest dan zie je dus dat het duidelijk betrekking heeft op muziek.
Zoals jij het nu interpreteert zijn het enkel wat loze kreten en je besteedt geen enkele aandacht aan het hoe en waarom ervan.
Hmmzz....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop