abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 15 november 2012 @ 21:56:15 #276
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_119255976
Het mooie is, je kan stoofpeertjes uitstekend invriezen of wecken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_119256006
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 21:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Het mooie is, je kan stoofpeertjes uitstekend invriezen of wecken
Worden ze dan niet papperig ?
pi_119268738
Ik heb even een vraag voor het vervangen van een ingredient.

In de allerhande van deze maand staat een vegetarische bonenschotel. Deze heb ik afgelopen week gemaakt. Natuurlijk de vegetarische balletjes vervangen door zelfgemaakte gehaktballetjes. Maar mijn vrouw houdt niet zo van tomatensaus. Maar verder vonden we het wel heel lekker. Maar de tomatensaus er nou uit laten maakt het volgens mij wel een stukje droger. Dus wat is een goede vervanger voor de tomatensaus. De overige ingredienten zijn:

Aardappelpartjes, bruine bonen, kleine gehaktballetjes, ui, komijn, peterselieblaadjes.
pi_119272600
Wat kookroom?
  † In Memoriam † vrijdag 16 november 2012 @ 14:29:55 #280
91830 MaximusTG
pi_119275738
Of misschien gepureerde geroosterde rode paprika?
  vrijdag 16 november 2012 @ 16:28:28 #281
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_119279851
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 21:56 schreef Sorella het volgende:

[..]

Worden ze dan niet papperig ?
Eerst stoven, dan invriezen natuurlijk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 16 november 2012 @ 16:29:53 #282
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_119279909
Ajvar en room ( geen koksroom)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_119320472
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 18:17 schreef MaximusTG het volgende:
Oke, ik ben Piet wel niet; Maar goed ;):

Peersoorten; natuurlijk de bekende Gieser Wildeman is een stoofpeer. Maar je hebt ook nog de Saint Rémy.
bereiden; schillen, en of in zn geheel stoven (steeltje er aan laten) of in kwarten snijden.
Stoven in water met bv kaneelstokje en suiker(als je dat lekker vindt, bij Saint Remy wel aan te raden). Rode kleur komt vanzelf na lang genoeg stoven. Maar dat echte dieprode, dan moet je of stoven in (deels) rode wijn/rode bessensap. Of perenrood suiker toevoegen (suiker met kleurstof). Maar dat vind ik persoonlijk een beetje nep.
Mijn recept is een variatie hierop. Inderdaad Gieser Wildeman peertjes gebruiken. Steeltje eraf, schillen, in tweeën snijden en het harde stukje waar de bloem zat eruit halen met een aardappelmesje. Dan gebruik ik een meloenbolletjeslepel om in één keer het halve klokhuis eruit te scheppen. Omdat de rauwe peertjes zo hard zijn, werkt dit prima en ik vind het er nog leuk uitzien ook.

Verder is mijn recept zo'n beetje als hier boven, maar:

- ik maakte het kindvriendelijk dus in plaats van wijn gebruikte ik Roosvicee! Echt heerlijk, probeer maar eens.
- geen gewone maar rietsuiker, gezonder en extra smaakvol.
- in de pan altijd een mandarijn, gewassen, met een stuk of 15 kruidnagels erin geprikt --> geven beide een heerlijke smaak af.

En heel, heel lang laten stoven, ik denk zeker 2 uur onder het kookpunt houden.

:Y)
Home computers are being called upon to perform many new functions, including the consumption of homework formerly eaten by the dog.
  zaterdag 17 november 2012 @ 19:36:42 #284
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_119320515
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 19:35 schreef Aiko_ het volgende:

[..]

Mijn recept is een variatie hierop. Inderdaad Gieser Wildeman peertjes gebruiken. Steeltje eraf, schillen, in tweeën snijden en het harde stukje waar de bloem zat eruit halen met een aardappelmesje. Dan gebruik ik een meloenbolletjeslepel om in één keer het halve klokhuis eruit te scheppen. Omdat de rauwe peertjes zo hard zijn, werkt dit prima en ik vind het er nog leuk uitzien ook.

Verder is mijn recept zo'n beetje als hier boven, maar:

- ik maakte het kindvriendelijk dus in plaats van wijn gebruikte ik Roosvicee! Echt heerlijk, probeer maar eens.
- geen gewone maar rietsuiker, gezonder en extra smaakvol.
- in de pan altijd een mandarijn, gewassen, met een stuk of 15 kruidnagels erin geprikt --> geven beide een heerlijke smaak af.

En heel, heel lang laten stoven, ik denk zeker 2 uur onder het kookpunt houden.

:Y)
Als je twee uur stooft is de alcohol echt wel uit de wijn gekookt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_119335674
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2012 19:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je twee uur stooft is de alcohol echt wel uit de wijn gekookt.
Nee hoor. http://eetschrijven.blogs(...)l-bij-het-koken.html
  zondag 18 november 2012 @ 08:46:18 #286
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_119335781
quote:
5% van het oorspronkelijke blijft achter volgens deze blog
Okay, 5% van de 12% die er in de wijn zat is dat 0,6%
In de stoofpeertjes sap
Als je je daar zorgen over maakt zou ik ook geen brood eten, of heel rijp fruit.
Appelsap bevat een 0,4%
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 18 november 2012 @ 15:09:48 #287
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_119343775
Ik heb niet zo zeer een "hoe maak ik het klaar" vraag, maar meer een "wat serveer ik erbij?" vraag

Ik probeer graag nieuwe dingen uit en nu bracht iemand laatst diepvries knoedels mee, ik denk russisch, of iig ergens uit oost Europa.
Nou kan ik uit de zak wel opmaken hoe ik ze klaar moet maken, maar ik heb niet echt een idee/inspiratie om erbij te maken.
De ene zak zijn knoedels met ui en vlees, de andere zak is champignons met kool.
  zondag 18 november 2012 @ 15:13:11 #288
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_119343917
Kool.
pi_119344115
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 16:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Ajvar en room ( geen koksroom)
wat is dan de goede room Piet,
ik ken alleen slagroom ongeklopt en van die kookroom?
look closer. close your eyes. really, it's not about distance
pi_119344135
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 16:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Ajvar en room ( geen koksroom)
ik heb trouwens een keer per ongeluk ajvar gemaakt!
was erg lekker
look closer. close your eyes. really, it's not about distance
pi_119347900
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:09 schreef GimmeGore het volgende:
Ik heb niet zo zeer een "hoe maak ik het klaar" vraag, maar meer een "wat serveer ik erbij?" vraag

Ik probeer graag nieuwe dingen uit en nu bracht iemand laatst diepvries knoedels mee, ik denk russisch, of iig ergens uit oost Europa.
Nou kan ik uit de zak wel opmaken hoe ik ze klaar moet maken, maar ik heb niet echt een idee/inspiratie om erbij te maken.
De ene zak zijn knoedels met ui en vlees, de andere zak is champignons met kool.
Dat klinkt als Poolse pierogie O+ Vlees: miesem, ui: cebula, champignons: gryzbami, kool: kapusta. Ik heb hier nog ruskie in de vriezer liggen, die zijn gevuld met kaas.

En ik weet ook nooit zo goed wat ik erbij moet serveren. In Polen is het vaak een lunchgerecht waar je eigenlijk niets bij krijgt behalve soms wat gebakken vetspek, bij de ruskie hoort creme fraiche en bieslook. Mij klinkt broccoli er wel lekker bij. Uiteraard met wat vegeta in het kookwater.

Naast kort koken kan je ze ook (eenmaal ontdooit) een minuut of 4 aan elke kant bakken. Dan worden ze een beetje knapperig.
Spoilers!
  zondag 18 november 2012 @ 17:48:31 #292
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_119349344
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:09 schreef GimmeGore het volgende:
Ik heb niet zo zeer een "hoe maak ik het klaar" vraag, maar meer een "wat serveer ik erbij?" vraag

Ik probeer graag nieuwe dingen uit en nu bracht iemand laatst diepvries knoedels mee, ik denk russisch, of iig ergens uit oost Europa.
Nou kan ik uit de zak wel opmaken hoe ik ze klaar moet maken, maar ik heb niet echt een idee/inspiratie om erbij te maken.
De ene zak zijn knoedels met ui en vlees, de andere zak is champignons met kool.
Zuurkool, bietjes, meiraapjes?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 18 november 2012 @ 17:49:45 #293
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_119349381
quote:
5s.gif Op zondag 18 november 2012 15:18 schreef new_moon het volgende:

[..]

wat is dan de goede room Piet,
ik ken alleen slagroom ongeklopt en van die kookroom?
Ongeklopte slagroom, ik gebruik om te koken de houdbare van de aldi.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_119349498
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2012 17:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ongeklopte slagroom, ik gebruik om te koken de houdbare van de aldi.
mooi, volgende keer even meenemen bij het boodschappen doen
look closer. close your eyes. really, it's not about distance
pi_119393864
Piet, jij was toch altijd erg huiverig met het bewaren van gekookte rijst? Ik heb donderdagavond een verschrikkelijk lekkere curry gemaakt en heb helaas de gekookte rijst samen met de saus bewaard. Nu wil ik hem vanavond weer opwarmen maar hij staat dus ongeveer 4 dagen in de koelkast. Hij is wel anderhalf uur na het koken de koelkast in gegaan en die staat op 4 graden of minder.

Hij ruikt niet gek en ik ontdek er geen schimmel oid op, maar sinds jouw waarschuwingen ben ik toch huiverig. Zou het kwaad kunnen als ik hem echt loeiheet maak in de pan?
pi_119393896
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:27 schreef Hagelkaas het volgende:
Piet, jij was toch altijd erg huiverig met het bewaren van gekookte rijst? Ik heb donderdagavond een verschrikkelijk lekkere curry gemaakt en heb helaas de gekookte rijst samen met de saus bewaard. Nu wil ik hem vanavond weer opwarmen maar hij staat dus ongeveer 4 dagen in de koelkast. Hij is wel anderhalf uur na het koken de koelkast in gegaan en die staat op 4 graden of minder.

Hij ruikt niet gek en ik ontdek er geen schimmel oid op, maar sinds jouw waarschuwingen ben ik toch huiverig. Zou het kwaad kunnen als ik hem echt loeiheet maak in de pan?
Doe het niet............... iedereen maakt die fout maar eenmaal
  maandag 19 november 2012 @ 18:48:50 #297
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_119394781
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:27 schreef Hagelkaas het volgende:
Piet, jij was toch altijd erg huiverig met het bewaren van gekookte rijst? Ik heb donderdagavond een verschrikkelijk lekkere curry gemaakt en heb helaas de gekookte rijst samen met de saus bewaard. Nu wil ik hem vanavond weer opwarmen maar hij staat dus ongeveer 4 dagen in de koelkast. Hij is wel anderhalf uur na het koken de koelkast in gegaan en die staat op 4 graden of minder.

Hij ruikt niet gek en ik ontdek er geen schimmel oid op, maar sinds jouw waarschuwingen ben ik toch huiverig. Zou het kwaad kunnen als ik hem echt loeiheet maak in de pan?
Als je twijfelt, niet doen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_119400183


Duidelijk
pi_119468929
Misschien kun je me helpen. Mijn chocolade schift tot 2 keer toe terwijl ik alles goed doe geloof ik.

Ik moet chocoladecupcakes maken en daarvoor moet ik het volgende doen:

- Wat pure chocolade, met hoge cacaoshit. Volgens mij heb ik chocolade van 72%.
- Smelt deze chocolade au bain marie. Volgens mijn receptenboek moet de kom dan boven het water hangen (Dit vermeld ik erbij omdat op het internet zo'n beetje de helft zegt dat je kom in het water moet).
- Ondertussen smelt je de boter. Mag in de magnetron.
- Als je chocolade is gesmolten moet je er boter bij doen. En daarna wat melk.

Zolang ik bezig ben met de boter bij de chocolade doen gaat het nog goed, is de massa glad. Als ik de melk erbij doe gaat hij op het einde schiften. Het helpt niet als de melk warm is.

Ik heb ook met een houten en een ijzeren lepel, en in allebei de gevallen gaat het schiften.

Ook heb ik één keer het vuur aangelaten onder de pan met water en één keer uitgedaan.

Ik weet niet wat ik verkeerd doe.
  † In Memoriam † woensdag 21 november 2012 @ 16:41:19 #300
91830 MaximusTG
pi_119469161
Waarom neem je niet gewoon melkchocolade? Als er toch melk bij moet.. Vul eventueel aan met wat van die pure?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')