Hier rijd hij iedere nacht over de beneden verdieping, ongeveer 68 m2 plavuizen. Boven rijd hij 2x per week. (plavuizen, vinyl en vloerbedekking) Maak het bakje 2x per week schoon en de gehele machine + borstels 1x per maand. Heb geen huisdieren.quote:Op zondag 14 oktober 2012 21:47 schreef Razer het volgende:
Hoe vaak rijdt jullie robot eigenlijk door jullie huis, en hoe vaak maken jullie het stofbakje schoon? Ikzelf heb een appartement van ongever 90 vierkante meter, waarvan mijn Neato XV-21 ongeveer 80 vierkante meter schoonmaakt. Ik laat hem ongeveer twee keer per week zijn rondje maken. Meestal is 1x in de week het bakje leeg gooien voldoende
Ik ga er elke paar weken een keer met de stofzuigermond over. Dan is de filter ook weer kraakhelder.quote:
Heb hem zojuist besteld en betaald, ik kan niet wachten!!!!quote:Op maandag 15 oktober 2012 09:55 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Die ga ik even mailen! We hebben besloten een XV-21 te kopen.
De meeste van die dingen (in ieder geval mijn roomba) hebben een zwiepend kwastje aan de zijkant, als-ie zijn rondjes draait in een hoek, dan zwiept dat kwastje het vuil en stof naar binnen.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 16:11 schreef Woep het volgende:
Ik vraag me af hoe die ronde robots in de hoekjes schoonmaken? Er is hier vast iemand die daar wat info over kan geven
Vandaag nog weer getest, Het klimmen heeft te maken met de vloer plinten, Deze zijn te laag waardoor de laser de afstand fout inschat. Alle hoeken zonder plint gaan perfect. De precisie heeft zijn keerzijde.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:55 schreef crowone het volgende:
Hij zuigt met de nieuwe versie in de hoeken perfect maar het weg draaien is niet goed en verdient een aanpassing.
Misschien moet jij je eens afvragen wat die maaiers van jou vinden als je langs komt rijden.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:59 schreef Kees22 het volgende:
Heb ik het al gezegd?
Ik kom vaak langs een of twee huizen waar ze een automatische grasmaaier hebben. Geen gezicht, zo'n groen, bolrond ding dat zacht zoemend een beetje willekeurig rond lijkt te rijden.
Het gaat toch om de functionaliteit... Dat je niet hoeft te grasmaaien, maar dat het voor je wordt gedaan. Bovendien zou het mij niet boeien wat een willekeurig persoon die voorbij komt rijden er van vindquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:59 schreef Kees22 het volgende:
Heb ik het al gezegd?
Ik kom vaak langs een of twee huizen waar ze een automatische grasmaaier hebben. Geen gezicht, zo'n groen, bolrond ding dat zacht zoemend een beetje willekeurig rond lijkt te rijden.
Handleiding heeft het geloof ik over ca 3-6 mnd. Afhankelijk van je gebruik.quote:Op zondag 21 oktober 2012 12:27 schreef Tuurrr het volgende:
Hoe vaak moet je nou dat filter van de XV-15 ongeveer vervangen?
Dat is te doen. Toch maar een XV-15 aangeschaft!quote:Op zondag 21 oktober 2012 21:22 schreef Lolhozer het volgende:
[..]
Handleiding heeft het geloof ik over ca 3-6 mnd. Afhankelijk van je gebruik.
quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 11:09 schreef crowone het volgende:
[..]
Misschien moet jij je eens afvragen wat die maaiers van jou vinden als je langs komt rijden.![]()
Rij een blokje om, stress is dodelijk.
Maar heb je ook een stofzuigrobot of wil je er iets over weten of zeggen? Want dat is het onderwerp van dit topic namelijk.quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:21 schreef Kees22 het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik ben (meestal) niet gespannen als ik lang kom rijden. Dus dat omrijden hoeft niet.
Ik mis wel de varkentjes in de tuin van het huis ernaast.
Gisteren zag ik iemand naar buiten komen en op een paar knoppen op het (stilstaande) ding drukken.
Ik heb er al iets over gezegd, zij het via een omweg.quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar heb je ook een stofzuigrobot of wil je er iets over weten of zeggen? Want dat is het onderwerp van dit topic namelijk.
OK.quote:Op zondag 21 oktober 2012 12:41 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Het gaat toch om de functionaliteit... Dat je niet hoeft te grasmaaien, maar dat het voor je wordt gedaan. Bovendien zou het mij niet boeien wat een willekeurig persoon die voorbij komt rijden er van vindt
Mijn probleem met jouw posts is dat je het niet over stofzuigrobots hebt in het stofzuigrobottopic.quote:
Jawel hoor: een stofzuigerrobot is heel goed te vergelijken met een grasmaairobot, alleen is de laatste te zien en de eerste niet.quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mijn probleem met jouw posts is dat je het niet over stofzuigrobots hebt in het stofzuigrobottopic.
Wat je met zo'n ding moet is leven in een huis zonder kruimels op de vloer zonder dat je elke dag met de stofzuiger aan de gang hoeft. Ik begrijp niet dat je daar de meerwaarde niet van inziet, want het is toch vrij duidelijk dat dit een enorm gemak is zonder echte nadelen.quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik vind het gebruik van robots door particulieren volslagen onzin. Wat moet je in godsnaam met zo'n ding?
OK, je geeft een serieus antwoord, dus ik ook.quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat je met zo'n ding moet is leven in een huis zonder kruimels op de vloer zonder dat je elke dag met de stofzuiger aan de gang hoeft. Ik begrijp niet dat je daar de meerwaarde niet van inziet, want het is toch vrij duidelijk dat dit een enorm gemak is zonder echte nadelen.
Daar ging het mij om: het is uiteindelijk een kwestie van wormen en naarden, de gustibus disputandum est, over smaak dient getwist te worden.quote:Op maandag 22 oktober 2012 00:43 schreef Tijn het volgende:
Die paar dagen dat je moet werken om zo'n apparaat te betalen weegt wat mij betreft bij lange na niet op tegen het gemak van het hebben van een kruimelvrije vloer zonder daar verder moeite voor te hoeven doen. Van grote invloed is natuurlijk de tijd dat zo'n ding meegaat, maar ik heb de mijne nu bijna een jaar en heb nog geen tekenen van slijtage kunnen ontdekken, dus ik heb goede hoop dat ik nog wel een paar jaar kan doen. Daarmee is m'n investering er ruimschoots uitgehaald wat mij betreft.
Maar dat zal per persoon verschillen. Als je je niet stoort aan dingen op de grond en het ook niet erg vindt om met een stofzuiger aan de slag te gaan op het moment dat het je wel stoort, dan heb je natuurlijk weinig profijt van zo'n apparaat. Maar ik ben er echt erg gelukkig mee.
M'n schoonmoeder heeft er trouwens ook een. Ze heeft last van haar rug en stofzuigen is dan een vervelend klusje. Doordat ze nu haar stofzuigrobot af en toe rond laat gaan, hoeft ze lang niet zo vaak zelf te stofzuigen wat haar veel ellende bespaart. Zeker geen onzin dus wat mij betreft, een robot voor consumenten.
Je dient wel te reageren op het onderwerp van dit topic.quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:34 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik heb er al iets over gezegd, zij het via een omweg.
Ik hoef er niks over te weten, want ik weet er al royaal genoeg over.
Wat is jouw probleem eigenlijk.
Ik zeur nergens over. Ik zou een stuk meer CO2 aan de dampkring toevoegen als ik twee keer per week op en neer zou rijden en de stofzuiger zou hanteren dan de vervuiling die optreedt door het kleine beetje stroom dat zo'n robot verbruikt. Het volledig opladen van een Roomba staat qua energieverbruik ongeveer gelijk aan 4 minuten je magnetron laten draaien. Niet dat het niets is, maar ik kan ernstigere verspilling bedenken. Een normale stofzuiger verbruikt om te beginnen al meer stroom dan zo'n robot.quote:Op maandag 22 oktober 2012 01:04 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Daar ging het mij om: het is uiteindelijk een kwestie van wormen en naarden, de gustibus disputandum est, over smaak dient getwist te worden.
Maar over de uiteindelijke prijs moet je dan ook niet meer zeuren. Je realiseert je vast wel dat je behoorlijk bijdraagt aan de opwarming van de aarde?
Ik heb geen kinderen, dus na mij de zondvloed. Maar geldt dat ook voor jou?
En je schoonmoeder?
Waarom ga jij niet af en toe stofzuigen bij haar?
Hoe lang doet zo'n stofzuiger robot er dan over voor de hele klus.quote:Op maandag 22 oktober 2012 01:22 schreef Tijn het volgende:
Hoi DeParo,
Ik stel voor: laat de robot stofzuigen terwijl jij de hond uitlaat.
Groetjes,
Tijn
Wij hebben er vooral een aangeschaft omdat mijn vrouw MS heeft en domweg gewoon last van haar hele lichaam heeft als ze met de stofzuiger is rond geweest.quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik vind het gebruik van robots door particulieren volslagen onzin. Wat moet je in godsnaam met zo'n ding?
Jij hebt dus ook geen: vaatwasser, wasmachine, wasdroger, magnetron, waterkoker, koffiezetapparaat, ...?quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Jawel hoor: een stofzuigerrobot is heel goed te vergelijken met een grasmaairobot, alleen is de laatste te zien en de eerste niet.
Het verbaast me niet dat die boodschap niet opgepikt wordt in dit topic, maar je verwijt aan mijn adres is dus niet terecht.
bij 10,- euro per uur zo'n 65 uur voor de VR100. Dat is minder dan de tijd die je jaarlijks besteed aan stofzuigen. Met een uurtje meer werken in de week heb ik meer fun dan met het stofzuigen. appeltje eitje dus.quote:Op maandag 22 oktober 2012 00:28 schreef Kees22 het volgende:
Bijvoorbeeld: hoeveel uren heb je moeten werken om het ding te betalen? En hoeveel uren moet je werken om het energieverbruik te betalen?
OK, je hebt punten!quote:Op maandag 22 oktober 2012 01:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zeur nergens over. Ik zou een stuk meer CO2 aan de dampkring toevoegen als ik twee keer per week op en neer zou rijden en de stofzuiger zou hanteren dan de vervuiling die optreedt door het kleine beetje stroom dat zo'n robot verbruikt. Het volledig opladen van een Roomba staat qua energieverbruik ongeveer gelijk aan 4 minuten je magnetron laten draaien. Niet dat het niets is, maar ik kan ernstigere verspilling bedenken. Een normale stofzuiger verbruikt om te beginnen al meer stroom dan zo'n robot.
niet, wel, niet, niet, niet, wel.quote:Op maandag 22 oktober 2012 10:23 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Jij hebt dus ook geen: vaatwasser, wasmachine, wasdroger, magnetron, waterkoker, koffiezetapparaat, ...?
Ik hou ook niet zo van stofzuigen, maar ik heb wel genoeg vrije tijd.quote:Zo'n robot neemt wat werk uit handen net als zoveel huishoudelijke apparaten. Die spaarzame vrije tijd die ik heb besteed ik liever niet aan stofzuigen, dus dan is zo'n stofzuigrobot ideaal. En mijn stofzuigrobot is overigens prima te zien, mensen die op bezoek zijn willen hem maar al te graag even aan het werk zien
Voornamelijk omdat een normale stofzuiger een veel sterkere motor heeft en veel harder zuigt. Dat is soms handig voor het echte schoonmaakwerk, maar voor het weghalen van een paar kruimels heb je die brute kracht helemaal niet nodig.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 00:18 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Maar hoe kan het dat een normale stofzuiger meer stroom verbruikt dan een robot?
Hij is binnen!quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 16:48 schreef ueberduitser het volgende:
De onze is onderweg! Maandag wordt hij geleverd!
Eerste rondje in nieuwe situatie in huis, hou ik hem altijd even in de gaten om te kijken of het huis robot proof is. Daarna kun je hem rustig zijn gang laten gaanquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 08:30 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Hij is binnen!
En inmiddels heeft Dirty Harry z'n eerste nachtelijke ronde door huis gemaakt.
Vanochtend trof ik hem aan in de berging, vast onder het wijnrek. Daar komt hij dus nu niet meer onder.
Bakje geleegd en wat heeft hij nog veel opgepikt! Dat terwijl gisteren ook al gewoon gezogen was.
Meneer had ik gisteravond al een proefrondje laten draaien over het grootste gedeelte van de begane grond. Alleen zat de berging niet in dat proefrondje.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 08:47 schreef Razer het volgende:
[..]
Eerste rondje in nieuwe situatie in huis, hou ik hem altijd even in de gaten om te kijken of het huis robot proof is. Daarna kun je hem rustig zijn gang laten gaan
Maar ik neem aan dat je het ding dan elke dag laat rijden. Compenseert dat niet?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 07:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Voornamelijk omdat een normale stofzuiger een veel sterkere motor heeft en veel harder zuigt. Dat is soms handig voor het echte schoonmaakwerk, maar voor het weghalen van een paar kruimels heb je die brute kracht helemaal niet nodig.
Niet dat het relevant is, maar hier kon ik me niks bij voorstellen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 22:04 schreef Tuurrr het volgende:
Vandaag mijn XV-15 binnengekregen! Eerst even een paar uur laten opladen en daarna een test gedaan. Ging prima! Hij had alleen wat moeite met mijn eetstoelen, maar die zet ik de volgende keer wel even half op de tafel! Morgen eens de bovenverdieping testen...
Natuurlijk maakt het uit hoe vaak je je robot laat rijden. Hij draait hier 4x in de week, dus niet elke dag, maar wel veel vaker dan ik een normale stofzuiger zou hanteren. Na een routinerondje is de accu van de robot echter niet volledig leeg. Dus ik denk dat 'ie in de praktijk ongeveer 2x in de week volledig wordt opgeladen.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 00:39 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Maar ik neem aan dat je het ding dan elke dag laat rijden. Compenseert dat niet?
(Vergelijkbaar met de veiligheid van auto's: als ze veiliger worden gaat de eigenaar ruiger rijden. Schijnt ook op te gaan voor het verbruik.)
Ik ben een sterk aanhanger van de wet van behoud van ellende.
Ik zou bijna een vergelijking voorstellen, maar ik ben vrijgezel en stofzuig bijna nooit, dus dat zou oneerlijk zijn.
Bij ons redt de XV-21 het ook niet om in 1x de begane grond te doen. Hij moet echt opladen voor het laatste 15m2.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 19:33 schreef Tuurrr het volgende:
Is het normaal dat de XV-15 ongeveer een uur met zijn batterij doet en dan weer gaat opladen? Hij red bij mij de huiskamer net niet...
Ik weet niet hoe groot jouw woonkamer is, maar hier kan ik met een batterijlading zowel de zolder als de eerste verdieping doen, samen goed voor zo'n 160m2quote:Op woensdag 24 oktober 2012 19:33 schreef Tuurrr het volgende:
Is het normaal dat de XV-15 ongeveer een uur met zijn batterij doet en dan weer gaat opladen? Hij red bij mij de huiskamer net niet...
Interessant! Ben benieuwdquote:Op donderdag 25 oktober 2012 17:02 schreef crowone het volgende:
Vandaag even een meter tussen de voeding geplaatst, eens kijken wat hij per week verbruikt. Meten is Weten.
Goed idee. Ik kan wel eens kijken wat ik per keer, maand of half jaar verbruik.quote:
Beetje oneerlijk, jouw stofzuiger verzamelt op de bovenkant meer stof dan er in.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 01:35 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Goed idee. Ik kan wel eens kijken wat ik per keer, maand of half jaar verbruik.
Eigenlijk is het prijsverschil nog groter.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 21:28 schreef brandt het volgende:
top posts zijn dit! Heb zo goed als alles gelezen ben gelijk verkocht. Ik ga morgen een Neato bestellen.
Via dit forum heb ik geleerd dat:
De Neato XV-25 is +- 10 dB stiller dan de Neato XV-15.
Echter ik lees dat met de Pet Allergy upgrade kit de Neato XV-15 stiller wordt.
Er is 1 ding wat ik echter niet heb kunnen vinden:
Is de Neato XV-15 icm de Pet Allergy Upgrade Kit (samen nu EUR 480,- bij Coolblue) even stil als de Neato XV-25 (EUR 540,- op Coolblue). Of is de Neato XV-25 toch net iets stiller?
De Neato gaat binnenkort langs mijn slaapkamer deur en alle Decibellen minder zijn meegenomen!
quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 14:59 schreef klipper het volgende:
[..]
Beetje oneerlijk, jouw stofzuiger verzamelt op de bovenkant meer stof dan er in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |