Semantisch is inderdaad duidelijk wat er bedoeld wordt, syntactisch is dat echter niet wat er staat. Ik nam aan dat Sjeen met haar vraag op dat laatste doelde.quote:Op zondag 14 oktober 2012 22:01 schreef Lienekien het volgende:
Als het elke avond geldt, dan slaat het vrijdag- en zaterdagavond nergens op.
Hoezo kan 'vanaf 18.00 uur' syntactisch niet slaan op het voorafgaande?quote:Op zondag 14 oktober 2012 22:04 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Semantisch is inderdaad duidelijk wat er bedoeld wordt, syntactisch is dat echter niet wat er staat. Ik nam aan dat Sjeen met haar vraag op dat laatste doelde.
Omdat logischerwijs datzelfde dan geldt voor "erkende feestdagen".quote:Op zondag 14 oktober 2012 22:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hoezo kan 'na 18.00 uur' syntactisch niet slaan op het voorafgaande?
Nee, het is een bijstelling, die slaat op het voorafgaande en na de bijstelling volgt hier een komma en wordt de opsomming vervolgd.quote:Op zondag 14 oktober 2012 22:08 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Omdat logischerwijs datzelfde dan geldt voor "erkende feestdagen".
En dat is dus alleen uit de semantiek op te maken, dus syntactisch slecht geformuleerd.quote:Op zondag 14 oktober 2012 22:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, het is een bijstelling, die slaat op het voorafgaande en na de bijstelling volgt hier een komma en wordt de opsomming vervolgd.
Ben ik niet met je eens. Maar enfin.quote:Op zondag 14 oktober 2012 22:10 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
En dat is dus alleen uit de semantiek op te maken, dus syntactisch slecht geformuleerd.
Men redeneert dat het geld in weekenden toch wel binnenstroomt en doordeweeks niet en dat tekort moet dus worden opgevuld met lokkertjes zoals kortingen.quote:Op zondag 14 oktober 2012 22:01 schreef Lienekien het volgende:
Als het elke avond geldt, dan slaat het vrijdag- en zaterdagavond nergens op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |