abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118374356
quote:
14s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 13:51 schreef stoereboii het volgende:
Hallo, zoals jullie weten heb ik dus Razodroid geflashed. Nog 2 vraagjes :)
In de thread op xda staat er dat ik nu flash player op mn telefoon kan zetten met de attachment daar. Is dat dan gewoon in recovery gaan, apply update from sd en dan dat bestand selecteren? Of moet ik meer doen?
En als er een update komt, moet ik dan ook gewoon in recovery gaan en flashen of moet ik dan eerst weer alles wipen?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1816611
Ik moet in recovery 'install Zip from SD-card' selecteren dan, weet niet of jij die optie ook hebt? Want jouw optie klinkt alsof je update.zip daarmee moet installeren.
En bij een update van die app kun je 'm er gewoon overheen gooien.
(Als die er ooit komt)
pi_118374462
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 14:34 schreef ex het volgende:
Is het al maandag avond?! Ik ga weer lekker met een bak popcorn klaar zitten op www.youtube.com/android :P.
Wat is er dan?
pi_118374467
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 14:41 schreef Roolio het volgende:

[..]

Ik moet in recovery 'install Zip from SD-card' selecteren dan, weet niet of jij die optie ook hebt? Want jouw optie klinkt alsof je update.zip daarmee moet installeren.
En bij een update van die app kun je 'm er gewoon overheen gooien.
(Als die er ooit komt)
Maar ik bedoel die flash player. Moet ik die flashen of kan ik die gewoon op mn sd gooien en ben ik dan klaar? En install zip from sd is hetzelfde als apply update from sd ;)

EDIT: Of bedoel je in CWM? Ik heb namelijk geflashed via samsung recovery :)

[ Bericht 8% gewijzigd door stoereboii op 24-10-2012 15:06:10 ]
  woensdag 24 oktober 2012 @ 15:19:55 #229
189961 ex
aperture science
pi_118375670
quote:
5s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 14:43 schreef Roolio het volgende:

[..]

Wat is er dan?
Een aangekondigd Android event door Google -> http://www.theverge.com/2(...)-oct-29-announcement

Waarschijnlijk:

- Nieuwe Nexus phone
- Nieuwe Nexus 7 variant
- Nieuwe Nexus tablet (10" met Samsung)
- Android 4.2
- Grote update voor Google Now.
The cake is a lie!
pi_118376720
quote:
11s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 13:50 schreef remlof het volgende:
De cijfers van onze mobiele website, driekwart van de bezoekers komt er met een iPhone of iPad:

Serieuze noot: Blijft interessant dat zelfs op een forum als FOK! iOS (Macintosh) flink over andere OS'en heen walst. Dat het nou op het Viva forum zou zijn, dat zou nog makkelijk te verklaren zijn :s)
pi_118376973
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 15:19 schreef ex het volgende:

[..]

Een aangekondigd Android event door Google -> http://www.theverge.com/2(...)-oct-29-announcement

Waarschijnlijk:

- Nieuwe Nexus phone
- Nieuwe Nexus 7 variant
- Nieuwe Nexus tablet (10" met Samsung)
- Android 4.2
- Grote update voor Google Now.
Waarschijnlijk al deze dingen of een van deze dingen?
pi_118377042
quote:
14s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 14:44 schreef stoereboii het volgende:

[..]

Maar ik bedoel die flash player. Moet ik die flashen of kan ik die gewoon op mn sd gooien en ben ik dan klaar? En install zip from sd is hetzelfde als apply update from sd ;)

EDIT: Of bedoel je in CWM? Ik heb namelijk geflashed via samsung recovery :)
Het is een zip bestand toch? Die moet je eigenlijk altijd flashen.

Ik gebruikt 4ext recovery, dan heb je beide opties.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 16:49:32 #233
189961 ex
aperture science
pi_118379059
quote:
5s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 15:56 schreef Roolio het volgende:

[..]

Waarschijnlijk al deze dingen of een van deze dingen?
Allemaal :).
The cake is a lie!
  woensdag 24 oktober 2012 @ 17:32:27 #234
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_118380262
Er is een nieuwe versie van een bepaalde rom uit
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_118380281
quote:
6s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 17:32 schreef Parafernalia het volgende:
Er is een nieuwe versie van een bepaalde rom uit [ afbeelding ]
Ik zag het. :P
pi_118380741
quote:
2s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 15:49 schreef no1uknow het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Serieuze noot: Blijft interessant dat zelfs op een forum als FOK! iOS (Macintosh) flink over andere OS'en heen walst. Dat het nou op het Viva forum zou zijn, dat zou nog makkelijk te verklaren zijn :s)
Jammer dat tablets en telefoons niet uitgesplitst zijn. (is ook moeilijk om goed te doen lijkt me)
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_118380875
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 15:57 schreef Roolio het volgende:

[..]

Het is een zip bestand toch? Die moet je eigenlijk altijd flashen.

Ik gebruikt 4ext recovery, dan heb je beide opties.
Ok flashen dus :)
Als je hem niet mag flashen, krijg ik da een foutmelding of brickt ie dan?
pi_118381535
En moet het dan gewoon via apply update from sd? dan weet ik genoeg :)
Welke apps/sites zijn zeer handig als je flash player hebt? :)
  woensdag 24 oktober 2012 @ 18:28:32 #239
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_118381938
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 18:16 schreef stoereboii het volgende:
En moet het dan gewoon via apply update from sd? dan weet ik genoeg :)
Welke apps/sites zijn zeer handig als je flash player hebt? :)
derbauer.de
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_118384038
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 17:53 schreef stoereboii het volgende:

[..]

Ok flashen dus :)
Als je hem niet mag flashen, krijg ik da een foutmelding of brickt ie dan?
Je telefoon brickt niet zomaar, als hij het niet kan flashen dan meldt ie dat wel.

Edit: In recovery kun je voor het flashen altijd nog een backup maken (een Nandroid backup heet dat). Mocht er onverhoopt iets mis gaan tijdens het flashen ben je 5 minuten later weer waar je was voor het flashen door de backup terug te zetten.
pi_118384297
quote:
2s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 19:23 schreef Roolio het volgende:

[..]

Je telefoon brickt niet zomaar, als hij het niet kan flashen dan meldt ie dat wel.

Edit: In recovery kun je voor het flashen altijd nog een backup maken (een Nandroid backup heet dat). Mocht er onverhoopt iets mis gaan tijdens het flashen ben je 5 minuten later weer waar je was voor het flashen door de backup terug te zetten.
Bedoel je gewoon in backup in cwm? Die heb ik van mn stock rom wel maar als er iets misgaat kan ik toch niet zomaar in recovery?
Maar ik weet ong zeker dat er niks misgaat als iemand me kan bevestigen dat ik die flash player moet flashen :P
pi_118384541
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 19:28 schreef stoereboii het volgende:

[..]

Bedoel je gewoon in backup in cwm? Die heb ik van mn stock rom wel maar als er iets misgaat kan ik toch niet zomaar in recovery?
Maar ik weet ong zeker dat er niks misgaat als iemand me kan bevestigen dat ik die flash player moet flashen :P
Ja gewoon een backup maken in CWM. Er kan niet zodanig iets misgaan dat je niet meer in recovery kan komen. Daar kun je weer gemakkelijk die backup terugzetten en ben je weer terug waar je was voor het flashen.

En staat dat nergens in dat topic ofzo? :P
Anyhow, .zip is eigenlijk altijd gewoon flashen.
pi_118384894
quote:
2s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 19:33 schreef Roolio het volgende:

[..]

Ja gewoon een backup maken in CWM. Er kan niet zodanig iets misgaan dat je niet meer in recovery kan komen. Daar kun je weer gemakkelijk die backup terugzetten en ben je weer terug waar je was voor het flashen.

En staat dat nergens in dat topic ofzo? :P
Anyhow, .zip is eigenlijk altijd gewoon flashen.
Ok. Vond het gewoon speciaal omdat ik de rom ook zo flashte :P Best raar dat je op dezelfde manier alles kan replacen :) Maar is het dus ook beter om van deze custom rom een backup te maken? En bij een nieuwe versie van de rom moet ik dus ook gewoon flashen en niets vervangen enzo? Blijven mn apps er dan wel opstaan of titanium backup toch gebruiken? :P
pi_118385243
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 19:41 schreef stoereboii het volgende:

[..]

Ok. Vond het gewoon speciaal omdat ik de rom ook zo flashte :P Best raar dat je op dezelfde manier alles kan replacen :) Maar is het dus ook beter om van deze custom rom een backup te maken? En bij een nieuwe versie van de rom moet ik dus ook gewoon flashen en niets vervangen enzo? Blijven mn apps er dan wel opstaan of titanium backup toch gebruiken? :P
Alles flash je op die manier. Flashen is ook eigenlijk niks meer dan installeren, de goede bestanden op de goede plek zetten.
Van je nieuwe ROM zou ik inderdaad ook een backup maken, dat kan nooit kwaad natuurlijk, die oude backups blijf je ook gewoon houden. Kost alleen wat ruimte op je SD-kaart.

Als je weer een nieuwe versie wil, dan kun je meestal 'm er gewoon overheen flashen, en dan moet alles blijven werken, inclusief apps. Tenzij die nieuwe versie van ICS naar JB is gegaan ofzo (andere android versies).

En voor je eigen gemoedsrust of voor die kleine kans dat iets misgaat kun je altijd backups maken. Met titanium backup kan, maar gewoon in recovery is makkelijker.
pi_118385592
quote:
2s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 19:48 schreef Roolio het volgende:

[..]

Alles flash je op die manier. Flashen is ook eigenlijk niks meer dan installeren, de goede bestanden op de goede plek zetten.
Van je nieuwe ROM zou ik inderdaad ook een backup maken, dat kan nooit kwaad natuurlijk, die oude backups blijf je ook gewoon houden. Kost alleen wat ruimte op je SD-kaart.

Als je weer een nieuwe versie wil, dan kun je meestal 'm er gewoon overheen flashen, en dan moet alles blijven werken, inclusief apps. Tenzij die nieuwe versie van ICS naar JB is gegaan ofzo (andere android versies).

En voor je eigen gemoedsrust of voor die kleine kans dat iets misgaat kun je altijd backups maken. Met titanium backup kan, maar gewoon in recovery is makkelijker.
Oh dat weet ik dan ook weer, thanks :) Maar van ICS naar JB gaan zal moeilijk zijn aangezien mijn telefoon slechts gingerbread draait :P vind ik overigens niet zo erg, is mijn eerste smartphone en 2de telefoon ooit dus kan nu lekker experimenteren Volgend jaar waarschijnlijk de dan allernieuwste Galaxy S kopen :)
En als ik nu dus een backup maak, zet er bijvoorbeeld M!U! Op, kan ikcdan gewoon die backup restoren of moet ik ook weer al die dingen wipen? :P Ga nu eerst ff een backup maken van deze rom :)
pi_118385831
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 19:55 schreef stoereboii het volgende:

[..]

Oh dat weet ik dan ook weer, thanks :) Maar van ICS naar JB gaan zal moeilijk zijn aangezien mijn telefoon slechts gingerbread draait :P vind ik overigens niet zo erg, is mijn eerste smartphone en 2de telefoon ooit dus kan nu lekker experimenteren Volgend jaar waarschijnlijk de dan allernieuwste Galaxy S kopen :)
En als ik nu dus een backup maak, zet er bijvoorbeeld M!U! Op, kan ikcdan gewoon die backup restoren of moet ik ook weer al die dingen wipen? :P Ga nu eerst ff een backup maken van deze rom :)
Nee, die backup kan je dan gewoon restoren. Zo kun je dus heel makkelijk een paar roms uitproberen. Vóór het installeren van MIUI zul je natuurlijk wél moeten wipen.
pi_118385983
quote:
3s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 20:00 schreef Roolio het volgende:

[..]

Nee, die backup kan je dan gewoon restoren. Zo kun je dus heel makkelijk een paar roms uitproberen. Vóór het installeren van MIUI zul je natuurlijk wél moeten wipen.
Oh, en als ik MIUI dan backup kan ik dan weer gewoon naar een andere rom? En zo heel makkelijk veranderen? Das wel chill! :D
En die 2de partitie op sd, ik heb 2 partities van 8 gb ongeveer, kan ik dat beter veranderen of boeit dat vrij weinig? (doel nu meer op de grootte zodat ik er apps op kan zetten enzo)
pi_118386381
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 20:04 schreef stoereboii het volgende:

[..]

Oh, en als ik MIUI dan backup kan ik dan weer gewoon naar een andere rom? En zo heel makkelijk veranderen? Das wel chill! :D
En die 2de partitie op sd, ik heb 2 partities van 8 gb ongeveer, kan ik dat beter veranderen of boeit dat vrij weinig? (doel nu meer op de grootte zodat ik er apps op kan zetten enzo)
Uh ja, als je bedoelt wat ik denk dat je bedoelt. Je kan het niet als tweede installatie gebruiken ofzo, steeds switchen tussen twee backups.
Als je van CM9 naar MIUI gaat ofzo moet je wel wipen. Als je dan MIUI hebt geinstalleerd kun je wel met Titanium backup je apps restoren. Mocht MIUI niet bevallen kun je weer teruggaan naar CM9 zoals je 'm gebackupt had dmv je recovery backup.

Van partities heb ik niet zoveel bestand. Ik weet wel dat ze het goede filesystem moeten hebben. Ext4 bij voorkeur geloof ik, maar ext3 mag ook.
pi_118386789
OK, ik ben dus op vakantie in het buitenland

Ik zit bij T-mobile, en wilde gedurende de twee weekjes weg een enkele keer mijn mail checken, of even mijn bankrekening checken.

Dus via T-mobile koop ik een dagpas voor 5 MB, a 1,95... genoeg om dit soort dingetjes te doen.
De wifi op vakantielokatie was reteduur.

Ik heb ingesteld dat ik app-updates handmatig installeer. Ik kreeg af en toe een melding van een beschikbare update, maar die ging ik dus gewoon lekker thuis doen.

Wat gebeurt er echter... er is één app, die begint met downloaden... ik kan 'm NERGENS stoppen, en voor dat ik het weet is mijn 5MB op. Door die verdomde FaceBook update, die ik NIET wil. :(

Wat doe ik fout? Waarom kan ik die FaceBook app nergens stoppen? Waarom houd FaceBook zich niet aan de instelling die andere apps overigens wel doen...nl. pas installeren als ik handmatig update?

Moet ik nou tijdens mijn volgende vakantie gewoon de FaceBook app verwijderen om dit soort onzin te vermijden?
pi_118387366
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 20:24 schreef elkravo het volgende:
OK, ik ben dus op vakantie in het buitenland

Ik zit bij T-mobile, en wilde gedurende de twee weekjes weg een enkele keer mijn mail checken, of even mijn bankrekening checken.

Dus via T-mobile koop ik een dagpas voor 5 MB, a 1,95... genoeg om dit soort dingetjes te doen.
De wifi op vakantielokatie was reteduur.

Ik heb ingesteld dat ik app-updates handmatig installeer. Ik kreeg af en toe een melding van een beschikbare update, maar die ging ik dus gewoon lekker thuis doen.

Wat gebeurt er echter... er is één app, die begint met downloaden... ik kan 'm NERGENS stoppen, en voor dat ik het weet is mijn 5MB op. Door die verdomde FaceBook update, die ik NIET wil. :(

Wat doe ik fout? Waarom kan ik die FaceBook app nergens stoppen? Waarom houd FaceBook zich niet aan de instelling die andere apps overigens wel doen...nl. pas installeren als ik handmatig update?

Moet ik nou tijdens mijn volgende vakantie gewoon de FaceBook app verwijderen om dit soort onzin te vermijden?
Had je ook in Play ingesteld dat ie uitsluitend via WiFi de updates downloadt? Dat alleen al zou afdoende moeten zijn? Of is dit alleen voor hele grote apps? :?

Natuurlijk is het een kwalijke zaak dat FBapp zich niks van de handmatig instellen optie aantrekt. Als ik jou was ging ik ff erover klagen bij Play/FB.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')