Kloptquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 17:07 schreef FredvZ het volgende:
Volgens mij is TS vergeten te lezen waarvoor FHF bedoeld is...
"t lijkt er wel op ja..quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 17:12 schreef bijdehand het volgende:
Is dat niet het masker van Jan Jansen?
Dat dacht ik zelf dus ook..quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 17:11 schreef Tchock het volgende:
Deze dingen zijn waarschijnlijk weinig waard. Ze zouden wat waard zijn als het originele geloofsmaskers waren of iets dergelijks, maar tien tegen één dat ze gewoon voor toeristen zijn gemaakt.
Die waar je bietst om een gratis laptop om kutredenen?quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 17:51 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Zie een topic van mij ergens in FHF
En of ze niet gemaakt zijn voor de toeristenindustie.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 17:06 schreef padlarf het volgende:
Geen idee echt. Ligt denk ik voornamelijk aan de leeftijd.
Als ze ouder dan 50 jaar zijn dan zijn ze sowieso niet gemaakt voor toeristenquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 18:26 schreef trovey het volgende:
[..]
En of ze niet gemaakt zijn voor de toeristenindustie.
Dat is maar de vraag....50 jaar terug is 1962...toen had je ook al genoeg toeristen in Afrika.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 19:02 schreef padlarf het volgende:
[..]
Als ze ouder dan 50 jaar zijn dan zijn ze sowieso niet gemaakt voor toeristen
Thx.quote:
Ghe, maargoed dat ik die paal voor 80 euro heb gesleten.. :pquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:30 schreef ieniminimuis het volgende:
Denkend dat houtsnijkunst uit Ghana (en rest van Afrika) veel waard is...
De meesten worden bij bosjes gemaakt en voor toeristische prijzen verkocht. Zo'n groot masker kost daar iets van 10-15 euro. Heb er afgelopen februari nog eentje gekocht in Ghana.
Wereldwinkelprijzen zijn daarmee in vergelijking belachelijk. Daarnaast zijn Wereldwinkel producten heus niet meer waard (in geld) dan producten die je daar koopt. Enig verschil is vaak dat de Wereldwinkel de mensen die het maken iets meer geld geeft voor het product. Alhoewel je als toerist daar beter het product kunt kopen, aangezien je 9 van de 10 keur beduveld wordt over de prijs.
Daarnaast zijn ze in Ghana redelijk zuinig op hun erfgoed en zullen ze bijzondere items nooit toeristisch verkopen, maar eerder het namaken. Vele mensen geloven daar nog steeds heilig dat o.a. dit soort voorwerpen geesten behuizen en die moeten goed gezind blijven.
Mocht je een origineel / antiek voorwerp hebben dan is het hoogstwaarschijnlijk meegenomen met de vele plundertochten. En ik heb zo'n zwaar vermoeden dat zelfs in de koloniale tijd dit soort items werden nagemaakt voor de Europeanen.
dat is veel geld voor die mensen hoor! Maar je verkijkt je er op hoeveel werk erin zit. De houtsnijkunstenaars daar zijn er zo klaar mee.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:41 schreef Sosa het volgende:
[..]
Ghe, maargoed dat ik die paal voor 80 euro heb gesleten.. :p
Ik verbaas me zelf over het feit dat die maskers dus geen ruk waard zijn, maar er zit echt wel een pens met werk in zeg, met de handen zo'n stuk hout uitcurven... ik moet er niet aan denken voor die 10-15 euro!
das waar, 15e is daar een hoop geld..quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:29 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
dat is veel geld voor die mensen hoor! Maar je verkijkt je er op hoeveel werk erin zit. De houtsnijkunstenaars daar zijn er zo klaar mee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |