Dankjewelquote:Op maandag 10 juni 2013 14:54 schreef Kreator het volgende:
Mooie foto's allemaal. Ik vind het hele mooie beesten om te zien.
gaaaaf,quote:Op maandag 10 juni 2013 22:01 schreef Aloria het volgende:
[ afbeelding ]
Dit wordt mijn nieuwe project, een 120 bij 50 bij 100 paludarium ( zelf het kastje zwart geschilderd )
[ afbeelding ]
De lichtkap met led verlichting en t8 verlichting ( ook zelf gemaakt )
[ afbeelding ]
mist apparaat met de lampenvoeding
[ afbeelding ]
beregeningsysteem met filter
In het filter zit ook de verwarming om het water in de bak warm te houden.
[ afbeelding ]
Dit zijn de 4 sproeikopjes plus de uitgang van het mistapparaat
![]()
![]()
Leukkkk.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:53 schreef Aloria het volgende:
[..]
Gifkikkertjes, 1 bepaald soort krabbetje en garnaaltjes,
wat voor een slang wil je aanschaffen?quote:Op woensdag 26 juni 2013 14:44 schreef Snowglobe het volgende:
Ik overweeg een slang aan te schaffen, ik ben nog aan het uitzoeken of het haalbaar is voor mij. Een terrarium van 40x80x50, welke lampen moet ik daarbij aanschaffen en hoeveel energie zuigt dat? Het liefste zou ik zoveel mogelijk zelf in elkaar willen klussen, waar kan ik het beste een terrarium kopen?
Ik vind 80 wel klein voor een koningspython hoor.quote:Op woensdag 26 juni 2013 18:56 schreef Ferry_76 het volgende:
80x40 of 50 grondoppervlak is prima voor één Koningspython of Rattenslang. Mijn bak met Rattenslang heeft een spaarlamp aan de ene kant van de bak puur voor de verlichting, en een 25 w gloeilamp aan de andere zijde om zo een warmere kant te creeren; een Koningspython heeft misschien meer warmte nodig, dat durf ik niet zo te zeggen, daarvoor zou je even wat 'caresheets' voor die soort moeten opzoeken.
Om een bak aan te schaffen zou ik eens kijken of er ergens een beurs plaatsvindt in de buurt; er zijn regelmatig beurzen in Nijmegen, Houten en Tilburg onder andere. Dat kan zo maar een paar tientjes schelen op een bak en accessoires!
Ik reageerde net al op iemand anders over de regius.quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:33 schreef Snowglobe het volgende:
Ik zit nog in de onderzoeks fase, maar ik dacht aan een python regius, omdat ik op verschillende plekken lees dat dat een goede slang is voor beginners. Ik zal er sowieso maar 1 houden.
graag gedaan!quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:34 schreef Snowglobe het volgende:
Dank je wel Oneandonlyselina! Checking it out as we speak.
Jonge rattenslangen kunnen happerig zijn.quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:49 schreef Snowglobe het volgende:
Wat is het verschil in temperament tussen een koningspython en een rattenslang?
Leuk beestje! Mocht een van mijn slangen het loodje leggen dan wil ik ook wat kleinere hagedissen gaan houden.quote:
Was dat vandaag? Jammer, had ik best nog even heen gewild.quote:Op zondag 1 december 2013 17:41 schreef zoldernerd het volgende:
Even dit topic maar omhoog schoppen omdat ik zo snel geen ander topic hierover zag.
Ik ben vandaag op de reptielenbeurs in houten geweest, en heb mijn allereerste Baardagaam aangeschaft!![]()
Is hij niet knap?![]()
Ik heb al 2 jaar verlangd naar dit moment, en deze beurs was perfect want ik kon alles aanschaffen wat ik nodig had.
Ach, slangen bijvoorbeeld verschillen ook sterk qua habitat. Van bos- en heidegebied zoals in Nederland tot regenwoud en woestijn. Kunnen die amfibieën er ook wel bij, toch..?quote:Op maandag 2 december 2013 16:22 schreef frumslegnulk het volgende:
Reptielen en amfibieën verschillen teveel van elkaar om ze in één centraal topic te stoppen. Ik heb een amfibie die altijd onder water blijft en dus in een aquarium zit, ipv een terrarium![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |