Ik wet het zo niet. Water bevat zout (hetzij in mindere mate) dat kortsluiting kan veroorzaken. Of ik zou gedestilleerd moeten kopen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 00:39 schreef AdoraBelle het volgende:
Je zou ook gewoon water kunnen gebruiken en het dan goed laten drogen... eventueel wat schuurmiddel voor de plastic delen...
Zolang het niet bijtend is kun je van alles wel gebruiken. Zolang je het goed laat drogen en de batterij eruit haalt tenminste...
Wat probeer je precies schoon te maken? Kun je je toetsenbord er zo uit halen en ligt het in een soort bak met alleen die platte kabel?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 00:42 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ik wet het zo niet. Water bevat zout (hetzij in mindere mate) dat kortsluiting kan veroorzaken. Of ik zou gedestilleerd moeten kopen.Zou een sopje met Dreft afwasmiddel werken?
Of laat dat ook weer een residu achter?
Gedestilleerd water kun je kopen bij de bouwmarkt als het goed is. Water zonder verontreinigingen geleid niet dus dan kan je het gebruiken om schoon te maken.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 00:42 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ik wet het zo niet. Water bevat zout (hetzij in mindere mate) dat kortsluiting kan veroorzaken. Of ik zou gedestilleerd moeten kopen.Zou een sopje met Dreft afwasmiddel werken?
Of laat dat ook weer een residu achter?
Alles wat onder de cola zit.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 00:43 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Wat probeer je precies schoon te maken? Kun je je toetsenbord er zo uit halen en ligt het in een soort bak met alleen die platte kabel?
Is het dan nog wel de moeite waard om 'm schoon te maken?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 00:44 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Alles wat onder de cola zit.Het moederbord zit schijnbaar ook onder, want de laptop deed het niet meer toen die beker omviel.
Ja, hij werkt sinds een paar maanden weer wel, maar het is zo smerig en alles is gewoon plakkerig.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 00:45 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Is het dan nog wel de moeite waard om 'm schoon te maken?
Als 'ie het daarna alsnog niet doet dan heb je er niet zo veel aan.
In principe is die cola nu dus opgedroogd. Heb je 'm al weer eens geprobeerd aan te zetten?
En bij de supermarkt.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 00:43 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Gedestilleerd water kun je kopen bij de bouwmarkt als het goed is. Water zonder verontreinigingen geleid niet dus dan kan je het gebruiken om schoon te maken.
Nou, alcohol is juist goed (heb ik gelezen danquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 00:49 schreef trovey het volgende:
[..]
En bij de supermarkt.En alcohol 70 en 90% bij de drogist...alleen niet opdrinken.
Overigens zou ik mijn twijfels bij beide hebben om te gebruiken als je niet zeker weet dat het veilig is en het nergens in kan lopen.
Volgende keer rum-cola over je laptop gooien.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 00:53 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Nou, alcohol is juist goed (heb ik gelezen dan),
Zal wel meevallen als je een beetje voorzichtig bent...als het op onderdelen komt die het niet kunnen hebben maakt een eventueel residu ook niet meer uit.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 00:53 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Nou, alcohol is juist goed (heb ik gelezen dan), omdat het vrijwel meteen verdampt en geen residu achterlaat. Alleen kan je het puur nergens kopen, omdat het mogelijk geschikt is voor consumptie en je er dan heel veel accijns op moet betalen. Die versies bij de drogist (zie OP) zijn gedenatureerd (stofjes toegevoegd om het ongeschikt te maken voor consumptie), maar ik weet niet of het dan na verdamping een residu achterlaat, net als bij spiritus.
![]()
Hmmm, naja, dan wordt dat voorlopig mijn eerste keus.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 00:56 schreef trovey het volgende:
[..]
Zal wel meevallen als je een beetje voorzichtig bent...als het op onderdelen komt die het niet kunnen hebben maakt een eventueel residu ook niet meer uit.Er zit in ieder geval geen kleurstof in zoals spirtus dus je hebt al wat gewonnen qua middel.
Hahahahahaha.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 00:55 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Volgende keer rum-cola over je laptop gooien.
quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 00:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Klopt, ik moest ook lachen om je TT
Ik weet nog iets beters. In plaats van erover te praten het gewoon gaan doenquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 00:58 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Hmmm, naja, dan wordt dat voorlopig mijn eerste keus.Ben benieuwd of iemand nog met iets beters komt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 01:22 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik weet nog iets beters. In plaats van erover te praten het gewoon gaan doen. Zoveel kan er niet mee gebeuren zolang het goed droogt en er geen stroom op staat wanneer je het schoonmaakt.
Haha, komt goed!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Even morgen langs de Kruidvat en zo'n klein flesje halen.
![]()
Oké danquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 01:24 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Haha, komt goed!Even morgen langs de Kruidvat en zo'n klein flesje halen.
quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 06:29 schreef gargamel het volgende:
Pure alcohol maakt net zo goed schoon als water, desinfecteren doet het nauwelijks.
Als je wilt desinfecteren moet je alcohol 70% gebruiken. En dat is bij elke drogisterij (kruidvat, etos enz) te koop.
NB ik heb op mijn werktafel nooit residu teruggevonden.....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |