abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117867254
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_117867300
Jij bent snel, ik wilde hem net dichtgooien en toen was er alweer een nieuwe
pi_117867754
Ik had niet in de gaten dat ik hem dicht ging gooien :@ je mag het volgende topic openen :* :D
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_117867844
nou, ik kan wel zonder hoor ;)
pi_117876243
:W Kom ik ook weer eens :@

Vandaag voor het eerst naar het consultatiebureau geweest, ze groeit precies volgens het gemiddelde. En weegt nu 4250 gram en is 53 cm. *O*
Volgende keer krijgt ze haar eerste prikjes ;(

Met de bv ben ik gestopt, had echt zoveel tepelkloven en het deed zo'n pijn. Heb nog met tepelhoedjes gevoed, dat ging ietsje beter. Daarna kregen we er ook nog spruw bij waardoor de kloven nog minder goed konden genezen. Na veel frustratie en gejank van mij en E. heb ik de knoop doorgehakt. Nu zijn we allemaal wat relaxter in huize D.

Vanmiddag nog lekker gewandeld buiten, wat een heerlijk weer was het vandaag zeg!
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_117876444
O ja, las nog iets over koortslippen in het vorige deel. Eng is dat, ik heb ook rgelematig een koortslip en heb toevallig vorige week gordelroos gekregen, dat is ook niet iets waarmee je je baby wilt besmetten. Heb een kuurtje gekregen bij de HA en heb het afgedekt (zat in mijn nek) met een gaasje zodat ik of E. er niet aan konden zitten. Ook niet knuffelen met haar.
I found myself alone,
pi_117879167
Fijn dat het nu goed gaat Lenehe! Tepelkloven zijn vreselijk idd.
Sterktr met de gordelroos!
pi_117883375
Fijn dat het goed gaat LeNeHe en dat je meisje goed groeit. Hopelijk is de gordelroos ook snel weer weg.
pi_117886492
ik kom ook weer even binnen vallen. F.leur is ondertussen alweer bijna 3 weken en wat vliegt de tijd zeg! Ze wordt nu al veel te snel groot naar mijn zin. Sommige rompers passen al niet meer, en sommige shirts en broekjes heeft ze al mt 62!
Maar wat het is het toch geweldig om mama te zijn, ik geniet er zo intens van. Ik kan de hele dag naar mijn meisje kijken en aan haar snuffelen haha. Ze is ook zo mooi en lief O+ O+ O+

Toch vind ik het af en toe ook zwaar moet ik toegeven. Ik geef borstvoeding en dat gaat gelukkig als een trein. Maar om de 3u voeden breekt me wel op, met name in de nacht natuurlijk. Man is alweer gewoon aan het werk, dus de nachten komen toch wel op mij neer. Deze week wel even een off-day gehad, omdat ik zoo moe was. Nu maar weer gewoon elke middag met de kleine mee naar bed. Vind ik wel moeilijk, want dat is ook net wat tijd die je dan voor jezelf hebt he.

Hadden jullie het in het begin ook wel eens zo zwaar ermee? En vanaf wanneer sloegen jullie kindjes een voeding over snachts :@

Oh en ik merk ook dat de kraamvisite me opbreekt. Alle naaste familie is al geweest (en willen nu eigenlijk al voor een 2e ronde komen) en nu komen de 'vage kennissen' ook nog allemaal even langs. Ik ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee.. :@ En als ik dan toch aan het zeuren ben (heb er een handje van vandaag geloof ik :P) soms heeft visite F.leur vastgehouden en dan stinkt ze daarna naar hun, of ze is klam van hun zweet. Ieuw! Maar ik wil ook weer niet zo'n zeikerd zijn dat sommige mensen haar niet vast mogen houden. Een van de stink mensen is namelijk mijn schoonmoeder :')

LeNeHe, gordelroos en koortslippen. Klinkt bekend. Mijn (8> heeft dat ook regelmatig. Hij is nu ook heel gezond aan het eten in de hoop dat hij het nu niet krijgt. Hoop dat het bij jou ook snel weggaat, lijkt me niet fijn!

Ik ga mijn best doen om dit topic nu goed te volgen, heb het soms nog wel wat te druk ervoor. Maar denk dat ik veel kan hebben aan jullie ervaringen :)
pi_117886510
oh en ik heb net mijn bevallingsverhaal gepost, als jullie dat interessant vinden. Wel fijn om het van je af te typen merkte ik. :Y
pi_117886595
Goeie scores weer op het CB!

Gordelroos is toch van hetzelfde virus al waterpokken? Daar wil je zo'n mini nog niet aan hebben inderdaad..

Hier een kleine mopper, die nu gelukkig even slaapt. Veel bij ons hangen, miepen om niks.. Eens kijken of dit een sprongetje is, of dat hij last heeft vandezelfde verkoudheid als ik..
pi_117886794
Hoi kwisted, heftig he, dat begin.. Het verschilt nogal per kindje wanneer het meer tijd ertussen laat. Slaapt ze wel snel weer door na de bv? Staat het wiegje/ledikant naast je bed, dat je haar er zo uit kunt plukken?

Dat van die gekke geuren had is gisteren nog. Dus bij 9,5 maand kan dat je ook nog dwars zitten ;)
Heeft een halve dag geduurd voordat hij weer naar mij rook, terwijl hij maar een kwartiertje bij iemand op schoot had gespeeld. Maar de dame was wel heel aardig, dus ik laat het maar. Alleen met sigaretenrook, dan probeer ik het te vermijden. Dat vind ik zo vies :N
pi_117887019
Kwisted, ik heb in het begin om het uur gevoed dag en nacht...zeker zwaar maar het wordt echt beter!! probeer te slapen wanneer je kleintje slaapt en laat je man je helpen met verschonen en in bad doen zodat je ook beetje kan uitrusten :*
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:04:59 #14
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_117887106
kwisted, de begintijd is inderdaad behoorlijk intensief. dat zelf ook even slapen 's middags is wel echt goed hoor, je moet dat eigenlijk zo lang mogelijk vol zien te houden zodat je zelf weer goed op krachten komt. maar het is niet eeuwigdurend, die vermoeiende tijd, er komen echt betere tijden. dat vond ik wel een troostrijke gedachte.

en al die visite, ik kan me goed voorstellen dat je daar af en toe echt geen zin in hebt. plan vooral ook visite-loze dagen in! verder, als je het gevoel hebt dat het je echt te zwaar wordt: schroom niet om aan de bel te trekken bij je huisarts oid.
in de haak.
pi_117887604
Kwisted
:* schrijf het maar lekker van je af! Naast genieten is het soms ook zwaar.
De gebroken nachten zijn ook zwaar, probeer overdag ook even op bed te gaan.

Wij planden 1x pd bezoek van kraamvisite en niet meer. (dus 1 stel vrienden, opa en oma etc geen groepjes)
Ook eens een dag zonder visite is belangrijk! Lekker alleen thuis zijn met je meisje en uitrusten doet een jonge moeder ook goed :)

Wij gaven S niet veel uit handen, ik liet haar in de kinderwagen / wieg of bij mij slapen en als ze wakker was ook meestal bij mij en (8>
Ze kunnen haar ook van een afstandje bewonderen :9

Vooral niet doen als jij het niet wilt of niet prettig vind. Ze hoeven haar niet altijd vast te houden, ook schoonmoeders niet.
pi_117887684
Lenehe, beterschap met de gordelroos en kloven.

Df beterschap, hopelijk is het sprongetje snel over.

Kwisted, het gaat heel hard met zo'n kleintje en is best vermoeiend. Wat er al gezegd is, slaap met je baby mee. Misschien dat je man je s'avonds tussen de voedingen in kan ontlasten. Wat betreft langer slapen: mijn eerste sliep met 7 weken de eerste keer door en niet lang daarna waren de nachtvoedingen afgelopen. Mijn tweede komt nu nog een of twee keer s' nachts voor een voeding.
Wat betreft visite, je kunt er ook aan denken om een middag of avond in een keer alle familie en/ of vrienden uit te nodigen. En als je het s'avonds doet kun je je ook nog terugtrekken als het voor jou of de kleine teveel wordt.

Hier weinig slapen en veel drinken, ik denk door verkoudheid en hoest. Vind het ook heel zielig. Tot nu toe maar 30-40 minuten geslapen. Gelukkig vanochtend tot 7.30 uur getukt.

Hebben jullie baby's dat ook dat ze pas laat na een voeding gaan slapen? Bij ons soms pas 2 uur na de voeding. Dan kan hij dus maar kort slapen of hij verschuift zijn volgende voedingnaar achteren.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:23:18 #17
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_117887733
Kwisted, ik vond het begin ook echt loodzwaar, wij hadden dan wel een nare start met vroeggeboorte en twee weken ziekenhuis, maar ook zonder dat had ik het denk ik erg zwaar gevonden. Meisje huilde vrij veel door obstipatie en wilde m.n. overdag alleen maar op me slapen. Men, ik heb elke dag wel gehuild die eerste 6 weken... :') Daarna ging het ineens beter, maar echt lekker ging het pas na 3 maanden lopen moet ik eerlijk zeggen. Toen had ik pas een beetje m'n draai gevonden.

Moet eerlijk zeggen dat ik nu ook wel een beetje op zie tegen die beginperiode straks weer (nu 25 weken zwanger), omdat ik natuurlijk dan ook nog een dreumes heb rondlopen die dan zeker niet meer zoveel slaapt. Maar goed, misschien valt het deze keer wel allemaal mee *)

Sterkte in ieder geval en probeer zo veel mogelijk een 'go with the flow' houding te hebben en niet teveel moeten van jezelf. Succes! :*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_117887874
Mijn baby heeft al 2 nachten achter elkaar 40 graden koorts.Ze poept ook ineens snachts en dan is het donker groen en stinkt enorm! Overdag heeft ze 39.4 graden koorts...ik geef haar alleen pcm snachts maar het verlaagd alleen de koorts, het lijkt alsof ze niet minder pijn/ongemak hierdoor heeft..ze hangt uren lang aan mijn borst voor troost..mijn poepje <3
Ik denk dat er 2 tandjes boven komen..pfff
Arme mormel
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:28:22 #19
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_117887948
Ach gossie, wat naar voor R. (en voor mama natuurlijk...)
Hopelijk komen ze snel door! :*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_117888117
Sneu he!! het is een hoektand boven...de onderste tanden waren niet zo pijnlijk voor haar, ze had ook geen koorts maar dit..pff! :N
pi_117888390
Bitterend, beterschap voor je meisje! En wat rust voor jou toegewenst.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_117888450
Ik zit op werk dat is wel heerlijk rustig :P mag papa nu poep scheppen :7 (heb ik vannacht gedaan omdat hij ook ziek was)
pi_117889431
Kwisted, herkenbaar hoor! Ik vond de eerste weken echt geen roze wolk. Ik dacht dat ik nooit meer uit huis zou komen. Nu gaat het allemaal wat soepeler gelukkig. Het komt goed! :Y
Ik ga jouw bevallingsverhaal eens lezen.
Wil de mijne binnenkort ook eens posten.

Bitterend wat sneu zeg. Hopelijk is de tand snel door.
I found myself alone,
pi_117889445
ja lekker meeslapen met de kleine ga ik gewoon weer oppakken en doorzetten. Heb het toch wel echt nodig merk ik aan mezelf :Y

en bah voor stinkende mensen :X Toch kan ik dat niet goed hoor, nee zeggen als iemand haar vast wil houden. Kijk als ze in de box ligt of in haar wiegje zeg ik gemakkelijk dat ik liever heb dat ze blijft slapen oid. Maar gisteren kwam mijn schoonmoeder langs en ik hield expres F al vast. Had niet gevraagd of zij haar vast wilde houden. Ging wel naast haar zitten, zodat ze haar goed kon zien/aaien/etc. Maar toen zei ze uiteindelijk: 'Nou dan wil ik nog even een minuutje met F knuffelen en dan ga ik zo weer'. Ja dan kan ik echt geen nee zeggen.. :{ En dan gaat ze met haar behaarde bovenlip ook nog eens F zitten kussen :'( En drukt ze F tegen haar decollete die veelste laag is. ;(
Ik vind mijn schoonmoeder niet leuk en ze lijkt op ma flodder
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 12:13:26 #25
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_117889517
Brrrr klinkt niet echt aantrekkelijk inderdaad. Wel lastig ja, ik zou dan ook niet snel nee zeggen...
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')