Betreft hier een bestand op netwerk, daar hangen weer niveau's aan onder beveiliging waar ik dus niets aan mag veranderen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 11:55 schreef Luxuria het volgende:
Moet je op 'File' klikken, dan links in die rij op 'Info'.
Daar staat 'Permissions'.
Heb dat getest, echter moet je een wachtwoord invoeren en zodra je op annuleren klikt zie je niets??quote:Op donderdag 11 oktober 2012 11:55 schreef Luxuria het volgende:
Moet je op 'File' klikken, dan links in die rij op 'Info'.
Daar staat 'Permissions' (protect workbook).
Daar kun je er een wachtwoord op zetten.
Met 'Protect current sheet' moet dat wel lukken.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 11:59 schreef Xperia het volgende:
[..]
Heb dat getest, echter moet je een wachtwoord invoeren en zodra je op annuleren klikt zie je niets??
Aanklikken wat niet mag gebeuren, aangezien je wilt dat er alleen in gelezen wordt dan alles aanklikken ja.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:01 schreef Xperia het volgende:
[..]
Moet ik alles aanvinken? onder Blad beveiligen?
Ik heb een NL'se versie?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:01 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Met 'Protect current sheet' moet dat wel lukken.
Ik zie nu dat dat volgens mij hetzelfde is als wat Quantic zegt, alleen via een andere weg.quote:
Zojuist gedaan, echter als ik een aanpassing wil doen dan moet ik eerst de beveiliging verwijderen?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:02 schreef Quantic het volgende:
[..]
Aanklikken wat niet mag gebeuren, aangezien je wilt dat er alleen in gelezen wordt dan alles aanklikken ja.
Dat komt toch op hetzelfde neer?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:06 schreef Xperia het volgende:
[..]
Zojuist gedaan, echter als ik een aanpassing wil doen dan moet ik eerst de beveiliging verwijderen?
Ik wil juist dat er een wachtwoord ingevoerd moet worden als je het bestand wilt wijzigingen, en bij annuleren dat je alleen mag lezen.
Je mag het in eerste instantie alleen lezen, al wil je het wijzigen moet je zelf het wachtwoord invoeren. Ik snap het probleem niet helemaal, dit is toch wat je wilt?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:06 schreef Xperia het volgende:
[..]
Zojuist gedaan, echter als ik een aanpassing wil doen dan moet ik eerst de beveiliging verwijderen?
Ik wil juist dat er een wachtwoord ingevoerd moet worden als je het bestand wilt wijzigingen, en bij annuleren dat je alleen mag lezen.
Nou laat ik het zo zeggen, een collega van een ander afdeling heeft het bestand zo ingesteld ( hij is met vakantie kan het dus niet vragen)quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:08 schreef Quantic het volgende:
[..]
Je mag het in eerste instantie alleen lezen, al wil je het wijzigen moet je zelf het wachtwoord invoeren. Ik snap het probleem niet helemaal, dit is toch wat je wilt?
Ja, zo stel je het in op de manier die ik hierboven heb beschreven.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:13 schreef Xperia het volgende:
[..]
Nou laat ik het zo zeggen, een collega van een ander afdeling heeft het bestand zo ingesteld ( hij is met vakantie kan het dus niet vragen)
Ik klikt een excel bestand en er komt een melding in beeld om een wachtwoord in te voeren, zodra ik op annuleren klik wordt het bestand geopend echter mag ik geen wijzgingen doen. Zodra ik het bestand sluit en opnieuw open en voer het wachtwoord in dan mag ik wijzigingen doen.
Dus zo heeft mijn collega het ingesteld en zo wil ik het ook instellen.
Nee want als je het documtent opstart, krijg je niet automatisch een melding dat je het wachtwoord in moet voerenquote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:14 schreef Quantic het volgende:
[..]
Ja, zo stel je het in op de manier die ik hierboven heb beschreven.
Vind het makkelijker werken vind ik. Hoe kan ik het op deze manier instellen?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:22 schreef Luxuria het volgende:
Waarom wil je het perse zo hebben dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |