SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waarschijnlijk heb ik gefaald met de manier van opbrengen. Op de verpakking stond dat er bij voorkeur gebruikt moest worden gemaakt van een wasverdeler, maar dat er eventueel ook gebruik gemaakt kon worden van een trekken met een schone theedoek, Dat laatste heb ik dus gedaan.
Wat kan ik nu het beste doen? Ik ben een beetje huiverig om een tweede laag aan te brengen. Mijn gevoel zegt dat het beter is om eerst deze mislukte laag eraf te halen, maar hoe?
Overigens ben ik extra huiverig geworden omdat ik erover heen gelezen heb dat dit middel alleen bij gelijmd laminaat gebruikt mag worden. En wij hebben klik laminaat.
Dus, HELP, hoe maak ik mijn vloer weer mooi?"Does it worry you that you don't talk any kind of sense? "
Ik zou er ook om lachen als het niet mijn laminaat was. :pquote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:32 schreef Apuleius het volgende:
Kan er niets aan doen, maar ik kom toch even lachen hoor.![]()
![]()
Godsamme, het lijkt wel white wash. Dat zal toch wel slijten op den duur?
Ik gok dat je een grote hoeveelheid met cirkelende bewegingen hebt ingeboendquote:HG laminaat beschermfilm met glans (laminaat glans) (HG product 70) is een gemakkelijk aan te brengen vloeibare polymeer emulsie welke na droging een glanzende en flinterdunne, maar uiterst sterke beschermfilm vormt waardoor de toplaag van het laminaat wordt beschermd tegen slijtage, krassen en andere beschadigingen. Dit product maskeert tevens doffe plekken en al bestaande beschadigingen en geeft een anti-slip effect.
Giet een kleine hoeveelheid van de vloeistof onverdund over de vloer en verdeel het met behulp van een wasverdeler dun en egaal in één richting. Vervolgens laten drogen, waarna eventueel een tweede laag haaks op de eerste laag kan worden aangebracht. 1 liter is goed voor ongeveer 60 m² per liter per laag.
quote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:43 schreef kabelhaspel het volgende:
Onvetter als Dreft oid wellicht proberen?
of terpentinequote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:45 schreef 314 het volgende:
probeer anders er eens zachtjes (en recht!) overheen te gaan met zoiets?
http://nl.hg.eu/products/(...)repen___dweilproduct
en dit:
[..]
Ik wist dat ik het recht moest aanbrengen en dat had ik in mijn beleving ook gedaan. Kennelijk niet zo recht als dat ik dacht.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:42 schreef 314 het volgende:
die slingertjes zijn van het dweilen of van het slingerend aanbrengen van dat spul? als je het gewoon recht had gedaan had je ook die rare waas niet gehad denk ik, ook niet door aanbrengen met een theedoek.. verwijderen en opnieuw doen?
Nee, dat staat helaas niet op de fles.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:55 schreef maily het volgende:
staat het niet gewoon op de fles waar je het mee kan verwijderen???
en anders nog eens kijken bij HG...
prutserquote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:54 schreef TumTum het volgende:
[..]
Ik wist dat ik het recht moest aanbrengen en dat had ik in mijn beleving ook gedaan. Kennelijk niet zo recht als dat ik dacht.
Dreft geloof ik niet zo heel erg in, tis niet vet ondanks dat het er zo uit ziet.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:45 schreef 314 het volgende:
probeer anders er eens zachtjes (en recht!) overheen te gaan met zoiets?
http://nl.hg.eu/products/(...)repen___dweilproduct
en dit:
[..]
Ja, geloof me, ik vind mezelf ook een prutser. Ik denk zelf ook dat er iets meer dan een schoonmaakmiddel nodig is om het er weer af te krijgen, maar wat?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:56 schreef 314 het volgende:
[..]
prutser![]()
verwijderen en opnieuw dan maar.. kijk eens op de fles, want het vermeldt wel dat het hard wordt en krasbescherming biedt, dus makkelijk zal het niet loskomen zonder een soort van oplosmiddel
deze heb je gebruikt: http://nl.hg.eu/products/show/id/68quote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:57 schreef TumTum het volgende:
[..]
Dreft geloof ik niet zo heel erg in, tis niet vet ondanks dat het er zo uit ziet.
Terpetine vind ik eng, kan zo'n laminaat vloer daar wel tegen?
met deze zou het eraf moeten komen: http://nl.hg.eu/products/show/id/67quote:HG laminaat beschermfilm met glans (laminaat glans) (HG product 70) is een gemakkelijk aan te brengen vloeibare polymeer emulsie welke na droging een glanzende en flinterdunne, maar uiterst sterke beschermfilm vormt
quote:HG laminaat krachtreiniger (HG product 74) is een krachtige reiniger voor het veilig en snel verwijderen van hardnekkig vuil, vet en beschermfilms van alle soorten laminaat.
en daarna weer HG70 erop, maar dan netjesquote:Voor het verwijderen van HG laminaat beschermfilm met glans (laminaat glans) (HG product 70): Doe het product onverdund in een emmer en breng het vervolgens aan met behulp van een goed uitgewrongen mop of dweil. Vervolgens enige minuten laten inwerken en daarna de vloeistof opnemen met behulp van een schone en goed uitgewrongen dweil. Aansluitend nog 1 à 2 maal nadweilen met een goed uitgewrongen dweil.
Klopt, eerste product heb ik inderdaad gebruikt. Ik zal morgen dan maar ff naar de bouwmarkt gaan voor een fles van dat tweede spul. Bedanktquote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:59 schreef 314 het volgende:
[..]
deze heb je gebruikt: http://nl.hg.eu/products/show/id/68
[..]
met deze zou het eraf moeten komen: http://nl.hg.eu/products/show/id/67
[..]
.. wel ff dubbelchecken in de winkel, navragen dus
en daarna weer HG70 erop, maar dan netjes, beter koop je daarvoor iets beters dan een schone doek, gezien het vorige resultaat.. daar zitten de kosten nietquote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:02 schreef TumTum het volgende:
[..]
Klopt, eerste product heb ik inderdaad gebruikt. Ik zal morgen dan maar ff naar de bouwmarkt gaan voor een fles van dat tweede spul. Bedankt
Ja. Ik zal nog even beraden met mn vriendin of een tweede poging nog wel gewenst is. Hangt er ook vanaf welke investering er voor nodig is, net nieuw huis dus het geld vliegt de deur uit.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:03 schreef 314 het volgende:
[..]
en daarna weer HG70 erop, maar dan netjes, beter koop je daarvoor iets beters dan een schone doek, gezien het vorige resultaat.. daar zitten de kosten niet
zo'n wasverdeler in plaats van een doek zal al helpenquote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:05 schreef TumTum het volgende:
[..]
Ja. Ik zal nog even beraden met mn vriendin of een tweede poging nog wel gewenst is. Hangt er ook vanaf welke investering er voor nodig is, net nieuw huis dus het geld vliegt de deur uit.
Als die eerste lelijke laag er vanaf is ben ik al een stuk geruster.
:p Er staat toch echt op de fles dat een schone doek gewikkeld om een trekker ook kan. Nou mooi niet dus.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:06 schreef 314 het volgende:
[..]
zo'n wasverdeler in plaats van een doek zal al helpen
komt ook op hetzelfde neer, alleen zat het iets beter werken.. google maar eens naar plaatjes van een wasverdeler. misschien wat minder spul erop smeren en het rechter proberen te doen, dat zal al veel helpen. laat anders iemand anders het eens doen voor een biertje?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:09 schreef TumTum het volgende:
[..]
:p Er staat toch echt op de fles dat een schone doek gewikkeld om een trekker ook kan. Nou mooi niet dus.
P.s. Waar koop je trouwens in hemelsnaam een wasverdeler? Heeft de bouwmarkt die dingen gewoon? Had er tot eergister nog nooit van gehoord...
kijk eens of er op youtube bv filmpjes staan hoe dat aan te brengen? of op een andere (klus-)site?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:09 schreef TumTum het volgende:
[..]
:p Er staat toch echt op de fles dat een schone doek gewikkeld om een trekker ook kan. Nou mooi niet dus.
P.s. Waar koop je trouwens in hemelsnaam een wasverdeler? Heeft de bouwmarkt die dingen gewoon? Had er tot eergister nog nooit van gehoord...
Zo'n ding ziet er niet al te duur uit. Zal morgen wel ff bij de bouwmarkt vragen naar zo'n ding.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:15 schreef 314 het volgende:
[..]
komt ook op hetzelfde neer, alleen zat het iets beter werken.. google maar eens naar plaatjes van een wasverdeler. misschien wat minder spul erop smeren en het rechter proberen te doen, dat zal al veel helpen. laat anders iemand anders het eens doen voor een biertje?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |