quote:Kom van je paard af. Je hebt geen enkel recht om hier de moralistische strijder uit te hangen. Je afschuw, haat, misschien jaloezie, van de Westerse samenleving druipt ervan af.
Op zondag 27 april 2003 19:27 schreef Tia_Tijger het volgende:Mischien kun jij ingaan op mijn post waarin ik methodes aangeef die vandaag de dag in gebruik zijn.
Wat is voor jou het verschil tussen een steniging en het terechtstellen van een geestelijk minder valide persoon, waarom is het eerste volgens jou achterlijk en niet het tweede?
Laten we twee methodes vergelijken. Westers en "Oosters"
Westers, de veroordeelde krijgt een middel toegedient dat binnen vijf minuten werkt en de veroordeelde snel en pijnloos uit het leven verwijdert.
Oosters. De veroordeelde word tot aan de middel in de grond begraven, of tot aan het hoofd, waarop er een behoorlijk aantal mensen met stenen gooien op hetgeen dat boven de grond zichtbaar is. De stenen zijn niet groter dan een kippenei en de excecutie kan soms uren duren.
Over zwakzinnigen... in de Westerse maatschappij krijgen ze alle kansen om zich te ontwikkelen, in de "Oosterse" landen worden ze niet eens erkent en leven ze vaak een onmenselijk bestaan, dat is, als de ouders al besluiten om het kind in leven te laten na de geboorte.
Nee inderdaad, de Westerse maatschappij is op alle vlakken vrijwel net zo inhumaan als de "Oosterse" maatschappijen.
Ook leuk is dat je er telkens Amerika bij haalt, we leven in Nederland en Nederland, net als vrijwel alle andere Europese landen, kent geen doodstraf. Overigens kennen bepaalde staten van de VS ook geen doodstraf.
quote:Dat is jouw (enigzins vreemde) verbeelding die spreekt, ik ben Westers (Nederlands om precies te zijn en blank voor het geval Nederlands niet genoeg zegt) en mijn afschuw beperkt zich tot iedere vorm van executie, hoe 'humaan' die ook mag zijn.
Op zondag 27 april 2003 19:41 schreef Kugari-Ken het volgende:Kom van je paard af. Je hebt geen enkel recht om hier de moralistische strijder uit te hangen. Je afschuw, haat, misschien jaloezie, van de Westerse samenleving druipt ervan af.
Mischien iets minder aanmatigend zijn voortaan?
quote:maw, het is alleen de methode die in jouw ogen afwijkt, met het gebeuren zelf heb jij geen moeite? Ik wel.
quote:Ik dacht dat we het over culturen hadden en niet alleen over Nederland dus ik begrijp jouw punt niet helemaal al ben ik dolblij dat ik in Nederland leef waar wij niet toegeven aan zulke 'achterlijke' praktijken.
Ook leuk is dat je er telkens Amerika bij haalt, we leven in Nederland en Nederland, net als vrijwel alle andere Europese landen, kent geen doodstraf. Overigens kennen bepaalde staten van de VS ook geen doodstraf.
[Dit bericht is gewijzigd door Tia_Tijger op 27-04-2003 19:54]
quote:heb je 't filmpje gezien?
Op zondag 27 april 2003 18:11 schreef Tia_Tijger het volgende:[..]
Een paar dagen terug zie ik op dit forum nog een aantal mensen betogen dat doodschoppen een goede straf zou zijn voor Khalid H., hoe achterlijk is een cultuur waar dat uit voort komt dan?
Hoe achterlijk is het om mensen ter dood te brengen door ophanging, onthoofding, vuurwapens of gif?
Hoe achterlijk is het ter dood brengen van een geestelijk gehandicapte?
Of is het allemaal ineens veel achterlijker als het dmv stenen gebeurt?Wat mij betreft is iedere doodstraf een 'achterlijk' fenomeen, welke cultuur het ook uitkomt.
quote:1. Nee, en niet van plan het te bekijken ook.
Op zondag 27 april 2003 19:56 schreef ixion het volgende:heb je 't filmpje gezien?
en is er geen verschil tussen iemand een spuitje geven omdattie 3 vrouwen verkracht en vermoord heeft, of iemand stenigen omdat ze een kind kreeg zonder getrouwd te zijn....
quote:Oh maar dat zie je verkeerd. In het idoliseren van andere culturen is het goed mogelijk om de cultuur waarin je bent opgegroeid en nog steeds leeft, te haten en te bespotten. En ja, je kunt nog steeds jaloers zijn op de nederlandse cultuur omdat je deze zo verafschuwt dat al het andere wel beter moet zijn, als er vervolgens walgelijke aspecten worden blootgesteld van een cultuur beroep je je op de westerse cultuur, waarmee je een zeker mate van jaloezie vertoont. Niet dat je het ooit zult toegeven, want dat zou je trots en je publieke gezicht krenken, en gezichtsverlies kunnen we niet veroorloven.
Op zondag 27 april 2003 19:48 schreef Tia_Tijger het volgende:[..]
Dat is jouw (enigzins vreemde) verbeelding die spreekt, ik ben Westers (Nederlands om precies te zijn en blank voor het geval Nederlands niet genoeg zegt) en mijn afschuw beperkt zich tot iedere vorm van executie, hoe 'humaan' die ook mag zijn.
Mischien iets minder aanmatigend zijn voortaan?
quote:oh maar mijn kindje toch, dat is waar je al de fout ingaat. Ik accepteer de wreedheid van andere culturen. Maar ik maak ook een onderscheid in verschillende culturen, en dat onderscheid komt in die voorbeelden naar boven. Jij ziet alles in zwart wit, er is geen grijs gebied, het is slecht en daar houd het verhaal op, als iets slecht is, dan hoef je er niet meer naar te kijken, dan is er geen reden meer om onderscheid te maken in de verschillende gradaties van "slechtheid", want slecht is slecht en daarmee uit. Op die manier ontwijk je een belangrijk aspect van hetgeen ik probeerde duidelijk te maken, en om het nog erger te maken leg je me woorden in de mond.
maw, het is alleen de methode die in jouw ogen afwijkt, met het gebeuren zelf heb jij geen moeite? Ik wel.
Wat is erger? Gestenigd worden tot de dood erop volgt, of in laten slapen?
quote:En wederom die tentoonstelling van haat en nijd. We hebben het over Nigeria, een land waar een van je stokpaardjes leeft, de Islamtisische cultuur. Er komt een walgelijk praktijk naar voren, iets dat verbonden is, verwoven is met, die cultuur, dat stokpaardje, het eerst volgende dat je doet is het kort accepteren en vervolgens snel een westerse cultuur aanwijzen, die niet ver van de onze afligt, en deze als net zo achterlijk bestempelen.
Ik dacht dat we het over culturen hadden en niet alleen over Nederland dus ik begrijp jouw punt niet helemaal al ben ik dolblij dat ik in Nederland leef waar wij niet toegeven aan zulke 'achterlijke' praktijken.
Is een cultuur die een geestelijk minder valide persoon terechtstelt nu wel of niet 'achterlijk'?
Wat overigens niet gaat lukken met je voorbeeld van een geestelijk gehandicapte.
Ook al word de geestelijk gehandicapte veroordeelt, je ontkent hier, alweer, dat deze meer rechten heeft en een beter leven heeft dan in de Islamitsche cultuur.
Overigens schijn je de daad waarvoor deze jongeman was veroordeelt te zijn vergeten, of je probeert 'em angstvallig te verbergen omdat de daad zo walgelijk was dat zelf de dader wist hoe fout hij zat.
De jongeman had namelijk een vrouw in haar huis aangevallen, haar vervolgens verkracht en na de verkrachting heeft hij haar vermoord. En ik meen me te herrineren dat er een niet zo rooskleurig stukje bijhoorde over scharen die gebruikt werden tegen het slachtoffer.
quote:Stop nu eerst eens even met jouw eigen tekortkomingen en onderhuidse onvrede te etaleren en op mij te projecteren, ik stelde een vrij simpele vraag en ik gaf een mening over executie. That's it.
Op zondag 27 april 2003 20:26 schreef Kugari-Ken het volgende:~knip~
Als dat voor jou aanleiding is tot het bovenstaande dan voel ik een diep medelijden en raad ik je aan om professionele hulp te zoeken.
Dat het beter is dan electrocutie,de strop, gas, kogel zal ik niet ontkennen. Geen geur van brandend vlees, geen doodskreten, geen ongecontroleerde ontlasting, geen spierspasmes etc etc.
Maar het gaat ook wel mis. Heeft een misdadiger bijvoorbeeld slechte aderen (junk?) dan is het ontzetten moeilijk om een infuus met het spul aan te leggen, bij een fout komt het niet in de bloedbaan terecht en ontstaat dus een lange doodsstrijd.
Over humaan gesproken dus.
quote:Een grove leugen:
Op zondag 27 april 2003 20:45 schreef robh het volgende:
Dat "spuitje" is nog steeds 1 van de minst gebruikte methodes voor een executie.
De executies in de VS van 2003 tot nu toe:
code:Overall:1 821 01/14/03 Samuel Gallamore TX Lethal Injection
2 822 01/15/03 John Baltazar TX Lethal Injection
3 823 01/16/03 Daniel Revilla OK Lethal Injection
4 824 01/22/03 Robert Lookingbill TX Lethal Injection
5 825 01/28/03 Alva Curry TX Lethal Injection
6 826 01/29/03 Richard Dinkins TX Lethal Injection
7 827 01/30/03 Granville Riddle TX Lethal Injection
8 828 02/04/03 John Elliott TX Lethal Injection
9 829 02/05/03 Kenneth Kenley MO Lethal Injection
10 830 02/06/03 Henry Dunn Jr. TX Lethal Injection
11 831 02/12/03 Richard Fox OH Lethal Injection
12 832 02/13/03 Bobby Jo Fields OK Lethal Injection
13 833 02/25/03 Richard Willilams TX Lethal Injection
14 834 02/26/03 Amos King FL Lethal Injection
15 835 03/11/03 Bobby Cook TX Lethal Injection
16 836 03/13/03 Michael Thompson AL Lethal Injection
17 837 03/18/03 Louis Jones US Lethal Injection
18 838 03/18/03 Walanzo Robinson OK Lethal Injection
19 839 03/20/03 Keith Clay TX Lethal Injection
20 840 03/25/03 John Hooker OK Lethal Injection
21 841 03/25/03 Larry Moon GA Lethal Injection
22 842 03/26/03 James Colburn TX Lethal Injection
23 843 04/03/03 Scott Hain OK Lethal Injection
24 844 04/08/03 Don Hawkins Jr. OK Lethal Injection
25 845 04/09/03 Earl Bramblett VA Electric Chair
26 846 04/17/03 Larry Jackson OK Lethal Injection
27 847 04/22/03 Juan Chavez TX Lethal Injection
quote:http://people.smu.edu/rhalperi/exec03.html
Methods of execution and numbers executed by that method in the USA are:
electrocution (151), firing squad (2), gas chamber (11), hanging (3),
and lethal injection (680).
Minst gebruik my fucking ass!
quote:Sinds wanneer komt jouw fucking ass alleen in Amerika?
Op zondag 27 april 2003 21:40 schreef Ernst het volgende:Minst gebruik my fucking ass!
quote:Welke andere Westerse landen wilde je er dan bij gaan betrekken?
Op zondag 27 april 2003 21:42 schreef robh het volgende:
Sinds wanneer komt jouw fucking ass alleen in Amerika?
Sowieso blijkt uit deze cijfers al dat het allerminst de minst gebruikte methode is.
quote:Westers?
Op zondag 27 april 2003 21:43 schreef Ernst het volgende:Welke andere Westerse landen wilde je er dan bij gaan betrekken?
quote:
Op zondag 27 april 2003 21:44 schreef robh het volgende:
Westers?
quote:
Op zondag 27 april 2003 19:41 schreef Kugari-Ken het volgende:
quote:Sorry, ik lees de posts van Kugari-Ken nooit.
Op zondag 27 april 2003 21:45 schreef Ernst het volgende:
.
quote:Leuk. Ook handig als moderator zijnde.
Op zondag 27 april 2003 21:45 schreef robh het volgende:
Sorry, ik lees de posts van Kugari-Ken nooit.
quote:Ok, laat ik het toch even inhoudelijk houden.
Op zondag 27 april 2003 21:43 schreef Ernst het volgende:
Sowieso blijkt uit deze cijfers al dat het allerminst de minst gebruikte methode is.
Heb je ook cijfers waaruit blijkt dat steniging de meest gebruikte "Oosterse" methode is? Anders valt het natuurlijk niet te vergelijken.
quote:zou ik ook niet doen als ik jou was, maar ach, ik lees wel jouw linkse brabbelbrij, noem het amusement. De verwrongen standpunten zijn amusant om uit te pluizen. Het is leuk om te zien hoe mensen zo blind kunnen zijn naar hun eigen zwakheden.
Op zondag 27 april 2003 21:45 schreef robh het volgende:
Sorry, ik lees de posts van Kugari-Ken nooit.
Jij bent het soort mens dat de Nederlandse cultuur niet eens erkent, en de Islamitische omarmt als waar het het nieuwe gospel. Dat je een typisch voorbeeld bent van een doorgeschoten politiek correctheid, is denk ik maar weinigen ontgaan. Als het niet in je straatje ligt ontken je het en negeer je het. Er is slechts een mening die het waard is om aan te horen en dat is die van jou en de mensen die precies zoals jij denken.
Als Westerling voel je je blijkbaar constant schuldig over het kwaad je voorouders de wereld hebben aangedaan en dat compenseer je door de door hun opgebouwde samenleving te verloochenen en invloeden die lijnrecht op onze cultuur staan te omarmen en te glorificeren. Als het niet Nederlands is, dan moet het wel een verrijking zijn. Je negeert de negatieve punten, je wil ze niet zien terwijl ze toch echt bestaan en een gevaar dreigen te zijn voor de vrijheden die jij geniet en verloochent op hetzelfde moment. Een paradoxaal geval, je houd van de vrijheid die je cultuur je schenkt, maar je voelt je verplicht, door een onbekende intrinsieke motivator, om hetgeen wat je liefhebt te verloochenen.
Elke discussie die de Westerse samenleving tegenover de Islamitische samenleving zet zal uitlopen in jouw geval op het wijzen met een beschuldigend vingertje naar Amerika en Europa terwijl je hard roept, als een klein kind "ja maar! ja maar!" als er een activiteit binnen de Islamtische cultuur word aangewezen die als walgelijk en achterlijk kan worden omschreven.
Als moderator doe je er niet goed aan uitspraken te doen als "ik lees de posts van user X nooit" het is een vorm van flamen en op de man spelen. Je hebt een voorbeeldfunctie en wil je je mening geven over bepaalde zaken dan zul je je als moderator keurig binnen de omgangsnormen en regels die er gelden op Fok! moeten houden, jij bent namelijk iemand die meer macht bezit dan een gewone gebruiker van dit forum, je verkeert in een voorbeeld positie. Als dit mij een waarschuwing, of zelfs een ban oplevert dan zal het jou zeker een waarschuweing voor uitlokking moeten opleveren, als het niet een waarschuwing word voor het op de man spelen EN het posten van flame-bait.
Maar laten we eerlijk zijn, je kleine tirade tegen de amerikaanse manier van excecuteren is nog steeds humaan vergeleken met de manier waarop er in bepaalde Islamitische regionen word ge-excecuteerd. Dat is iets dat je niet kunt verkroppen, je kunt niet openbaar toegeven dat de Shariah er vandaag de dag nog steeds methodes op na houdt die velen malen inhumaner zijn dan de VS in de afgelopen tien jaar heeft ingevoerd en uitgevoerd.
Getuige het "maar het gaat ook wel eens mis..." gedeelte van een vorige post. Dat is niets meer dan vingerwijzen en roepen: "Ja, maar!" nadat je al een temper tantrum hield over dat een dodelijk injectie slechts een methode is, die "een van de minst gebruikte" methodes is. Erg handig trouwens dat indekken.
Het is een van de minst gebruikte methodes EN als ze het toepassen dan gaat het weleens mis...
de woorden "over humaan gesproken dus" kun je vervangen door: "dus hoe je het ook wend en keert, het is gruwelijk inhumaan en vergelijkbaar met stenigen"
wat ons eigenlijk naar het volgende punt brengt, je ziet geen enkel grijs gebied. Je hebt humaan en inhumaan, en als iets inhumaan is dan is er geen verder onderzoek nodig. Daardoor plaats je nog steeds indirect stenigen op dezelfde graad als een dodelijke injectie. En waarom? Ik vraag het me af, het is niet meer omdat je tegen de doodstraf bent, dat punt is al lang bevestigd, het is dus waarschijnlijk weer iets dat terug slaat op het telkens weer de zwakheden van de eigen kant aanwijzen omdat er een verlangen is om je eigen afkomst te verloochenen en ten koste van wat dan ook neer te halen. "Dat daar is slecht, maar wij zijn net zo slecht, dus uiteindelijk is er geen enkel verschil tussen ons en hen"
Je ziet geen enkel grijs gebied wanneer iets niet strookt met jouw werkelijkheid, en dat is een teken van onmacht.
quote:Dat gevoel krijg ik als ik jouw posts lees maar dat zal ongetwijfeld aan mijn 'haat en jaloezie tov het Westen' liggen
Op zondag 27 april 2003 22:38 schreef Kugari-Ken het volgende:Je ziet geen enkel grijs gebied wanneer iets niet strookt met jouw werkelijkheid, en dat is een teken van onmacht.
quote:maar inhoudelijk ingaan op andere punten is er helaas niet bij.
Op zondag 27 april 2003 23:09 schreef Tia_Tijger het volgende:
Dat gevoel krijg ik als ik jouw posts lees maar dat zal ongetwijfeld aan mijn 'haat en jaloezie tov het Westen' liggen
quote:Welke inhoudelijke punten?
Op zondag 27 april 2003 23:17 schreef Kugari-Ken het volgende:[..]
maar inhoudelijk ingaan op andere punten is er helaas niet bij.
quote:1. zou je misschien toch eens moeten doen, weet je waar je over praat, en da's wel zo handig.
Op zondag 27 april 2003 20:05 schreef Tia_Tijger het volgende:[..]
1. Nee, en niet van plan het te bekijken ook.
2. Oh zonder meer is er een verschil, in het eerste geval is de uitspraak namelijk door het Hooggerechtshof in Nigeria vernietigd.
quote:ehm... maar ga je ook nog toegeven dat je uit je nek lulde over die data.
Op zondag 27 april 2003 21:42 schreef robh het volgende:[..]
Sinds wanneer komt jouw fucking ass alleen in Amerika?
en áls je toch een doodvonnis uitspreekt wordt dat dus wel op een zo humaan mogelijke wijze gedaan, unlike steniging
quote:Op vraag 1, nee, dat vindt ik niet noodzakelijk, ik stelde heel duidelijk dat ik iedere vorm van executie of dat nu met stenen of niet gebeurt 'achterlijk' vindt.
Op zondag 27 april 2003 23:27 schreef ixion het volgende:1. zou je misschien toch eens moeten doen, weet je waar je over praat, en da's wel zo handig.
2. blahblahblahdieblah. er zijn weldegelijk verschillen, en ontken niet dat er gestenigd wordt voor dingen als overspel e.d.
Mijn vraag evenwel blijft of voor jou de methode belangrijk is of de daad op zich de kwalificatie 'achterlijk' opleverd.
quote:Ik ben het met je eens dat moord, ook van staatswege nooit moet kunnen, maar om steniging nu op 1 lijn te zetten met bv. de dodelijke injectie, zoals die bv. in de US gegeven wordt, vind ik wat ver gaan, jij ook niet?
Mijn vraag evenwel blijft of voor jou de methode belangrijk is of de daad op zich de kwalificatie 'achterlijk' opleverd.
Stenigen is overduidelijk fouter dan bv. een dodelijke injectie.
quote:Humaner bedoel je? Ik vermoed van wel, ja.
Op zondag 27 april 2003 23:49 schreef ExTec het volgende:Stenigen is overduidelijk fouter dan bv. een dodelijke injectie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |