abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 oktober 2012 @ 09:18:27 #1
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_117722326
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_117722380
Je was me nét voor XM :D

Eens met TT! Volgende week weer werken, dan moet ik waarschijnlijk om 6 uur op. Uiterlijk ;(.

Ik voel me langzaam weer wat beter. Wel met een arsenaal aan maagzuurremmers en -binders, maar vooruit. Hopelijk kan ik vandaag ook weer normaal eten, ipv halve porties. De nieuwe broek die ik woensdag gekocht heb, zat ineens veel te los :o. Niet de bedoeling!
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 8 oktober 2012 @ 09:38:51 #3
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117722697
Glitterbeer :D

Aw Phaidra! Hoeveel dagen ga je werken?

Fijn dat je je beter voelt O+ Dan komt het met eten vast ook weer in orde :Y

Ik heb net ontbeten met havermout met amandelmelk, appel, kaneel, rozijnen, gojibesjes en lijnzaad, goed te doen! :Y)
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_117722702
Mogge!
Slapen O+ heb avonddienst dus kan ook lekke1 blijven liggen.
  maandag 8 oktober 2012 @ 09:43:15 #5
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_117722804
Slapen O+, hopelijk lukt dat vannacht...

Lijstje:
O: 250 mg magere kwark met muesli (geroosterde havermout, lijnzaad, amaranth, verschillende noten en wat gedroogd fruit)
T: Soep
L: Kipbrochette met currysaus en heel veel groentjes
T: Pompelmoes, appel
D: 4 boterhammen kipfilet, rauwkost, bakje overschot van groenten
T: kwark met kiwi en muesli
Ik bijt!
(Zachtjes)
  maandag 8 oktober 2012 @ 09:53:32 #6
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_117722999
En de planning:

O: kom kwark met banaan en beetje honing
T: speculaasje
L: 3 bth: 1x dubbele kaas, 1x jam
T: grapefruit
D: spinazielasagne deel 2, met salade
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_117723143
Ik heb mn lijstje iets veranderd, ik had rond 5 uur altijd veel trek en ging ik soms snoepen.
Nu:
O: 4 bth smeerkaas kip, melk
B: 25 minuten fietsen
L: 3 bth smeerkaas kip
T (16:00) boterham kip, appel
B 25 minuten fietsen
D (rond 19:30 meestal) denk een chinees/indisch iets met vis
T 500 gram kwark

Ik heb veel tijd tussen lunch en diner. Rond 4,5 uur kreeg ik enorm veel trek en 1 appel hielp niet echt. Kijken of het zo beter gaat.
pi_117723220
ik ben echt enorm duf nu, na zolang geslapen te hebben. Maar, t was inderdaad wel lekker!
pi_117723290
Goedemorgen!

Ik heb echt mega last van mijn keel, iemand nog tips? Mag geen trachitol of strepsils :(

Heb al thee met honing, honingdrop en koud drinken geprobeerd.. maar niks lijkt te helpen
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_117723320
Slapen O+ dat lukte wel vannacht!

Net Mr.Mo gedag gezegd voor de laatste keer!!!!!!!!!!!! *O* Zó fijn! Volgende week zeg ik 'm ook 's ochtends vroeg gedag, maar aan het eind van de dag is hij dan gewoon weer thuis!

Vandaag geen S, maar wel veel B!

O: 3 plakken volkorenbrood (1 met hummus, 1 met chilli roomkaas, 1 met nutella)
B: naar de uni fietsen (20min)
T: Friesch roggebrood
L: Griekse yoghurt met bosvruchten
B: naar m'n werk fietsen om kleding op te halen (25 min)
B: terug naar de uni fietsen om m'n eerste les te geven (25 min)
T: wat fruit (sinaasappel, appel)
B: terug naar huis fietsen (20min) met zware boodschappentassen omdat ik ook nog boodschappen moet doen
D: risotto met flespompoen en spekjes en kaas
T: ?
Ja doei.
pi_117723398
:D hyves krabbel-plaatje in de OP!

:{ Skoap, zo begon het bij mij ook met een zere keel... Oh, en niks hielp echt, naja, kruidenbittertje met suiker :') Beterschap!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_117723466
Hihi, ja kruidenbitter, wondermiddel inderdaad.. *huillll* ;)
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_117723529
Beterskoap!
Ja doei.
pi_117723628
mogguh!

gister maar 5 uur geslapen en vannacht echt weer eens +8 uur. Dan voel je je weer mens :D

Lijstje gister:

O: 2 dikke geroosterde speltboterhammen met boter en jam
L: restje aardappelpurree en karbonade
T: 3 soorten taart, ik had mijn eigen taartbuffet :')
T: rijstwafels met een dikke laag pindakaas
T: 1/2 blikje tonijn met olijfolie
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_117723655
Mo, wat voor lessen ga je geven? Succes iig!
pi_117723807
Discussie/seminars voor "Introduction to Human Geography" over Nationalisme. Vind 't best spannend, maar heb wel 'n idee van hoe ik 't aan wil gaan pakken (dat scheelt :') ).. gelukkig is 't pas om 17.15uur :o
Ja doei.
pi_117723827
Zo snel al beginnen?! :o Succes!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_117723850
Ja, het kwam voor mij ook als 'n flinke verrassing :')
Ja doei.
  maandag 8 oktober 2012 @ 10:32:01 #19
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117723871
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 10:29 schreef motorbloempje het volgende:
Discussie/seminars voor "Introduction to Human Geography" over Nationalisme. Vind 't best spannend, maar heb wel 'n idee van hoe ik 't aan wil gaan pakken (dat scheelt :') ).. gelukkig is 't pas om 17.15uur :o
Lijkt me tof, veel plezier!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_117723946
MaJo: ik ben ff spuit elf ;)

Toen ik door kreeg dat mijn ziekte mijn lijf ging overheersen, bleek het ook hier erg moeilijk om een nieuw patroon te vinden. Ik kon minder bewegen, maar had nog niet door dat ik daardoor ook minder moest gaan eten en vooral minder carbs. Maar goed ik liep 30 km in de week hard en fitnesste nog twee keer per week. Daarna een tijd weinig tot niets.

De tips die je tot nu toe hebt gekregen zijn ook erg goed voor je. Iedereen heeft zich hier wel eens aangevallen gevoeld, maar meestal komt het omdat je dan kritiek hebt op jezelf, niet door de informatie die anderen geven. Als meningen nogal verschillen, komt het doordat ieder lichaam anders werkt en dus de aanpak ook. Kijk gewoon wat voor je ziekte en je lijf het beste werkt. Een andere tip is nog om te berekenen hoeveel energie je verbruikt nu je ziek bent en minder beweegt en daar je eetpatroon op te baseren. Dit is wel een goede:

http://www.giantpt.com/vo(...)jouw-caloriebehoefte

Succes!

[ Bericht 0% gewijzigd door An24 op 08-10-2012 10:44:00 ]
pi_117723964
morgen slankies :W
  maandag 8 oktober 2012 @ 10:38:22 #22
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117724018
Goeiemorgen :W.

PAC-festival O+ O+ O+
Amour O+ O+
The perks of being a wallflower O+
Jagten O+ O+

*O*
Niet meer actief op Fok!
pi_117724054
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 10:38 schreef Viking84 het volgende:
Goeiemorgen :W.

PAC-festival O+ O+ O+
Amour O+ O+
The perks of being a wallflower O+
Jagten O+ O+

*O*
Oh dat boek ben ik net in begonnen. (Perks of being a wallflower) Ik wist niet dat er een film van was.
pi_117724079
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 10:36 schreef An24 het volgende:
morgen slankies :W
Mogge!
Ja doei.
  maandag 8 oktober 2012 @ 10:41:57 #25
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117724117
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 10:39 schreef conleche het volgende:

[..]

Oh dat boek ben ik net in begonnen. (Perks of being a wallflower) Ik wist niet dat er een film van was.
Komt later deze maand of in november in de bios :Y. Of kijk jij geen boekverfilmingen? :P
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')