Weggeven is iets anders.quote:Op zondag 7 oktober 2012 19:56 schreef dude1960 het volgende:
mag je hier dieren verhandelen? lijkt me sterk...
blegh zon ranzig stinkbeest op je 10m2quote:Op zondag 7 oktober 2012 21:28 schreef Ynske het volgende:
Wrom neem je m niet mee op kamers? Heeft de dame hier ook gedaan, is misschien nog een optie voor je. Konijnen vinden binnen ook fijn.
wat een bullshit, een konijn is schoner dan menig ander beest, ze zijn zindelijk en stinken helemaal nietquote:Op zondag 7 oktober 2012 21:30 schreef dude1960 het volgende:
[..]
blegh zon ranzig stinkbeest op je 10m2
Op het moment dat ze gaan stinken moet je gewoon vaker zijn hok schoonmaken...quote:Op zondag 7 oktober 2012 21:32 schreef Ynske het volgende:
[..]
wat een bullshit, een konijn is schoner dan menig ander beest, ze zijn zindelijk en stinken helemaal niet
Dat is op zich een kwestie van wennen hoor?? Hier lag Joep (hond) de eerste week piepend en hijgend voor het caviahok. Nu bekijkt ie ze niet eens meer?quote:Op zondag 7 oktober 2012 22:16 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik heb haar niet meegenomen omdat ze dan op t balkon moest aangezien de kat van mn vriend de hele dag op het hok.zou zitten!
Ze is niet geholpen, ik zal zo ff eem foto plaatsen!
En van verhandelen is geen sprake ik wil gewoon een goed huisje voor dr!
daar hoopte wij ook op maar die kat is echt nog 90% tijger ofzo! Ik durf t gewoon echt niet aanquote:Op zondag 7 oktober 2012 22:33 schreef Neo-- het volgende:
De kat van mijn ouders gaat prima om met hun konijn.
Samen in 1 hok, of samen buiten in de ren, elkaar wassen... 2 pootjes op 1 buikje!
dus jij wast je eigen ook maximaal 1x permaand?quote:Op zondag 7 oktober 2012 21:30 schreef dude1960 het volgende:
[..]
blegh zon ranzig stinkbeest op je 10m2
We hebben een mooi forum Flora en Fauna waar je topic veel beter past dus ik schop hem daar naartoe.quote:Op zondag 7 oktober 2012 22:19 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[ afbeelding ]
dit is diva! 2 jaar oud, en niey geholpen
en ja t hok moet schoongemaakt worden
Ze is een buitenkonijntje, ( maar volgens mij kun je haar nu nog wel laten wennen aan binnen, want het temp verschil is nu nog niet te groot.)quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 12:13 schreef Candaasje het volgende:
Is het een binnen-of een buitenkonijn? (Wat is ze gewend bedoel ik dan)
Ik heb altijd geleerd dat van binnen naar buiten minder ingrijpend is voor ze dan andersom, Dus je zou haar inderdaad in de winter binnen kunnen houden, en in het voorjaar naar buiten kunnen doen, Dat is geen probleem, Het klinkt in ieder geval heel goed, Je hebt er echt over nagedacht, en zo te lezen krijgt ze dan de aandacht die ze verdient.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 14:17 schreef Candaasje het volgende:
Ah okIk vroeg het omdat mijn vriend en ik in de planning hebben staan om aan het eind van de winter/begin voorjaar 2 dwergkonijntjes aan te schaffen en het balkon (best fors voor kleine konijntjes, 3,50m * 1.5m) om te bouwen tot een leuk 'huis-en--tuin' voor konijnen. Met een groot hok van 3 verdiepingen hoog, en ook veel dingen om mee te spelen en om in te wroeten/over en onder te hupsen, etc.
. Het is geen giga ruimte, maar daarom de keus voor een klein ras konijn, veel speelplezier en ook een wat groter hok. Het hele balkon wordt dan ook vrij toegankelijk voor ze. En in het voorjaar/zomer, wanneer de temperaturen buiten en binnen niet al te extreem verschillen, staat de deur open en is ons huis ook toegankelijk voor ze.
Maar ja....dat hok moet er wel eerst komen, en ook een fijne ondergrond op het balkon zelf. (Beton hupst niet fijn natuurlijk). En de bouwtekening is nog in de maak.![]()
Aangezien we nog geen konijntjes hebben is dat natuurlijk geen probleem. Maar als ik Diva een huisje zou bieden, dan betekent het wel dat ze de eerste maanden binnen rond kan hupsen, en dan in het voorjaar (langzaam) weer moet wennen aan het buitenleven.
Of we moeten haar de rest van haar leven binnen houden, maar ik weet niet of mijn vriend het daar mee eens is () en of Diva dat zelf leuk vind. (Ook binnen moet best een mooie slaapplaats en wroetplaats te realiseren zijn, maar verder is het een leven vol laminaatvloeren....)
Ik kan nu namelijk wel een simpel buitenhok kopen voor tijdelijk, en op het balkon zetten, maar dan verveelt dat arme dier zich de hele winter te pletter zo zonder fatsoenlijke buitenruimte en/of soortgenootjes.
Dus tja...even nog los van de vraag of ik mijn vriend zover krijg ook er mee in te stemmen (detail), zou het voor Diva betekenen dat ze of:
1) Eerst even moet wennen aan een leven binnen, daarna een heel gezellige winter samen met mij heeft want ik zit hier ook maar heel alleenig te werken thuis, en daarna langzaam (als de temperaturen wat omhoog gaan) moet wennen aan een leven buiten, met soortgenootje(s).
2) Eerst even moet wennen aan leven binnen, daarna ook een heel gezellige winter samen met mij beleeft, en de rest van haar leven binnen blijft. (Soortegenootjes komen wel buiten te wonen, maar goed, in de zomer - als de temperaturen niet zo verschillen - is contact dan wel mogelijk als ze met z'n allen in het zonnetje buiten rondhupsen.)
Het liefst zou ik voor de eerste optie gaan, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe nadelig het voor een konijn is om telkens te moete wisselen. (Ook als het langzaam opgebouwd wordt)
Ik weet niet of het voor jouüberhaupt een optie zou zijn, of dat je dan nog liever even verder zoekt. ('t Is natuurlijk niet ideaal. En sowieso moet ik hier thuis moeten overleggen, want mijn vriend is nu aan het werk en heeft er nog geen flauw idee van.![]()
Goed, samenvatting:![]()
- Candaasje en vriend willen aan het eind van de winter een mooi huisje maken voor max. 2 dwergkonijntjes, tot die tijd zou Diva binnen moeten bivakeren. Als het huisje klaar is kan ze dan weer naar buiten, eventueel met 1-2 soortgenootje(s) erbij. (maar zijn zoveel wisselingen niet schadelijk?), of blijft ze de rest van dr leven binnen, met uitzondering van mooie zomerdagen. Dan kunnen de nijntjes buiten zitten én naar binnen als ze willen. (Maar is dat ideaal voor een konijn?)
- Candaasje moet nog wel even overleggen met vriend, als TS een van dez toekomstperspectieven überhaupt een optie vindt om te overwegen.
Ik ken dit specifieke konijntje niet, maar ik vind het tof dat je haar misschien een huisje wilt gaan geven en bemoei me er ook even meequote:Op dinsdag 9 oktober 2012 14:17 schreef Candaasje het volgende:
....
Goed, samenvatting:![]()
- Candaasje en vriend willen aan het eind van de winter een mooi huisje maken voor max. 2 dwergkonijntjes, tot die tijd zou Diva binnen moeten bivakeren. Als het huisje klaar is kan ze dan weer naar buiten, eventueel met 1-2 soortgenootje(s) erbij. (maar zijn zoveel wisselingen niet schadelijk?), of blijft ze de rest van dr leven binnen, met uitzondering van mooie zomerdagen. Dan kunnen de nijntjes buiten zitten én naar binnen als ze willen. (Maar is dat ideaal voor een konijn?)
- Candaasje moet nog wel even overleggen met vriend, als TS een van dez toekomstperspectieven überhaupt een optie vindt om te overwegen.
Het is vaak een kwestie van aandacht, iets wat ze bij mij nu gewoon niet meer voldoende krijgt, ze pakt wel haar brokjes aan uit je vingers, net als wortels en lof, met nieuwe dingen reageert ze altijd alsof je haar wil vergiftigen maar als ze het vaker krijgt pakt ze het ook uit je hand.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 14:50 schreef oh-oh het volgende:
Een konijn van 2 jaar dat niet tam is nog tam maken zal niet zo een makkie zijn toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |