Ik ben speciaal even op Facebook gaan kijken. Zhe horror!quote:
Dit stukje dusquote:. Deze lieve schat heeft al 24 jaar ME, en werd hierdoor behandeld als een psychotische hypogonder. Helaas bleek Denise al 2 jaar lang gelijk te hebben en inmiddels is de kanker bij haar uitgezaaid.
Ja dat zou kunnen.... maar ik dacht altijd dat de mensen die ME hebben juist vinden dat het erg lang duurt voordat dié diagnose wordt gesteld... ze schrijft het heel raar op in ieder geval....quote:Op maandag 3 december 2012 21:02 schreef vencodark het volgende:
De klachten die die Denise had werden waarschijnlijk gegooid op haar ME terwijl het kanker bleek te zijn. Maar dit had toch ieder ander kunnen hebben zonder ME?
Zou het anders ook niet weten.
Wat ze bedoelt, is: 'Denise wordt beschouwd als aansteller, net als ik, en dat is niet eerlijkquote:Op maandag 3 december 2012 21:08 schreef Ole het volgende:
[..]
Dit stukje dusZe is hier een zin vergeten of zo
quote:Op maandag 3 december 2012 22:58 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Wat ze bedoelt, is: 'Denise wordt beschouwd als aansteller, net als ik, en dat is niet eerlijkNiemand nam haar serieus, NIEMAND!!!! En toen bleek ze ongeneeslijk ziek! Wie durft er nu nog wat te zeggen over mijn ballonofobie?'
Zo begreep ik het ookquote:Op maandag 3 december 2012 23:07 schreef kvd het volgende:
Ik lees het heel anders.
Denise heeft andere klachten dan voorheen, denkt aan kanker. Gaat ermee naar het ziekenhuis. Maar Denise heeft ME, een ziekte waarvan veel mensen denken dat het tussen de oren zit. Wordt dus gezien als pathologische hypochonder. Dus de klachten waarvan Denise vermoedt dat het kanker is, worden door de medici afgedaan als 'niet echt/verzonnen'.
En nu blijkt het dus echt kanker te zijn.
Er is dus geen link tussen haar ME en haar kanker, behalve dat zij niet geloofd werd met ME klachten en daardoor ook niet met de klachten waarvan zij dacht dat het kanker was.
Er is geen officiële link. Bij ME is het immuunsysteem waarschijnlijk niet helemaal optimaal en dus vermoeden sommige artsen dat kankers van het immuunsysteem (non-Hodgekin lymfoom bijvoorbeeld) wat vaker voorkomt bij ME-patiënten, maar heel veel onderzoek is daar nog niet naar gedaan en het bewijs is nog erg mager.quote:Op maandag 3 december 2012 19:38 schreef Day het volgende:
Oh, ik ben gelukkig niet de enige die de link tussen ME en kanker niet snap.
ME of MS? Beide zijn vooral 'vrouwenziekten', hoewel mannen het ook kunnen krijgen. Waarom dat precies is weten ze niet, maar mogelijk spelen hormonen hier een rol in.quote:Op maandag 3 december 2012 23:07 schreef Rens_Wilders het volgende:
Waarom zijn er eigenlijk alleen maar vrouwen met MS?
quote:Op maandag 3 december 2012 23:07 schreef kvd het volgende:
Ik lees het heel anders.
Denise heeft andere klachten dan voorheen, denkt aan kanker. Gaat ermee naar het ziekenhuis. Maar Denise heeft ME, een ziekte waarvan veel mensen denken dat het tussen de oren zit. Wordt dus gezien als pathologische hypochonder hypogonder. Dus de klachten waarvan Denise vermoedt dat het kanker is, worden door de medici afgedaan als 'niet echt/verzonnen'.
En nu blijkt het dus echt kanker te zijn.
Er is dus geen link tussen haar ME en haar kanker, behalve dat zij niet geloofd werd met ME klachten en daardoor ook niet met de klachten waarvan zij dacht dat het kanker was.
Dat was me niet eens opgevallen. Ging al twijfelen aan wat ik getypt had, maar dat was gewoon goed (en anders had het aan autocorrect gelegen, die kende het niet met een g)quote:Op dinsdag 4 december 2012 12:11 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Sonja schrijft hypochonder als 'hypogonder'
MS heeft ze waarschijnlijk binnenkort ookquote:Op dinsdag 4 december 2012 12:58 schreef SEMTEX het volgende:
Hier worden ME en MS door elkaar gehaald. MS is een Chronische spierziekte, ME is dus vermoeidheidsziekte. Een stuk vager dan de eerste diagnose.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |